GRUPY MŁODSZE | GRUPY STARSZE |
Godz. 6.00 – 8.15 | Godz. 6.00 – 8.15 |
Dzieci przychodzą do przedszkola, zabawy integracyjne dzieci z różnych grup wiekowych o charakterze swobodnym, organizowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Ćwiczenia poranne, czynności porządkowe. | Dzieci przychodzą do przedszkola, zabawy integracyjne dzieci z różnych grup wiekowych o charakterze swobodnym, organizowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Ćwiczenia poranne, czynności porządkowe. |
Godz. 8.15 – 8.45 | Godz. 8.15 – 8.45 |
Porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia. | Porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Śniadanie. Eksponowanie pracy dyżurnych. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia. |
Godz. 8.45 – 9.00 | Godz. 8.45 – 9.00 |
Czynności samoobsługowe w łazience, nauka etapów mycia rąk i zębów, ćwiczenia samodzielności. | Czynności samoobsługowe w łazience, doskonalenie etapów mycia rąk i zębów, ćwiczenia samodzielności. |
Godz. 9.00 – 9.30 | Godz. 9.00 – 10.00 |
Zabawy i zajęcia z dziećmi wynikające z Postawy Programowej Wychowania Przedszkolnego. | Zabawy i zajęcia z dziećmi wynikające z Postawy Programowej Wychowania Przedszkolnego oraz samodzielne aktywności zgodne z zainteresowaniami. |
Godz. 9.30 – 10.00 | Godz. 10.00– 10.15 |
Zabawy swobodne lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Czynności samoobsługowe w szatani, nauka ubierania się. | Czynności samoobsługowe w szatni, doskonalenie czynności ubierania się. |
Godz. 10.00 – 10.45 | Godz. 10.15-11.00 |
Zabawy na świeżym powietrzu organizowane przez nauczyciela, w tym: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrody, prace porządkowo-przyrodnicze, spacery i wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury gry i zabawy w salach). | Zajęcia dydaktyczne na świeżym powietrzu organizowane przez nauczyciela, w tym: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrody, prace porządkowo-przyrodnicze, spacery i wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury gry i zabawy w salach). |
Godz. 10.45 – 11.15 | Godz. 11.00 – 11.30 |
Powrót do Przedszkola. Czynności samoobsługowe w łazience, przygotowanie do obiadu Obiad – I danie – zupa oraz deser. Celebrowanie posiłku. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. | Powrót do Przedszkola. Czynności samoobsługowe w łazience, przygotowanie do obiadu. Obiad – I danie – zupa oraz deser. Celebrowanie posiłku. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
Godz. 11.15 – 11.30 | Godz. 11.30 – 11.45 |
Czynności samoobsługowe w łazience, ćwiczenia samodzielności. | Czynności samoobsługowe w łazience, doskonalenie etapów mycia rąk i zębów, ćwiczenia samodzielności. |
Godz. 11.30 – 13.00 | Godz. 11.45 – 12.15 |
Odpoczynek poobiedni – słuchanie baśni, legend i opowiadań, muzyka relaksacyjna. Sen dla najmłodszych. | Odpoczynek poobiedni – słuchanie baśni, legend i opowiadań, muzyka relaksacyjna. |
Godz. 13.00 – 13.30 | Godz. 12.15 – 13.15 |
Czynności organizacyjne, samoobsługowe i porządkowe związane z przygotowaniem do drugiej części obiadu. | Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz praca dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. |
Godz. 13.30-14.00 | Godz. 13.15 – 13.30 |
Obiad – II danie. Celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. | Czynności organizacyjne i porządkowe związane z przygotowaniem do drugiej części obiadu. Godz. 13.30-14.00 Obiad – II danie. Celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (nożem, widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
Godz. 14.00 – 14.15 | Godz. 14.00 – 14.15 |
Czynności samoobsługowe w łazience, nauka etapów mycia rąk i zębów, ćwiczenia samodzielności. | Czynności samoobsługowe w łazience, nauka etapów mycia rąk i zębów, ćwiczenia samodzielności. |
Godz. 14.15 – 15.30 | Godz. 14.15 -15.30 |
Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci; dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali i ogrodzie. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela, oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacje pedagogiczne, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe. | Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci; dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali i ogrodzie. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela, oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacje pedagogiczne, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe. |
Godz. 15.30 -17.00 | Godz. 15.30 – 17.00 |
Zabawy integracyjne dzieci z różnych grup wiekowych, również w ogrodzie Przedszkola | Zabawy integracyjne dzieci z różnych grup wiekowych, również w ogrodzie Przedszkola. |