Biedronki

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.

Janusz Korczak

DRODZY RODZICE!

Z wielką radością witamy w nowym roku szkolnym. Rozpoczęliśmy kolejny rok wspólnej zabawy, nauki i pracy. Będziemy odkrywcami, badaczami, podróżnikami, artystami i twórcami, a wszystko po to, by dobrze się bawiąc jak najwięcej się nauczyć, zdobyć nowe umiejętności, doskonalić te już posiadane.

Drodzy rodzice zachęcamy do regularnego odwiedzania naszej grupowej zakładki, będziemy umieszczać tu zdjęcia dzieci z różnych zajęć, zabaw i prac, tak abyście mieli możliwość widzieć czym Wasze dzieci zajmują się w przedszkolu i jak spędzają czas. Ponadto znajdziecie tutaj bieżące wydarzenia i informacje, tematy zajęć realizowane w danym miesiącu, założenia dydaktyczne, jak i również teksty piosenek i wierszy, które dzieci poznają.

Życzymy wielu radości, dobrego humoru i niezapomnianych przeżyć. Rodzicom zaś owocnej współpracy i zadowolenia. Mamy nadzieję, że ten rok będzie udany i niezapomniany 😉

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: biedronki.przedszkole22@gmail.com ,

RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Alicja Nowaczyk:
Poniedziałek 11.30 – 17.00
Wtorek 07.00 – 12.00
Środa 11.30 – 16.30
Czwartek 6.00 – 11.00
Piątek 6.30 – 11.30

godziny dostępności dla rodziców: czwartek:11.00-12.00

Karolina Ryżek -Żołądkiewicz

Poniedziałek; 7.00-11.30

Wtorek: 12.30-17.00

Środa: 6.00-11.30

Czwartek: 11.30-17.00

Piątek: 11.30-16.30

godziny dostępności dla rodziców: wtorek i czwartek 16.30-17.00

Katarzyna Matuszewska(asystentka):
09.00 – 17.00

Anna Rosian-Żok (logopedia)

środa: 10.00-13.30

Dagmara Mowlik (angielski)

wtorek: 12.00-12.30

czwartek: 11.30-12.00

Natalia Sobkowiak (rytmika)

środa: 9.45-10.15

Renata Nadstoga (katecheza)

wtorek:16.00-16.30

Nasz Sportowy Fyrtel

czwartek: 12.30-13.00

Judo

środa: 15.30-16.10


Nasze przedszkole również w tym roku włącza się w szlachetną akcję wsparcia Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oddział Grzebienisko, poprzez zbieranie nakrętek. Zachęcamy wszystkich do aktywnego włączenia się w zbiórkę.

WIOSENNY POKAZ MODY
ROBIMY „POGODOWE LALECZKI” NA POWITANIE WIOSNY
WIOSENNE KSIĘŻNICZKI
BYLISMY RÓWNIEŻ W BIBLIOTECE

KOSMICZNE TEMATY POCHŁONĘŁY NAS ZUPEŁNIE
TEATR CIENI LATARENKA TYM RAZEM OBEJRZELISMY PRZEDSTAWIENIE PT. „KRÓL KRUKÓW”

W NASZYM OGRODZIE ZAWSZE WSPANIALE SIĘ BAWIMY

KONCERT MUZYCZNY „MUZYKA W STYLU RETRO”

UDANA WYCIECZKA DO MUZEUM ARCHEOLOGICZNEGO

W TYM TYGODNIU WSZYSTKIE TEMATY ZWIAZANE BYŁY Z DINOZAURAMI, RÓWNIEŻ ZABAWY MATEMATYCZNE

JAJECZNE EKSPERYMENTY- JUZ WIEMY, CO ROZPUSZCZA WAPŃ ORAZ DLACZEGO NALEZY MYĆ ZĘBY PASTĄ Z FLUOREM

BYŁY TEŻ ZABAWY Z „JAJKAMI”

ROBILIŚMY RÓWNIEŻ DINOZAURY

WAŻNE DATY:

6 MARCA poniedziałek godz. 9.15 wszystkie grupy Koncert muzyczny „Muzyka w stylu retro”; prosimy o odpowiedni strój dla dzieci

8 MARCA środa; wycieczka dzieci z grupy „Biedronek” do Poznańskiej Palmiarni wyjazd około godz.9.00

10 MARCA piątek godz. 10.00 grupy „BIEDRONKI”, „TYGRYSKI” Dzieci obejrzą przedstawienie teatralne przygotowane przez zespół aktorów z Teatru Latarenka pt. 'Król Kruków”

14 MARCA wtorek godz. 9.00 wyjście dzieci z grupy „Biedronek” do biblioteki

21 MARCA „Witamy wiosnę pokazem mody dziecięcej” Prosimy Rodziców o przygotowanie wiosennych kreacji

Poszukamy pierwszych oznak wiosny w ogrodzie przedszkola.

