Tygryski

„Kreatywność, to inteligencja, która dobrze się bawi” 🙂

Albert Einstein

DRODZY RODZICE!

Witamy w zakładce zerówki 🙂
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia, informacje, zdjęcia

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: tygryski@przedszkole22.pl

RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Małgorzata Malczewska:
Poniedziałek 08.00 – 15.30
Wtorek 08.00 – 12.00
Środa 08.00 – 15.30
Czwartek 08.00 – 12.00
Piątek 08.00 – 15.30

Ewa Wojcieszak:

Wtorek: 12.00-15.30
Czwartek: 12.00 – 15.30

Agnieszka Przybecka, asystentka nauczyciela:
08.30 – 16.30

Anna Rosian-Żok, logopedia

poniedziałek: 10.00-13.30

Natalia Sobkowiak, rytmika

środa: 10.00-10.30

WAŻNE DATY:

05 GRUDNIA, poniedziałek, godz. 9.00- koncert muzyczny- „Zimowa opowieść ”,

 warto zaakcentować udział w koncercie odświętnym strojem

 06 GRUDNIA, wtorek,  godz. 17.30RODZICE DZIECIOM !!!- MIKOŁAJKOWNIESPODZIANKA DLA PRZEDSZKOLAKÓW!

07 GRUDNIA, środa- przygotowania do świąt czas zacząć!- Tygrysy  przygotowywać będą świąteczne pierniczki

08 GRUDNIA, czwartek- ubieramy przedszkolną choinkę, samodzielni wykonanymi ozdobami świątecznymi

09 GRUDNIA, piątek godz. 9.00-  ŚWIĄTECZNE WARSZTATY KREATYWNE TYGRYSKÓW

13 GRUDNIA, wtorek  godz. 9.00 -SPOTKANIE PRZY WIGILIJNYM STOLE; jasełkowy występ Tygrysków, prezenty, atrakcje,  świąteczny obiad, prosimy o odświętne stroje

14 GRUDNIA, środa, na godz. 11.30-  wyjazd Tygrysów  do Teatru Animacji na świąteczny spektakl „Bombka z gwiazdką”

15 GRUDNIA, czwartek ok.godz. 10.00 KOLĘDOWANIE W PRZEDSZKOLU, koncert kolędowy w wykonaniu młodzieży z Poznańskiej Szkoły Chóralnej

21 GRUDNIA, środa godz. 16.00 – jasełkowe spotkanie dla dzieci i rodziców z grupy Tygrysów

o skokach na spadochronie…BRAWO TYMEK, Tygrysy dziękują za super zajęcia!
rodzinna pasja…
Przywitanie…

Pierwszy śnieg…to i warsztaty świąteczne można już zaczynać:-) Tygrysy w akcji razem z Wolontariuszkami z SP 21

pierwsze ozdoby gotowe:-)

W Bramie Poznania…

najstarsza część Poznania…dawniej
…zawsze kreatywnie

…jak podróżowano dawniej

…skarby z plecaka z dawnych czasów

Konkurs muzyczny, świetnie się bawiliśmy, brawa dla wszystkich Uczestników

Bieg dla Niepodległej, medale zdobyte

Nasi wspaniali Opiekunowie z 6 klasy 🙂
Rozgrzewka…musi być
Zaczynamy obchody Święta Niepodległości Polski koncertowo 🙂

Składamy hołd Powstańcom Wielkopolskim; pamiętamy, zapalamy znicze

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W LISTOPADZIE W GRUPIE TYGRYSY

Tematy kompleksowe:

