wtorek, 13 grudzień 2016 00:09

Kwiecień u Wiewiórek

Napisane przez Anna Hoppe

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.

 

 

DRODZY RODZICE!
Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje - dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo tematy zajęć oraz piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.

pngegg

 

Oddział czynny w godzinach 06:00 - 16:00

 

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:
Anna Hoppe                                                 Katarzyna Brylewska:                                                    
Poniedziałek 11.00 - 16.00                              Poniedziałek 06.00 - 11.00
Wtorek 6.00 - 11.00                                      Wtorek 11.00 - 16.00
Środa 11.15 - 16.15                                       Środa 06.00 - 11.15
Czwartek 06.00 - 11.15                                  Czwartek 11.15 - 16.15
Piątek 11.00 - 16.00                                      Piątek 06.00 - 11.00
Asystentka nauczyciela Agnieszka Przybecka    09.00 - 17.00
 
Warsztaty chemiczne - Katarzyna Brylewska    piątek

 

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Świętujemy "Dzień Ziemi" i sadzimy drzewka w ogródku przedszkolnym

Zrzut ekranu 2021 04 22 213534 Zrzut ekranu 2021 04 22 214805

Zrzut ekranu 2021 04 22 214828   Zrzut ekranu 2021 04 22 214845

Zrzut ekranu 2021 04 22 214909   Zrzut ekranu 2021 04 22 214938

Zrzut ekranu 2021 04 22 214958   Zrzut ekranu 2021 04 22 215016

 

Ćwiczymy równowagę

Zrzut ekranu 2021 04 22 213651    Zrzut ekranu 2021 04 22 213708

Zrzut ekranu 2021 04 22 213819   Zrzut ekranu 2021 04 22 213837

 

Eksperymenty z kolorem - powitanie wiosny

Zrzut ekranu 2021 03 19 210334 Zrzut ekranu 2021 03 19 210355

Zrzut ekranu 2021 03 19 210424 Zrzut ekranu 2021 03 19 210443

Zrzut ekranu 2021 03 19 210505 Zrzut ekranu 2021 03 19 210531

IMG 20210319 WA0028 IMG 20210319 WA0029

IMG 20210319 WA0031 IMG 20210319 WA0035

IMG 20210319 WA0038 IMG 20210319 WA0040

 

Kodowanie na dywanie

Zrzut ekranu 2021 03 19 204508

Zrzut ekranu 2021 03 19 205014

Zrzut ekranu 2021 03 19 205030

 

Skąd się bierze mleko?

Zrzut ekranu 2021 03 19 204420

Zrzut ekranu 2021 03 19 204442

 

26 lutego obchodziliśmy w naszej grupie - Dzień Dinozaura.
Dzieci oglądając prezentację multimedialną przeniosły się w czasy prehistoryczne i poznały różne ciekawostki na temat życia dinozaurów i pracy paleontologów. Przedszkolaki obserwowały erupcję wulkanu, wykluwały dinzaury z kolorowych jaj a na koniec miały możliwość zamienienia się w paleontologów i szukały skamielin w piasku za pomocą pędzelków. Dzień był pełen wrażeń i ekscytacji i choć trochę przybliżył nam ten wciąż tajemniczy świat.

Zrzut ekranu 2021 03 21 123616 Zrzut ekranu 2021 03 21 123641

Zrzut ekranu 2021 03 21 124126 Zrzut ekranu 2021 03 21 124144

Zrzut ekranu 2021 03 21 123849 Zrzut ekranu 2021 03 21 123910

Zrzut ekranu 2021 03 21 124006 Zrzut ekranu 2021 03 21 124026

Zrzut ekranu 2021 03 21 124044 Zrzut ekranu 2021 03 21 124106

 

Jesteśmy mistrzami kodowania ;)

Zrzut ekranu 2021 03 01 200013   Zrzut ekranu 2021 03 01 200104

 
Świętujemy Dzień Kota :)

Zrzut ekranu 2021 03 01 200039

 

Naszym Paniom pomagamy i obiadek rozkładamy ;)

IMG 20210204 105328

 

 

Karnawał w grupie "Wiewiórek"