Sesja wiosenna w strojach/stylizacjach WIOSNA 2023

24 MARCA piątek godz. 9.00 warsztaty kulinarne, które poprowadzi p. Beata Bukowiecką; dzieci z grup starszych będą robiły zdrowe pierożki na wytrawnie

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „BIEDRONEK” W MARCU

TEMATY KOMPLEKSOWE:   

  1. PREHISTORYCZNY ŚWIAT
  2. SMOG NAS ZJE? O NIE!
  3. W KOSMOSIE
  4. PRZEBUDZENIE PO ZIMIE
  5. W WIOSENNYM OGRODZIE

Czas realizacji: 27.02.23 – 31.03.23

NABYWANIE WIEDZY:

– zainteresowanie historią, zapoznanie z pojęciem archeolog, paleontolog, kustosz

– poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat dinozaurów i ich życia i odżywiania

– poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny

– poszerzenie wiedzy na temat wybranych planet
–  nabywanie wiedzy na temat charakterystycznych oznak nowej pory roku – wiosny

–  poznanie warunków potrzebnych do rozwoju roślin, nazywanie części drzewa, nabywanie wiedzy na temat  roli  drzew w przyrodzie

– poznanie cyklu życia motyla

–  utrwalanie wiedzy na temat warunków, jakie są niezbędne do życia roślin i zwierząt

– próby zrozumienia metaforycznych mądrości ludowych – przysłów związanych z marcem, wiosną

– nabywanie wiedzy: jak można zmniejszać zagrożenie dla organizmu wynikające z istnienia smogu

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:

– uważne słuchanie, pytanie o niezrozumiałe fakty i formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach

– aktywny udział w zabawach badawczych, próby stawiania hipotez i ich weryfikowania

–  wnioskowanie o obserwowanych zmianach w przyrodzie w związku ze zmianą pór roku

– kształtowanie świadomości o różnorodności gatunków wiosennych kwiatów, sposobach sadzenia

– utrwalenie informacji o czynnikach niezbędnych do życia rośliny

– zapoznanie z techniką sadzenia cebulek i siania nasion, utrwalenie wiedzy dotyczącej

wiosennych roślin

– poznawanie obrazu graficznego kolejnych liter utrwalanie  ich wyglądu i rozpoznawanie wśród innych, próby czytania sylab i układania prostych słów zawierających te litery

– rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej

– przypomnienie i utrwalenie figur geometrycznych i ich szczególnych cech

– doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych

czynności matematycznych

– przedstawianie ruchem rytmu słyszanej melodii według własnego pomysłu oraz interpretowania tekstu

– doskonalenie umiejętności wykonywania zadań zgodnie z instrukcją

– wpojenie nawyku właściwego zachowania podczas dni z przekroczoną normą pyłów w powietrzu

– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności formułowania wniosków

BUDOWANIE POSTAW:

– kształtowanie postawy szacunku wobec pracy i różnych zawodów, zachęcanie do dbałości o dobra kultury

– wdrażanie do właściwych zachowań w muzeum, ukazanie wagi pamiątek w określaniu tożsamości jednostki

– kształtowanie postawy otwartej na działanie, poszukiwanie, budowanie poczucia tożsamości ze swoją planetą

– kształtowanie prawidłowych nawyków ubierania się, zwrócenie uwagi na ostrożność w ocenie pogody i odpowiedniego doboru garderoby

– rozwijanie postaw dbałości o środowisko w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą,  dostrzegania piękna otaczającego nas świata

– uświadamianie dzieciom wpływu zanieczyszczenia środowiska na jakość życia i zdrowie człowieka – rozwijanie poszanowania postaw prospołecznych i dobra wspólnego podczas wycieczek

JĘZYK ANGIELSKI:

Słownictwo: Space, Solar System, Earth, Rocket, Sun, astronaut, stars, planets, moon, alien, „Dinosaurs” – vocabulary , grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella, „Spring counting”

Zabawy: Butterflies, Sun and moon, Day or night, Butterfly hunt, Who is coming?, Animal Kingdom

Piosenki: Singing in the rain, „The Solar System Song”, „10 little dinosaurs”, „The Seasons Song | Kids Songs | Super Simple Songs”, „Easter special”,

AKTUALNE PIOSENKI I WIERSZE DO NAUKI:

„PROMYK SŁOŃCA”

1. Promyk słońca wyjrzał zza chmury

I zobaczył świat szarobury.

I pomyślał : Kto tu pomoże?

Świat taki szary być nie może.

Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)

Kto pokaże gniazda ptakom ? ( wiosna)

Kto wygoni misia z nory? ( wiosna )

Zazieleni pola, bory?

2. Promyk słońca spotkał wiosenkę

I zaśpiewał krótką piosenkę.

Daj wiosenko kwiatów troszeczkę

I obudź misia, obudź rzeczkę.

Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)….

3. I wiosenka go posłuchała

Kolorowe kwiaty dała.

Zabłysnęła w krąg kolorami

I już zostanie teraz z nami.

