Wszystkie Dzieci rodzą się artystami. Sztuka polega na tym, by pozostać nimi do końca życia.
Pablo Picasso

DRODZY RODZICE!
Witamy w zakładce zerówki 🙂
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje – dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.
Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: tygryski@przedszkole22.pl
RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.
NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:
Małgorzata Malczewska:
Poniedziałek 08.00 – 15.00
Wtorek 08.00 – 11.30
Środa 08.00 – 11.30
Czwartek 08.00 – 15.00
Piątek 08.00 – 16.00
Ewa Wojcieszak:
Wtorek 11.30 – 15.30
Środa 11.30 – 15.30
Karolina Cendalska (asystentka):
08.30 – 16.30
Paulina Wawrzyniak (angielski):
poniedziałek i czwartek
15.00 – 15.30
Anna Rossian-Żok (logopedia):
poniedziałek 11.30 – 14.00
czwartek 10.00 – 13.30
Magdalena Mędza (gimnastyka):
wtorek 11.30 – 12.00
czwartek 13.30 – 14.00
Natalia Bolewska-Sobkowiak (rytmika):
poniedziałek 10.00 – 10.30








KALENDARIUM NA CZERWIEC:
– 01.06. środa- od 14.30 – 18.00 DZIEŃ DZIECKA w ogrodzie przedszkolnym, zapraszamy
całymi Rodzinami
– 03.06. piątek- godz. 8.50- wycieczka na stadion piłkarski Lecha Poznań
– 09.06. czwartek- spektakl „Król Lew” Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego
Kurczewskiego
– 23.06. czwartek godz. 10.00- uroczyste zakończenie przedszkola Tygrysów
INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W CZERWCU W GRUPIE TYGRYSÓW
Tematy kompleksowe:
LATO-CZAS ZABAWY
KOLOROWE LATO
ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE
BEZPIECZNE WAKACJE
Termin: 06.06.- 30.06. 2022
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY | – Dziecko zna i nazywa zjawiska przyrodnicze charakterystyczne dla danej pory roku – Dziecko zna sposoby odpoczynku i odnajdywania korzyści płynących z przebywania na świeżym powietrzu – Dziecko zna środowisko i krajobraz związany z: jeziorami, górami, morzem i rzekami , uwrażliwienie na piękno polskich rejonów – Dziecko zna zasady właściwego zachowania się w miejscach publicznych – Dziecko zna zasady bezpiecznego wypoczynku wakacyjnego |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | – rozwijanie twórczego myślenia oraz myślenia przyczynowo-skutkowego -wzbogacania doświadczeń plastycznych, kreatywności, umiejętności samodzielnego i starannego planowania pracy plastycznej – rozwijanie umiejętności wokalnych, tanecznych, poczucia rytmu – doskonalenie umiejętności precyzyjnego wyrażania swoich myśli – rozwijanie umiejętności czytania – rozwijanie percepcji wzrokowej i sprawności grafomotorycznej – doskonalenie umiejętności przeliczania, różnicowania, klasyfikowania, kodowania, dekodowania – zaprezentowania swoich możliwości podczas występu, pokonywanie tremy |
BUDOWANIE POSTAW | – otwartości, zadowolenia w relacjach z ludźmi – pozytywnego stosunku do otaczającej rzeczywistości i świata przyrody, dbania o środowisko naturalne, dostrzeganie elementów przyrodniczych jako źródła doznań estetycznych – rozwijanie zainteresowania otaczającym światem – rozwijanie empatii i wrażliwości – umiejętności szukania pomocy oraz wsparcia u innych w sytuacjach trudnych – radości z możliwości odpoczynku podczas wakacji – poczucia własnej wartości – chęci współpracy i współdziałania |
JĘZYK ANGIELSKI | Słownictwo: vacation is coming!, sea and oceans, aquarium, starfish , clam, lobster, crab, octobus, fish, jellyfish, seahorse, sea, beach, sand, Sailor went to see…, Poin to!, Look!, Swim!, Swim up/down!, Turn around, Fast and slow!, A sailor went to sea Piosenki: Beach song, A sailor went to see, A sailor…, Baby shark, Under the sea, There’s a hole, Octopus song |















Chatki Puchatka za wkład w przygotowanie turnieju piłki nożnej






















































INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W MAJU W GRUPIE TYGRYSÓW
Tematy kompleksowe:
POLSKA-BIAŁO- CZERWONI
W ŚWIECIE KULTURY I SZTUKI
MAJOWE SPOTKANIA Z PRZYRODĄ
RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA
JA I MOI BLISCY
Termin: 02.05.- 03.06.2022