 MOJA OJCZYZNA-POLSKA

 POLSKA W UNII EUROPEJSKIEJ

 NASZE HOBBY;ULUBIONE ZAJĘCIA

              Termin: 02.11.- 25.11.2021

ZADANIEPLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI
NABYWANIE WIEDZY  – Dziecko zna symbole narodowe oraz ważne miejsca związane z dziejami Polski
– Dziecko poznaje zabytki, ważne instytucje, legendy związane z historią miasta i 
regionu
– Dziecko nabywa szerszy zasób słownictwa, umożliwiający tworzenie dłuższych
wypowiedzi
– Dziecko poznaje znaczenie wybranych symboli graficznych, stosowanych w 
najbliższym otoczeniu
– Dziecko wie, że Polska jest jednym z krajów Unii Europejskiej
          KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI  – rozwijanie zainteresowań przeszłością; historią swojego miasta, regionu, kraju
– konstruowania poprawnej logicznie i gramatycznie wypowiedzi na temat
wysłuchanego tekstu literackiego
– dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów
– rozwijanie umiejętności przedstawiania utworów literackich za pomocą gestu,
mimiki, ruchu
– rozbudzanie wrażliwości poprzez odbiór sztuki , próby jej tworzenia
– aktywnego uczestniczenia w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych,
swobodnej interpretacji ruchem muzyki klasycznej
– tworzenia form konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnego tworzywa i 
wybranych technik plastycznych
– rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów, piosenek
– rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej
– słuchania i zainteresowania tym, o czym mówi adwersarz
– wyciszania się w określonych sytuacjach, koncentracji
– zaprezentowania swoich zainteresowań i mocnych stron
  BUDOWANIE      POSTAW– kształtowanie tożsamości lokalnej, regionalnej i narodowej
– szacunku do siebie nawzajem, empatii
– właściwego zachowania się w instytucjach kultury, podczas imprez  
kulturalnych, w trakcie uroczystości przedszkolnych, lokalnych, państwowych
– rozwijanie postaw otwartych i tolerancyjnych
– rozwijanie poczucia własnej wartości i poczucia sprawstwa; mogę i potrafię
JĘZYK ANGIELSKISłownictwo: It’s sunny/rainy/, clowdy/windy/ snowy/stormy , umbrella , sunglasses, scarf , hat, jumper, coat , shoes , pants , socks , gloves,  it’s cold/hot , washing machine, eyes,  mouth, nose, ears, head, hands,  tummy , toes , hair, washing machine Stand up/Sit down!, What is it?, What colour is…?, put it on, take it off, put your hand/ foot on…,What’s missing?, Close/open your eyes, Where is….?, Can I have…?, Turn around, Clap your hands, Touch your…, Put your finger on…, Jump up high Piosenki: Weather song, How’s the weather, Touch Your Head | Action Songs for Kids, Head shoulders, Body bop, I’ve got the rhythm, Touch your head, Open close, Shake shake, This is the way I put on, Today I wearing.
Swobodna twórczość…
Teatr Lalek z Niepełnosprawnościami –
Spotkanie z Ulą i Frankiem…
…jakie smaki lubisz…, czy masz koleżanki…, co lubisz robić…-
to pytania Tygrysów do Uli, Dziewczynki z zespołem downa
Warzywa i owoce-kosze Pani Jesieni

a to co za owoc???
Utrwalamy samogłoski
ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe, wyścigi rzędów
stanowisko sędziowskie… 🙂
muzycznie…rytmicznie…instrumentalnie

W bibliotece tym razem o piratach
jesienne klimaty… 🙂
Pierwsze drzewo genealogiczne za nami…Brawo Mateusz:-)
W tym tygodniu zabawy z tablicą; metoda aktywnego słuchania i opowiadania flannelgraph; zapamiętywanie wierszy, przeliczanie, klasyfikowanie, próby czytania
Ubogacamy nasz kącik przyrodniczy…owady
„Kontynenty”- kreatywne zajęcia metodą M.Montessori, prowadzone przez Mamę Zosi, Dziękujemy 🙂
W tygodniu Światowego Dnia Zwierząt, idziemy do zoo, zoo, zoo… 🙂

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PAŹDZIERNIKU

W GRUPIE TYGRYSY

Temat kompleksowy

JESIENNA PRZYRODA

KOSZYK PANI JESIENI

SKARBY JESIENI

DBAMY O ZDROWIE

Termin: 03.10-28.10.2022

ZADANIEPLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI
NABYWANANIE WIEDZY– rozwijanie znajomości  zjawisk przyrodniczych;  dokonywanie   obserwacji przyrodniczych
– rozszerzanie znajomości nazw warzyw i owoców oraz przetworów
– rozszerzanie znajomości nazw zwierząt  i rozróżniania gatunków
– rozszerzanie wiedzy na temat zdrowego odżywiania i zdrowego trybu życia
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI-kształtowanie umiejętności dostrzegania zmian, zachodzących w świecie roślin i zwierząt pod wpływem zmieniających się pór roku
-kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
-rozwijanie mowy czynnej dziecka w zabawach słowotwórczych;
-rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
-rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);
-rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek
-zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w języku angielskim;
-rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
-kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej, podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
-kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
BUDOWANIE POSTAW– poszanowania świata roślin i zwierząt
– przejawianie pracowitości
– wrażliwości; zauważania i docenianie piękna przyrody
JĘZYK ANGIELSKIautumn, trees ,apple pie, squirrel, pumpkin, leaves, acorn, pine, cone,  deer, owl, rabbit,  bear,  fox,  + colors + numbers 10-12+ Halloween specials, piosenki: Autumn leaves:https://www.youtube.com/watch?v=CyJIfdA71Lc It’s Autumn: https://www.youtube.com/watch?v=0gqRgd1ZFVc https://www.youtube.com/watch?v=8xXvVvAFEQQ The Forest Dance song https://www.youtube.com/watch?v=ZunmrjXOaAk Trick or Treat https://www.youtube.com/watch?v=4jxcWlq3CBg https://www.youtube.com/watch?v=Hj_mudR9ZTc Pumpkin song: https://www.youtube.com/watch?v=pIlKTHQR7so Who took the Candy? https://www.youtube.com/watch?v=nXdn4xJlFNo  
Dzień Chłopaka :-), były medale, upominki, zdrowe słodkości i zabawa w piratów na rytmice:-)
Dzielimy się swoimi sukcesami, osiągnięciami, pasjami z kolegami, rozwijamy wiarę we własne możliwości i poczucie sprawstwa

