środa, 21 grudzień 2016 21:34

ZAJĄCZKI

Napisane przez Alicja Nowaczyk

Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza.

                                                                                                                        (Maria Kownacka)

DRODZY RODZICE!

Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje - dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo tematy zajęć oraz piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.

 

zajączek

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Alicja Nowaczyk;                                             Małgorzata Skibińska:                                                    
Poniedziałek 11.30 - 16.30                              Poniedziałek 06.30 - 11.30
Wtorek 06.30 - 11.30                                     Wtorek 11.30 - 16.30
Środa 11.30 - 16.30                                       Środa 06.30 - 11.30
Czwartek 06.30 - 11.00                                  Czwartek 11.30 - 16.30
Piątek 11.00 - 16.30                                      Piątek 06.00 - 11.00
Asystentka nauczyciela Katarzyna Matuszewska: 07.30 - 15.30.

 

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: zajaczkiTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 Z RADOŚCIĄ INFORMUJEMY, IŻ JULKA CZYŻ Z GRUPY "ZAJĄCZKI", ZAJĘŁA II MIEJSCE W MIĘDZYPRZEDSZKOLNYM KONKURSIE RECYTATORSKIM "WIOSENNE PRZEBUDZENIE" W KATEGORII DZIECI 3-4 LETNICH. SERDECZNIE GRATULUJEMY!!!!

 

 CO SŁYCHAĆ U "ZAJĄCZKÓW" W KWIETNIU?

JUŻ WIEMY CO TO ZNACZY PARA

 

IMG 20210502 WA0009 640x480        IMG 20210502 WA0007 640x480 

IMG 20210502 WA0008 640x480    

PODLEWAMY NASZE DRZEWKA

 

 

    IMG 20210502 WA0010 640x480

 

NASZE PLĄSY I TAŃCE

 

IMG 20210424 WA0008 640x480  IMG 20210424 WA0009 640x480 

ŚWIĘTOWALIŚMY DZIEŃ ZIEMI POZNAJĄC NASZĄ PLANETĘ                  Z TEJ OKAZJI ZASIALIŚMY ROWNIEŻ W OGRODZIE PRZEDSZKOLA DRZEWA

 

IMG 20210424 WA0011 640x480  IMG 20210424 WA0010 640x480

JESTEŚMY CORAZ BARDZIEJ SAMODZIELNI - ALE PYSZNA TA ZUPKA!                                                    W OGRÓDKU MILE I WESOŁO SPĘDZAMY CZAS!

 

 

 

                                                                  CYMERA 20210320 161348              CYMERA 20210320 161655

                                    RUSZAMY SIĘ "NA ZDROWIE", A ILE PRZY TYM RADOŚCI????          EKSPERYMENTY Z MLEKIEM - TO NIE MIEŚCI SIĘ W GŁOWIE!

CYMERA 20210320 161426

                                       CO Z TYM WIATREM???? BADAMY JEGO WŁAŚCIOWOŚCI WŁĄSNORĘCZNIE ZROBIONYMI WIATROMIERZAMI

CYMERA 20210320 161553

                          JUŻ WIEMY, JAK POWSTAJE MLEKO, KTÓRE KUPUJEMY W SKLEPIE!  DOIMY KRÓWKĘ - NASZA "MUĆKA" BYŁA BARDZO SPOKOJNA!

CYMERA 20210320 161753

                                   OBCHODZILIŚMY "DZIEŃ DINOZAURA" - PRZYZNACIE, ŻE WYKONANIE TEGO SZKILETU WYMAGAŁO ZRĘCZNYCH RĄCZEK, PRAWDA?

CYMERA 20210320 161838

                                  ZAZNAJAMIAMY SIĘ Z TAJNIKAMI KODOWANIA I SPRAWIA NAM TO DUŻO RADOŚCI - NAUKA PRZEZ ZABAWĘ JEST SUPER!!!

 

KOCHANI RODZICE!!!

Czwartek 11 lutego rozpoczął się dla nas bajkowo i wesoło, stało się tak za sprawą balu. Tego dnia już od rana w przedszkolu pojawiały się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek, w salach przedszkolnych można było spotkać wróżki, królewny, księżniczki, papugi, rycerzy, smoki, policjantów, ... nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich postaci. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno. Muzyka, dekoracje a także Panie w niecodziennych strojach zachęcały dzieci do fantastycznej zabawy.