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY | – na temat harcerstwa w Polsce – znajomość zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych – zauważanie i określanie zmian zachodzących w przyrodzie – znajomość struktury swojej rodziny i systemu pokrewieństwa w oparciu o drzewo genealogiczne – poznawanie nowych zawodów |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | – rozwijanie umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi – wyrażania miłości wobec członków swojej najbliższej rodziny – konstruowania poprawnej logicznie i gramatycznie wypowiedzi na temat wysłuchanego tekstu literackiego – dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów – rozbudzanie wrażliwości poprzez odbiór sztuki , próby jej tworzenia – aktywnego uczestniczenia w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych – rozwijanie umiejętności zagospodarowywania przestrzeni na kartce – rozwijanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia – stosowania zwrotów grzecznościowych adekwatnie do sytuacji |
BUDOWANIE POSTAW | – budowanie systemu wartości , w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe – kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej – szacunku do rodziców, czerpania radości z obdarowywania najbliższych prezentami – przywiązania do tradycji – panowania nad tremą w czasie wystąpień dla rodziców – aktywnego odbiorcy kultury i sztuki |
JĘZYK ANGIELSKI | – słówka i zwroty: May at the Meadow – Garden animals!, butterfly, ladybug, ant, spider, snail, bee, caterpillar,firefly, fly, cricket, garden, meadow, flower, warm, hot, cold, Digging holes, Planting seeds, Watering seeds, Picking flowers, There is so much to do!, Fly jak…, Grow!, Deep!, Storytime!, Buzz!, Flatter!, March!, Crawl!, Wiggle – piosenki: I love bugs, Snail, Butterfly song, 3 ladybugs, Hey ladybug, 7xyXB8_BetQWhat do you see?, The firefly…, The bees go buzzing, The ants go matching, Bugg and roll |





















































INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W KWIETNIU W GRUPIE TYGRYSY
Tematy kompleksowe:
ŚWIĘTA, ŚWIĘTA, BIJĄ DZWONY
WIELKANOC
KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY
SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE?
Termin: 04.04.- 30.04. 2022
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY | – rozwijanie wiedzy o lokalnych i regionalnych tradycjach i zwyczajach wielkanocnych – rozumienie zjawisk atmosferycznych zachodzących w przyrodzie – rozszerzanie wiedzy o sposobach szanowania i ratowania środowiska naturalnego – rozwijanie wiadomości o pochodzeniu produktów ekologicznych |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | – rozbudzanie zainteresowania nauką czytania i pisania – umacnianie w dzieciach poczucia wartości i wiary we własne możliwości – wnioskowania o zaistniałych zmianach podczas przeprowadzanych doświadczeń – rozwijanie umiejętności budowania dłuższej , logicznej wypowiedzi na określony temat – tworzenia dzieł własnych (płaskich i przestrzennych) na tematy dowolne lub określone przez nauczyciela – rozwijanie umiejętności grania prostych akompaniamentów oraz improwizacji na instrumentach perkusyjnych do piosenek dziecięcych i muzyki poważnej – rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów, piosenek – kształtowanie umiejętności współdziałania w trakcie zabaw organizowanych oraz zabaw swobodnych – doprowadzania do końca rozpoczętych prac plastycznych i zabaw ruchowych – rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej – samodzielnego podejmowania aktywności, zgodnej z zainteresowaniami. |
BUDOWANIE POSTAW | – umacnianie poczucia przynależności do rodziny, grupy, społeczności przedszkolnej – kształtowanie tożsamości lokalnej, regionalnej i narodowej – czerpania radości ze wspólnego spotkania przy świątecznym stole – rozwijanie postawy opiekuńczej wobec środowiska naturalnego i czerpanie satysfakcji z możliwości obcowania z naturą -rozwijanie postawy odpowiedzialności i życzliwości |
JĘZYK ANGIELSKI | Słownictwo i zwroty: Happy Easter!, Easter eggs, Easter basket, april,farm animals, bunny, duck, pig, cat, dog, horse, rooster, sheep, goat, cow, farm, donkey, farmer, Point to…, Where is…?, Hop hop!, Please find…, Pass the eggs…, Who’s got the Easter Egg?, Listen?, How (…) go?, 5 little ducks!, Piosenki: Silly Bunny, Let’s go to the Farm, Bunny hops, Animals on the Farm, Old McDonald…, Dancing like an animals, 5 little ducks |







































INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE TYGRYSY
W MARCU
Tematy kompleksowe:
TAJEMNICE ŚWIATA
NADCHODZI WIOSNA
WIOSNA TUŻ TUŻ
CZYM ODDYCHAMY?
Termin: 07.03 – 01.04.2022
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY | – rozwijanie wiedzy o najważniejszych wynalazkach i ich znaczeniu w dziejach ludzkości – rozpoznawanie, nazywanie i wyjaśnianie zjawisk atmosferycznych – rozszerzanie wiedzy o roślinach; rodzajach, sadzeniu, pielęgnacji – rozwijanie wiedzy o pracy rolnika i jego rytmie dnia – rozszerzanie wiedzy o przyczynach zanieczyszczenia powietrza i smogu |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | – rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych – rozwijanie umiejętności wyrażania własnego zdania i jego argumentowania oraz umiejętności zadawania pytań – łączenia przyczyny ze skutkiem w oparciu o używanie przedmiotów codziennego użytku – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej – kształtowanie sprawności ruchowej, w tym poprzez gry i zabawy ruchowe, tańce oraz aktywny ruch na świeżym powietrzu -rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek – kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów – kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji |
BUDOWANIE POSTAW | – dociekliwości, odkrywczości, zaciekawienia otaczającym światem – kształtowanie postawy proekologicznej; wrażliwości na przyrodę – kulturalnego odbiorcy sztuki; udział w koncercie muzycznym – umiejętności słuchania siebie nawzajem; szanowanie prawa do wypowiedzi – kształtowanie postaw i nawyków nakierowanych na utrzymanie porządku wokół siebie i w najbliższym otoczeniu |
-słownictwo: wild animals, animals body parts, zebra, tiger, lion, parrot, monkey, hangaroo, elephant, snake, mouse, rabbit, giraffe, crocodile, frog, bear, eyes, teeth, wings, arms, feet, tail, ears , big, small, medium, short, long, Fly like a parrot!, Roar like a lion!, Scratch your head like a monkey!, Hop like a kangaroo, Where is…?, Where are?, How many?
piosenki: To the Zoo, The Animal Song, Elephant dance, What do you see?, Walking in the jungle, We’re going on a bear hunt!, Jungle boogie, Animal Freeze
KALENDARIUM
– 03.03. czwartek- warsztaty przyrodnicze „Pszczoły- nasi mali przyjaciele”
– 08.03. środa Teatr Latarenka „Jarzębinka”
– 11.03. piątek- Koncert muzyczny „Zielono mi”
– 25.03. piątek- Ministerstwo Motyli- warsztaty przyrodnicze
– 30.03. środa – zdjęcia Tygrysków do tablo
– 31.03. czwartek- odwiedziny Taty Tomka i prezentacja kolekcji kolejek oraz w ramach
preorientacji zawodowej przedstawienie swojego zawodu






















KALENDARIUM
– 24.02. czwartek BALIK TYGRYSKÓW
– 25.02. piątek „Jak żyli ludzie 1000 lat temu”- warsztaty Muzeum Początków Państwa Polskiego
– 03.03. czwartek warsztaty przyrodnicze „Pszczoły- nasi mali przyjaciele”
INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU W GRUPIE TYGRYSY W LUTYM
Tematy kompleksowe
JĘZYK ŻYRAFY- POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY
SZANUJEMY PRZYRODĘ
NASZE PODRÓŻE
MALI ODKRYWCY
Termin: 01.02-26.02.2020
NABYWANIE WIEDZY
– o sposobach komunikowania własnych potrzeb i uwzględnianiu potrzeb innych
– rozumienie pojęć: szacunek do przyrody, otwartość; odkrywanie
– rozszerzanie znajomości sposobów dbania o klimat i środowisko
– rozszerzanie znajomości zwyczajów związanych z okresem karnawału w Polsce i na świecie
– rozumienie znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia człowieka oraz prowadzenia zdrowego trybu życia
-„czytania” mapy, poznawanie wybranych miejsc na ziemi
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI
– poruszania się w przestrzeni podczas zajęć i zabaw ruchowych
– rozwijanie mowy czynnej w zabawach słowotwórczych
– budowania zdań poprawnych gramatycznie;
– słuchania i stosowania słów, zwrotów i piosenek w j. angielskim
– rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
– doskonalenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
– myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
BUDOWANIE POSTAW
– empatii ale też asertywności
– odpowiedzialności za własne czyny i działania
– rozwijanie postawy proekologicznej oraz zainteresowań światem przyrodniczym
– bycia odpowiedzialnym za swoje zdrowie i bezpieczeństwo
– właściwych nawyków zdrowotnych; dbanie o higienę osobistą, aktywności ruchowej na świeżym powietrzu
– chęci zdobywania nowych doświadczeń, podróżowania
JĘZYK ANGIELSKI
Słownictwo i zwroty: red, yellow, green, black, pink, blue, scared, calm, angry, happy, sad, in love, sleepy, pizza, sandwich, cheese, broccoli, ham, cereal, jam, biscuits, toast, meat, salad, chicken, spaghetti, rice, bread, fish, chips, pastries, juice, cake, soup , milk , chocolate, donuts, pudding, on , under, Do you like?, I am hungry, Where is, Where are?, I’d like some…, please?, Here you are!, Thank you!,What do you want? Piosenki: In you happy, This is happy face, I am Happy, Do you like…?, What do you want?, Are you hungry?, What do you want do eat?, I love sweets, This is the way




















































INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „TYGRYSY” W MIESIĄCU STYCZNIU
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- „PŁYNIE CZAS”
- „MŁODSI I STARSI”
- SPORT TO ZDROWIE
- DBAM O ZDROWIE
NABYWANIE WIEDZY:
- dostrzeganie rytmu, stałego następstwa pór roku, miesięcy, dni tygodnia, nocy i dnia, kształtowanie kompetencji matematycznych
- określanie zasad zdrowego trybu życia; codzienne przebywanie na świeżym powietrzu, ruch, odpoczynek, właściwa dieta
- rozumienie konieczności dbania o higienę osobistą
- nauka piosenek, wierszy i tańców na Dzień Babci i Dziadka
- rozszerzanie wiedzy dotyczącej zjawisk atmosferycznych zachodzących w przyrodzie
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:
- koncentrowania się na wypowiedziach innych i jej rozumienia
- stosowania dłuższych form wypowiedzi podczas rozmów o ważnych sprawach
- łączenia przyczyny ze skutkiem
- autoprezentacji podczas wystąpień publicznych
- przedstawienia struktury rodziny i systemu pokrewieństwa w oparciu o drzewo genealogiczne
- rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów, piosenek
- doprowadzania do końca rozpoczętych prac plastycznych i zabaw ruchowych
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej
- rozwijanie umiejętności dostrzegania i wyrażania ruchem elementów muzyki
BUDOWANIE POSTAW:
- umacnianie poczucia przynależności do rodziny, grupy i społeczności przedszkolnej
- szacunku do osób starszych
- czerpania radości z obdarowywania bliskich własnoręcznie przygotowanymi upominkami
- pokonywanie tremy przed występem, wdrażanie do roli aktora
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw w przedszkolnym ogrodzie
JĘZYK ANGIELSKI:
Słówka: It’s New Year – January! , mom/mummy , dad/daddy, grandma, grandpa, brother, sister, baby, family, photo, house living room, kitchen, bathroom, bedroom, attic dining room, Tv , bed, desk, shelf, lamp, table, chair, armchair, wardrobe, rug , drawers , bowl , Goldilocks, the Three Bears, pigs, wolf, Family photo!, Say cheese!, Where is daddy/…?, This is family, Point to…, Show me…?, Storytime!, Let’s listen!, Where is…?, What’s that?, Roll over!, Jumping on the bed!
