Wiewiórki

Z dzieckiem jest jak z pudełkiem – zauważyłam – trudno wyjąć coś, czego się nie włożyło.

Magdalena Tuli – „Szum”

DRODZY RODZICE!

Witamy gorąco w zakładce naszej grupy po wakacjach. Szczególnie serdecznie witamy dzieci i rodziców, które w tym roku po raz pierwszy przekraczają próg naszego przedszkola. Przypominamy, że jesteśmy już w grupie wiewiórek. Zapraszamy do wspólnej przygody i zabawy, nie tylko dzieci, ale również rodziców. Przypominamy, że w zakładce przedstawiamy bieżące wydarzenia oraz informacje. Ponadto wzorem roku ubiegłego znajdą tutaj państwo realizowane w danym miesiącu tematy, założenia dydaktyczne, jak również teksty utworów, jakie poznają dzieci.

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: wiewiork.przedszkole22@gmail.com

RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Alicja Nowaczyk:
Poniedziałek 11.30 – 17.00
Wtorek 7.00 – 11.30
Środa 11.30 – 16.30
Czwartek 7.00 – 12.00
Piątek 6.30 – 11.30

Małgorzata Skibińska:
Poniedziałek 6.30 – 11.30
Wtorek 11.30 – 17.00
Środa 6.00 – 11.30
Czwartek 12.00 – 16.30
Piątek 11.30 – 16.30

Katarzyna Matuszewska (asystentka):
07.00 – 15.00

Paulina Wawrzyniak (angielski):
poniedziałek i czwartek
14.15 – 14.30

Natalia Bolewska-Sobkowiak (rytmika):poniedziałek 9.15 – 9.40

WAŻNE DATY:

6 MAJA piątek  „BARDZO DZIKI ZACHÓD” – koncert muzyczny dla dzieci

10 MAJA wtorek WYCIECZKA DZIECI Z GRUPY „WIEWIÓREK” do Biblioteki Raczyńskich. Przedszkolaki dowiedzą się, czym zajmuje się osoba pracująca w bibliotece, wezmą udział w zajęciach edukacyjnych.

24 MAJA – wtorek godz. 9.00  -warsztaty kreatywne „Do Dzieła”

1 CZERWCA środa od 14.30 – 18.00 DZIEŃ DZIECKA; tego dnia spotykamy się w ogrodzie naszego przedszkola, gdzie czeka na dzieci wiele fajnych niespodzianek Serdecznie zapraszamy !!!

 


INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „WIEWIÓREK” W MAJU:

TEMATY KOMPLEKSOWE:  

  1. „JESTEŚMY POLAKAMI”
  2. „KSIĄŻKA- MÓJ PRZYJACIEL”
  3. „OCHRONA PRZYRODY-OCHRONĄ CZŁOWIEKA”
  4. „RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA”
  5. „JA I MOI BLISCY”

Czas realizacji: 02.05.2022r. – 03.06.2022r.

NABYWANIE WIEDZY:

–  nauka sprawiania bliskim radości poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami

– nabywanie umiejętności właściwego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej, rozumienia konieczności nie przeszkadzania innym

– poznawanie polskich symboli narodowych (godło, flaga, hymn)

– poznanie wartości „mądrość”

– poznanie biblioteki, jej funkcji oraz zawodu bibliotekarza/bibliotekarki

– poznanie roli i wartości rodziny

– poznanie roli poszczególnych członków rodziny – poznanie nazw wybranych kwiatów

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:

– rozwijanie wyobraźni przestrzennej poprzez planowanie i wznoszenie budowli z klocków,  materiału przyrodniczego

– nabywanie umiejętności tworzenia prac plastycznych z proponowanych materiałów

– rozwijanie umiejętności porządkowania, przeliczania, tworzenia zbiorów kilkuelementowych

– rozwijanie sprawności manualnej, ćwiczenia małej motoryki –  odrysowywanie od szablonu, wykonywanie płynnych i ciągłych ruchów ręką

– próby łączenia przyczyny ze skutkiem i przewidywanie, co się może zdarzyć

– ćwiczenia słuchu fonematycznego, rozwijanie zainteresowania pisaniem i czytaniem

– nabywanie umiejętności klasyfikowania i porównywania obiektów, tworzenia kolekcji

– nabywanie umiejętności stosowania określeń: lewa strona, prawa strona, oraz określania kierunku i ustalania położenia obiektów w stosunku do własnego ciała

–  rozwijanie słuchu,  wyobraźni i pamięci słuchowej podczas zabaw muzycznych, tanecznych oraz nauki piosenek

– wypowiadanie się na temat zawodów, zajęć wykonywanych przez swoich rodziców

–  próby opanowywania gwałtownych reakcji emocjonalnych, uczenie się radzenia sobie z lękiem i gniewem –  uczenie się poprzez zabawę serdecznych zachowań wobec bliskich osób

BUDOWANIE POSTAW:

– rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny

– budowanie wiary we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy

– rozwijanie ciekawości poznawczej; budzenie zainteresowania książkami poprzez różne zabawy

– budowanie postawy świadomego uczestnika ruchu drogowego w trakcie spacerów i wycieczek poza teren przedszkola

– kształtowanie potrzeby dzielenia się z rodziną swoimi przeżyciami z przedszkola

– budowanie postawy  bezpośredniego i czynnego obcowania ze światem przyrody poprzez obserwację żywych okazów

– rozwijanie postaw proekologicznych; rozumienie potrzeby ochrony wybranych gatunków zwierząt – wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery

JĘZYK ANGIELSKI:

Słownictwo: Easter eggs – pisanki, Easter basket – koszyczek

Wielkanocny, bunny – zajączek,duck – kaczka,pig – świnka, cat – kot

dog – pies, horse – koń, rooster – kogut, sheep – owca, goat – koza, cow – krowa, farm- farma, donkey – osioł, farmer – rolnik,

Piosenki: Silly Bunny, Let’s go to the Farm, Bunny hops, Animals on the Farm, Old McDonald…,Dancing like an animals,5 little ducks


AKTUALNE UTWORY DO NAUKI I ZABAW:

„MOJA WEOŁA RODZINKA”

1.My rodzinę dobrą mamy, zawsze razem się trzymamy!

I choć czasem czas nas goni, My jak palce jednej dłoni!

Ref.: Mama, tata, siostra, brat I ja – to mój mały świat!

Dużo słońca, czasem grad – To wesoły jest mój świat!

2.Mama zawsze kocha czule, ja do mamy się przytulę,

w bólu, żalu i rozterce, bo mam mama wielkie serce!

Ref.:Mama, tata, siostra, ….

3.Z tatą świetne są zabawy, z nim świat robi się ciekawy!

Tata ma pomysłów wiele, jest najlepszym przyjacielem!

Ref.:Mama, tata, siostra,…..

PISANKI”

1. Pisanki, pisanki, jajka malowane

nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.

2. Pisanki, pisanki jajka kolorowe,

na nich malowane bajki pisankowe.

3. Na jednej kogucik, a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.

4. Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki,

na każdej pisance piękne opowiastki.

„MASZERUJE WIOSNA”

1.Tam daleko gdzie wysoka sosna

Maszeruje drogą mała wiosna

Ma spódniczkę mini sznurowane butki

I jeden warkoczyk krótki

Ref. Maszeruje wiosna

A ptaki wokoło Lecą i świergocą Głośno i wesoło

Maszeruje wiosna w ręku Trzyma kwiat gdy go W górę wznosi Zielenieje świat

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę

Na ramieniu małą torebeczkę

Chętnie żuje gumę i robi balony

A z nich każdy jest zielony

Ref. Maszeruje wiosna……

ZIELONE UFOLUDKI

1.Mój brat wciąż czyta o kosmitach,

gwiazdach, planetach i orbitach.   

