Zajączki

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.

Janusz Korczak

DRODZY RODZICE

Witamy w zakładce grupy „Zajączki’

Rozpoczynamy pierwszy przedszkolny rok wspólnej zabawy, nauki i pracy. Będziemy odkrywcami, badaczami, podróżnikami, artystami i twórcami, a wszystko po to, by dobrze się bawiąc jak najwięcej się nauczyć, zdobyć nowe umiejętności, doskonalić te już posiadane.

Drodzy rodzice zachęcamy do regularnego odwiedzania naszej grupowej zakładki, będziemy umieszczać tu zdjęcia dzieci z różnych zajęć, zabaw i prac, tak abyście mieli możliwość widzieć, czym Wasze dzieci zajmują się w przedszkolu i jak spędzają czas. Ponadto znajdziecie tutaj bieżące wydarzenia i informacje, tematy zajęć realizowane w danym miesiącu, założenia dydaktyczne, jak i również teksty piosenek i wierszy, które dzieci poznają.

Życzymy wielu radości, dobrego humoru i niezapomnianych przeżyć. Rodzicom zaś owocnej współpracy i zadowolenia. Mamy nadzieję, że ten rok będzie udany i niezapomniany 😉

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami:  zajaczki.przedszkole22@gmail.com

🐰 NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Alicja Nowaczyk:

poniedziałek: 11.15-17.00

wtorek 6.30-11.30

środa 11.00-16.00

czwartek 6.30-11.15

piątek 6.30-11.30

Godziny dostępności:

wtorek 11.30-12.00

czwartek 11.15-11.45

Karolina Ryżek-Żołądkiewicz:

poniedziałek 6.30-11.00

wtorek 11.30-17.00

środa 6.00-11.00

czwartek 11.30-17.00

piątek: 11.30-16.00

Godziny dostępności:

poniedziałek 11.00-11.30

środa 11.00-11.30

Katarzyna Matuszewska

asystentka nauczyciela:

7.30-15.30

🐰 ZAJĘCIA DODATKOWE:

J.angielski – Dagmara Mowlik: poniedziałek 11.15-11.30; wtorek: 11.00-11.15 

Rytmika – Natalia Sobkowiak: środa 9.00-9.20

Religia  – Renata Nadstoga: czwartek 15.30 – 16.00

Psycholog – Katarzyna Jóźwiak: wtorek i piątek 7.30 -13.00

Pedagog specjalny – Renata Jedynak-Zimny: poniedziałek: 8.00 – 16.00

Godziny dostępności dla rodziców Pani Renaty: poniedziałek 16.00 – 16.30

WAŻNE DATY:

W LISTOPADZIE KONTYNUUJEMY REALIZACJĘ INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „MAŁE I DUŻE PODRÓŻE PO POLSCE” – DZIECI BĘDĄ POZNAWAĆ RÓŻNE REGIONY POLSKI, ZARÓWNO KULTUROWO, MUZYCZNIE, KULINARNIE I NIE TYLKO

06.12 piątek godz. 17:30 – MIKOŁAJKOWA NIESPODZIANKA DLA PRZEDSZKOLAKÓW! Wszystkich Rodziców wraz z dziećmi i najbliższymi zapraszamy do Szkoły Podstawowej nr 84 przy ulicy Łozowej, gdzie odbędzie się niecodzienny spektakl dla dzieci w wykonaniu rodziców pt. „Calineczka”.

10.12 poniedziałek, godz. 15:00– Warsztaty Świąteczne dla dzieci i Rodziców z grupy „ZAJĄCZKI”! Zapraszamy do wspólnego spędzenia czasu.

11.12 środa, „HEJ GÓRALE!”– Spotkanie dzieci z muzyką i tradycją góralską. Prosimy o przygotowanie dzieciom stroju góralskiego lub elementów związanych z tematem.

12.12 czwartek, godz. 9:00 – Odlotowe Pokazy- dzieci wezmą udział w lekcji żywej przyrody. Poznają życie SURYKATEK.