PHOTO 2021 02 13 16 29 09 640x480  PHOTO 2021 02 13 16 30 54 640x480 PHOTO 2021 02 13 16 32 32 640x480

 

PHOTO 2021 02 13 16 31 47 640x480  

 

PHOTO 2021 02 13 16 32 05 640x480

TYDZIEŃ POŚWIĘCONY NASZYM KOCHANYM DZIADKOM

W tym tygodniu dużo rozmawialiśmy o rodzinie – szczególnie o naszych Dziadkach. Nazywaliśmy członków rodziny, kształtowaliśmy wypowiadanie się na forum grupy. Ćwiczyliśmy sprawności manualne podczas przygotowywania upominków dla babć i dziadków.

Byliśmy też w "kuchni" u babci i wiemy już, jak nazywają się akcesoria kuchenne, jakie używa babcia, przygotowując dla nas wspaniałe smakołyki. 

Poznaliśmy także nowe słowo „SZACUNEK” i wiemy, że szacunek to pokazywanie danej osobie, że jest ona ważna i ją cenimy, że to co ona mówi jest dla nas istotne, że poświęcamy jej naszą uwagę i nasz czas. Dowiedzieliśmy się także, jak możemy okazać szacunek osobom starszym i dlaczego powinniśmy to robić.

Oglądaliśmy teatrzyki kukiełkowe, ale również sami, wcielaliśmy się w różne role, bawiąc się w teatr. Było przy tym dużo śmiechu i wspaniałej zabawy.

 

 IMG 1876 640x480 IMG 1879 640x480 IMG 1885 640x480

 

    IMG 1889 640x480 IMG 1896 640x480

Nawiązywaliśmy także coraz bliższy kontakt poprzez wspólną zabawę. Udało nam się również pobawić na śniegu, a humorki nam dopisywały.

 

ZABAWY NA ŚNIEGU

  IMG 1863 640x480 IMG 1865 640x480 IMG 1867 640x480

 

  IMG 1869 640x480 IMG 1870 640x480

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W MAJU W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW” 

Tematy kompleksowe:

Czas realizacji: 4.05.2021. - 28.05.2021r.

  1. MOJA OJCZYZNA
  2. CZYŚCIOCHOWE PRZEDSZKOLE
  3. NASZE KSIĄŻECZKI
  4. BUZIAKI DLA MAMY

 

 

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

NABYWANIE WIEDZY

- poznanie świąt obchodzonych na początku maja

- zapoznanie z wiedzą na temat rozprzestrzeniania się wirusów

- poznanie zasad dotyczących higieny nosa

- zapoznanie z wiedzą na temat konsekwencji zdrowotnych związanych z brudnymi rękami

- rozumienie, że w każdej sytuacji można zwrócić się o pomoc do      

nauczycielki oraz innych pracowników przedszkola

- nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata

- poszerzanie wiedzy na temat zachowania się w miejscach publicznych na podstawie literatury, filmu, opowiadania oraz własnych doświadczeń

- uczenie się poprzez zabawę serdecznych zachowań wobec bliskich osób

- nauka sprawiania bliskim radości poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami

- nauka kulturalnego zwracania się do członków rodziny

 

 

 

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

 

- utrwalenie symboli narodowej tożsamości: godło, flaga, hymn

- próby wykonywania poprawnie ćwiczeń regulujących oddech i kształtujących prawidłową postawę

- utrwalenie zasad zachowania się podczas korzystania z toalety

- kształtowanie umiejętności dbania o higienę nosa

- doskonalenie umiejętności ustawiania się na zbiórkę i chodzenia parami

- rozwijanie pamięci poprzez naukę wierszy i piosenek

- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, dzielenia się zabawkami i oczekiwania na swoją kolej

- rozwijanie zainteresowań bajkami; używanie nazewnictwa związanego z postaciami bajkowymi;

- rozumienie, że świat fikcji nie jest tożsamy ze światem realnym

- rozwijanie umiejętności wcielania się w role

- odczuwanie radości z obcowania ze światem literatury

- rozwijanie koncentracji słuchowej

- nabywanie umiejętności wykonywania eksperymentów, łączenia przyczyny ze skutkiem

- nabywanie umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów i porównywania ich liczebności

- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów do trzech i dalej w zależności od własnych umiejętności

