Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza.
Maria Kownacka

DRODZY RODZICE!
Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia, informacje oraz zdjęcia. Ponadto, znajdą tu Państwo piosenki, wiersze, które poznają dzieci w danym miesiącu.
Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: zajaczki.przedszkole22@gmail.com
RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.
NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:
Judyta Lisiecka:
Poniedziałek 6.30 – 11.15
Wtorek 11.30 – 16.30
Środa 11.30 – 16.30
Czwartek 6.30 – 11.45
Piątek 12.00 – 17.00
Godziny dostępności:
Poniedziałek 11.15 -12.15
Dagmara Mowlik:
Poniedziałek 11.15 – 16.30
Wtorek 6.00 – 16.30
Środa 7.00 – 11.30
Czwartek 11.45 – 16.30
Piątek 6.30 – 12.00
Godziny dostępności:
Środa 11.30 -12.30
Karolina Cendalska – asystentka
7.30 – 15.30
Marta Przybecka – asystentka
Natalia Sobkowiak – rytmika
Drodzy rodzice !
WAŻNE DATY W LUTYM:
7.02 godz. 9.00
Warsztaty z książką poprowadzone przez p. Magdalenę Bobrowską pt. „Bajkowe warsztaty”
14.02 godz. 9.00
Warsztaty edukacyjno – przyrodnicze „Czekolada to zdrowie” poprowadzone przez p. Agnieszkę Szustak Ogrodu Ekologicznego Gładysiaków. Dzieci dowiedzą się skąd się bierze czekolada, wykonają sałatkę owocowo – czekoladową.
17.02 godz. 9.30
Koncert muzyczny pt. „Bal u króla Ludwika”.
20.02 godz. 9.00
Wielki bal karnawałowy dla dzieci ze wszystkich grup wiekowych.
24.02 godz. 10.00
Dzieci obejrzą przedstawienie teatralne przygotowane przez zespół aktorów z Teatru Latarenka pt. 'Król Kruków”

Nasze przedszkole również w tym roku włącza się w szlachetną akcję wsparcia Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oddział Grzebienisko, poprzez zbieranie nakrętek. Zachęcamy wszystkich do aktywnego włączenia się w zbiórkę.
Z ŻYCIA GRUPY:
Wyjście na próbę do przedstawienia dla Babci i Dziadka



Zabawa „ulepimy Bałwana” pobudzamy receptory czucia głębokiego i rozwijamy koordynacje.






Poznajemy kodeks przedszkolaka.


Witamy nowe Zajączki
Od września w naszym Przedszkolu dołączyły dzieci, które wraz z Paniami dołączyły do grupy „Zajączków”.

Dzień Kropki
15.09. w naszej grupie obchodziliśmy Dzień Kropki. Z tej okazji dzieci miały w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” posłuchały książki „Naciśnij mnie” Herve Tulleta oraz wykonały prace plastyczną, pt. „Kropki” inspirowane sztuką W. Kandynskiego w ramach „Spotkań ze sztuką”.


Dzień Przedszkolaka
20 września obchodziliśmy w grupie Dzień Przedszkolaka. Był to dzień zabawy sensorycznej z farbami oraz zabawy z balonikami.



Zajęcia z Panią Rytmiczką i Bum Bum Rurkami
Zajączki świetnie się bawiły poznając Bum Bum Rurki. Były to ich pierwsze próby wspólnego muzykowania. .



Poznajemy zasady ruchu drogowego
W ostatnim tygodniu września dzieci Zajączki poznawały zasady ruchu drogowego. Wykonały również pracę plastyczną, pt. „Sygnalizator”. Na więcej zdjęć zapraszamy do naszej galerii.


Poznajemy owoce
„Zajączki” miały okazję podczas zajęć badawczych poznać wygląd różnych owoców. Świetnie bawiły się również, ćwiczą klasyfikowania „owoców” podczas zajęć matematycznych.


Nasz Jesienny Kącik Przyrody
Dzieci z „Zajączków” wraz z Rodzicami zaangażowały się w tworzenie jesiennego kącika przyrody przynosząc do sali zebrane dary natury: żołędzie, kasztany, jarzębinę, liście, orzechy oraz jesienne warzywa. Dziękujemy!

Jesienne Warsztaty Integracyjne Dzieci z Rodzicami
11.10. „Zajączki” brały udział w rodzinnych warsztatach jesiennych. Wspólnie bawiliśmy się muzycznie-ruchowo a także wykonaliśmy pracę plastyczno-techniczną „Jesienny lampion”, wykorzystując do tego zebrane przez dzieci dary Pani Jesieni.



Poznajemy warzywa
Zajączki nie tylko utrwaliły nazwy owoców, ale poznały również nazwy warzyw i wykonały pracę plastyczną, pt. „Słoik zdrowia” za pomocą stempelków z marchewki i jabłka.


Poznajemy Żuczki – Let’s Play
Dzieci z grupy „Zajączki” poznały niedawno żuczki z kursu „Bilingual Future” w ramach projektu „Wielkopolskie Dwujęzyczne Przedszkolaki”.

Jesienna ścieżka sensoryczna
21.10. „Zajączki” poznawały domek Jeżyka Kolczatka, pokonując ścieżkę sensoryczną, poznawały materiały naturalne za pomocą zmysłu dotyku – realizacja projektu edukacyjnego „Gramy Zmysłami”.




Dzień Dyni w „Zajączkach„
28.10. Zajączki przebrane w dyniowe kolory obchodziły dzień dyni. Poznały budowę dyni oraz pobawiły się w matematyczne dyniowe zabawy. Poznały również elementy kultury anglosaskiej – realizacja projektu „Angielski jest FUN-tastyczny”.


Obchody z okazji Narodowego Święta Niepodległości
04.11. „Zajączki” wzięły udział w patriotycznym koncercie, poznając instrumenty oraz piosenki ludowe. Natomiast 10.11. po raz pierwszy wzięły udział a akcji „Szkoła do hymnu” oraz wykonały pracę plastyczną, pt. „Flaga narodowa”.


Zapraszamy również do obejrzenia filmiku (dostępny w linku) z akcji patriotycznej:
Pasowanie na przedszkolaka
09.11. „Zajączki” brały udział w uroczystości „Pasowania na Przedszkolaka”, prezentując gościom przygotowany program artystyczny.


Finał przedszkolnego konkursu piosenki, pt. „Piosenka na niepogodę”
14.11. reprezentantki z grupy „Zajączków” wzięły udział w konkursie piosenki przedszkolnej, pt. „Piosenka na niepogodę”. Głównym celem tego konkursu była prezentacja i promocja twórczości artystycznej dzieci oraz rozbudzanie u dzieci zamiłowania do śpiewu. Piękne i ciekawe występy małych artystów pozwoliły społeczności przedszkolnej miło i przyjemnie spędzić jesienny czas.
Zapraszamy do naszej galerii.



Dzień Pluszowego Misia u Zajączków



Już potrafimy dbać o ząbki 🙂



Zajączki robią ozdoby na choinkę z masy porcelanowej.



6 grudnia – Mikołajki




Ubieramy przedszkolną choinkę własnoręcznie wykonanymi ozdobami



Warsztaty świąteczne u Zajączków




Pieczenie pierniczków świątecznych




INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W LUTYM W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW”
Tematy kompleksowe:
- „BEZ WODY NIE MA ŻYCIA”
- „SPORT TO ZDROWIE”
- „POZNAŃ TO MOJE MIASTO”
- „W KARNAWALE BAL NAD BALE”
Czas realizacji: 30.01.2022r. – 25.02.2022r.
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY | – poznanie nazwy miejscowości, w której dziecko mieszka -poznawanie tradycji ludowych związanych z własnym regionem; nauka piosenek, poznawanie legend, przyśpiewek – poznawanie różnorodnych form ekspresji i komunikacji, zdobywanie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym – rozwijanie myślenia matematycznego, porównywanie długości: krótszy – dłuższy – kształcenie rozumienia pojęcia „rząd” – poznawanie właściwości śniegu (lodu) – nauka nazw i kolejności pór roku – kształtowanie świadomości roli wody w organizmie – uświadomienie znaczenia wody w życiu zwierząt – nabywanie umiejętności prawidłowego stosowania pojęć: pasuje, nie pasuje – poznanie sportów zimowych |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | -rozwijanie mowy i myślenia – doskonalenie sprawności manualnych i umiejętności posługiwania się nożyczkami – rozwijanie myślenia twórczego i wyobraźni – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej – rozwijanie sprawności językowych – rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej – rozwijanie myślenia skojarzeniowego – rozwijanie ciekawości badawczej – rozwijanie twórczej improwizacji ruchowej z rekwizytem do muzyki – kształtowanie poczucia rytmu – kształtowanie reakcji na sygnał – rozwijanie skoczności i koordynacji ruchowej – kształcenie uważnego słuchania – uwrażliwianie na charakter słuchanej muzyki i reagowania na jego zmianę – doskonalenie umiejętności posługiwania się klejem – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat – utrwalanie kolejnych etapów mycia rąk, korzystanie z mydła i ręcznika – rozwijanie umiejętności naśladowania zachowania – ćwiczenie pamięci – rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego – rozwijanie wyobraźni ruchowej – rozwijanie doświadczeń plastycznych podczas malowania – ćwiczenie umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów – rozwijanie pomysłowości i kreatywności |
BUDOWANIE POSTAW | – wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy – budowanie postawy bycia częścią społeczności przedszkolnej – próby zrozumienia, że wszyscy mają jednakowe prawa – nabywanie wrażliwości na potrzeby otaczającej je przyrody – zwierząt narażonych zimą na brak pożywienia i szukanie sposobów na niesienie pomocy – rozwijanie postaw proekologicznych – dziecko wie, że należy segregować odpady – rozwijanie postawy bycia lokalnym patriotą – rozbudzanie miłości i szacunku do rodzinnego miasta – uświadamianie konieczności dbania o higienę – kształtowanie poczucia konieczności dbania o swoje zdrowie |