„Kreatywność, to inteligencja, która dobrze się bawi” 🙂
Albert Einstein

DRODZY RODZICE!
Witamy w zakładce zerówki 🙂
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia, informacje, zdjęcia
Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: tygryski@przedszkole22.pl
RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.
NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:
Małgorzata Malczewska:
Poniedziałek 08.00 – 15.30
Wtorek 08.00 – 11.30
Środa 08.00 – 15.30
Czwartek 08.00 – 10.30
Piątek 08.00 – 15.30
godzina dostępności:
piątek 15.30-16.30
Ewa Borkowska:
Wtorek: 12.00-15.30
Ewa Wojcieszak:
Czwartek: 11.00 – 17.00
godzina dostępności:
czwartek 10.00-11.00
Agnieszka Przybecka, asystentka nauczyciela:
08.30 – 16.30
Dagmara Mowlik, język angielski:
wtorek: 11.30-12.00
czwartek: 10.30-11.00
Anna Rosian-Żok, logopedia
poniedziałek: 10.00-13.30
Natalia Sobkowiak, rytmika
środa: 10.00-10.30
Sportowy Fyrtel
czwartki: 12.00- 12.30
WAŻNE DATY:
06. 03. piątek, godz. 9.15- koncert muzyczny- Muzyka w stylu retro
10. 03 piątek, godz. 10.00- przedstawienie „Król Kruków” Teatru Cieni Latarenka
13.03. poniedziałek, godz. 15.30- udział Tygrysów w koncercie charytatywnym
„Marzenia jak z bajki”, w DK Dębczak
17.03. piątek, godz. – wycieczka do poznańskiej Palmiarni
21.03.wtorek- witamy wiosnę
24.03.piątek, ok. godz. 12.00- warsztaty edukacyjno-kulinarne- pierożki na wytrawnie






















INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE TYGRYSY
W MARCU
Tematy kompleksowe:
TAJEMNICE ŚWIATA
PRZEDWIOŚNIE
WIOSNA TUŻ TUŻ
CZYM ODDYCHAMY?
NADCHODZĄ ŚWIĘTA
Termin: 27.02 – 03.04.2023
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY | – rozwijanie wiedzy o najważniejszych wynalazkach i ich znaczeniu w dziejach ludzkości – rozpoznawanie, nazywanie i wyjaśnianie zjawisk atmosferycznych – rozszerzanie wiedzy o roślinach; rodzajach, sadzeniu, pielęgnacji – rozwijanie wiedzy o pracy rolnika i jego rytmie dnia – rozszerzanie wiedzy o przyczynach zanieczyszczenia powietrza i smogu – rozwijanie wiedzy o lokalnych i regionalnych tradycjach i zwyczajach wielkanocnych |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | – rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych – rozwijanie umiejętności wyrażania własnego zdania i jego argumentowania oraz umiejętności zadawania pytań – łączenia przyczyny ze skutkiem w oparciu o używanie przedmiotów codziennego użytku – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej – kształtowanie sprawności ruchowej, w tym poprzez gry i zabawy ruchowe, tańce oraz aktywny ruch na świeżym powietrzu -rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek – kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów – kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji. |
BUDOWANIE POSTAW | – dociekliwości, odkrywczości, zaciekawienia otaczającym światem, – kształtowanie postawy proekologicznej; wrażliwości na przyrodę – kulturalnego odbiorcy sztuki; udział w koncercie muzycznym – umiejętności słuchania siebie nawzajem; szanowanie prawa do wypowiedzi – kształtowanie postaw i nawyków nakierowanych na utrzymanie porządku wokół siebie i w najbliższym otoczeniu |
JĘZYK ANGIELSKI | słownictwo: Space, Solar System, Earth, Rocket, Sun, astronaut, stars, planets, moon, alien, „Dinosaurs” – vocabulary , grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella, „Spring counting”, piosenki: „The Solar System Song”, „10 little dinosaurs”, „The Seasons Song | Kids Songs | Super Simple Songs”, „Easter special”, zabawy i zadania przy tablicy multimedialnej |





















INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU
W GRUPIE TYGRYSY W LUTYM
Tematy kompleksowe
SZANUJEMY PRZYRODĘ
A U NAS POWSTANIE!
NASZE PODRÓŻE
MALI ODKRYWCY
Termin: 01.02-26.02.2020
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY | – rozumienie pojęć: szacunek do przyrody, otwartość; odkrywanie – rozszerzanie znajomości sposobów dbania o klimat i środowisko – o historii regionu i miasta; rozumienie pojęcia powstania, poznawanie nowych legend – rozszerzanie znajomości zwyczajów związanych z okresem karnawału w Polsce i na świecie – rozumienie znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia człowieka oraz prowadzenia zdrowego trybu życia -„czytania” mapy, poznawanie wybranych miejsc na ziemi |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | – poruszania się w przestrzeni podczas zajęć i zabaw ruchowych – rozwijanie mowy czynnej w zabawach słowotwórczych – budowania zdań poprawnych gramatycznie – słuchania i stosowania słów, zwrotów i piosenek w j. angielskim – rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek – doskonalenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów – myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji. |
BUDOWANIE POSTAW | – rozwijanie postawy proekologicznej oraz zainteresowań światem przyrodniczym – ciekawości przeszłością; historią regionu i miasta – właściwego zachowania się w instytucjach kultury, podczas imprez kulturalnych – odpowiedzialności za własne czyny i działania; za swoje zdrowie i bezpieczeństwo – właściwych nawyków zdrowotnych; dbanie o higienę osobistą – aktywności ruchowej na świeżym powietrzu – chęci zdobywania nowych doświadczeń, podróżowania – empatii ale też asertywności |







































INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W STYCZNIU W GRUPIE TYGRYSÓW
Tematy kompleksowe:
WIELOKULTUROWOŚĆ
PŁYNIE CZAS
MŁODSI I STARSI
SPORT TO ZDROWIE
Termin: 02.01 – 27.01.2023
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY | – dostrzeganie rytmu, stałego następstwa pór roku, miesięcy, dni tygodnia, nocy i dnia, kształtowanie kompetencji matematycznych – określanie zasad zdrowego trybu życia; codzienne przebywanie na świeżym powietrzu, ruch, odpoczynek, właściwa dieta – rozumienie konieczności dbania o higienę osobistą – nauka piosenek, wierszy i tańców na Dzień Babci i Dziadka – rozszerzanie wiedzy dotyczącej zjawisk atmosferycznych zachodzących w przyrodzie |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | – koncentrowania się na wypowiedziach innych i jej rozumienia – stosowania dłuższych form wypowiedzi podczas rozmów o ważnych sprawach – łączenia przyczyny ze skutkiem – autoprezentacji podczas wystąpień publicznych – przedstawienia struktury rodziny i systemu pokrewieństwa w oparciu o drzewo genealogiczne – rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów, piosenek – doprowadzania do końca rozpoczętych prac plastycznych i zabaw ruchowych – rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej – rozwijanie umiejętności dostrzegania i wyrażania ruchem elementów muzyki |
BUDOWANIE POSTAW | – umacnianie poczucia przynależności do rodziny, grupy i społeczności przedszkolnej – szacunku do osób starszych – czerpania radości z obdarowywania bliskich własnoręcznie przygotowanymi upominkami – pokonywanie tremy przed występem, wdrażanie do roli aktora – przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw w przedszkolnym ogrodzie – rozwijanie postawy odpowiedzialności i życzliwości – otwartości na poznawanie innych tradycji i zwyczajów |

przepełnionych dobrocią; otwartością i łagodnością
oraz
dużo optymizmu na zbliżający się Nowy Rok
życzymy Rodzinkom Naszych Tygrysków







INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUDNIU W GRUPIE TYGRYSY
Tematy kompleksowe:
CZEKAMY NA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
CORAZ ZIMNIEJ
ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA
WESOŁYCH ŚWIĄT
CO KRAJ, TO ZABAWA
Termin: 28.11. – 30.12.2022
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY | – rozwijanie wiedzy o tradycjach i zwyczajach świątecznych w Polsce i na świecie; nauka kolęd i pastorałek, sposobów wykonywania ozdób świątecznych – rozwijanie wiedzy o gatunkach ptaków pozostających na zimę w Polsce – rozwijanie wiadomości o różnych zawodach – rozumienie zjawisk atmosferycznych zachodzących w przyrodzie |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | – rozbudzanie zainteresowania nauką czytania i pisania – umacnianie w dzieciach poczucia wartości i wiary we własne możliwości – wnioskowania o zaistniałych zmianach podczas przeprowadzanych doświadczeń – rozwijanie umiejętności budowania dłuższej , logicznej wypowiedzi na określony temat – tworzenia dzieł własnych (płaskich i przestrzennych) na tematy dowolne lub określone przez nauczyciela. – rozwijanie umiejętności grania prostych akompaniamentów oraz improwizacji na instrumentach perkusyjnych do piosenek dziecięcych i muzyki poważnej – rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów, piosenek – kształtowanie umiejętności współdziałania w trakcie zabaw organizowanych oraz zabaw swobodnych – doprowadzania do końca rozpoczętych prac plastycznych i zabaw ruchowych – rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej – samodzielnego podejmowania aktywności, zgodnej z zainteresowaniami. |
BUDOWANIE POSTAW | – umacnianie poczucia przynależności do rodziny, grupy, społeczności przedszkolnej – kształtowanie tożsamości lokalnej, regionalnej i narodowej – czerpania radości z obdarowywania bliskich własnoręcznie przygotowanymi upominkami – kształtowanie postawy kulturalnego widza – opanowywania tremy przed występem, wdrażanie do roli aktora – rozwijanie postawy opiekuńczej wobec środowiska naturalnego; dbanie o dokarmianie ptaków zimą – rozwijanie postawy odpowiedzialności i życzliwości – otwartości na poznawanie innych tradycji i zwyczajów |

































































INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W LISTOPADZIE W GRUPIE TYGRYSY
Tematy kompleksowe:
MOJA OJCZYZNA-POLSKA
POLSKA W UNII EUROPEJSKIEJ
NASZE HOBBY;ULUBIONE ZAJĘCIA
Termin: 02.11.- 25.11.2021
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY | – Dziecko zna symbole narodowe oraz ważne miejsca związane z dziejami Polski – Dziecko poznaje zabytki, ważne instytucje, legendy związane z historią miasta i regionu – Dziecko nabywa szerszy zasób słownictwa, umożliwiający tworzenie dłuższych wypowiedzi – Dziecko poznaje znaczenie wybranych symboli graficznych, stosowanych w najbliższym otoczeniu – Dziecko wie, że Polska jest jednym z krajów Unii Europejskiej |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | – rozwijanie zainteresowań przeszłością; historią swojego miasta, regionu, kraju – konstruowania poprawnej logicznie i gramatycznie wypowiedzi na temat wysłuchanego tekstu literackiego – dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów – rozwijanie umiejętności przedstawiania utworów literackich za pomocą gestu, mimiki, ruchu – rozbudzanie wrażliwości poprzez odbiór sztuki , próby jej tworzenia – aktywnego uczestniczenia w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych, swobodnej interpretacji ruchem muzyki klasycznej – tworzenia form konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnego tworzywa i wybranych technik plastycznych – rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów, piosenek – rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej – słuchania i zainteresowania tym, o czym mówi adwersarz – wyciszania się w określonych sytuacjach, koncentracji – zaprezentowania swoich zainteresowań i mocnych stron |
BUDOWANIE POSTAW | – kształtowanie tożsamości lokalnej, regionalnej i narodowej – szacunku do siebie nawzajem, empatii – właściwego zachowania się w instytucjach kultury, podczas imprez kulturalnych, w trakcie uroczystości przedszkolnych, lokalnych, państwowych – rozwijanie postaw otwartych i tolerancyjnych – rozwijanie poczucia własnej wartości i poczucia sprawstwa; mogę i potrafię |
JĘZYK ANGIELSKI | Słownictwo: It’s sunny/rainy/, clowdy/windy/ snowy/stormy , umbrella , sunglasses, scarf , hat, jumper, coat , shoes , pants , socks , gloves, it’s cold/hot , washing machine, eyes, mouth, nose, ears, head, hands, tummy , toes , hair, washing machine Stand up/Sit down!, What is it?, What colour is…?, put it on, take it off, put your hand/ foot on…,What’s missing?, Close/open your eyes, Where is….?, Can I have…?, Turn around, Clap your hands, Touch your…, Put your finger on…, Jump up high Piosenki: Weather song, How’s the weather, Touch Your Head | Action Songs for Kids, Head shoulders, Body bop, I’ve got the rhythm, Touch your head, Open close, Shake shake, This is the way I put on, Today I wearing. |







Spotkanie z Ulą i Frankiem…


to pytania Tygrysów do Uli, Dziewczynki z zespołem downa























































INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PAŹDZIERNIKU
W GRUPIE TYGRYSY
Temat kompleksowy
JESIENNA PRZYRODA
KOSZYK PANI JESIENI
SKARBY JESIENI
DBAMY O ZDROWIE
Termin: 03.10-28.10.2022
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANANIE WIEDZY | – rozwijanie znajomości zjawisk przyrodniczych; dokonywanie obserwacji przyrodniczych – rozszerzanie znajomości nazw warzyw i owoców oraz przetworów – rozszerzanie znajomości nazw zwierząt i rozróżniania gatunków – rozszerzanie wiedzy na temat zdrowego odżywiania i zdrowego trybu życia |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | -kształtowanie umiejętności dostrzegania zmian, zachodzących w świecie roślin i zwierząt pod wpływem zmieniających się pór roku -kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.; -rozwijanie mowy czynnej dziecka w zabawach słowotwórczych; -rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie; -rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne); -rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek -zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w języku angielskim; -rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, tekstów powitanek i krótkich rymowanek; -kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej, podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów; -kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji. |
BUDOWANIE POSTAW | – poszanowania świata roślin i zwierząt – przejawianie pracowitości – wrażliwości; zauważania i docenianie piękna przyrody |
JĘZYK ANGIELSKI | autumn, trees ,apple pie, squirrel, pumpkin, leaves, acorn, pine, cone, deer, owl, rabbit, bear, fox, + colors + numbers 10-12+ Halloween specials, piosenki: Autumn leaves:https://www.youtube.com/watch?v=CyJIfdA71Lc It’s Autumn: https://www.youtube.com/watch?v=0gqRgd1ZFVc https://www.youtube.com/watch?v=8xXvVvAFEQQ The Forest Dance song https://www.youtube.com/watch?v=ZunmrjXOaAk Trick or Treat https://www.youtube.com/watch?v=4jxcWlq3CBg https://www.youtube.com/watch?v=Hj_mudR9ZTc Pumpkin song: https://www.youtube.com/watch?v=pIlKTHQR7so Who took the Candy? https://www.youtube.com/watch?v=nXdn4xJlFNo |
































































INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH WE WRZEŚNIU W GRUPIE TYGRYSY
Tematy kompleksowe:
JUŻ JESTEŚMY TYGRYSAMI
JĘZYK ŻYRAFY- POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY
PRZEDSZKOLAKI W TERENIE- OMEP- MIEJSKA EDUKACJA OUTDOOROWA
JESTEM BEZPIECZNY
Termin: 01.09.- 30.09.2022
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY | – o sposobach komunikowania własnych potrzeb i uwzględnianiu potrzeb innych – Dziecko nabiera przeświadczenia o konieczności odpowiedniego zachowania się w codziennych sytuacjach w grupie – rozwijanie wiedzy, jak radzić sobie z przeżywaniem trudnych emocji – rozpoznawanie w najbliższym otoczeniu pomników przyrody, ciekawych budynków – rozwijanie wiedzy na temat szeroko pojętego bezpieczeństwa, w tym znajomości numerów alarmowych |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | – rozwijanie umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi; dobrych manier, – rozpoznawania i radzenia sobie z przeżywaniem emocji – konstruowania poprawnej logicznie i gramatycznie wypowiedzi na temat wysłuchanego tekstu literackiego – dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów – rozwijanie umiejętności przedstawiania utworów literackich za pomocą gestu, mimiki, ruchu – rozbudzanie wrażliwości poprzez odbiór sztuki , próby jej tworzenia – aktywnego uczestniczenia w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych – rozwijanie umiejętności zagospodarowywania przestrzeni na kartce – rozwijanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia – rozwijanie koncentracji i stosowania się do poleceń nauczyciela, podczas pracy z podręcznikiem – orientacji w terenie; przestrzeni |
BUDOWANIE POSTAW | – budowanie systemu wartości , w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe, – kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej – szacunku do siebie nawzajem – empatii ale też asertywności – odpowiedzialności za własne czyny i działania – rozwijanie postawy proekologicznej oraz zainteresowań światem przyrodniczym – bycia odpowiedzialnym za swoje zdrowie i bezpieczeństwo – właściwych nawyków zdrowotnych; dbanie o higienę osobistą, aktywności ruchowej na świeżym powietrzu – dostrzegania piękna przyrody |
JĘZYK ANGIELSKI | Piosenki: Make a circle song, Hello song, Bye Bye Goodbye song, Colors Colors song, Dance with Shapes Struktury i kluczowe słownictwo bierne: Let’s make a circle/ sing a song, Sit down/Stand up, Point to…, Look! Listen! Point! Turn right/left/ One two, tree – count with me!, Tidy up! March!Open up!Story time! Knock! Knock! Who is it?Clap your hands!Stamp your feet! Are you ready?Let’s play!Yes/No Can you see…? Yes, I can No, I can’t, |