Piosenki:
- My House
- Learn Rooms
- House song
- 5 Little Monkeys
- Baby Shark
- Family Finger song
- Ten on the bed
- Goldilocks song



























































INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „TYGRYSY” W MIESIĄCU GRUDNIU
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- CZEKAMY NA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
- CORAZ ZIMNIEJ
- ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA
- WESOŁYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA
- ZIMA WOKÓŁ NAS
NABYWANIE WIEDZY:
- rozwijanie wiedzy o tradycjach i zwyczajach świątecznych w Polsce i na świecie; nauka kolęd i pastorałek, sposobów wykonywania ozdób świątecznych
- rozwijanie wiedzy o gatunkach ptaków pozostających na zimę w Polsce
- rozwijanie wiadomości o różnych zawodach
- rozumienie zjawisk atmosferycznych zachodzących w przyrodzie
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:
- rozbudzanie zainteresowania nauką czytania i pisania
- umacnianie w dzieciach poczucia wartości i wiary we własne możliwości
- wnioskowania o zaistniałych zmianach podczas przeprowadzanych doświadczeń
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższej , logicznej wypowiedzi na określony temat
- tworzenia dzieł własnych (płaskich i przestrzennych) na tematy dowolne lub określone przez nauczyciela.
- rozwijanie umiejętności grania prostych akompaniamentów oraz improwizacji na instrumentach perkusyjnych do piosenek dziecięcych i muzyki poważnej
- rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów, piosenek
- kształtowanie umiejętności współdziałania w trakcie zabaw organizowanych oraz zabaw swobodnych
- doprowadzania do końca rozpoczętych prac plastycznych i zabaw ruchowych
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej
- samodzielnego podejmowania aktywności, zgodnej z zainteresowaniami.
BUDOWANIE POSTAW:
- umacnianie poczucia przynależności do rodziny, grupy, społeczności przedszkolnej
- kształtowanie tożsamości lokalnej, regionalnej i narodowej
- czerpania radości z obdarowywania bliskich własnoręcznie przygotowanymi upominkami
- kształtowanie postawy kulturalnego widza
- opanowywania tremy przed występem, wdrażanie się do roli aktora
- rozwijanie postawy opiekuńczej wobec środowiska naturalnego; dbanie o dokarmianie ptaków zimą
- rozwijanie postawy odpowiedzialności i życzliwości
JĘZYK ANGIELSKI:
Słówka: Stocking Decorations,Milk and biscuits/cookies, Christmas tree, Santa Claus (Santa)/Father Christmas, Merry Christmas and Happy New Year!, Reindeer(s), Snowflake, Elves, Pudding, Angel, Bells, Snowman Snowball,Christmas balls, Christmas light, Stars,Presents, Toys Hot chocolate, Candy cane,The Gingerbread Man , What’s on the bag?, Is the milk/Christmas tree ready?,Under the Christmas tree, Santa Claus is coming!, Pick up (the decorations), Cut out your Christmas tree!, Guess who lives at The North Pole? What do you want for Christmas?, Storytime!
Piosenki:
- Little Snowflake
- Santa Claus is coming to town
- Jingle bells, Let’s Decorate the Christmas Tree
- Christmas Tree, Reindeer, Bell
- Rudolph’s Nose
- Five little Elves, Santa
- Merry Christmas song
- What do you want for Christmas?
- We wish you a Marry Christmas
- Ring the bell
- What do you see under the Christmas Tree











































































INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU W GRUPIE „TYGRYSY” W MIESIĄCU LISTOPADZIE
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- MOJA OJCZYZNA-POLSKA
- MOJE MIASTO, MÓJ REGION
- POLSKA W UNII EUROPEJSKIEJ
NABYWANIE WIEDZY:
- Dziecko zna symbole narodowe oraz ważne miejsca związane z dziejami Polski
- Dziecko poznaje zabytki, ważne instytucje, legendy związane z historią miasta i regionu
- Dziecko nabywa szerszy zasób słownictwa, umożliwiający tworzenie dłuższych wypowiedzi
- Dziecko poznaje znaczenie wybranych symboli graficznych, stosowanych w najbliższym otoczeniu
- Dziecko wie, że Polska jest jednym z krajów Unii Europejskiej
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:
- rozwijanie zainteresowań przeszłością; historią swojego miasta, regionu, kraju
- konstruowania poprawnej logicznie i gramatycznie wypowiedzi na temat wysłuchanego tekstu literackiego
- dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów
- rozwijanie umiejętności przedstawiania utworów literackich za pomocą gestu, mimiki, ruchu
- rozbudzanie wrażliwości poprzez odbiór sztuki , próby jej tworzenia
- aktywnego uczestniczenia w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych, swobodnej interpretacji ruchem muzyki klasycznej
- tworzenia form konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnego tworzywa i wybranych technik plastycznych
- rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów, piosenek
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej
- słuchania i zainteresowania tym, o czym mówi adwersarz
- wyciszania się w określonych sytuacjach, koncentracji i opanowywania tremy podczas nagrań występu
BUDOWANIE POSTAW:
- kształtowanie tożsamości lokalnej, regionalnej i narodowej
- szacunku do siebie nawzajem, empatii
- właściwego zachowania się w instytucjach kultury, podczas imprez kulturalnych, w trakcie uroczystości przedszkolnych, lokalnych, państwowych
- rozwijanie postaw otwartych i tolerancyjnych
JĘZYK ANGIELSKI:
Słownictwo: It’s sunny/rainy/, clowdy/windy/ snowy/stormy , umbrella , sunglasses, scarf , hat, jumper, coat , shoes , pants , socks , gloves, it’s cold/hot , washing machine, eyes, mouth, nose, ears, head, hands, tummy , toes , hair, washing machine
Stand up/Sit down!, What is it?, What colour is…?, put it on, take it off, put your hand/ foot on…,What’s missing?, Close/open your eyes, Where is….?, Can I have…?, Turn around, Clap your hands,
Touch your…, Put your finger on…, Jump up high
Piosenki:
- Weather song
- How’s the weather
- Touch Your Head | Action Songs for Kids
- Head shoulders
- Body bop
- I’ve got the rhythm
- Touch your head
- Open close
- Shake shake
- This is the way I put on
- Today I wearing
Drodzy Rodzice
Zachęcamy do aktywnego włączenia się w akcję, której pomysłodawcą jest Tata Oskara z grupy Biedronek, Pan Michał. Mając na celu, dbałość o szeroko rozumiane zdrowie i poszerzanie świadomości postaw prozdrowotnych, prosimy Państwa, o dzielenie się wiedzą czerpaną z wartościowych pozycji książkowych. Podawane przez Państwa tytuły, bądź dostarczane wydruki zdjęcia oładek polecanych książek, posłużą do stworzenia”okna zdrowia” w przedszkolu, gdzie będą Państwo mogli zapoznawać się z publikacjami godnymi uwagi i wymieniać wiedzą z zakresu zdrowia, profilaktyki, odporności , żywienia, zdrowego stylu życia… Zapraszamy do udziału




































































INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „TYGRYSY” W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- JESIENNA PRZYRODA
- KOSZYK PANI JESIENI
- SKARBY JESIENI
- DBAMY O ZDROWIE
NABYWANIE WIEDZY:
- rozwijanie znajomości zjawisk przyrodniczych; dokonywanie obserwacji przyrodniczych
- rozszerzanie znajomości nazw warzyw i owoców oraz przetworów
- rozszerzanie znajomości nazw zwierząt leśnych
- rozróżnianie gatunków ptaków
- rozszerzanie wiedzy na temat zdrowego odżywiania i zdrowego trybu życia
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:
- kształtowanie umiejętności dostrzegania zmian, zachodzących w świecie roślin i zwierząt pod wpływem zmieniających się pór roku
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.
- rozwijanie mowy czynnej dziecka w zabawach słowotwórczych
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne)
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek
- zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w języku angielskim
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, tekstów powitanek i krótkich rymowanek
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej, podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
- kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
BUDOWANIE POSTAW:
- poszanowania świata roślin i zwierząt
- przejawianie pracowitości
- wrażliwości; zauważania i docenianie piękna przyrody
JĘZYK ANGIELSKI:
Zabawy: It’s raining, it’s windy, How’s the weather?, A bear is coming!, Windy day, Walk around the forest, Show me…, Listen and move, What’s this?, Walk or run, Guess the picture, Do you like?
Słownictwo: leaf – liść, chestnut – kasztan, rain – deszcz, tree – drzewo, grass – trawa, forrest animals – zwierzęta leśne
Zakres tematyczny: Fruits – owoce, Vegetables – warzywa, Colors – kolory
Struktury i kluczowe słownictwo bierne:
- Stand up/Sit down!
- What is it?
- Look! Smell!
- Yummy!
- Yucky!
- Healthy meal!
- Eat and chew!
- Let’s have a healthy meal!
- Would you like some…?
- Yes, please!
- Can I have…?
- Open/close your eyes!
- Fruit juice!
- Tasty and fresh and sweet!
- 10…on my head!
- What colour is…?
Piosenki:
- Yummy fruits song
- Fruit Juice
- Apples and bananas
- 10 apples on my head
- Healthy meal
- Vegetables song
- Salad song
Słówka:
apple(s) – jabłko/a
pear(s) – gruszka/ki
peach(es) – brzoskwinia/nie
banana(s) – banan/y
orange(s) – pomarańcza/e
strawberry – truskawka
grapes – winogrono
plum – śliwka
kiwi – kiwi
cherry(ies) – wiśnie
pineapple(s) – ananas
lemon(s) – cytryna/y
potato(es) – ziamniak/ki
tomato(es) – pomidor/ry
broccoli – brokuły
carrot(s) – marchewka
corn – kukurydza
lettuce – sałata
mushroom(s) -grzyb/y
onion(s) – cebula/e
pepper(s) – papryka
bean(s) – fasola
cucamber(s) – ogórek
celery – seler
pea(s) – groszek

































































































INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „TYGRYSY” W MIESIĄCU WRZEŚNIU
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- JUŻ JESTEŚMY TYGRYSAMI
- DOBRE MANIERY
- JESTEM BEZPIECZNY
- MAŁY PRZEDSZKOLAK W KRAINIE WIELKICH EMOCJI
- ZIELEŃ W MIEŚCIE
NABYWANIE WIEDZY:
- Dziecko rozumie pojęcie: dobre maniery, savoir- vivre
- Dziecko nabiera przeświadczenia o konieczności odpowiedniego zachowania się w codziennych sytuacjach w grupie
- Rozwijanie wiedzy, jak radzić sobie z przeżywaniem trudnych emocji
- Rozwijanie wiedzy na temat szeroko pojętego bezpieczeństwa, w tym znajomości numerów alarmowych
- Rozwijanie wiedzy dotyczącej gatunków drzew, roślin, owadów
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:
- rozwijanie umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi; dobrych manier,
- rozpoznawania i radzenia sobie z przeżywaniem emocji
- konstruowania poprawnej logicznie i gramatycznie wypowiedzi na temat wysłuchanego tekstu literackiego
- dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów
- rozwijanie umiejętności przedstawiania utworów literackich za pomocą gestu, mimiki, ruchu
- rozbudzanie wrażliwości poprzez odbiór sztuki , próby jej tworzenia
- aktywnego uczestniczenia w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych
- rozwijanie umiejętności zagospodarowywania przestrzeni na kartce
- rozwijanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia
- rozwijanie koncentracji i stosowania się do poleceń nauczyciela, podczas pracy z podręcznikiem
BUDOWANIE POSTAW:
- budowanie systemu wartości , w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe,
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej
- szacunku do siebie nawzajem
- dostrzegania piękna przyrody
JĘZYK ANGIELSKI:
Piosenki: Make a circle song, Hello song, Bye Bye Goodbye song, Colors Colors song, Dance with Shapes
Struktury i kluczowe słownictwo bierne: Let’s make a circle/ sing a song, Sit down/Stand up, Point to…, Look! Listen! Point! Turn right/left/
One two, tree – count with me!, Tidy up! March!Open up!Story time!,
Knock! Knock! Who is it?Clap your hands!Stamp your feet! Are you ready?Let’s play!Yes/No Can you see…? Yes, I can No, I can’t