Wiewiórki

Z dzieckiem jest jak z pudełkiem – zauważyłam – trudno wyjąć coś, czego się nie włożyło.

Magdalena Tuli – „Szum”

DRODZY RODZICE!

Witamy gorąco w zakładce naszej grupy po wakacjach. Szczególnie serdecznie witamy dzieci i rodziców, które w tym roku po raz pierwszy przekraczają próg naszego przedszkola. Przypominamy, że jesteśmy już w grupie wiewiórek. Zapraszamy do wspólnej przygody i zabawy, nie tylko dzieci, ale również rodziców. Przypominamy, że w zakładce przedstawiamy bieżące wydarzenia oraz informacje. Ponadto wzorem roku ubiegłego znajdą tutaj państwo realizowane w danym miesiącu tematy, założenia dydaktyczne, jak również teksty utworów, jakie poznają dzieci.

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: wiewiork.przedszkole22@gmail.com

RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Alicja Nowaczyk:
Poniedziałek 11.30 – 17.00
Wtorek 7.00 – 11.30
Środa 11.30 – 16.30
Czwartek 7.00 – 12.00
Piątek 6.30 – 11.30

Małgorzata Skibińska:
Poniedziałek 6.30 – 11.30
Wtorek 11.30 – 17.00
Środa 6.00 – 11.30
Czwartek 12.00 – 16.30
Piątek 11.30 – 16.30

Katarzyna Matuszewska (asystentka):
07.00 – 15.00

Paulina Wawrzyniak (angielski):
poniedziałek i czwartek
14.15 – 14.30

Natalia Bolewska-Sobkowiak (rytmika):poniedziałek

9.15 – 9.40

WAŻNE DATY:

1 CZERWCA środa od 14.30 – 18.00 DZIEŃ DZIECKA; tego dnia spotykamy się w ogrodzie naszego przedszkola, gdzie czeka na dzieci wiele fajnych niespodzianek Serdecznie zapraszamy dzieci z rodzicami!!!

9 CZERWCA czwartek godz.10.00 – poznańska Szkoła Chóralna Jerzego Kurczewskiego ze spektaklem dla dzieci „Król Lew” gościć będzie w naszym przedszkolu

10 CZERWCA piątek wyjazd o godz. 10.15  – Wycieczka autokarowa dzieci z grupy „Zajączków” i „Wiewiórek” do Ogrodu Ekologicznego Gładysiaków. Dzieci wezmą udział w warsztatach edukacyjnych: „Mieszkańcy ogrodu ekologicznego”; dowiedzą się m.in.: Co to jest ogród ekologiczny? Kto mieszka w ogrodzie? A kto do niego zagląda? Spojrzą na świat oczami zwierzęcia – z wizytą u mieszkańców. Dowiedzą się, jakie są owady pożyteczne, szkodliwe, niebezpieczne. Poznają barwny świat motyli i królestwo mrówek. A  poszukując żywych okazów będą miały okazję karmić króliki i kury.

22 CZERWCA godz. 16.30 – zebranie dla rodziców dzieci z grupy „Wiewiórek”


INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „WIEWIÓREK” W CZERWCU:

TEMATY KOMPLEKSOWE:  

  1. „KOLOROWE LATO”
  2. „OSZCZĘDZAJĄC ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ – CHRONIMY PLANETĘ””
  3. „ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE”
  4. „DO WIDZENIA”

Czas realizacji: 06.06.2022r. – 30.06.2022r.

NABYWANIE WIEDZY:

– nabywanie wiedzy na temat bezpiecznego zachowania się w pobliżu akwenów wodnych oraz w miejscach letniego wypoczynku

– rozumienie konieczności chronienia się przed nadmiernym promieniowaniem słonecznym,

– poznawanie różnych regionów Polski i próby umiejscowienia  ich na mapie

– wdrażanie do oszczędzania energii elektrycznej

– poznanie sposobów praktycznego wykorzystania energii elektrycznej

– nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata oraz przyrody.