17.12 wtorek, godz. 9:00– Spotkanie przy Wigilijnym Stole w „Chatce Puchatka”. W tym dniu odwiedzi Wiewiórki Św. Mikołaj. Prosimy w tym dniu o strój galowy.

18.12 środa, godz. 9:00– „Koncert Kolęd”. Wspólne kolędowanie z p. Natalią w „Chatce Puchatka”

ZDARZYŁO SIĘ U NAS:

25.11 Dzień Pluszowego Misia

18.11-22.11 Realizacja tematu kompleksowego „Nasze ciało”

13.11 Koncert muzyczny pod hasłem „MAŁE I DUZE PODRÓŻE PO POLSCE” i 3 urodzinki Feliksa – wszystkiego najlepszego ! ;))))

07.11 „Pasowanie na Przedszkolaka”

04-08.11 Realizacja tematu kompleksowego „Poznań moje miasto”

31.10 – 3 Urodzinki Zosi – wszystkiego najlepszego kochany Zajączku !

30.10 „DZIEŃ DYNI”

23.10 – Jesienne pozdrowienia od „Zajączków” !

22.10 – WARSZTATY KREATYWNE  „DO DZIEŁA”

16.10 – Jesień – taka piękna jesień

15.10 – Warsztaty kulinarne z panią Anią :))

09.10 – 3 Urodzinki Stasia – Jeszcze raz Wszystkiego Najlepszego nasz Zajączku! :)))

08.10 – Realizacja tematu „JESIENNE PODRÓŻE PO POLSCE – ODWIEDZAMY SADY I OGRODY”

07.10 – WARSZTATY DLA DZIECI „KULINARNE PODRÓŻE PO POLSCE”

Realizacja tematu: „JESIENNE PODRÓŻE PO POLSCE – ODWIEDZAMY SADY I OGRODY”

Obchodziliśmy 3 urodzinki Oktawiana, życzymy dużo zdrówka i pięknych przeżyć! Sto lat!

Realizowaliśmy temat „Bezpieczny przedszkolak na drodze”, przyswajaliśmy podstawowe informacje na temat przechodzenia przez jezdnię – przez przejście dla pieszych, rozmawialiśmy o zasadach sygnalizacji świetlnej, rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy wybrane znaki drogowe

20.09 Obchodziliśmy Dzień Przedszkolaka, na placu zabaw integrowaliśmy się w kole z całym przedszkolem, czerpaliśmy radość ze wspólnej zabawy i tańców. W sali z całą grupą tworzyliśmy orkiestrę grając na różnych instrumentach :))

Korzystaliśmy z pięknej, słonecznej pogody, codziennie o stałej godzinie wychodząc na przedszkolny plac zabaw 🙂

Stale integrowaliśmy się w grupie dzięki zabawom muzycznym i ruchowym 🙂

Realizowaliśmy temat „Jesteśmy podobni, jesteśmy różni”

Deszczowa pogoda nam niestraszna – zawsze mamy mnóstwo zajęć do roboty 🙂 A to właśnie nasze zabawy w sali, dobrze nam idzie prawda? :)))

Świętowaliśmy pierwsze urodziny – 3 urodzinki Jasia i Zuzanny 🙂 Sto lat kochane Zajączki! 🙂 Pani Karolina zrobiła nam kartę urodzinową, w środku mieliśmy życzenia oraz malunki od dzieci z naszej grupy :)

13.09 – Obchodziliśmy „Dzień Kropki”

W drugim tygodniu ćwiczyliśmy ustawianie się w pary – wychodziło nam to naprawdę dobrze 🙂 poza tym na odpoczynku spaliśmy jak susły …:))

Pierwszy tydzień pełen wrażeń, emocji, dobrej pogody i zabawy. Pomimo różnych trudów świetnie sobie poradziliśmy 🙂

Serdecznie Witamy w grupie „ZAJĄCZKI” – zaczęliśmy przygodę z przedszkolem :))
W sierpniu dzieci razem z rodzicami przychodzili odwiedzić nas na przedszkolnym placu zabaw. Pod koniec sierpnia mieliśmy dwa spotkania adaptacyjne z całą grupą. To był dobry start 🙂