Wierni Fani… 🙂
Pełne inspirujących wrażeń czytelniczych warsztaty dla Dzieci z Rodzicami z Panią Małgosią Swędrowską

Chcemy mieć serca jak żyrafy… :-), za nami pierwsze szlify w temacie Porozumienia Bez Przemocy
Przygotowany przez Tygrysy prezent 🙂
Na debacie z Prezydentem Miasta Poznania Panem Mariuszem Wiśniewskim
Piątkowe popołudnie z książkami, przyniesionymi przez Tygrysy
Ostry trening zespołu CUMBIA 🙂 🙂 🙂
Pierwsze obchody urodzin za nami 🙂
uciecha z dodatkowego gniazda 🙂
Mieszkańcy biblioteki 🙂
Wyprawa…w bibliotece z lornetkami i plecakiem
Baardzo udana lekcja biblioteczna 🙂
Praca z naszymi ulubionymi podręcznikami też się odbywa:-)
Tygrysowa wyprawa terenowa na Dębinę…
piękne początki jesieni…

Piątek z grami planszowymi…i nie tylko 🙂
Dzień kropki…artystycznie kreatywny
Siejemy, pielęgnujemy, podlewamy…
Edukacyjny poranek 🙂
To my Tygrysy…:-)
…ustaliliśmy już nasze zasady…
…za nami pierwsze prace plastyczne…

…i zabawy muzyczne metodą aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss
…i oczywiście swobodne zabawy tematyczne w przedszkolnym ogrodzie

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH WE WRZEŚNIU W GRUPIE TYGRYSY

Tematy kompleksowe:

JUŻ JESTEŚMY TYGRYSAMI

JĘZYK ŻYRAFY- POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY

PRZEDSZKOLAKI W TERENIE- OMEP- MIEJSKA EDUKACJA OUTDOOROWA

JESTEM BEZPIECZNY

            Termin: 01.09.- 30.09.2022

ZADANIEPLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI
NABYWANIE WIEDZY  – o sposobach komunikowania własnych potrzeb i uwzględnianiu  potrzeb innych
– Dziecko nabiera przeświadczenia o konieczności odpowiedniego zachowania się w codziennych sytuacjach w grupie
– rozwijanie wiedzy, jak radzić sobie z przeżywaniem trudnych emocji
– rozpoznawanie w najbliższym otoczeniu pomników przyrody, ciekawych budynków
– rozwijanie wiedzy na temat szeroko pojętego bezpieczeństwa, w tym   znajomości numerów alarmowych  
          KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI  – rozwijanie umiejętności społecznych, które są niezbędne w   poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi; dobrych manier,  
– rozpoznawania i radzenia sobie z przeżywaniem emocji
– konstruowania poprawnej logicznie i gramatycznie wypowiedzi na temat wysłuchanego tekstu literackiego
– dokonywania analizy i syntezy słuchowej  wyrazów
– rozwijanie umiejętności przedstawiania utworów literackich za pomocą gestu, mimiki, ruchu
– rozbudzanie wrażliwości poprzez odbiór sztuki , próby jej tworzenia
– aktywnego uczestniczenia w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych
– rozwijanie umiejętności zagospodarowywania przestrzeni na kartce
– rozwijanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia
– rozwijanie koncentracji i stosowania się do poleceń nauczyciela, podczas pracy z podręcznikiem
– orientacji w terenie; przestrzeni
  BUDOWANIE      POSTAW– budowanie systemu wartości , w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe,
– kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej
– szacunku do siebie nawzajem
– empatii ale też asertywności
– odpowiedzialności za własne czyny i działania
– rozwijanie postawy proekologicznej oraz zainteresowań światem   przyrodniczym
– bycia odpowiedzialnym za swoje zdrowie i bezpieczeństwo
– właściwych nawyków zdrowotnych; dbanie o higienę osobistą, aktywności ruchowej na świeżym powietrzu
– dostrzegania piękna przyrody
JĘZYK ANGIELSKIPiosenki:  Make a circle song, Hello song, Bye Bye Goodbye song, Colors Colors song, Dance with Shapes Struktury i  kluczowe słownictwo bierne: Let’s make a circle/ sing a song, Sit down/Stand up, Point to…, Look! Listen! Point! Turn right/left/ One two, tree – count with me!, Tidy up! March!Open up!Story time! Knock! Knock! Who is it?Clap your hands!Stamp your feet! Are you ready?Let’s play!Yes/No Can you see…? Yes, I can No, I can’t,