Zrzut ekranu 2021 02 14 130624

Zrzut ekranu 2021 02 14 130714

 

Białe szaleństwo

Zrzut ekranu 2021 02 14 131311  Zrzut ekranu 2021 02 14 131420

Zrzut ekranu 2021 02 14 131557  Zrzut ekranu 2021 02 14 131637

Zrzut ekranu 2021 02 14 131704  Zrzut ekranu 2021 02 14 131922

 

 

Piosenki i wiersze do nauki:

 
"Zielone ufoludki" - piosenka

Mój brat wciąż czyta o kosmitach,
gwiazdach, planetach i orbitach.
O niczym innym nie chce słyszeć,
nawet do UFO listy pisze.

Wreszcie zasłużył na nagrodę
i latający ujrzał spodek,
bo wylądował dziś w ogródku
pojazd zielonych ufoludków.

Ref.: Zielone włosy, zielone butki,
całe zielone są ufoludki. (x2)

Kot na ich widok zaraz zmyka,
dziwnego boi się ludzika.
Pies szybko przykrył nos ogonem,
– Może to gryzie to zielone?

A czym się żywi śmieszny tworek?
Czy zjedzą z nami podwieczorek?
Kompot dostały, tort dostały,
zjadły, wypiły, odleciały.

Ref.: Zielone włosy...

 

"Szewczyk" - piosenka

Był tu szewczyk był.
Szył on buty, szył,
a po czymu po złotymu,
a po czymu a po dwa!
a po czymu po złotymu,
a po czymu a po dwa!

 

"Płyną statki z bananami" - piosenka

Płyną statki z bananami w świetle gwiazd:
Łabi du daj daj, łabi du daj.
A każdy ładowacz śpiewa tak:
Łabi du daj daj, łabi du daj.
Podaj, podaj, podaj mi podaj
bananów kosz!
Podaj, podaj, podaj mi podaj
bananów kosz!

 

"Zabawy na śniegu" - piosenka

Ref.: Gdy pada śnieg, biały śnieg,
gdy sypie i prószy biały śnieg... (x2)

Z górki na pazurki zjedziemy na sankach,
a ze śniegu ulepimy białego bałwanka.

Ref.: Gdy pada śnieg... (x2)

W mamę albo w tatę rzucimy śnieżkami.
Przyszła mroźna biała zima, pobawcie się
z nami.

Ref.: Gdy pada śnieg ... (x2)

 

"Bałwankowa piosenka" - piosenka (link do piosenki: https://tiny.pl/76dn2)

Kiedy Pani Zima
sypnie śniegiem z rana,
wtedy wszystkie dzieci
chcą lepić bałwana.
Klepią go po brzuchu:
"Witaj, śnieżny zuchu,
może zatańczymy
w tym bielutkim puchu?".

Tańczy Kasia z Wojtkiem,
Krzyś z kotem Sadełko,
Małgosia z sankami,
a Bałwan z miotełką.
"Stop!" - krzyczy miotełka.
"Bo się zaraz zgrzejesz
i jeszcze nam tutaj,
Kochany, stopniejesz".

 

„Dwa kocury” - piosenka

1. Były sobie dwa kocury.
Jeden szary, drugi bury.
Ostre zęby i pazury
miały obydwa.
Aaa...! Aaa...! Cicho sza!

2. Śpią kocury na kanapie.
Jeden sapie, drugi chrapie.
Ale gdy się zbudzą, uciekaj, a kysz!
Bo jak skoczą w lewo, w prawo,
każdy złapie sobie mysz!

 

"Jesienna wyliczanka" - piosenka

1. Co tam w koszu niesie
dla nas pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy
pyszne jabłka zaraz zjemy!
Pysznych jabłek w koszu wiele
zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy (x2)
pyszne jabłko zjadasz Ty!

2. Co tam w koszu niesie
dla nas pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy
pyszne gruszki zaraz zjemy!
Pysznych gruszek w koszu wiele
zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy (x2)
pyszną gruszkę zjadasz Ty!

3. Co tam w koszu niesie
dla nas pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy
pyszne śliwki zaraz zjemy!
Pysznych śliwek w koszu wiele
zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy (x2)
pyszną śliwkę zjadasz Ty!

 

"Idzie, idzie jesień" - piosenka

Słońce opaliło nas nas nas,
Do przedszkola wracać czas czas czas.
Przyjaciół powitać
I na lato czekać znów cały rok.

Idzie, idzie jesień tup, tup, tup
Idzie idzie zima, a Ty obrót zrób.
Idzie, idzie wiosna chlap, chlap, chlap,
Idzie, idzie lato pod boczki się złap.

 

"Toczą się kasztanki trzy" - piosenka

Toczą się kasztanki trzy,
hop, la, la.
Dwa wesołe, jeden zły,
hop, la, la.
To dlatego złoszczę się,
hop, la, la.
Bo nikt nie chce zabrać mnie,
hop, la, la.
Woła Ola, woła Jaś,
hop, la, la.
Już kasztanku, jesteś nasz,
hop, la, la.
Śmieje się kasztanek w głos,
hop, la, la.
Z nim kasztanków cały stos,
hop, la, la.

 

"Skaczemy" - piosenka

1. Skacze kózka po polu,
skaczą dzieci w przedszkolu.

ref. Hop, hop, hop la la,
tak jak kózka skaczę ja. /x2

2. Skacze zając po łące,
skaczą dzieci z zającem.

ref. Hop, hop, hop la la,
tak jak zając skaczę ja. /x2

3. Jak zające i kózki,
skaczą moje dwie nóżki.

ref. Hop, hop, hop la la,
jak wysoko skaczę ja. /x2

 
"Ekologa znak" - piosenka

1. Niech zieleni się przyroda
bo w przyrodzie tlen i woda
Chcę by wszystko kwitło, żyło
by powietrze czyste było

Ref. Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak

2. Nie chcę spalin, nie chcę dymu
I w powietrzu nie chcę pyłu
Nie chcę chemii w mym ogrodzie
Ja z przyrodą chcę żyć w zgodzie

Ref. Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak

Auto – nie, rower – tak
Auto – nie, rower – tak
Auto – nie, rower – tak
Auto – nie, rower – tak
Auto – nie, rower – tak

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „WIEWIÓRKI” W KWIETNIU

Tematy kompleksowe:

  1. CZTERY ŻYWIOŁY
  2. ------------
  3. WIEWIÓRKI TO KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY
  4. Z KULTURĄ ZA PAN BRAT

Czas realizacji: 05.04.2021r. - 30.04.2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznanie właściwości ognia

- poznanie siły żywiołów i ich wpływu na życie człowieka

- poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi

- poszerzenie wiedzy na temat otaczającej przyrody

- uświadamianie konieczności dbania o przyrodę

- uświadomienie szkodliwego oddziaływania odpadów na środowisko przyrodnicze, wyjaśnienie pojęcia „ekologia”

- uświadomienie znaczenia wody dla życia człowieka, roślin i zwierząt

- poznanie sposobów oszczędzania wody

- poznanie, jaką rolę pełnia rośliny i zwierzęta w przyrodzie

- poznanie pojęcia „odżywianie”

- uświadomienie dlaczego owoce i warzywa są ważne w naszej diecie

- uświadomienie, co to znaczy dbanie o aktywność fizyczną

- poznanie wartości „wiary we własne siły” na podstawie bajki

- poznanie pojęcia „film animowany”

- poznanie pojęcia „teatr”

- poznanie cech baletu i opery

- poznanie roli aktora w teatrze

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- wzbogacanie słownictwa

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

- rozwijanie sprawności plastycznych

- doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowej

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- ćwiczenie umiejętności swobodnej wypowiedzi

- nabywanie umiejętności prowadzenia obserwacji

- kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości

- rozwijanie mowy

- wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,

- rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych

- rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej

- rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci

- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

- rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych

- rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowo-słuchowej,

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i budowania wypowiedzi

- rozwijanie umiejętności myślenia logicznego i umiejętności wyciągania wniosków

- rozwijanie motoryki małej

 

 

BUDOWANIE POSTAW

- wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas obcowania z ogniem

- kształtowanie postaw proekologicznych

- rozwijanie postaw proekologicznych w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą, dostrzegania piękna otaczającego nas świata

- wpajanie zasad szanowania przyrody

- kształtowanie odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach

- wdrażanie do szanowania emocji innych

- rozwijanie empatii

- wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw

- budowanie wiary we własne siły

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: Earth – Ziemia, plants – rośliny, trees – drzewa, water – woda, trash – śmieci, paper – papier, glass – szkło, plastic – plastik

Zabawy: Fire in the forest, Yes/No, Duck, Duck, Goose, Change places, Play bingo, Jump so many Times, Don’t catch, Catch and say

Opowiadania/bajki: Peppa Pig - School Play

Piosenki: Fruits Song, Baby Shark

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W MARCU W GRUPIE „WIEWIÓREK”

Tematy kompleksowe:

  1. „TAJEMNICE ŚWIATA”
  2. „NADCHODZI WIOSNA”
  3. „WIOSNA TUŻ-TUŻ”
  4. „CZYM ODDYCHAMY?”
  5. „ŚWIĘTA, ŚWIĘTA, BIJĄ DZWONY”

Czas realizacji: 01.03.2021r. - 02.04.2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznanie nowej wartości „dociekliwość”

- poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny

- poszerzanie wiedzy na temat wybranych planet

- poznanie właściwości magnesu

- poznanie wybranego pojazdu kosmicznego i zawodu astronauty

- poznanie wartości „szczerość”

- poznanie zjawisk zwiastujących zmianę pory roku

- poznanie cech marcowej pogody

- poznawanie różnych rodzajów muzyki

- wzbogacanie wiadomości na temat wiosny

- poznanie cech krajobrazu wiejskiego

- poznanie zwierząt żyjących na wsi

- zwiększenie wiedzy na temat szkodliwości dymu papierosowego

- poznanie znaczenia tradycji

- poszerzanie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół

- poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą

- poznawanie piosenek o tematyce świątecznej

- poznanie budowy jajka

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie spostrzegawczości i myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności formułowania wniosków  

- rozwijanie słownika czynnego u dzieci, budowanie wypowiedzi

- rozbudzanie ciekawości poznawczej

- rozwijanie orientacji w przestrzeni i w schemacie własnego ciała

- rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej

- rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu

- rozwijanie umiejętności artykulacyjnych i fonacyjnych

- rozwijanie sprawności fizycznej

- poszerzanie doświadczeń plastycznych

- rozwijanie inwencji twórczej

- doskonalenie precyzyjnych ruchów rąk

- kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej

- wdrażanie do uważnego słuchania opowiadań

- rozwijanie słownika czynnego

- rozwijanie pamięci słuchowej, ruchowej i wzrokowej

- doskonalenie umiejętności przeliczania

- rozwijanie poczucia rytmu

- rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej

- rozwijanie uwagi, percepcji słuchowej i wzrokowej

- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk

- rozwijanie umiejętności formułowania swoich myśli

- zachęcanie do wypowiadania się na określony temat

- rozwijanie pewności siebie

- rozwijanie umiejętności klasyfikacji elementów ze względu na jedną cechę

- rozwijanie motoryki małej

- poszerzanie doświadczeń plastycznych

- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania

BUDOWANIE POSTAW

- zachęcanie do życzliwego zwracania się do siebie nawzajem

- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zajęć i zabaw swobodnych

- zachęcanie do szczerości i mówienia prawdy

- uwrażliwienie na piękno przyrody

- ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej w zabawie

- budowanie dziecięcej wrażliwości na piękno muzyki klasycznej

- kształtowanie postaw moralnych

- wdrażanie do brania odpowiedzialności za wypowiadane słowa

- budowanie wiary we własne siły

- budzenie przekonania o konieczności dbania o czystość powietrza

- budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami

- budzenie zainteresowania otaczającym światem

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: star – gwiazda, moon – księżyc, sun – słońce, space – kosmos, comet – kometa, planet – planeta, alien – kosmita; spring – wiosna, flowers – kwiaty, green grass – zielona trawa, butterfly – motyl, bee – pszczoła, ladybird – biedronka; cow – krowa, dog – pies, horse – koń, pig – świnia, sheep – owca, duck – kaczka; Easter – wielkanoc, bunny – królik, basket – koszyk, egg – jajo, lamb – owca, chick – kurczaczek

Piosenki: „Baby Star”, „Rainbow song”, „Sing a song of flowers”, „Ten Easter Bunnies” , „Singing in the rain”

Zabawy: Day or night?, Butterflies, Sun & rain, What’s inside the Easter basket, Coin toss, Chinese whispers, Animal kingdom, Sun and moon, Star, Spider is coming, Who is coming?, Happy Easter, Jumping game, Colourful flowers, Butterfly hunt, Yes/no

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W LUTYM W GRUPIE „WIEWIÓREK”

Tematy kompleksowe:

  1. „WIELKA WYPRAWA”
  2. „KARNAWAŁ W PRZEDSZKOLU”
  3. „POZNAŃ – MOJE MIASTO RODZINNE”
  4. „NIE LUBIMY ŚMIECI”

Czas realizacji: 01.02.2021r. - 26.02.2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznanie nowej wartości „oszczędność”

- poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych

- poznanie budowy samolotu

- poznanie nazwy miejscowości, w której dziecko mieszka

- poznawanie tradycji ludowych związanych z własnym regionem; nauka

piosenek, poznawanie legend, przyśpiewek

- uświadomienie roli segregacji śmieci dla środowiska

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- nauka wypowiadania się całym zdaniem

- rozwijanie koncentracji uwagi

- doskonalenie umiejętności matematycznych

- kształtowanie poczucia rytmu

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej

- rozwijanie sprawności fizycznej

- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

- rozwijanie kreatywności

- rozwijanie małej motoryki

- rozwijanie ciekawości badawczej

- kształtowanie reakcji na sygnał

- kształcenie uważnego słuchania

- uwrażliwianie na charakter słuchanej muzyki i reagowania na jego zmianę

- rozwijanie sprawności fizycznej

- rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów

- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni

- doskonalenie umiejętności przeliczania

BUDOWANIE POSTAW

- zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania

- zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności

- budowanie pewności siebie

- wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia

- motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności

- rozwijanie postaw proekologicznych – dziecko wie, że należy segregować

odpady

- rozwijanie postawy bycia lokalnym patriotą – rozbudzanie miłości i

szacunku do rodzinnego miasta

- wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy

- rozwijanie pozytywnych cech charakteru

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: car – samochód, train – pociąg, plane – samolot, ship – statek, bus – autobus, tram – tramwaj; carnival – karnawał, dance – taniec, clown – klaun, shark – rekin, princess – księżniczka, wizard – czarodziej, pirate – pirat

Zabawy: Stand up if you hear, What’s under the blanket, Hungry Shark, Simon says, Who took the cookie?, Shark, River, Mirror, „Catch and say”, „Don’t catch”, „Hopscotch”, „Hit the target”, „Play bingo”, „Jump so many Times”, „Show on your fingers”

Piosenki: „The Hokey Pokey Shake”, „Freeze dance”, „Put on your shoes”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W STYCZNIU W GRUPIE „WIEWIÓREK”

Tematy kompleksowe:

  1. „SPORT TO ZDROWIE”
  2. „DBAM O ZDROWIE”
  3. „MŁODSI I STARSI”
  4. „MAMO, TATO WOLĘ WODĘ - BEZ WODY NIE MA ŻYCIA”

Czas realizacji: 04.01.2021r. - 29.01.2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poszerzanie wiadomości na temat zdrowia jako wartości

- poznanie aktywnych sposobów spędzania czasu wolnego zimą

- poznanie wartości „zdrowie”

- poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy

- poznanie składowych piramidy zdrowia

- nabywanie wiadomości związanych ze zdrowym stylem życia

- poznanie wartości „szacunek”

- poznanie pojęcia „para”

- poznanie zastosowania kalendarza,

- kształtowanie świadomości roli wody dla organizmu człowieka

- uświadomienie znaczenia wody w życiu zwierząt

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- nabywanie umiejętności formułowania wniosków

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia

- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni

- doskonalenie umiejętności przeliczania

- rozwijanie umiejętności planowania działań podczas wykonywania pracy plastycznej

- rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności tanecznych

- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- rozwijanie mowy komunikatywnej

- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej

- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia

- rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary,

- rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych

- rozwijanie sprawności fizycznej

- rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów

- rozwijanie motoryki małej

- poszerzanie doświadczeń plastycznych

BUDOWANIE POSTAW

- wdrażanie do dbania o własne zdrowie

- zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu

- kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia

- uwrażliwienie na konieczność dbania o higienę osobistą

- zachęcanie do aktywności ruchowej

- wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną

- kształtowanie szacunku dla dziadków

- uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych

- budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie

- budowanie wiary we własne siły

- nabywanie wrażliwości na potrzeby otaczającej je przyrody – zwierząt narażonych zimą na brak pożywienia i szukanie sposobów na niesienie pomocy

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: mummy – mama, daddy – tata, sister – siostra, brother – brat, grandma – babcia, granpa – dziadek; shoes – buty, jacket/coat – kurtka/płaszcz, hat – czapka, scarf – szal, mittens – rękawiczki; earth – ziemia, water - woda, rain – deszcz, cloud – chmury, ice – lód, plants – rośliny, animals - zwierzęta.

Piosenki: „Winter Mittens songs”, „Winter Hokey Pokey”, Frosty Weather

Zabawy: What do you wear?, Chane places, Roll a dice, Show me a hat, What’s missing?, Keyhole, Frozen, Bingo, Let’s build an igloo, Colourful Mittens, Winter Dominos, Matching Cards, Memory

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUDNIU W GRUPIE „WIEWIÓREK”

Tematy kompleksowe:

  1. „CORAZ ZIMNIEJ”
  2. „MAM W PRZYRODZIE PRZYJACIELA”
  3. „ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA”
  4. „WESOŁYCH ŚWIĄT!”
  5. „PŁYNIE CZAS”

Czas realizacji: 30.11.2020r. - 01.01.2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznanie nowej wartości „cierpliwość”

- poznawanie sytuacji, w których wymagana jest cierpliwość

- poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę

- poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych

- poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów

- wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia

- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania drzew iglastych i ich szyszek

- poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego

- poznanie roli światła w życiu człowieka i nazw różnych urządzeń wytwarzających światło

- poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym

- poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia

- poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów, określania ich długości

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków

- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- rozwijanie cierpliwości

- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych

- wzbogacanie słownika czynnego

- doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej

- kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy

- rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania

- kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu

- rozwijanie tężyzny fizycznej

- rozwijanie umiejętności budowania spójnej logicznie wypowiedzi na zadany temat

- poszerzanie doświadczeń plastycznych

- rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego

- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej

- rozwijanie percepcji słuchowej

- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk

- kształtowanie postawy życzliwości

- rozwijanie mowy

- rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki

- rozwijanie wrażliwości muzycznej

- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej

BUDOWANIE POSTAW

- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy

- wzmacnianie wiary we własne możliwości

- wzmacnianie poczucia własnej wartości

- rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej

- budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań

- uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym

- wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań

- rozumienie znaczenie, jakie odgrywa przyroda w życiu człowieka

- rozumienie konsekwencji niewłaściwego postępowania człowieka

- rozwijanie postawy opiekuńczej wobec świata przyrody, dbanie o zwierzęta podczas zimy

 

JĘZYK ANGIELSKI

Piosenki: „2 Little Birds”; „We wish you a Merry Christmas”; „Hello, reindeer!”; „Snowflakes”, „Snow dance”, „I’m a little snowman”

Zabawy: Fast – slow; Counting; Clap, jump, stomp; Try to steal Santa’s hat; Forest sounds, Where is snowman?, Christmass stocking, Where is santa?, Feed the penguin, What’s missing?, Snowman family

Gry: „Bingo”

Słownictwo: Santa – św. Mikołaj, presents – prezenty, reindeer – renifer, snowman – bałwan, snowflake – płatek śniegu, christmas tree – choinka, star – gwiazda, fairy lights – lampki choinkowe, ornament – bombka, ozdoba, bear – niedźwiedź, hedgehog – jeż, squirrel – wiewiórka, frog – żaba

Opowiadania: „The very sad Santa”

 

 

ŚWIĄTECZNY CZAS W GRUPIE WIEWIÓREK

W cukierników się wcielamy :)

IMG 20201217 WA0030

IMG 20201217 WA0036

IMG 20201217 WA0037

IMG 20201217 WA0051

 

Choinkę ozdabiamy ;)

IMG 20201217 WA0019

IMG 20201217 WA0025

 

Razem się bawimy :D

Zrzut ekranu 2020 12 20 142325

Zrzut ekranu 2020 12 20 142429

I z prezentów się cieszymy :)

Zrzut ekranu 2020 12 20 142511

Tyle śniegu napadało, wszędzie biało, biało, biało... :D

IMG 20201203 115238

IMG 20201203 120103

Wiewiórki pieczołowicie przygotowują świąteczne ozdoby na choinkę ;)

IMG 20201202 1306061

IMG 20201202 1306211

Zimowe eksperymentowanie - zakładamy hodowlę kryształów i robimy śnieg, który się nie topi :)

IMG 20201204 1010343

 IMG 20201204 1044000

Bałwanek Olaf ;)

IMG 20201204 1143455

 

 

Szanowni Rodzice!
Jesień to czas intensywnych zmian w przyrodzie: drzewa zrzucają liście, zwierzęta przygotowują się do zimy, gromadząc zapasy i szukając spokojnego miejsca na zimową drzemkę. Dla ludzi jesień jest równie pracowitym czasem, a obfitość warzyw i owoców zachęca do kulinarnych działań. Dlatego w minionych tygodniach omawialiśmy treści związane z "jesienią w sadzie i ogrodzie". Dzieci poznały popularne polskie jesienne owoce i warzywa, nazwy drzew owocowych: jabłoń, grusza, śliwa, a także różne przetwory, które z tych owoców można przygotować. Dowiedziały się także, z czego składa się ziemniak i jak powstaje skrobia ziemniaczana. Nie zabrakło również pobytu na świeżym powietrzu i zabaw swobodnych, obserwacyjnych i ruchowych w ogrodzie przedszkolnym. Dzieci zadbały także o porządek w przedszkolnym ogródku podczas nieobecności Pana ogrodnika :)

 wiewiórki 641115026569792

wiewiórki 20201015 091349

wiewiórki 743359493058996

 

DZIEŃ CHŁOPAKA W GRUPIE "WIEWIÓREK".

Po więcej zdjęć, jak zwykle odsyłamy na dysk google :)

IMG 20200930 140831

IMG 20200930 102721

IMG 20200930 102153

 

Drodzy rodzice!

Mijający tydzień (21.09. - 25.09.) upłynął nam pod znakiem "ZIELEŃ W MIEŚCIE – PRZEDSZKOLAKI DLA KLIMATU". W tym czasie dzieci dowiedziały się jak ważna jest konieczność ochrony klimatu i przyrody, poznały wpływ działań człowieka na stan środowiska przyrodniczego, zapoznały się z pojęciem smogu, miały okazję zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu segregacji surowców wtórnych. Był to czas, w którym uświadomiły sobie, że każdy z nas ma wpływ na to czy nasza planeta będzie szara, brzydka i ponura, czy piękna, zielona i radosna :)
Po więcej zdjęć zapraszamy na dysk google ;)

 received 688359538702153         received 342758446950492

IMG 20200922 104607

received 1500008013519860

 

Dzisiaj 15.09. Międzynarodowy dzień kropki, czyli święto kreatywności, odwagi i zabawy, którego inspiracją stała się książka Petera H. Reynoldsa "Kropka". Jego celem jest pomoc dzieciom w odkrywaniu własnych talentów, poznaniu mocnych stron, wyrabianiu wiary we własne siły.

A tak My świętowaliśmy ten dzień :)

Po więcej zdjęć zapraszamy na dysk google (link wysłaliśmy do Państwa za pośrednictwem maila).

 

IMG 20200915 115848

IMG 20200915 093641 BURST006

IMG 20200915 115849

 

Czytany 13254 razy Ostatnio zmieniany czwartek, 22 kwiecień 2021 22:01