O niczym innym nie chce słyszeć,

nawet do UFO listy pisze.

Wreszcie zasłużył na nagrodę

i latający ujrzał spodek,

bo wylądował dziś w ogródku           

pojazd zielonych ufoludkow.

Ref.: Zielone włosy, zielone butki,       

całe zielone są ufoludki. (x2)                                         

Kot na ich widok zaraz zmyka,               

dziwnego boi się ludzika.                         

 Pies szybko przykrył nos ogonem,              

– Może to gryzie to zielone?                          J                                                                             

2. A czym się żywi śmieszny stworek?    

Czy zjedzą z nami podwieczorek?

Kompot dostały, tort dostały,               

zjadły, wypiły, odleciały.

Ref.: Zielone włosy…                            

SZEWCZYK

Był tu szewczyk był.

Szył on buty, szył.

A po czymu po złotymu,

a po czymu a po dwa!

A po czymu po złotymu,

a po czymu a po dwa!

„POZNAŃSKIE KOZIOŁKI”

1. Dwa koziołki na Ratuszu tylko moje miasto ma.

Zgadnij szybko, gdzie ja mieszkam, zanim powie piosnka ta.

Ref. Tak, tak, to jest Poznań, kochany Poznań!

Tak, tak, to jest Poznań nasz.

2. Jutro wstanie znów o świcie, w chłodnej rosie zmyje twarz.

Potem w Warcie się przeglądnie i powita znowu nas.

Ref. Tak, tak…..

3. A ja chodzę do przedszkola, tutaj chetnie bawię się.

Tutaj uczę się, że Poznań, to jest właśnie miasto me.

Ref. Tak, tak….

„CZACZA DLA BABCI I DZIADKA”

1. Dla babci czaczę tańczymy na lodzie
Dla babci tańczyć możemy i co dzień
Dla babci czaczę na soplach gra wiatr
A my życzymy i śpiewamy tak

Ref.: Kochana babciu żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochana babciu żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

2. Dla dziadka czaczę tańczymy na lodzie,
Dla dziadka tańczyć możemy i co dzień.
Dla dziadka czaczę na soplach gra wiatr,
A my życzymy i śpiewamy tak.

Ref.: Kochany dziadku żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochany dziadku żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

3. Bo babcia z dziadkiem to nasze są skarby,
Malują uśmiech bez pędzla i farby.
I dla nich czaczę na soplach gra wiatr,
A my życzymy i śpiewamy tak

Ref.: Kochana babciu żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochany dziadku żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza.

WIERSZ: „KOCHAM BABCIĘ I DZIADKA”

Choć małe jeszcze serduszko moje,
to pełne miłości do dziadziusia.
W nim także miejsce jest babciu twoje,
bo kocha Was przecież najmocniej wnuk i wnusia.
Babciu i dziadku, najlepsi na świecie,
laurki ode mnie dziś dostaniecie!
A w tych laurkach z serca życzenia:
zdrowia, szczęścia i zadowolenia!
Choć małe jeszcze serduszko moje,
to pełne miłości do dziadziusia.
W nim także miejsce jest babciu twoje,
bo kocha Was przecież najmocniej wnuk i wnusia.
Babciu i dziadku, najlepsi na świecie,
laurki ode mnie dziś dostaniecie!
A w tych laurkach z serca życzenia:
zdrowia, szczęścia i zadowolenia!

ZDARZYŁO SIĘ U NAS:


  

ROBIMY TYTKI 

 

NASZE SPRAWNE RĄCZKI WYKONAŁY CZAPECZKI KARNAWAŁOWE
WSPANIALE BAWILIŚMY SIĘ NA BALIKU











































































Nasze przedszkole włącza się w tym roku w szlachetną akcję wsparcia Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oddział Grzebienisko, poprzez zbieranie nakrętek. Zachęcamy wszystkich do aktywnego włączenia się w zbiórkę.

Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oddział Grzebienisko






PIOSENKI I WIERSZE DO NAUKI 

„Zima, zima”

1. Zima, zima, zima,
Pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami

Ref. Dzyń, dzyń , dzyń x9

2. Zasypane pola
W śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami

Ref. Dzyń , dzyń , dzyń x9

„Pachnie Świętami”

1. Świat dziś na biało – z nieba sypało
My otuleni szalami
Opłatki lodu cicho pękają pod pospiesznymi krokami
Tańczą anieli, tańczą weseli, niebiosa prawie gotowe
A my na ziemi tak zapędzeni – przystańmy chociaż na moment…

Ref.: Pachnie świętami, a my znów czekamy, na to co nowe
Nie czas na spanie, szykujmy sanie, serca gotowe

2. Świerki zielone już wystrojone, świecące z bombek sukienki
A my w pośpiechu, prawie w bezdechu przystańmy obok stajenki

Ref.:…

3. Niech pierwsza gwiazda ciemność rozjaśni, niech jasne wszystko się stanie
Niech świat bez wojen, niech świat bez waśni, zwróci swą twarz do Betlejem, do Betlejem, do Betlejem………

Ref.:….

„Mały Polak, przedszkolak” 

1. Polska moim domem, domem jest.      
Biały orzeł godłem, godłem jej.                 

Ref.: A ja jestem przedszkolak,                  
mały Polak, przedszkolak. (x2)                  

2. Polska moim domem, domem jest.        
Biel i czerwień flaga, flaga ma.                        

Ref.: A ja jestem…

3. Polska moim domem, domem jest.         
Tutaj moi bliscy, bliscy są.

Ref.: A ja jestem…                                             

4. Polska moim domem, domem jest,        
który w sercu zawsze, zawsze mam.

Ref.: A ja jestem… 

                          

„Jesień”

1. Jesień, jesień idzie,
czas już na porządki:
pozagrabiać liście
i przekopać grządki.

2. Idzie jesień, idzie,
za jesienią zima,
ale nasz ogródek
każdy mróz przetrzyma.

3. Prześpią się rośliny
pod pierzynką śniegu.
A więc do roboty!
Dzieci, do szeregu.

Kodeks czterolatka – wiersz

1. Czterolatek dobrze wie,
jak ma w grupie bawić się.
Lalką, piłką czy klockami,
zawsze w zgodzie z kolegami.

2. Czterolatek nie narzeka,
na swą kolej grzecznie czeka.
Chociaż czasem ktoś się krzywi,
wszyscy muszą być cierpliwi.

3. Czterolatek, zuch nie lada,
po zabawie sam układa:
auta, misie w równym rządku,
bo nie boi się porządku.

4. Zna przedszkolak moc książeczek,lecz nie podrze ich karteczek,
delikatnie je przekłada –
niszczyć książek nie wypada.

Planeta dzieci  – piosenka

1. Na planetę dzieci wszystkich zapraszamy!
Na planecie dzieci serdecznie witamy!
Kocham, lubię, szanuję,
mówię: „proszę”, „przepraszam”, „dziękuję”,
„dzień dobry” i „do widzenia” –
magicznymi słowami świat zmieniam!

Ref.: Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego?

Zapraszamy do klaskania w odpowiedzi na pytania!
Kto śniadanie grzecznie zjadał?                     Klask, klask!
Na pytania odpowiadał?                                 Klask, klask!
Kto posegregował śmieci?                             Klask, klask!
Ten jest przyjacielem dzieci!

2. Sprzątam zawsze po dobrej zabawie,
lubię wiedzieć, co piszczy w trawie.
Szanuję ludzi, zwierzęta, przyrodę,
zmienić świat na lepsze dziś mogę!

Ref.: Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego?

Zapraszamy do skakania w odpowiedzi na pytania!
Kto dziś rano nie grymasił?                          Hop, hop!
Kto, wychodząc, światło gasił?                   Hop, hop!
Kto się dzielił zabawkami?                           Hop, hop!
Ten niech zawsze będzie z nami!