Zajączki

Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza.

Maria Kownacka

DRODZY RODZICE!

Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje – dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: zajaczki.przedszkole22@gmail.com

RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Ewa Borkowska:
Poniedziałek 11.30 – 16.30
Wtorek 06.30 – 11.45
Środa 11.30 – 16.30
Czwartek 06.30 – 11.30
Piątek 06.00 – 11.00

Sandra Miecznik:
Poniedziałek 6.00 – 11.30
Wtorek 11.45 – 16.30
Środa 6.30 – 11.30
Czwartek 11.30 – 16.30
Piątek 11.00 – 16.00

Katarzyna Kaniewska (asystentka):
07.30 – 15.30

Paulina Wawrzyniak (angielski):
poniedziałek i czwartek
14.00 – 14.15


Nasze przedszkole włącza się w tym roku w szlachetną akcję wsparcia Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oddział Grzebienisko, poprzez zbieranie nakrętek. Zachęcamy wszystkich do aktywnego włączenia się w zbiórkę.

Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oddział Grzebienisko

WAŻNE DATY:

6.05 godz. 11.30 – koncert muzyczny „Bardzo dziki zachód”

20.05 godz. 9.00 – warsztaty kreatywne

NASZ WIOSENNY OGRÓDEK W SALI
BADAMY NASIONKA CIEKAWE CO Z NICH WYROŚNIE
ZIELONO MI – POZNAJEMY MUZYKĘ IRLANDZKĄ


PSZCZOŁY NASI MALI PRZYJACIELE

POZNAJEMY NOWY INSTRUMENT MUZYCZNY – BUM BUM RURKI

Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza.

Maria Kownacka

DRODZY RODZICE!

Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje – dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: zajaczki.przedszkole22@gmail.com

RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Ewa Borkowska:
Poniedziałek 11.30 – 16.30
Wtorek 06.30 – 11.45
Środa 11.30 – 16.30
Czwartek 06.30 – 11.30
Piątek 06.00 – 11.00

Sandra Miecznik:
Poniedziałek 6.00 – 11.30
Wtorek 11.45 – 16.30
Środa 6.30 – 11.30
Czwartek 11.30 – 16.30
Piątek 11.00 – 16.00

Katarzyna Kaniewska (asystentka):
07.30 – 15.30

Paulina Wawrzyniak (angielski):
poniedziałek i czwartek
14.00 – 14.15


Nasze przedszkole włącza się w tym roku w szlachetną akcję wsparcia Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oddział Grzebienisko, poprzez zbieranie nakrętek. Zachęcamy wszystkich do aktywnego włączenia się w zbiórkę.

Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oddział Grzebienisko

WAŻNE DATY:

6.05 godz. 11.30 – koncert muzyczny „Bardzo dziki zachód”

20.05 godz. 9.00 – warsztaty kreatywne

NASZ WIOSENNY OGRÓDEK W SALI
BADAMY NASIONKA CIEKAWE CO Z NICH WYROŚNIE
ZIELONO MI – POZNAJEMY MUZYKĘ IRLANDZKĄ


PSZCZOŁY NASI MALI PRZYJACIELE

POZNAJEMY NOWY INSTRUMENT MUZYCZNY – BUM BUM RURKI

CO Z TĄ WODĄ? JESTEŚMY BADACZAMI
















KONKURS RODZINNY POD HASŁEM „WILLA DLA PTAKÓW” ROZSTRZYGNIĘTY!!!!

Gratulujemy uczestnikom konkursu wspaniałych pomysłów i kreatywności. Wszyscy zostaliście laureatami i otrzymujecie pierwsze miejsce z wyróżnieniem. Na laureatów czekają pamiątkowe dyplomy oraz nagrody. Dziękujemy w imieniu skrzydlatych przyjaciół, za wspaniałe „wille”. Wszystkie karmniki zostaną w najbliższym czasie zawieszone w ogrodzie przedszkola.






































NASZE PIOSENKI:

SZCZOTKA PASTA

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda,
Tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby bo wiem dobrze o tym,
Ten kto nie myje ten ma kłopoty.
Żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć.

Ref.:
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko ooo,
Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko ooo,
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo ooo,
Po jedzeniu kręć nią żwawo ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.

PRZYSZŁA DO NAS WIOSNA

Przyszła do nas wiosna

piękna i radosna.

Tupu, tupu, tup, tup, tup!

Przyszła do nas wiosna.

Tupu, tupu! (x2)

Tup, tup, tup!

Słonkiem jasno świeci,

śmieje się do dzieci.

Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha!

Śmieje się do dzieci.

Ha, ha, ha, ha! (x2)

Ha, ha, ha!

Czasem, gdy się gniewa,

burzą huczy z nieba.

Bum, bum (x2)

bum, bum, bum!

Burzą huczy z nieba.

Bum, bum, bum, bum! (x2)

Bum, bum, bum!

Innym razem jeszcze

kapie cicho deszczem.

Kapu, kapu, kap, kap, kap!

Kapie cicho deszczem.

Kapu, kapu! (x2)

Kap, kap, kap!

Kocham Babcię, kocham Dziadka

1. Kocham Babcię, kocham Dziadka,
Bo kochanych Dziadków mam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka –
Na bębenku dla nich gram!

Ram, tam ,tam,
Ram, tam ,tam,
Na bębenku, na bębenku,
Ram, tam, tam!
Dla kochanych dziadków gram!
Ram, tam, tam!

2. Kocham Babcię, kocham Dziadka,
Więc buziaka szybko dam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka –
Na trójkącie, dla nich gram !

Dzyń, dzyń, dzyń,
Bim, bam, bam!
Na trójkącie, na trójkącie:
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń!
Dla kochanych Dziadków gram!
Dzyń, dzyń, dzyń!

3. Kocham Babcię, kocham Dziadka,
To powtarzam wszystkim wam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka –
Na kołatce dla nich gram!

Klap, klap, klap,
Klap, klap, klap!
Dla kochanych Dziadków gram!
Klap, klap, klap!

ZIMA, ZIMA

Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Jaka pyszna sanna – parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Zasypane pola – w śniegu cały świat 
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

GWIAZDKA

1. Świeci gwiazdka jedna, druga
główką kręci oczkiem mruga.
Wszystkie gwiazdki zaświeciły,
wszystkie razem zatańczyły.

2. Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.
Chodź gwiazdeczko , chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.

3. Krążą w kółko gwiazdki obie,
czasem nóżką tupną sobie.
Czasem główką pokiwają
i mrugają, wciąż mrugają.

SIEDEM RENIFERÓW

1. Saneczkami, saneczkami
latam w górę, w dół.
I szybuję pod chmurami
dzieląc je na pół.

ref. Bo mam odważnych siedem reniferów,
one prowadzą zaprzęg mój.
Z nimi przyjemnie jest tak latać
i góra, dół i góra, dół i góra, dół. (2x)

2. Dzwoneczkami, dzwoneczkami
brzęczę dzyń, dzyń, dzyń,
no i pędzę pod gwiazdami,
a mój zaprzęg lśni.

ref. Bo mam odważnych… (2x)

CHOINKA 

Na choince każda bombka uśmiechnięta,
Cieszy się choinka, bo już idą święta.
Cieszy się aniołek, wołek i osiołek,
Cieszy się aniołek, wołek i osiołek. 2x

KOLCZASTY JEŻYK

A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie będziesz kłuć.

Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.

Mój jeżyku, odwiedź nas,
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.

Chociaż na grzbiecie…

DO PRZEDSZKOLA IDZIE MALUCH

Do przedszkola idzie maluch, tup, tup, tup, tup,
wszyscy dziś malucha chwalą, tup, tup, tup, tup.

Zna wierszyki i piosenki, la, la, la, la,
zawsze chodzi uśmiechnięty, la, la, la, la.

Podskakują razem dzieci, hop, hop, hop, hop,
bo tu bawią sie najlepiej, hop, hop, hop, hop.

KOLOROWE LISTKI

1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
kolorowe listki na wietrze szumiały.

Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło
szu, szu , szu wirowały w koło. / bis

2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis

3. Kolorowe listki spadły już na trawę,
kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,
cicho, sza, oczka zamykają. / bis

NAPRAWIMY MISIA – wiersz

Kto misiowi urwał ucho
No kto pytam cicho, głucho
Nikt się jakoś nie przyznaje
Może jechał miś tramwajem
Może upadł biegnąc z górki
Może go dziobały kurki
Może Azor go tarmosił
urwał ucho nie przeprosił
Igła, nitka rączek para
Naprawimy misia zaraz.
O już sterczą uszka oba
Teraz nam się miś podoba


INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ZAJĄCZKI” W MIESIĄCU MAJU

 TEMATY KOMPLEKSOWE:       

  1. Z KULTURĄ ZA PAN BRAT
  2. OCHRONA PRZYRODY – OCHRONĄ CZŁOWIEKA NA MAJOWEJ ŁĄCE
  3. ULUBIONE KSIĄŻECZKI
  4. ŚWIĘTO RODZINY
ZADANIEPLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI
      NABYWANIE WIEDZY  – nauka sprawiania bliskim radości poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami – przyswajanie zasad dotyczących poszanowania przyrody w bliższym i dalszym otoczeniu – nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata – nabywanie umiejętności właściwego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej, rozumienia konieczności nieprzeszkadzania innym
                KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI        – próby wykonywania poprawnie ćwiczeń regulujących oddech i kształtujących prawidłową postawę – rozwijanie sprawności manualnych w trakcie łączenia technik plastycznych – doskonalenie umiejętności ustawiania się na zbiórkę i chodzenia parami – rozwijanie pamięci poprzez naukę wierszy i piosenek – kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, dzielenia się zabawkami i oczekiwania na swoją kolej – doskonalenie umiejętności poprawnego trzymania narzędzie kreślarskiego kredki, pędzla – rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy z całą społecznością przedszkolną, integrowanie się z dziećmi ze starszych grup – integrowanie się z większą społecznością oświatową podczas wspólnych występów tanecznych – tworzenie zbiorów przedmiotów ze względu na jedną cechę próby przeliczania elementów i porównywania liczebności zbiorów, – doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami: najmniej, najwięcej, tyle samo – doskonalenie umiejętności liczenia oraz planowania własnych działań, próby przewidywania skutków podjętych decyzji – rozwijanie podczas spacerów umiejętności wskazywania miejsca, w którym znajdują się: dom rodzinny, przedszkole, plac zabaw itp. – nabywanie umiejętności współdziałania z nauczycielką oraz rówieśnikami w czasie wykonywania wspólnych zadań (np. tworzenia kącików tematycznych) oraz w czasie zabaw i ćwiczeń – nauka posługiwania się długopisem kreślarskim w trakcie poznawania tablicy Witt
    BUDOWANIE POSTAW  – uczenie się poprzez zabawę serdecznych zachowań wobec bliskich osób – kształtowanie potrzeby dzielenia się z rodziną swoimi przeżyciami z przedszkola – rozwijanie postaw koleżeńskich: wzajemne pomaganie sobie w prostych czynnościach, pociesznie, dzielenie się itp. – rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw – rozwijanie postaw proekologicznych w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą

CO Z TĄ WODĄ? JESTEŚMY BADACZAMI
















KONKURS RODZINNY POD HASŁEM „WILLA DLA PTAKÓW” ROZSTRZYGNIĘTY!!!!

