Tygryski

DRODZY RODZICE!

Witamy w zakładce zerówki

Rozpoczęliśmy kolejny rok wspólnej zabawy, nauki i pracy. Będziemy odkrywcami, badaczami, podróżnikami, artystami i twórcami, a wszystko po to, by dobrze się bawiąc jak najwięcej się nauczyć, zdobyć nowe umiejętności, doskonalić te już posiadane.

Drodzy rodzice zachęcamy do regularnego odwiedzania naszej grupowej zakładki, będziemy umieszczać tu zdjęcia dzieci z różnych zajęć, zabaw i prac, tak abyście mieli możliwość widzieć czym Wasze dzieci zajmują się w przedszkolu i jak spędzają czas. Ponadto znajdziecie tutaj bieżące wydarzenia i informacje, tematy zajęć realizowane w danym miesiącu, założenia dydaktyczne, jak i również teksty piosenek i wierszy, które dzieci poznają.

Życzymy wielu radości, dobrego humoru i niezapomnianych przeżyć. Rodzicom zaś owocnej współpracy i zadowolenia. Mamy nadzieję, że ten rok będzie udany i niezapomniany 😉

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: tygryski.przedszkole22@gmail.com

RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Ewa Borkowska:

Poniedziałek: 07:30 – 12.00
Wtorek: 07.30 – 12.00
Środa: 12.30 – 16.30
Czwartek: 12.00 – 16.30
Piątek: 12.00 – 16.30

godziny dostępności Pani Ewy dla rodziców: środa 12.00-12.30 i czwartek: 11.30-12.00

Sandra Miecznik:

Poniedziałek: 12.00-16.30
Wtorek: 12.00 – 16.30
Środa: 07.30 – 12.00
Czwartek: 7.30 – 11.30
Piątek: 07.30 – 12.00

godziny dostępności Pani Sandry dla rodziców: poniedziałek i wtorek od 16.00 – 17.00

Katarzyna Kaniewska (asystentka): 7.00 – 15.00

Dagmara Mowlik (j.angielski) środa 12.00-12.30 i czwartek: 11.30-12.00

Renata Jedynak-Zimny (pedagog specjalny): poniedziałek” 8.00 – 16.00

Godziny dostępności dla rodziców Pani Renaty: poniedziałek 16.00 – 16.30

Renata Nadstoga (katecheza)

Anna Rosian Żok (logopedia): środa 8.00 – 15.00

Natalia Sobkowiak (rytmika): środa 10.10 – 10.40

Katarzyna Jóźwiak (pedagog): wtorek i piątek 7.30 -13.00

WAŻNE DATY:

4.09 godz. 17.00 – Zebranie informacyjno – organizacyjne w grupie

10.09 godz. 10.00 – Wycieczka dzieci z grupy Tygryski do Ogrodu Ekologicznego Gładysiaków. Przejazd komunikacją miejską

12.09 godz. 9.00 – cykliczne warsztaty z mamą Celinki w grupie najstarszej Tygryski – Poznajemy układ mięśniowy

13.09 – Międzynarodowy Dzień Kropki w przedszkolu

18.09 godz. 10.00 – warsztaty z Panią Marią Pawlak z CREO, rozpoczęcie w grupie Tygrysów programu WIELKODUCHY. Program WIELKODUCHY powstał w odpowiedzi na problem związany z ograniczoną aktywnością społeczną najmłodszych dzieci. Uważamy, że już od najmłodszych lat warto pokazywać dzieciom świat wolontariatu. To właśnie w przedszkolu kształtują się zainteresowania dzieci, ich zaangażowanie społeczne, które przełoży się później na postawę dobrego i wrażliwego człowieka gotowego pomagać innej osobie. Poprzez wolontariat dzieci uczą się współpracy, odpowiedzialności czy systematyczności. Zdobywają nowe umiejętności oraz bezcenne doświadczenia, które w przyszłości pomogą im w kolejnych etapach edukacji oraz w pracy zawodowej. Poprzez działanie w Przedszkolnych Klubach Wielkoducha dzieci z pomocą przeszkolonych przez nas nauczycieli oraz animatorów uczą się zasad działania wolontariatu i przeprowadzają wspólne akcje na rzecz innych organizacji pozarządowych lub instytucji społecznych. Dzieci przekonują się, że nawet w tak młodym wieku można być wolontariuszem i pomagać potrzebującym.

20.09 – Międzynarodowy Dzień Przedszkolaka

25.09 od godz. 9.00 grupy: Wiewiórki, Biedronki, Tygryski
Od złości do radości – pierwszy z cyklu musicali empatycznych, stworzonych specjalnie po to, aby Przedszkolaki zobaczyły jak radzić sobie z trudnymi emocjami, rozwijały umiejętności komunikacyjne i nawiązywały zdrowe relacje między sobą. W trakcie pierwszego spotkania dzieci zobaczą jak radzić sobie ze złością, obejrzą przykład mediacji, jak można znaleźć pomysły tak by wszyscy byli zadowoleni w sytuacji konfliktu, otrzymają niespodziankę , która ma na celu zachęcanie ich do rozwiązania konfliktu w oparciu o mediacje, otrzymają maskotkę żyrafę, która będzie wsparciem przy mediacjach, dzieci wezmą aktywny udział w spotkaniu oraz poćwiczą specjalnie dobrana piosenkę ” 4 sposoby na złość”, która będą mogły śpiewać w przedszkolu jak i w domu w sytuacjach trudnych emocjonalnie. Po przedstawieniu wspólna dyskusja.

26.09 około godz. 10.30 – Odlotowe Pokazy w grupie. Poznanie ciekawostek z życia węży.

27.09 – Każdy może być Olimpijczykiem – miejskie obchody Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka w Poznaniu (Stadion Lekkoatletyczny, Golęcin) Nasze przedszkole reprezentować będą dzieci z grupy Tygryski. Przejazd wynajętym autokarem.

 

ZDARZYŁO SIĘ U NAS:

Dzień Kropki w naszej grupie

Wycieczka do Ogrodu Ekologicznego Gładysiaków

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH WE WRZEŚNIU

 W GRUPIE „TRYGRYSKI”

Tematy kompleksowe:

  1. PRZEDSZKOLE – TO JA, TY I MY
  2. WSPOMINAMY WAKACJE PAMIĘTAJĄC, ŻE W NASZYM MIEŚCIE, TEŻ JEST ZIELONO”
  3. BEZPIECZNI NA DRODZE
  4. PROJEKT OMEP: KAŻDY MOŻE BYĆ OLIMPIJCZYKIEM

Czas realizacji: 02.09- 27.09.2023

ZADANIEPLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI
      NABYWANIE WIEDZY-nabywanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością -nabywanie wiedzy nt. Igrzysk Olimpijskich – rozpoznawanie symboli charakterystycznych dla Igrzysk Olimpijskich -rozwijanie umiejętności analizy sylabowej wyrazów -dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie pod koniec lata – utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych znaków drogowych – uświadomienie dzieciom wartości przyjaźni
                KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI-kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się -kształtowanie umiejętności pozostawiania porządku po skończonej zabawie lub posiłku -rozwijanie aparatu mowy; zachęcanie do tworzenia dłuższych wypowiedzi -rozwijanie umiejętności matematycznych przez klasyfikowanie przedmiotów wg różnych cech -ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej -doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami -rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych technikach plastycznych -rozwijanie umiejętności przeliczania przedmiotów w zakresie 10 -rozwijanie umiejętności matematycznych przez doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą i wskazywania kierunków na mapie, -rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej -rozwijanie umiejętności interpersonalnych poprzez podejmowanie wspólnych działań, zabaw zespołowych -rozwijanie umiejętności śpiewu i ilustrowania treści piosenki ruchem -kształtowanie umiejętności rozpoznawania zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy – czytanie globalne
      BUDOWANIE POSTAW-kształtowanie poczucia przynależności  regionalnej i społecznej -integracja grupy przedszkolnej przez wspólne zabawy ruchowe -budowanie postaw opiekuńczych wobec młodszych dzieci -wdrażanie do przestrzegania reguł obowiązujących w świecie dziecięcym i przedszkolnym – kształtowanie opiekuńczej postawy wobec istot żywych i środowiska naturalnego – dostarczanie dzieciom okazji do świętowania, zabawy i czerpania radości z bycia przedszkolakiem – zainteresowanie dzieci historią i znaczeniem Powstania Wielkopolskiego – kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych