Tygryski

„Kreatywność, to inteligencja, która dobrze się bawi” 🙂

Albert Einstein

DRODZY RODZICE!

Witamy w zakładce zerówki

Rozpoczęliśmy kolejny rok wspólnej zabawy, nauki i pracy. Będziemy odkrywcami, badaczami, podróżnikami, artystami i twórcami, a wszystko po to, by dobrze się bawiąc jak najwięcej się nauczyć, zdobyć nowe umiejętności, doskonalić te już posiadane.

Drodzy rodzice zachęcamy do regularnego odwiedzania naszej grupowej zakładki, będziemy umieszczać tu zdjęcia dzieci z różnych zajęć, zabaw i prac, tak abyście mieli możliwość widzieć czym Wasze dzieci zajmują się w przedszkolu i jak spędzają czas. Ponadto znajdziecie tutaj bieżące wydarzenia i informacje, tematy zajęć realizowane w danym miesiącu, założenia dydaktyczne, jak i również teksty piosenek i wierszy, które dzieci poznają.

Życzymy wielu radości, dobrego humoru i niezapomnianych przeżyć. Rodzicom zaś owocnej współpracy i zadowolenia. Mamy nadzieję, że ten rok będzie udany i niezapomniany 😉

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: tygryski@przedszkole22.pl

RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Alicja Nowaczyk:

Poniedziałek 12.00 – 16.00
Wtorek 07.00 – 11.30
Środa 7.00 – 12.00
Czwartek 12.00 – 16.00
Piątek 7.00 – 11.30

godziny dostępności dla rodziców:

poniedziałek i czwartek: 11.30-12.00

Karolina Ryżek Żołądkiewicz:

Poniedziałek:7.00-12.00
Wtorek 12.00 – 16.00
Środa 12.00 – 16.00
Czwartek 7.00 – 11.30
Piątek 11.30 – 16.00

godziny dostępności dla rodziców:

czwartek: 11.30-12.30

Katarzyna Matuszewska(asystentka):
07.00 – 15.00

Dagmara Mowlik (angielski) Anna Rosian Żok (logopedia)

wtorek: 11.30-12.00 środa: 8.00-15.00

czwartek: 11.30-12.00

Renata Jedynak-Zimny (pedagog specjalny): Natalia Sobkowiak (rytmika)

poniedziałek: 8.00-13.30 środa: 10.10-10.40

godziny dostępności dla rodziców: Nasz Sportowy Fyrtel

poniedziałek: 13.30-14.00 wtorek:12.15-12.55

Renata Nadstoga (katecheza)

wtorek: 1600-16.30

Sandra Miecznik (cumbia)

poniedziałek:15.30-16.00

WAŻNE DATY:

04.10.- środa od godz. 15.30 – PRZEDSZKOLNY PIKNIK – „Z PYRĄ NA SPORTOWO” , SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO OGRODU CHATKI PUCHATKA CAŁYMI RODZINKAMI:-)

06.10. piątek godz.9.15.- „Podróże małe i duże- kierunek Europa”- warsztaty muzyczne

10.10. wtorek godz. ok.10.30 „Radio Bajka”- „Bajka o Sierotce Dobrochnie i skarbach w zamku zaklętych”- zajęcia prowadzone przez Panią Magdę Bobrowską; animatora kultury ze Stowarzyszenia Zielona Grupa „Dom Sąsiedzki”.

26.10. czwartek godz. 9.15. – sesja zdjęciowa w przedszkolu do kalendarza (np. jako upominek dla Babci i Dziadka)

27.10. piątek godz.9.00 – wycieczka dzieci z grupy Tygrysków do Multikina na  przedstawienie edukacyjne pt. „Co to są emocje?” Przejazd komunikacją miejską.

30.10 poniedziałek godz.10.00 -wycieczka do Ogrodu Ekologicznego Gładysiaków dzieci z grupy Tygrysków. Udział w warsztatach „Warzywna matematyka z dynią w roli głównej”. Przejazd komunikacją podmiejską, autobusem linii nr 701.

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE TYGRYSÓW W PAŹDZIERNIKU:

Tematy kompleksowe:

  1. Z PASZPORTEM PRZEZ KONTYNENTY – KIERUNEK EUROPA
  2. JESIEŃ W OGRODZIE
  3. JESIEŃ W SADZIE
  4. NIE LUBIMY HAŁASU

Czas realizacji: 01.10-27.10.2023

NABYWANIE WIEDZY:

– zbogacenie wiedzy na temat Europy,i poznanie wybranych krajów naszego kontynentu, ich piękna, różnorodności, kultury i tradycji

– poznawanie i utrwalanie wiedzy na temat charakterystycznych cech jesieni

– nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata oraz przyrody

– rozwijanie umiejętności analizy sylabowej i głoskowej wyrazów

– próby zrozumienia zależności między działaniami ludzi i ich skutkami dla świata

– nabywanie wiedzy na temat narządu słuchu, fal dźwiękowych

– nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi, np. szacunek do dzieci i dorosłych, szacunek do ojczyzny, życzliwość okazywana dzieciom i dorosłym.

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:

– poznanie kształtu liter:: O, o, A, a I, i, E, e

– rozwijanie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie w prostych fonetycznie słowach

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania cech charakterystycznych pór roku, stosowanego ubierania się do pogody

– kształtowanie umiejętności odróżniania świata realnego od fikcyjnego

– kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia

– doskonalenie sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej w trakcie zabaw ruchowych

– rozwijanie kreatywności oraz pomysłowości w trakcie wykonywania prac plastycznych na określony temat

– utrwalenie obrazu graficznego liczb 1 i 2

– kształtowanie umiejętności klasyfikowania elementów wg podanej cechy

– doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, układania ich w zbiory

– doskonalenie umiejętności orientacji w przestrzeni

– rozwijanie umiejętności określania stron ciała: prawa, lewa strona

– doskonalenie umiejętności mierzenia  za pomocą dłoni, sznurka, stopy

– rozwijanie wyobraźni ruchowej, reagowanie na zmiany tempa i dynamiki

– doskonalenie umiejętności śpiewu indywidualnego oraz zbiorowego w trakcie nauki piosenek

– rozwijanie umiejętności interpersonalnych poprzez podejmowanie wspólnych działań, zabaw zespołowych.

BUDOWANIE POSTAW:

– wykształcenie akceptacji i tolerancji wobec innych narodów i kultur.

– rozwijanie postaw proekologicznych w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą

– wdrażanie do unikania hałasu, jako czynnika szkodliwego dla zdrowia

– rozwijanie postawy aktywnego odbioru sztuki poprzez uczestniczenie w koncertach/warsztatach muzycznych i przedstawieniach

– rozwijanie zainteresowania własnym zdrowiem

– budowanie postaw opiekuńczych wobec młodszych dzieci

– rozwijanie podstawowych zasad moralnych, jakie należy respektować w relacjach z innymi

– rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw

– budowanie aktywnej postawy wobec działań mających na celu zmianę zachowań dzieci i dorosłych wobec środowiska – kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych.

ZDARZYŁO SIĘ U NAS:

Rozpoczynając nowy rok przedszkolny zabraliśmy się za porządkowanie naszego ogródka. Dzieci były bardzo zaangażowane i pracowite.

Wróciliśmy do sportowych zajęć, korzystamy z pięknej pogody 😉

Utrwalamy nową nazwę „Tygryski”, w końcu jesteśmy najstarszą grupą i jaką zgraną 😉

Pierwszy tydzień minął nam bardzo przyjemnie, mamy nowych kolegów w grupie, integracja trwa 🙂

15.09 Obchodziliśmy Dzień Kropki, tygryski poznały historię Vashti, co może powstać z kropki? dzieci same próbowały swoich sił w parach. Powstały też świetne tęcze z plasteliny 🙂

Nasza kolorowa, kropkowa FOTOBUDKA 🙂

I wspaniałe, radosne tańce 🙂

W tygodniu 18.09-22.09 realizowaliśmy projekt OMEP „Przedszkolaki dla Powstańców”

We wtorek wybraliśmy się do Muzeum Powstania Wielkopolskiego . Dzieci poznały historię Helenki i Kubym którzy do powstania szli i co najważniejsze szczęśliwe ich zakończenie. Mogły dotknąć historii zaglądając do skrzyni z przeszłości a także zobaczyć umundurowanie i uzbrojenie Powstańców.