- utrwalanie znajomości kształtów i nazw figur geometrycznych

- rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem

- doświadczanie radości podczas zabaw ruchowych, kształtowanie estetyki i harmonii ruchu

- kształtowanie umiejętności nazywania członków bliższej i dalszej rodziny

- nauka posługiwania się długopisem kreślarskim w trakcie poznawania tablicy multimedialnej

 

BUDOWANIE POSTAW

- rozwijanie postawy patriotycznej: „Jestem małym Polakiem”

- kształtowanie świadomości zdrowotnej oraz odpowiedzialności

za zdrowie własne i innych

- kształtowanie odwagi w podejmowaniu nowych obowiązków oraz

wiary we własne możliwości

- rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw

- rozwijanie postaw proekologicznych w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą

- odczuwanie więzi z członkami rodziny

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Słówka: green – zielony, blue – niebieski, yellow – żółtymather – mama, father – tata; big – duży, small- mały, Mother’s Day – dzień mamy; książka – book, cat – kot, mouse – mysz

Zwroty:„Brushyourteeth” – umyj zęby,

Zabawy: „Fingers Family”

PIOSENKI I WIERSZE DO NAUKI:

„KOCHAM CIĘ”

1.Usiądź mamo przy mnie blisko

I posłuchaj tych słów,

Ty z pewnością wiesz to wszystko,

Jednak powiem to znów.

Ref.: Kocham Cię Ti Amo je taime

I nie pytaj mnie dlaczego tak jest

Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną

Jedyną na zawsze i kochasz mnie też. /2x

2.Popatrz mamo w moje oczy

Ujrzysz w nich miłość mą.

Nawet bardzo późno w nocy

Śpiewać będę Ci to.

Ref.:Kocham Cię Ti Amo je taime

I nie pytaj mnie dlaczego tak jest

Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną

Jedyną na zawsze i kochasz mnie też. /2x

„GRASZ W KOLORY” 

1.Grasz w kolory?

– Gram!

Znasz kolory?

– Znam!

Wiem, że trawa jest zielona,

zielone są drzewa.

Kiedy wiosną puszczą listki,

ptaki będą śpiewać.

Wiem, że żółte jest słoneczko,

piasek i banany,

a niebieskie są migdały,

niebo, oczy mamy.

Ref.: Kolory, kolory,

pełno ich wokoło.

Dobrze, że je mamy,

z nimi jest wesoło. (x2)

2.Grasz w kolory?

– Gram!

Znasz kolory?

– Znam!

Wiem, że serce jest czerwone,

kiedy je rysuję.

Chcesz, to chętnie ci serduszko

takie podaruję.

Myszki szare, mleko białe,

prosiaczki różowe,

a jesienią zakwitają

wrzosy fioletowe.

Ref.: Kolory, kolory...

Grasz w kolory?

– Gram!

Znasz kolory?

– Znam!

"PRZYSIĘGA DLA ZIEMI"

Ziemio,

Nie chcemy abyś była zniszczona,

chcemy żebyś była cała zielona,

więc przysięgę Ci składamy,

że zniszczyć Ciebie nie damy !!!

"JUŻ!" - wiersz

Spadła deszczu kropla,

Plum...

Zawiał ciepły wietrzyk,

Szum...

Coś pachnie w powietrzu –

Kwiat.

Zmienia się wkoło

Świat.

A co to tak śpiewa?

Ptak.

Czyżby przyszła wiosna?

Tak!

‘PRZYSZŁA DO NAS WIOSNA”

1.Przyszła do nas wiosna

piękna i radosna.

Tupu, tupu, tup, tup, tup!

Przyszła do nas wiosna.

Tupu, tupu! (x2)

Tup, tup, tup!

2.Słonkiem jasno świeci,

śmieje się do dzieci.

Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha!

Śmieje się do dzieci.

Ha, ha, ha, ha! (x2)

Ha, ha, ha!

3.Czasem, gdy się gniewa,

burzą huczy z nieba.

Bum, bum, (x2)

bum, bum, bum!

Burzą huczy z nieba.

Bum, bum, bum, bum! (x2)

Bum, bum, bum!

4.Innym razem jeszcze

kapie cicho deszczem.

Kapu, kapu, kap, kap, kap!

Kapie cicho deszczem.

Kapu, kapu!

Kap, kap, kap!

„ŚWIĘTA WIELKANOCNE”

Ref: Idą święta wielkanocne, idą święta.

O tych świętach każdy zając pamięta.

Do koszyczka zapakuje słodycze

i na święta ci przyniesie moc życzeń.

Ref: Idą święta wielkanocne, idą święta.

O tych świętach i kurczątko pamięta.

W żółte piórka się ubierze wesołe.

Wśród pisanek będzie biegać po stole.

Ref: Idą święta wielkanocne, idą święta.

O tych świętach nasz baranek pamięta.

Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący.

Będzie dzwonił, będzie skakał po łące

Święta (x4)

„BIAŁY WALCZYK”.

1.Hej, biały walczyk, hop, hop, hop,

zając na śniegu znaczy trop.

Zając na śniegu pomyka,

a my tańczymy walczyka. (bis)

2.Saneczki z góry wiozą nas,

wiatr pogwizduje, szumi las.

A nasze ptaki z karmnika

tańczą białego walczyka. (bis)

3.Hej, biały walczyk, baczność, start!

Dzieci, do sanek i do nart!

Sikorka prosi czyżyka:

“Tańczmy białego walczyka!” (bis)

„PIOSENKA O KOZIOŁKACH”

1.To nie jest bajeczka możecie mi wierzyć,

dwa małe koziołki mieszkają na wieży.

Ref. Fik- mik, fik- mik mieszkają na wieży.

2.Mają ładny pokój, lecz go nie sprzątają,

każdą nową miotłę natychmiast zjadają.

Ref. Fik- mik, fik- mik natychmiast zjadają.

3.Kiedy miejski zegar wybije dwunastą,

wychodzą na balkon popatrzeć na miasto.

Ref. Fik- mik, fik- mik popatrzeć na miasto.

CZACZA DLA BABCI I DZIADKA”

1.Dla babci czaczę tańczymy na lodzie

Dla babci tańczyć możemy i co dzień

Dla babci czaczę na soplach gra wiatr

A my życzymy i śpiewamy tak

Ref. Kochana babciu żyj sto lat

Ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochana babciu żyj sto lat

Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

2. Dla dziadka czacze tańczymy na lodzie

Dal dziadka tańczyć możemy i co dzień

Dal dziadka czaczę na soplach gra wiatr

A my życzymy i śpiewamy tak

Ref. Kochany dziadku żyj sto lat

Ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochany dziadku żyj sto lat

Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

3. Bo babcia z dziadkiem to nasze są skarby

Malują uśmiech bez pędzla i farby

I dla nich czaczę na soplach gra wiatr

A my życzymy i śpiewamy tak

Ref. Kochana babciu żyj sto lat

Ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochany dziadku żyj sto lat

Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

WIERSZ :

Kochani Dziś okazja rzadka

mamy dzień babci i dziadka.

Proszę państwa zaczynamy,

wszyscy pięknie Was witamy.

Uśmiech szczery, buziak wielki

zaczynamy od piosenki.

 WIERSZ „Zima”

Wesoło idzie na spacer zima,

Za rączki małe bałwanki trzyma

Gdy się zaśmieje – śnieg z nieba leci

Aby na sankach śmiały się dzieci

Ha, ha, ha, ha, ha.

"SIEDEM RENIFERÓW"

1. Saneczkami, saneczkami 

latam w górę, w dół 

i szybuję pod chmurami 

dzieląc je na pół. 

Ref. Bo mam odważnych siedem reniferów, 

one prowadzą zaprzęg mój. 

Z nimi przyjemnie jest tak latać 

i góra dół i góra dół i góra dół. x2 

2.Dzwoneczkami, dzwoneczkami 

brzęczę dzyń, dzyń, dzyń. 

No i pędzę pod gwiazdami, 

a mój zaprzęg lśni. 

Ref. Bo mam odważnych siedem reniferów, ......

PRZYBIEŻELI DO BETLEJEM PASTERZE  

1.Przybieżeli do Betlejem pasterze,                                 

Grając skocznie Dzieciąteczku     

na lirze .                                      

Ref. Chwała na wysokości,     

chwała na wysokości,      

A pokój  na ziemi.                           

2.Oddawali swe pokłony w pokorze                                

Tobie, serca ochotnego,           

o Boże!                              

Ref. Chwała na wysokości,     

chwała na wysokości,......

BAŁWANKI – RYMOWANKI 

  1. Bałwanek jest cały bielutki          

i nos ma zmarznięty calutki.              

Od mrozu aż cały czerwony.

Ach, przecież z marchewki zrobiony!

Ref. Bałwanki – rymowanki.    

Bałwanki – tak jak sanki.                      

Bałwanki – wyliczanki,            

Bałwanki – zimowanki /bis.       

2.Bałwanek jest cały bielutki,              

guzików ma kilka malutkich.               

Niestety, szczerniały już całkiem…

Ach, przecież to węgla kawałki!                                        

Ref. Bałwanki – rymowanki..... 

 "NASZE PRZEDSZKOLE"

Już podane wszystkie ręce 

i idziemy w kole, 

i idziemy w kole, 

i idziemy w kole. 

Miło nam jest tutaj, bo to 

nasze jest przedszkole, 

nasze jest przedszkole, 

nasze jest przedszkole. 

DWA KASZTANKI

Szumią drzewa (szu, szu, szu) (x3)

Wnet kasztanki (spadną tu) (x2)

Słychać wkoło (tap, tap, tap) (x3)

Kasztanowy (sypie grad) (x2)

Teraz leżą (tu i tam) (x3)

Ja je wszystkie (zbiorę sam) (x2)

Dwa kasztanki (rączki dwie) (x3)

Na kasztankach (zagrać chcę) (x2)

„JA I TY”

1. I ty i ja, ona i on

chodzimy do przedszkola.

Lubimy razem bawić się,

zabawa to wesoła.

2. I my i wy, ona i on

bawimy się farbami.

Fartuszek, który każdy ma,

pokryty jest plamkami.

„NIE CHCĘ CIĘ ZNAĆ!”

Nie chce cię, nie chcę cię,

nie chcę cię znać.

Chodź do mnie, chodź do mnie,

rączkę mi daj.

Prawą mi daj,

lewą mi daj.

I już się na mnie nie gniewaj.

Prawą mi daj,

lewą mi daj.

I już się na mnie nie gniewaj.

"BUDUJEMY CISĘ"

1. Budujemy ciszę,

budujemy ciszę,

budujemy z klocków ciszę.

Prawym uchem słyszę,

lewym uchem słyszę,

bardzo dobrze słyszę ciszę.

2. Dzielnie pompujemy,

dzielnie pompujemy

balon ciszy, bo tak chcemy.

Prawe ucho słyszy,

lewe ucho słyszy,

jak w piwnicy tupią myszy.

3. Hałas przeganiamy,

hałas przeganiamy,

Panią Ciszę zapraszamy.

Cicho jak motyle,

cicho jak motyle

posiedzimy tu przez chwile.

"DO PRZEDSZKOLA IDZIE MALUCH"

1.Do przedszkola idzie maluch,

tup - tup, tup - tup.

Wszyscy dziś malucha chwalą

tup - tup, tup - tup.

2. Zna wierszyki i piosenki

la - la, la - la.

Zawsze chodzi uśmiechnięty

la - la, la - la.

3. Podskakują razem dzieci

hop - hop, hop - hop.

Bo tu bawią się najlepiej

hop - hop, hop - hop.

WIERSZE:

"JESTEM DUŻY"

Jestem duży – byłem mały.

Wróżki mnie zaczarowały.

Jakie wróżki? Dobre wróżki.

I urosły moje nóżki i urosły moje ręce.

Włosów też mam chyba więcej.

Patrzcie, jak urosłem cały - chociaż byłem taki mały.

"UMIEM LICZYĆ"

Jeden palec, drugi, trzeci

tak potrafią liczyć dzieci.

Czwarty, piaty palec mam

Widzisz? Umiem liczyć sam!

    

Ostatnio w przedszkolu dzieci poszerzyły swoje wiadomości na temat hałasu oraz jego negatywnego wpływu na zdrowie człowieka. Zajączki wykonywały doświadczenia, uczyły się wyciągać wnioski na podstawie obserwacji oraz dzieliły się nimi z innymi. Dowiedziały się np. czy dźwięk można zobaczyć?,  czy szklanki mogą grać? Poznawały dźwięki wysokie i niskie, okreslały, która barwa dźwięku jest dla nich przyjemna. Rozpoznawały odgłosy z otoczenia, grały na instrumentach muzycznych. Skupiały uwagę na rytmie, próbowały zauważać powtarzające się sekwencje słów piosenki.        

 

W poprzednim tygodniu rozmawialiśmy o owocach, natomiast ostatnio zjęlismy się warzywami.  Uczyliśmy się, jak  przygotować syrop z cebuli, który pomaga na przeziębienie i kaszel. Dowiedzieliśmy się o właściwościach  warzyw , których spożywanie pozytywnie wpływa na zdrowie człowieka. 

Obejrzeliśmy także teatrzyk pt. "Na straganie", a następnie sami wcieliliśmy się w aktorów. Na koniec wspólnie w wielkim garnku "ugotowaliśmy"  zupę jarzynową - było dużo wspaniałej zabawy i śmiechu.

 PHOTO 2020 10 21 14 21 53 640x480

PHOTO 2020 10 21 14 21 54 640x480

PHOTO 2020 10 21 09 23 35 640x480

PHOTO 2020 10 21 09 23 44 640x480

 Kolorowa jesień w grupie "Zajązcków" to czas, kiedy poznajemy owoce i ich nazwy; nabywamy umiejętność rozróżniania owoców na podstawie ilustracji oraz naturalnych okazów. W tym tygodniu byliśmy także  bawilismy się w małych badaczy i   poszerzaliśmy  wiedzę przyrodniczą. Posługując się lupą dowiedzieliśmy się, gdzie w owocu znajduje się nasionko. Przekrojone na pół owoce, posłużyły nam także jako stemple. Udało nam się także zrobić, z przyniesionych przez nas owocó pyszne szszłyki, które wszystkim bardzo smakowały. Eksperymentowaliśmy więc z owocami na różne sposoby i poznawaliśmy je za pomocą rożnych zmysłów. 

PHOTO 2020 10 17 16 20 28 640x480

PHOTO 2020 10 17 16 22 23 640x480

 

W tym tygodniu zdobywaliśmy wiedzę na temat zmian zachodzących w przyrodzie związanych z aktualną porą roku - jesienią. Poznaliśmy oznaki jesieni występujące w przyrodzie. Dowiedzieliśmy się także , że mamy cztery pory roku i próbowaliśmy poprzez zabawy zapamiętać ich nazwy oraz uczyliśmy się dostrzegać regularność zmian pór roku w trakcie różnorodnych działań i zabaw.

 

 

PHOTO 2020 10 03 14 30 15 640x480

PHOTO 2020 10 03 14 30 14 640x480

 

W mijającym tygodniu rozmawialiśmy na temat bezpiecznego poruszania się po drodze, poznaliśmy zasady prawidłowego przechodzenia przez jezdnię, wiemy już, gdzie mona bezpiecznie się bawić. Dowiedzieliśmy się także, że „zebra” to nie tylko zwierzę, ale również że nazywamy tak przejście dla pieszych. Sami także wykonaliśmy taką „zebrę”, przyklejając czarne paski krepy na biały karton, utrwalając w ten sposób wizerunek przejścia dla pieszych.

W tym tygodniu poznaliśmy także instrument muzyczny (grzechotkę) oraz jego dźwięk. No i oczywiście każdy z nas wykonał własną grzechotkę – można je obejrzeć w holu przedszkola – zapraszamy!!!  

IMG 1686 640x480

We wtorek 15.09. świętowaliśmy Międzynarodowy dzień kropki, czyli święto kreatywności, odwagi i zabawy, którego inspiracją stała się książka Petera H. Reynoldsa "Kropka". Jego celem jest pomoc dzieciom w odkrywaniu własnych talentów, poznaniu mocnych stron, wyrabianiu wiary we własne siły.

A tak My świętowaliśmy ten dzień :)

Po więcej zdjęć zapraszamy na na dysk google

 

IMG 20200915 WA0003 640x480

IMG 20200915 WA0021 640x480

 

 

IMG 20200913 WA0002 640x480

 

Oto nasza pierwsza wsplna praca. Wszyscy z radością malowali dłonie wybranym kolorem farby, aby nastepnie odbić je na kartonie, wokół zajączka. Może ktoś zapyta, dlaczego akurat zajączek? No przecież tak właśnie nazywa się nasza grupa!!!! Jeżeli, któtregoś z "Zajączków" nie było w ten dzień w przedszkolu, to proszę się nie martwić. Zapewniamy, iż planujemy wykonanie jeszcze wielu wspólnych prac plastycznych. 

 

 

 

Czytany 11813 razy Ostatnio zmieniany środa, 05 maj 2021 18:47