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUDNIU W GRUPIE „ZAJĄCZKI”

Tematy kompleksowe: czas realizacji: 02.12-27.12.2024

  1. „CZEKAMY NA MIKOŁAJA A ZIMA TUŻ TUŻ”
  2. „NASZE GÓRY” – realizacja innowacji pedagogicznej „Małe i duże podróże po Polsce”
  3. „ŚWIATECZNE PRZYGOTOWANIA”
  4. „HEJ,  KOLĘDA, KOLĘDA”

NABYWANIE WIEDZY:

– poznanie tradycji świątecznej związanej z postacią Świętego Mikołaja

– poznawanie kołysanek, pastorałek, wierszy o tematyce świątecznej

– poznawanie charakterystycznych cech górskiego krajobrazu

– poznawanie charakterystycznych cech zimy oraz związanych z nią zmian zachodzących w przyrodzie 

– poznanie pojęć zamrażanie i roztapianie

– poznanie zwierząt, które zasypiają na zimę oraz tych, które trzeba dokarmiać o tej porze roku

– nauka nazw i kolejności pór roku

– nabywanie wiedzy na temat zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia

– poznanie sposobów wyrażania miłości

– poznanie znaczenia słów: tradycja, zwyczaj

– rozwijanie właściwych zachowań podczas wspólnych spotkań oraz przedstawień teatralno – muzycznych w przedszkolu

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:

– nabywanie umiejętność wyrażania własnych uczuć

– kształtowanie umiejętności dostrzegania potrzeb innych osób podczas zabaw zimowych

– kształtowanie umiejętności odróżniania fałszu od prawdy, świata fikcji od realnej rzeczywistości

– doskonalenie umiejętności nazywania i odróżniania figur geometrycznych – ćwiczenie sprawności manualnej podczas prób wycinania

– nabywanie umiejętności uważnego uczestnictwa w zajęciach

– odczuwanie sprawstwa podczas wykonywania eksperymentów

– zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno –technicznych;  kształtowanie umiejętności współdziałania dłoni

– usprawnianie zdolności manualnych podczas przygotowywania ozdób na choinkę;

– nabywanie umiejętność tworzenia opowiadania na podstawie ilustracji oraz pytań

– ćwiczenia umiejętności zapamiętywania dłuższych poleceń

– rozwijanie muzycznych zdolności twórczych; wyrabianie wrażliwości muzycznej

– kształtowanie umiejętności porównywania wysokości osób i przedmiotów; relacja wysoki – niski

– rozwijanie umiejętności liczenia, stosowanie określania tyle samo, mniej, więcej, tworzenia zbiorów równolicznych

– kształcenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowe

– rozwijanie analizy słuchowej wyrazów (dzielenie na sylaby)

– kształtowanie umiejętności segregowania elementów według określonej cechy

– nabywanie umiejętności kodowania poprzez zabawy wprowadzające – próby odtwarzania zaproponowanych rytmów

BUDOWANIE POSTAW:

– budowanie postawy odpowiedzialności za wspólne przedsięwzięcie – czerpanie radości i satysfakcji ze wspólnej pracy

– sprawianie radości domownikom poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami

– wzbudzanie szacunku do tradycji świątecznej

– rozwijanie  więzi rodzinnych

– kształtowanie postaw proekologicznych – prowadzenie obserwacji przyrodniczych, dokarmianie ptaków, poszerzanie wiadomości przyrodniczych

– kształtowanie umiejętności bycia dobrym poprzez dokarmianie zwierząt zimą

– rozwijanie umiejętności obdarowywania innych i przyjmowania prezentów

– kultywowanie tradycji śpiewania kolęd

–  kształtowanie odwagi w podejmowaniu nowych obowiązków oraz wiary we własne możliwości

– budowanie postawy bycia koleżeńskim i miłym względem innych

– kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo

– rozwijanie postawy aktywnego odbioru sztuki poprzez uczestniczenie w koncertach muzycznych, przedstawieniach