W piątek wybraliśmy się na Stadion Lekkoatletyczny na Golęcinie, gdzie odbył się Dzień Przedszkolaka pt: „Bieg dla Powstańców”. Wszystkie zgromadzone przedszkolaki biegły z flagą powstańczą oraz integrowały się przy wspólnych tańcach i animacjach.

PIOSENKI DO NAUKI:

PIOSENKA O EUROPIE

Ref. Europa to rodzina, wie to każdy malec

Lepiej dużą mieć rodzinę, niż być sam jak palec.

Europa to rodzina, wie to każdy malec

Lepiej dużą mieć rodzinę, niż być sam jak palec.

1.Chociaż różne są zwyczaje i tradycje i krainy.

Czasem państwa są jak ludzie, którzy łączą się w rodzinę.

A rodzina to rodzina, zawsze możesz ją odwiedzić.

Niepotrzebny jest Ci paszport, żeby wpaść bez zapowiedzi.

Ref. Europa to rodzina, wie to każdy malec

Lepiej dużą mieć rodzinę, niż być sam jak palec.

Europa to rodzina, wie to każdy malec

Lepiej dużą mieć rodzinę, niż być sam jak palec.

2. Czyż to nie jest piękne, kiedy Szwed co mieszka w zimnej Szwecji

bratem jest na przykład Greka, który żyje w ciepłej Grecji.

Albo Finka gdzieś w Helsinkach, oto właśnie przykład prosty –

bardzo tęskni za Rzymianką, przecież to są prawie siostry.

Ref. Europa to rodzina, wie to każdy..

3. Oto dumni być możemy, śmiało mówię tak do Ciebie,

bo rodzinę Europę mamy wreszcie blisko siebie.

Ref. Europa to rodzina, wie to każdy…

„NAJŁATWIEJSZE CIASTO W ŚWIECIE”

1.Żeby w domu było miło, tak, tak, tak,
Żeby coś dobrego było, tak, tak, tak,
By pachniało wakacjami, tak, tak, tak,
Zrobię ciasto ze śliwkami, tak, tak, tak.

Szklankę mąki, cukru szklankę,
Zaraz wsypię do miseczki,
Potem proszku do pieczenia,
Dodam jeszcze dwie łyżeczki,
I dwa jajka i na koniec
Roztopionej margaryny
I zamieszam tylko tyle,
By się razem połączyły.

Ref.Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak,
Nic, a nic się go nie gniecie, tak, tak, tak,
Ty potrafisz także upiec, tak, tak, tak,
Nawet, gdy nie jesteś zuchem, tak, tak, tak.

2.Teraz śliwki poukładam,
W natłuszczonej tortownicy
I do pieca włożę ciasto
Na około pół godziny,
A gdy będzie już gotowe,
Znaczy chrupkie i rumiane,
To zaproszę koleżanki,
Babcię, dziadka, tatę, mamę.

Ref. Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak,

POZNAŃ  MOJE MIASTO

1. Piękne domy, osiedla i ulice

    rzeka Warta jak wstążka się wije

    o zabytkach ciekawe tajemnice

    chcę poznawać, bo tutaj żyję.

   Ref. Poznań, to moje miasto,

           Poznań, to jest mój świat,

           Poznań, poznawać warto,

           bo jest tego wart.

2. W centrum zamek zachęca do zwiedzania

     a katedra z zieleni się wyłania,

     o dwunastej dwa małe koziołki,

     na ratuszu bodą się.

     Ref. Poznań, to moje miasto……

3. W palmiarni ciekawe są rośliny,

     a w ZOO zwierzęta widzimy,

     odpoczywać możemy w parkach

     i kąpać się nad Rusałką.

     Ref. Poznań, to moje miasto…….

4. Na koncertach w operze bywamy,

    ciekawe wystawy zwiedzamy,

    każdy chce być bezpieczny i zdrowy

    do zabawy zawsze gotowy.

    Ref. Poznań, to moje miasto……

5. Radosne dzieci w poznańskich przedszkolach       

    tu się bawi Jaś, Basia i Ola

    na wycieczki chętnie wyjeżdżają

    i miasto swe podziwiają.