Ramowy rozkład dnia

GRUPY MŁODSZEGRUPY STARSZE
Godz. 6.00 – 8.15Godz. 6.00 – 8.15
Dzieci przychodzą do przedszkola, zabawy integracyjne dzieci z różnych grup wiekowych o charakterze swobodnym, organizowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Ćwiczenia poranne, czynności porządkowe.
Dzieci przychodzą do przedszkola, zabawy integracyjne dzieci z różnych grup wiekowych o charakterze swobodnym, organizowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Ćwiczenia poranne, czynności porządkowe.
Godz. 8.15 – 8.45Godz. 8.15 – 8.45
Porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.
Śniadanie.
Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
Porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.
Śniadanie.
Eksponowanie pracy dyżurnych. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
Godz. 8.45 – 9.00Godz. 8.45 – 9.00
Czynności samoobsługowe w łazience, nauka etapów mycia rąk i zębów, ćwiczenia samodzielności.Czynności samoobsługowe w łazience, doskonalenie etapów mycia rąk i zębów, ćwiczenia samodzielności.
Godz. 9.00 – 9.30Godz. 9.00 – 10.00
Zabawy i zajęcia z dziećmi wynikające z Postawy Programowej Wychowania Przedszkolnego.Zabawy i zajęcia z dziećmi wynikające z Postawy Programowej Wychowania Przedszkolnego oraz samodzielne aktywności zgodne z zainteresowaniami.
Godz. 9.30 – 10.00Godz. 10.00– 10.15
Zabawy swobodne lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Czynności samoobsługowe w szatani, nauka ubierania się.Czynności samoobsługowe w szatni, doskonalenie czynności ubierania się.
Godz. 10.00 – 10.45Godz. 10.15-11.00
Zabawy na świeżym powietrzu organizowane przez nauczyciela, w tym: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrody, prace porządkowo-przyrodnicze, spacery i wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury gry i zabawy w salach).Zajęcia dydaktyczne na świeżym powietrzu organizowane przez nauczyciela, w tym: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrody, prace porządkowo-przyrodnicze, spacery i wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury gry i zabawy w salach).
Godz. 10.45 – 11.15Godz. 11.00 – 11.30
Powrót do Przedszkola.
Czynności samoobsługowe w łazience, przygotowanie do obiadu
Obiad – I danie – zupa oraz deser. Celebrowanie posiłku. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Powrót do Przedszkola.
Czynności samoobsługowe w łazience, przygotowanie do obiadu.
Obiad – I danie – zupa oraz deser. Celebrowanie posiłku. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Godz. 11.15 – 11.30Godz. 11.30 – 11.45
Czynności samoobsługowe w łazience, ćwiczenia samodzielności.Czynności samoobsługowe w łazience, doskonalenie etapów mycia rąk i zębów, ćwiczenia samodzielności.
Godz. 11.30 – 13.00Godz. 11.45 – 12.15
Odpoczynek poobiedni – słuchanie baśni, legend i opowiadań, muzyka relaksacyjna. Sen dla najmłodszych.Odpoczynek poobiedni – słuchanie baśni, legend i opowiadań, muzyka relaksacyjna.
Godz. 13.00 – 13.30Godz. 12.15 – 13.15
Czynności organizacyjne, samoobsługowe i porządkowe związane z przygotowaniem do drugiej części obiadu.  Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz praca dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
Godz. 13.30-14.00Godz. 13.15 – 13.30
Obiad – II danie. Celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.Czynności organizacyjne i porządkowe związane z przygotowaniem do drugiej części obiadu. Godz. 13.30-14.00 Obiad – II danie. Celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (nożem, widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Godz. 14.00 – 14.15Godz. 14.00 – 14.15
Czynności samoobsługowe w łazience, nauka etapów mycia rąk i zębów, ćwiczenia samodzielności.Czynności samoobsługowe w łazience, nauka etapów mycia rąk i zębów, ćwiczenia samodzielności.
Godz. 14.15 – 15.30Godz. 14.15 -15.30
Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci; dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali i ogrodzie. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela, oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacje pedagogiczne, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe.Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci; dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali i ogrodzie. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela, oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacje pedagogiczne, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe.
Godz. 15.30 -17.00Godz. 15.30 – 17.00
Zabawy integracyjne dzieci z różnych grup wiekowych, również w ogrodzie PrzedszkolaZabawy integracyjne dzieci z różnych grup wiekowych, również w ogrodzie Przedszkola.