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:

– otwieranie oczu i nastawianie uszu na wszystko, co dzieje się w przyrodzie latem,

– utrwalanie znajomości miejsca zamieszkania – własnego adresu

– dostrzeganie regularności w przyrodzie dotyczącej pór roku,

– kształcenie pamięci muzycznej i poczucia rytmu,

– rozwijanie  inwencji  twórczej, wzbogacenie doświadczeń plastycznych,

– grupowanie obiektów według podanych kryteriów,

– doskonalenie umiejętności liczenia, rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych,

– rozwijanie umiejętności mierzenia długości wybranych przedmiotów dowolnie obraną jednostką miary,

– doskonalenie orientacji przestrzennej, rozumienie i poprawne stosowanie pojęć: nad, pod, obok

– rozwijanie umiejętności nazywania swoich uczuć, rozwijanie zachowań empatycznych,

– kształtowanie umiejętności zabawy dostępnym materiałem przyrodniczym i czerpania z tego radości,

– poznawanie różnych ekosystemów: morze, góry, las, praca z mapą Polski,

– doskonalenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów,

– utrwalanie wyglądu zwierząt łąkowych, umieszczanie zwierząt we właściwym ekosystemie, – doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania zjawisk atmosferycznych

BUDOWANIE POSTAW:

-rozwijanie postaw proekologicznych – przestrzeganie zasad dotyczących utrzymywania porządku i szanowania przyrody ożywionej i nieożywionej,

– budowanie postaw patriotycznych poprzez poznawanie rodzinnego kraju poprzez bezpośrednie obserwacje; wycieczki, spacery, spotkania z ciekawymi ludźmi oraz obrazy i opowiadania

– rozwijanie postawy odpowiedzialności oraz troski o czystość otoczenia – zachęcanie do przełamywania lęku i szukania pomocy oraz wsparcia u innych w sytuacjach trudnych

JĘZYK ANGIELSKI:

Słownictwo: Starfish – rozgwiazda Clam – ostryga Lobster – homar Crab – krab Octobus – ośmiornica Fish – ryba Jellyfish – meduza Seahorse – konik morski Sea – morze Beach – plaża Sand – piasek

Piosenki: Beach song A sailor went to see A sailor… Baby shark Under the sea There’s a hole Octopus song


AKTUALNE UTWORY DO NAUKI I ZABAW:

„ZABAWY POD TRZEPAKIEM”

1. Szybko muszę zjeść śniadanie.
Pod trzepakiem mam zebranie.
Trzeba zastanowić się,
w jaką dzisiaj gramy grę?
Ref.: Raz, dwa, trzy,
Liczysz ty!
Ene, due, like, fake,
Torba, borba, ósme, smake.
Deus, deus, kosmateus i morele baks.

2. Może w berka kucanego,
albo lepiej w chowanego.
Kto w dwa ognie dzisiaj gra?
Albo w klasy, hopsasa.
Ref.: Raz…
3. Mama woła mnie z balkonu.
Muszę wracać już do domu.
I gdy tylko obiad zjem,
wymyślimy nową grę.
Ref.: Raz…

„MOJA WEOŁA RODZINKA”

1.My rodzinę dobrą mamy, zawsze razem się trzymamy!

I choć czasem czas nas goni, My jak palce jednej dłoni!

Ref.: Mama, tata, siostra, brat I ja – to mój mały świat!

Dużo słońca, czasem grad – To wesoły jest mój świat!

2.Mama zawsze kocha czule, ja do mamy się przytulę,

w bólu, żalu i rozterce, bo mam mama wielkie serce!

Ref.:Mama, tata, siostra, ….

3.Z tatą świetne są zabawy, z nim świat robi się ciekawy!

Tata ma pomysłów wiele, jest najlepszym przyjacielem!

Ref.:Mama, tata, siostra,…..

PISANKI”

1. Pisanki, pisanki, jajka malowane

nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.

2. Pisanki, pisanki jajka kolorowe,

na nich malowane bajki pisankowe.

3. Na jednej kogucik, a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.

4. Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki,

na każdej pisance piękne opowiastki.

„MASZERUJE WIOSNA”

1.Tam daleko gdzie wysoka sosna

Maszeruje drogą mała wiosna

Ma spódniczkę mini sznurowane butki

I jeden warkoczyk krótki

Ref. Maszeruje wiosna

A ptaki wokoło Lecą i świergocą Głośno i wesoło

Maszeruje wiosna w ręku Trzyma kwiat gdy go W górę wznosi Zielenieje świat

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę

Na ramieniu małą torebeczkę

Chętnie żuje gumę i robi balony

A z nich każdy jest zielony

Ref. Maszeruje wiosna……

ZIELONE UFOLUDKI

1.Mój brat wciąż czyta o kosmitach,

gwiazdach, planetach i orbitach.   

O niczym innym nie chce słyszeć,

nawet do UFO listy pisze.

Wreszcie zasłużył na nagrodę

i latający ujrzał spodek,

bo wylądował dziś w ogródku           

pojazd zielonych ufoludkow.

Ref.: Zielone włosy, zielone butki,       

całe zielone są ufoludki. (x2)                                         

Kot na ich widok zaraz zmyka,               

dziwnego boi się ludzika.                         

 Pies szybko przykrył nos ogonem,              

– Może to gryzie to zielone?                          J                                                                             

2. A czym się żywi śmieszny stworek?    

Czy zjedzą z nami podwieczorek?

Kompot dostały, tort dostały,               

zjadły, wypiły, odleciały.

Ref.: Zielone włosy…                            

SZEWCZYK

Był tu szewczyk był.

Szył on buty, szył.

A po czymu po złotymu,

a po czymu a po dwa!

A po czymu po złotymu,

a po czymu a po dwa!

„POZNAŃSKIE KOZIOŁKI”

1. Dwa koziołki na Ratuszu tylko moje miasto ma.

Zgadnij szybko, gdzie ja mieszkam, zanim powie piosnka ta.

Ref. Tak, tak, to jest Poznań, kochany Poznań!

Tak, tak, to jest Poznań nasz.

2. Jutro wstanie znów o świcie, w chłodnej rosie zmyje twarz.

Potem w Warcie się przeglądnie i powita znowu nas.

Ref. Tak, tak…..

3. A ja chodzę do przedszkola, tutaj chetnie bawię się.

Tutaj uczę się, że Poznań, to jest właśnie miasto me.

Ref. Tak, tak….

„CZACZA DLA BABCI I DZIADKA”

1. Dla babci czaczę tańczymy na lodzie
Dla babci tańczyć możemy i co dzień
Dla babci czaczę na soplach gra wiatr
A my życzymy i śpiewamy tak

Ref.: Kochana babciu żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochana babciu żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

2. Dla dziadka czaczę tańczymy na lodzie,
Dla dziadka tańczyć możemy i co dzień.
Dla dziadka czaczę na soplach gra wiatr,
A my życzymy i śpiewamy tak.

Ref.: Kochany dziadku żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochany dziadku żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

3. Bo babcia z dziadkiem to nasze są skarby,
Malują uśmiech bez pędzla i farby.
I dla nich czaczę na soplach gra wiatr,
A my życzymy i śpiewamy tak

Ref.: Kochana babciu żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochany dziadku żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza.