Gratulujemy uczestnikom konkursu wspaniałych pomysłów i kreatywności. Wszyscy zostaliście laureatami i otrzymujecie pierwsze miejsce z wyróżnieniem. Na laureatów czekają pamiątkowe dyplomy oraz nagrody. Dziękujemy w imieniu skrzydlatych przyjaciół, za wspaniałe „wille”. Wszystkie karmniki zostaną w najbliższym czasie zawieszone w ogrodzie przedszkola.






































NASZE PIOSENKI:

SZCZOTKA PASTA

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda,
Tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby bo wiem dobrze o tym,
Ten kto nie myje ten ma kłopoty.
Żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć.

Ref.:
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko ooo,
Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko ooo,
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo ooo,
Po jedzeniu kręć nią żwawo ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.

PRZYSZŁA DO NAS WIOSNA

Przyszła do nas wiosna

piękna i radosna.

Tupu, tupu, tup, tup, tup!

Przyszła do nas wiosna.

Tupu, tupu! (x2)

Tup, tup, tup!

Słonkiem jasno świeci,

śmieje się do dzieci.

Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha!

Śmieje się do dzieci.

Ha, ha, ha, ha! (x2)

Ha, ha, ha!

Czasem, gdy się gniewa,

burzą huczy z nieba.

Bum, bum (x2)

bum, bum, bum!

Burzą huczy z nieba.

Bum, bum, bum, bum! (x2)

Bum, bum, bum!

Innym razem jeszcze

kapie cicho deszczem.

Kapu, kapu, kap, kap, kap!

Kapie cicho deszczem.

Kapu, kapu! (x2)

Kap, kap, kap!

Kocham Babcię, kocham Dziadka

1. Kocham Babcię, kocham Dziadka,
Bo kochanych Dziadków mam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka –
Na bębenku dla nich gram!

Ram, tam ,tam,
Ram, tam ,tam,
Na bębenku, na bębenku,
Ram, tam, tam!
Dla kochanych dziadków gram!
Ram, tam, tam!

2. Kocham Babcię, kocham Dziadka,
Więc buziaka szybko dam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka –
Na trójkącie, dla nich gram !

Dzyń, dzyń, dzyń,
Bim, bam, bam!
Na trójkącie, na trójkącie:
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń!
Dla kochanych Dziadków gram!
Dzyń, dzyń, dzyń!

3. Kocham Babcię, kocham Dziadka,
To powtarzam wszystkim wam!
Kocham Babcię, kocham Dziadka –
Na kołatce dla nich gram!

Klap, klap, klap,
Klap, klap, klap!
Dla kochanych Dziadków gram!
Klap, klap, klap!

ZIMA, ZIMA

Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Jaka pyszna sanna – parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Zasypane pola – w śniegu cały świat 
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

GWIAZDKA

1. Świeci gwiazdka jedna, druga
główką kręci oczkiem mruga.
Wszystkie gwiazdki zaświeciły,
wszystkie razem zatańczyły.

2. Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.
Chodź gwiazdeczko , chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.

3. Krążą w kółko gwiazdki obie,
czasem nóżką tupną sobie.
Czasem główką pokiwają
i mrugają, wciąż mrugają.

SIEDEM RENIFERÓW

1. Saneczkami, saneczkami
latam w górę, w dół.
I szybuję pod chmurami
dzieląc je na pół.

ref. Bo mam odważnych siedem reniferów,
one prowadzą zaprzęg mój.
Z nimi przyjemnie jest tak latać
i góra, dół i góra, dół i góra, dół. (2x)

2. Dzwoneczkami, dzwoneczkami
brzęczę dzyń, dzyń, dzyń,
no i pędzę pod gwiazdami,
a mój zaprzęg lśni.

ref. Bo mam odważnych… (2x)

CHOINKA 

Na choince każda bombka uśmiechnięta,
Cieszy się choinka, bo już idą święta.
Cieszy się aniołek, wołek i osiołek,
Cieszy się aniołek, wołek i osiołek. 2x

KOLCZASTY JEŻYK

A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie będziesz kłuć.

Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.

Mój jeżyku, odwiedź nas,
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.

Chociaż na grzbiecie…

DO PRZEDSZKOLA IDZIE MALUCH

Do przedszkola idzie maluch, tup, tup, tup, tup,
wszyscy dziś malucha chwalą, tup, tup, tup, tup.

Zna wierszyki i piosenki, la, la, la, la,
zawsze chodzi uśmiechnięty, la, la, la, la.

Podskakują razem dzieci, hop, hop, hop, hop,
bo tu bawią sie najlepiej, hop, hop, hop, hop.

KOLOROWE LISTKI

1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
kolorowe listki na wietrze szumiały.

Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło
szu, szu , szu wirowały w koło. / bis

2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis

3. Kolorowe listki spadły już na trawę,
kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,
cicho, sza, oczka zamykają. / bis

NAPRAWIMY MISIA – wiersz

Kto misiowi urwał ucho
No kto pytam cicho, głucho
Nikt się jakoś nie przyznaje
Może jechał miś tramwajem
Może upadł biegnąc z górki
Może go dziobały kurki
Może Azor go tarmosił
urwał ucho nie przeprosił
Igła, nitka rączek para
Naprawimy misia zaraz.
O już sterczą uszka oba
Teraz nam się miś podoba


INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ZAJĄCZKI” W MIESIĄCU MAJU

 TEMATY KOMPLEKSOWE:       

  1. Z KULTURĄ ZA PAN BRAT
  2. OCHRONA PRZYRODY – OCHRONĄ CZŁOWIEKA NA MAJOWEJ ŁĄCE
  3. ULUBIONE KSIĄŻECZKI
  4. ŚWIĘTO RODZINY
ZADANIEPLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI
      NABYWANIE WIEDZY  – nauka sprawiania bliskim radości poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami – przyswajanie zasad dotyczących poszanowania przyrody w bliższym i dalszym otoczeniu – nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata – nabywanie umiejętności właściwego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej, rozumienia konieczności nieprzeszkadzania innym
                KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI        – próby wykonywania poprawnie ćwiczeń regulujących oddech i kształtujących prawidłową postawę – rozwijanie sprawności manualnych w trakcie łączenia technik plastycznych – doskonalenie umiejętności ustawiania się na zbiórkę i chodzenia parami – rozwijanie pamięci poprzez naukę wierszy i piosenek – kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, dzielenia się zabawkami i oczekiwania na swoją kolej – doskonalenie umiejętności poprawnego trzymania narzędzie kreślarskiego kredki, pędzla – rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy z całą społecznością przedszkolną, integrowanie się z dziećmi ze starszych grup – integrowanie się z większą społecznością oświatową podczas wspólnych występów tanecznych – tworzenie zbiorów przedmiotów ze względu na jedną cechę próby przeliczania elementów i porównywania liczebności zbiorów, – doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami: najmniej, najwięcej, tyle samo – doskonalenie umiejętności liczenia oraz planowania własnych działań, próby przewidywania skutków podjętych decyzji – rozwijanie podczas spacerów umiejętności wskazywania miejsca, w którym znajdują się: dom rodzinny, przedszkole, plac zabaw itp. – nabywanie umiejętności współdziałania z nauczycielką oraz rówieśnikami w czasie wykonywania wspólnych zadań (np. tworzenia kącików tematycznych) oraz w czasie zabaw i ćwiczeń – nauka posługiwania się długopisem kreślarskim w trakcie poznawania tablicy Witt
    BUDOWANIE POSTAW  – uczenie się poprzez zabawę serdecznych zachowań wobec bliskich osób – kształtowanie potrzeby dzielenia się z rodziną swoimi przeżyciami z przedszkola – rozwijanie postaw koleżeńskich: wzajemne pomaganie sobie w prostych czynnościach, pociesznie, dzielenie się itp. – rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw – rozwijanie postaw proekologicznych w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą