środa, 21 grudzień 2016 21:45

Wrzesień u Biedronek

Napisane przez Anna Hoppe

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.

 

Z wielką radością witamy wszystkie dzieci po wakacyjnej przerwie. Rozpoczęliśmy kolejny rok wspólnej zabawy, nauki i pracy. Będziemy odkrywcami, badaczami, podróżnikami, artystami i twórcami, a wszystko po to, by dobrze się bawiąc jak najwięcej się nauczyć, zdobyć nowe umiejętności, doskonalić te już posiadane. 
Drodzy rodzice zachęcamy do regularnego odwiedzania naszej grupowej zakładki, będziemy umieszczać tu zdjęcia dzieci z różnych zajęć, zabaw i prac, tak abyście mieli możliwość widzieć czym Wasze dzieci zajmują się w przedszkolu i jak spędzają czas. Ponadto znajdziecie tutaj bieżące wydarzenia i informacje, tematy zajęć realizowane w danym miesiącu, założenia dydaktyczne, jak i również teksty piosenek i wierszy, które dzieci poznają.
Życzymy wielu radości, dobrego humoru i niezapomnianych przeżyć. Rodzicom zaś owocnej współpracy i zadowolenia. Mamy nadzieję, że ten rok będzie udany i niezapomniany ;)

 

kisspng t shirt ladybird ladybird drawing clip art ladybug 5abde6c90281b5.5429463515223948250103

 

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Anna Hoppe                                                Katarzyna Brylewska:                                                    

Poniedziałek 06.00 - 11.00                            Poniedziałek 11.00 - 16.30

Wtorek 11.30 - 16.30                                   Wtorek 06.00 - 11.30

Środa 07.30 - 11.00                                      Środa 11.00 - 16.30

Czwartek 11.30 - 16.30                                 Czwartek 06.00 - 11.30

Piątek 07.30 - 11.00                                     Piątek 11.00 - 16.30

 

Asystentka nauczyciela Agnieszka Przybecka: 09.00 - 17.00

 

Język angielski: Paulina Wawrzyniak - poniedziałek i czwartek 14.30 - 15.00

 

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

DRODZY RODZICE!

Bardzo prosimy, by do końca września dzieci przyniosły zdjęcie swoich pupili. Format dowolny. Prosimy o podpisanie fotografii imieniem zwierzaka oraz jego właściciela. Planujemy wystawę w holu przedszkola z okazji przypadającego w październiku Dnia Zwierząt.

OD 13 WRZEŚNIA ROZPOCZĘŁY SIĘ ZAJĘCIA Z RYTMIKI DLA DZIECI FINANSOWANE Z BUDŻETU PRZEDSZKOLA. ZAJĘCIA ODBYWAĆ BĘDĄ SIĘ DWA RAZY W TYGODNIU, W PONIEDZIAŁKI I WTORKI😊

 
WAŻNE DATY:

13 WRZEŚNIA (poniedziałek godz. 16.00) ZEBRANIE RADY RODZICÓW

21 WRZEŚNIA (wtorek) OBCHODY OGÓLNOPOLSKIEGO DNIA PRZEDSZKOLAKA.  Realizacja w przedszkolu projektu edukacyjnego: „Przedszkolak w krainie wielkich emocji”. Tego dnia prosimy ubrać dziecko na żółto.

24 WRZEŚNIA (piatek godz. 11.00) WARSZTATY KREATYWNE W GRUPIE „BIEDRONEK” - w kawałku samodzielnie wyprodukowanego mydełka dzieci schowają wakacyjne marzenie, które zachęcą nawet najbardziej opornych do mycia małych i dużych rąk! Dlaczego to taka frajda? Ponieważ dzieci same zaprojektują i stworzą oryginalne mydełko, nadadzą mu zapach, a z biegiem czasu, w miarę zużywania go uwolnią rybkę, towarzyszkę dziecięcych kąpieli :) Warsztaty finansowe są z budżetu przedszkola.

4 PAŹDZIERNIKA (poniedziałek) WYCIECZKA AUTOKARAMI DZIECI Z GRUPY „TYGRYSKÓW” I „BIEDRONEK” do ogrodu ekologicznego „Gładysiakowie”. Dzieci wezmą udział w zajęciach związanych ze „Świętem Pyry”.

13 PAŹDZIERNIKA (środa) WARSZTATY PIERWSZEJ POMOCY dla wszystkich przedszkolaków z podziałem na grupy w ogrodzie przedszkolnym.

13 PAŹDZIERNIKA (środa) JESIENNA SESJA ZDJĘCIOWA

19 PAŹDZIERNIKA (wtorek od godz. 9.00) „KONCERT NA DOBRY POCZATEK” -  spotkanie z muzyką klasyczną odbędzie się w poszczególnych grupach wiekowych. Zajęcia finansowane są z budżetu przedszkola.  

KOCHANI RODZICE!
 
Nasze przedszkole włącza się w tym roku w szlachetną akcję wsparcia Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oddział Grzebienisko, poprzez zbieranie nakrętek.
Zachęcamy wszystkich do aktywnego włączenia się w zbiórkę.

20210910 093653 640x480

 

 

Najpierw w lewo, w prawo potem, jeszcze w lewo spójrz z powrotem, jeśli droga jest wolna już, swe kroki pewnie skieruj w przód.

IMG 20210906 WA0004 IMG 20210906 WA0005


Czarno- biała, w paski cała,
zamiast biegać po Afryce,
przejść pomaga przez ulicę ;)

Zrzut ekranu 2021 09 14 210417 Zrzut ekranu 2021 09 14 210358

 

Pracujemy nad sprawnością grafomotoryczną

Zrzut ekranu 2021 09 14 211819 Zrzut ekranu 2021 09 14 211744

 
Uczymy się korzystać z tablicy interaktywnej

IMG 20210907 WA0003 IMG 20210907 WA0005

 

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH WE WRZEŚNIU W GRUPIE „BIEDRONEK”

Tematy kompleksowe:

  1. „W PRZEDSZKOLU”
  2. „JESTEM BEZPIECZNY”
  3. „ZIELEŃ W MIEŚCIE”
  4. „PRZEDSZKOLAK W KRAINIE WIELKICH EMOCJI”
  5. „IDZIE JESIEŃ PRZEZ ŚWIAT”

Czas realizacji: 01.09- 01.10.2021

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznanie sposobów spędzania wakacji przez koleżanki i kolegów z grupy

- rozpoznawanie oznaczeń i charakterystycznych miejsc na mapie Polski i Europy

- poznanie i ustalenie zasad i norm obowiązujących w grupie

- poznawanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach

- poznanie pracy policjanta

- poznanie wyglądu i znaczenie sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych

- poznawanie właściwości płynów podczas wykonywania eksperymentów

- kształtowanie świadomości ekologicznej

- uświadomienie dzieciom efektów niewłaściwego zachowania się wobec przyrody

- nabywanie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami i ich przeżywaniem podczas sytuacji kryzysowych (np. pandemia)

- poznawanie sposobów spędzania czasu wolnego

- poszerzanie wiedzy na temat gatunków drzew

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej wyrazów

- utrwalenie zasad dotyczących dbałości o przyrodę w miejscach publicznych (w ogrodzie, parku, lesie)

- określanie miejsca położenia obiektów wobec siebie i innych

- stosowanie pojęć dotyczących położenia w przestrzeni

- rozwijanie umiejętności dokonywania oceny swoich zachowań w stosunku do przyjętych zasad i norm

- rozwijanie spostrzegawczości wzorkowej poprzez globalne czytanie wyrazów oraz słuchowej w trakcie zabaw muzyczno-ruchowych

- rozwijanie kompetencji językowych w trakcie zabaw i wypowiedzi dzieci

- doskonalenie umiejętności wyodrębniania samogłoski o w nagłosie

- rozwijanie umiejętności bezpiecznego posługiwania się pędzlem i farbami

- rozwijanie umiejętności współpracy- konstruowanie rytmów 2-, 3-elementowych

- poznanie układów figur geometrycznych

- utrwalenie nazw figur geometrycznych

- kształtowanie pamięci wzorkowej i słuchowej

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji i mówienia o nich

- rozwijanie wrażliwości emocjonalnej i empatii

- rozwijanie umiejętności wyrażania i rozładowywania emocji w sposób akceptowany społecznie

- kształtowanie słuchu fonematycznego i spostrzegawczości słuchowej

- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbiorów

- poznanie słów i melodii piosenki, śpiewanie jej

- rozwijanie poczucia rytmu

- ćwiczenie pamięci i uwagi

- rozwijanie umiejętności utrzymywania ładu i porządku w trakcie wykonywania pracy i stosowania się do poleceń nauczyciela

BUDOWANIE POSTAW

- rozumienie konieczności poruszania się bezpiecznie po oznaczonych przejściach dla pieszych (zebra)

- budzenie zainteresowania najbliższym otoczeniem

- czerpanie radości ze wspólnej zabawy i gry

- kształtowanie postawy odpowiedzialności i dbania o środowisko

- budzenie postaw zainteresowania drugą osobą

- nabywanie przekonania o osobistej odpowiedzialności wobec środowiska

- budzenie wrażliwości na krzywdę wyrządzaną przyrodzie

- dostarczanie   dzieciom okazji do   świętowania, zabawy i czerpania   radości z bycia   przedszkolakiem

- budowanie systemu wartości dzieci

- rozwijanie umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych interakcji z innymi dziećmi

- kształtowanie umiejętności budowania poczucia własnej wartości i silnej osobowości

- wdrażanie do współdziałania w zespole

- uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody oraz zmiany zachodzące w różnych porach roku

 

JĘZYK ANGIELSKI

Piosenki: „Twinkle Twinkle Traffic Light”

Słownictwo: sad – smutek, happy – radość, angry – złość, fear – strach, shame – wstyd

Zabawy: Memory, Spider is coming!, Clean up!, Colors, What’s missing?

                  

Zakres tematyczny:

Greetings - witamy się i żegnamy

Colors - kolory

Couning and shapes - liczby i kształty      

Słowa kluczowe:

powitanie (hello) i pożegnanie (Good bye/bye).

Wprowadzenie nazw kolorów (red -czerwony, yellow - żółty, blue -niebieski, green - zielony, pink - różowy, purple - fioletowy, brown - brązowy)

One – 1, Two – 2, Tree – 3, Four – 4, Five – 5, Six – 6, Seven – 7, Eight – 8, Nine – 9, Ten - 10.

square – kwadrat, rectangle – prostokąt, circle – koło, triangle – trójkąt, heart – serce, star – gwiazda

Struktury i kluczowe słownictwo bierne:

Let's make a circle/ sing a song

Sit down/Stand up

Point to...

Look! Listen! Point!

Turn right/left/

One two, tree - count with me!

Tidy up!

March!

Open up!

Story time!

Knock! Knock! Who is it?

Clap your hands!

Stamp your feet!

Are you ready?

Let's play!

Yes/No

Can you see...? Yes, I can; No, I can't

Piosenki:

Make a circle song:

https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3M

uU4xQ&list=PLBFRm-b_xhoQOIEDVwvZiB_Kp1b8lSF8&index=1

Hello song:

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3b

WH8&list=PLBFRm-b_xhoQOIEDVwvZiB_Kp1b8lSF8&index=2

Bye Bye Goodbye song:

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5Zo

SjiY&list=PLBFRm-b_xhoQOIEDVwvZiB_Kp1b8lSF8&index=8

Potato game (gra)

https://www.youtube.com/watch?v=efMHLky

b7ho&list=PLBFRm-b_xhoQOIEDVwvZiB_Kp1b8lSF8&index=4

Colors Colors song

https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF

_LY&list=PLBFRm-b_xhoQOIEDVwvZiB_Kp1b8lSF8&index=7

Shapes song

https://www.youtube.com/watch?v=g2jdZ46

nK-M&list=PLBFRm-b_xhoQOIEDVwvZiB_Kp1b8lSF8&index=11

Dance with Shapes

https://www.youtube.com/watch?v=0B6Ge0F

zHG0&list=PLBFRm-b_xhoQOIEDVwvZiB_Kp1b8lSF8&index=1

Czytany 12538 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 14 wrzesień 2021 21:22