WIERSZ: „KOCHAM BABCIĘ I DZIADKA”

Choć małe jeszcze serduszko moje,
to pełne miłości do dziadziusia.
W nim także miejsce jest babciu twoje,
bo kocha Was przecież najmocniej wnuk i wnusia.
Babciu i dziadku, najlepsi na świecie,
laurki ode mnie dziś dostaniecie!
A w tych laurkach z serca życzenia:
zdrowia, szczęścia i zadowolenia!
Choć małe jeszcze serduszko moje,
to pełne miłości do dziadziusia.
W nim także miejsce jest babciu twoje,
bo kocha Was przecież najmocniej wnuk i wnusia.
Babciu i dziadku, najlepsi na świecie,
laurki ode mnie dziś dostaniecie!
A w tych laurkach z serca życzenia:
zdrowia, szczęścia i zadowolenia!

ZDARZYŁO SIĘ U NAS:

ZABAWY MATEMATYCZNE-ĆWICZYMY UMIEJĘTNOŚĆ PRZELICZANIA ORAZ POSŁUGIWANIA SIĘ LICZEBNIKAMI PORZĄDKOWYMI
WYKONUJEMY PREZENTY DLA NASZYCH KOCHANYCH TATUSIÓW Z OKAZJI ICH ŚWIĘTA
WYCIECZKA DO OGRODU EKOLOGICZNEGO „GŁADYSIAKOWIE”-WIEMY JUZ, DLACZEGO ŚLIMAKI WYCHODZĄ PO DESZCZU, SPRAWDZALIŚMY TEŻ, CZY SKRZYP, KTÓRY JADŁY DINOZAURY NAPRAWDĘ „SKRZYPI”, KARMILIŚMY TAKŻE KRÓLIKI, SAMODZIELNIE NAZBIERANYM MLECZEM
ODWIEDZILI NAS STARSI KOLEDZY ZE SZKOŁY CHÓRALNEJ Z PRZEDSTAWIENIEM PT. „KRÓL LEW’
PRZEDSZKOLAKI NAŚLADUJĄ, JAK ZWIERZĘTA KONCERTUJĄ- ZABAWY MUZYCZNE NA PODSTAWIE PIOSENKI PT. „DŹWIĘKI LATA”
NAJPIERW WYSIEWALIŚMY I SADZILIŚMY, NASTĘPNIE PODLEWALIŚMY I PRZERYWALIŚMY RZODKIEWKĘ -OTO NASZE ZBIORY!!!!
WSPANIALE ODPOCZYWAMY W OGRODZIE SŁUCHAJĄC BAJEK
ZDOBYLIŚMY WYRÓZNIENIE ZA WYKONANIE KSIĄŻKI „MOJA RODZINA I JA” -NASZĄ WSPÓLNĄ PRACĘ MOŻNA OBEJRZEĆ W FILII BIBLIOTEKI RACZYŃSKICH PRZY UL. OSINOWEJ
KODOWANIE Z KOLOROWYMI KUBECZKAMI
WSPANIAŁY BYŁ NASZ PIKNIK
DOSKONALIMY ANALIZĘ I SYNTEZĘ WZROKOWĄ: NAJPIERW TNIEMY PO ŚLADZIE, NASTĘPNIE SKŁADAMY PUZZLE
UCZYMY SIĘ ROZWIĄZYWAĆ PROSTE ZADANIA Z TRĘCIĄ – PRÓBUJEMY DODADAWAĆ I ODEJMOWAĆ
TYM RAZEM ĆWICZYLIŚMY Z KOLOROWYMI SZARFAMI
WARSZTATY KREATYWNE – WYKONUJEMY UPOMINKI DLA MAMY
WESOŁO BAWILIŚMY SIĘ NA PLACU ZABAW


  

ROBIMY TYTKI 

 

NASZE SPRAWNE RĄCZKI WYKONAŁY CZAPECZKI KARNAWAŁOWE
WSPANIALE BAWILIŚMY SIĘ NA BALIKU











































































Nasze przedszkole włącza się w tym roku w szlachetną akcję wsparcia Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oddział Grzebienisko, poprzez zbieranie nakrętek. Zachęcamy wszystkich do aktywnego włączenia się w zbiórkę.

Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oddział Grzebienisko






PIOSENKI I WIERSZE DO NAUKI 

„Zima, zima”

1. Zima, zima, zima,
Pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami

Ref. Dzyń, dzyń , dzyń x9

2. Zasypane pola
W śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami

Ref. Dzyń , dzyń , dzyń x9

„Pachnie Świętami”

1. Świat dziś na biało – z nieba sypało
My otuleni szalami
Opłatki lodu cicho pękają pod pospiesznymi krokami
Tańczą anieli, tańczą weseli, niebiosa prawie gotowe
A my na ziemi tak zapędzeni – przystańmy chociaż na moment…

Ref.: Pachnie świętami, a my znów czekamy, na to co nowe
Nie czas na spanie, szykujmy sanie, serca gotowe

2. Świerki zielone już wystrojone, świecące z bombek sukienki
A my w pośpiechu, prawie w bezdechu przystańmy obok stajenki

Ref.:…

3. Niech pierwsza gwiazda ciemność rozjaśni, niech jasne wszystko się stanie
Niech świat bez wojen, niech świat bez waśni, zwróci swą twarz do Betlejem, do Betlejem, do Betlejem………

Ref.:….

„Mały Polak, przedszkolak” 

1. Polska moim domem, domem jest.      
Biały orzeł godłem, godłem jej.                 

Ref.: A ja jestem przedszkolak,                  
mały Polak, przedszkolak. (x2)                  

2. Polska moim domem, domem jest.        
Biel i czerwień flaga, flaga ma.                        

Ref.: A ja jestem…

3. Polska moim domem, domem jest.         
Tutaj moi bliscy, bliscy są.

Ref.: A ja jestem…                                             

4. Polska moim domem, domem jest,        
który w sercu zawsze, zawsze mam.

Ref.: A ja jestem… 

                          

„Jesień”

1. Jesień, jesień idzie,
czas już na porządki:
pozagrabiać liście
i przekopać grządki.

2. Idzie jesień, idzie,
za jesienią zima,
ale nasz ogródek
każdy mróz przetrzyma.

3. Prześpią się rośliny
pod pierzynką śniegu.
A więc do roboty!
Dzieci, do szeregu.

Kodeks czterolatka – wiersz

1. Czterolatek dobrze wie,
jak ma w grupie bawić się.
Lalką, piłką czy klockami,
zawsze w zgodzie z kolegami.

2. Czterolatek nie narzeka,
na swą kolej grzecznie czeka.
Chociaż czasem ktoś się krzywi,
wszyscy muszą być cierpliwi.

3. Czterolatek, zuch nie lada,
po zabawie sam układa:
auta, misie w równym rządku,
bo nie boi się porządku.

4. Zna przedszkolak moc książeczek,lecz nie podrze ich karteczek,
delikatnie je przekłada –
niszczyć książek nie wypada.

Planeta dzieci  – piosenka

1. Na planetę dzieci wszystkich zapraszamy!
Na planecie dzieci serdecznie witamy!
Kocham, lubię, szanuję,
mówię: „proszę”, „przepraszam”, „dziękuję”,
„dzień dobry” i „do widzenia” –
magicznymi słowami świat zmieniam!

Ref.: Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego?

Zapraszamy do klaskania w odpowiedzi na pytania!
Kto śniadanie grzecznie zjadał?                     Klask, klask!
Na pytania odpowiadał?                                 Klask, klask!
Kto posegregował śmieci?                             Klask, klask!
Ten jest przyjacielem dzieci!

2. Sprzątam zawsze po dobrej zabawie,
lubię wiedzieć, co piszczy w trawie.
Szanuję ludzi, zwierzęta, przyrodę,
zmienić świat na lepsze dziś mogę!

Ref.: Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego?

Zapraszamy do skakania w odpowiedzi na pytania!
Kto dziś rano nie grymasił?                          Hop, hop!
Kto, wychodząc, światło gasił?                   Hop, hop!
Kto się dzielił zabawkami?                           Hop, hop!
Ten niech zawsze będzie z nami!