Ref: Obudziła pąki kwiatów –(wiosna)…

LUTY ZACZĄŁ SIĘ WARSZTATAMI Z KSIĄŻKA

BYLIŚMY RÓWNIEŻ NA PRZEDSTAWIENIU W TEATRZE TAŃCA
BIEDRONKI” REPREZENTOWAŁY PRZEDSZKOLE NA „PRZEGLĄDZIE PIOSENKI ZIMOWEJ”, KTÓRY ODBYŁ SIĘ W DOMU OSIEDLOWYM „DĘBCZAK” -CHOCIAŻ BYŁO NAS NIEWIELU WYSTĘP BYŁ BARDZO UDANY – GRATULUJEMY!!!!

WALENTYNKOWE WARSZTATY CZEKOLADOWE – BYŁO NAPRAWDĘ PYSZNIE

JUŻ WIEMY CO TO KARNAWAŁ, JAK OBCHODZĄ GO LUDZIE NA ŚWIECIE, ROBILIŚMY RÓWNIEŻ KOLOROWE KLAUNY

KONCERT „BAL U KRÓLA LUDWIKA” PRZENIÓSŁ NAS W INNĄ EPOKĘ

BRALIŚMY UDZIAŁ W „IGRZYSKACH PRZEDSZKOLAKÓW” I ŚWIETNIE SIĘ BAWILIŚMY

ACH, CO TO BYŁ ZA BAL

ROZMAWIALIŚMY O NASZYM MIEŚCIE-POZNANIU, POZNALIŚMY LEGENDĘ PT. „KOZIOŁKI PANA ZEGARMISTRZA”, WYKONYWALIŚMY POCZTÓWKI, UCZYLISMY SIĘ TANCOW DO PRZYŚPIEWEK

      AKTUALNE PIOSENKI I WIERSZE DO NAUKI:

STYCZEŃ U BIEDRONEK

PAMIĘTAMY O PTAKACH ZIMĄ
CO Z TYM PRĄDEM? TEMATYCZNE ZAJĘCIA POPROWADZIŁ TATA TOSI Z GRUPY „WIEWIÓREK” – DZIĘKUJEMY!!!!

ŁUKASZ WRAZ Z RODZICAMI PRZYGOTOWAŁ FILM O IRLANDI -GRATULUJEMY!!!!!

NOWY ROK ROZPOCZĘLIŚMY OD POZNAWANIA INNYCH KRAJÓW; ROZMAWIALISMY O EUROPIE, POZNAWALIŚMY FLAGI SĄSIADUJĄCYCH Z POLSKĄ KRAJÓW; WIEMY TEŻ, CO TO JEST UNIA EUROPEJSKA. WSPÓLNIE Z INNYMI PRZEDSZKOLAKAMI OBEJRZELIŚMY FILMY, NAGRANE PRZEZ DZIECI I RODZICÓW-UKAZUJĄCE KULTURĘ ORAZ TRADYCJE RÓZNYCH REGIONÓW.

POZNALIŚMY TAKŻE POSTAĆ H.CH. ANDERSENA ORAZ NAPISANE PRZEZ TEGO WIELKIEGO PISARZA BAŚNIE:”BRZYDKIE KACZĄTKO”, „SŁOWIK” ORAZ „KRÓLOWA ŚNIEGU”. WYKONALIŚMY RÓWNIEŻ PIĘKNE ŁABĘDZIE, ŚWIETNIE SIE PRZY TYM BAWIĄC !

ODBYLIŚMY TAKŻE KULINARNĄ PODRÓŻ DO GRECJI; WIEMY JUŻ, GDZIE ROSNA OLIWKI I W JAKI SPOSÓB POZYSKUJE SIĘ Z NICH OLIWĘ; ROBILISMY RÓWNIEŻ SAŁATKĘ GRECKĄ

LICZENIE TO WAŻNA SPRAWA, DO ĆWICZEŃ WYKORZYSTUJEMY TAKŻE KLAMERKI

ĆWICZENIA Z ŁAWECZKAMI-NIE ZAWSZE BYŁO ŁATWO, ALE NAJWAŻNIEJSZE TO PRZEŁAMAĆ WŁASNE SŁABOŚCI

UTRWALAJĄC POZNANE LITERY ŚWIETNIE SIĘ BAWIMY

JĘZYK ANGIELSKI:

Słownictwo:; seasons – pory roku, spring – wiosna, summer – lato, fall – jesień, winter – zima; family – rodzina, mummy – mama, daddy – tata, sister – siostra, brother – brat, baby – dziecko, grandma – babcia, grandpa – dziadek, dog – pies, cat – kot

Zabawy: „Grandparents and grandchilds”,

Piosenki: My House; 5 Little Monkeys; Baby Shark; Family Finger song

TEN GRUDNIOWY TYDZIEŃ BYŁ WYJĄTKOWY: OGLĄDALIŚMY WYSTĘP NASZYCH STARSZYCH KOLEGÓW, SPOTKALISMY SIĘ WSZYSCY PRZY STOLE ZAJADAJĄC SMAKOŁYKI, ODWIEDZIŁ NAS GWIAZDOR I ROZDAŁ WSZYSTKIM PREZENTY A NASTĘPNIE WSPÓLNIE ZASIEDLIŚMY DO WIGILIJNEGO OBIADU
GRUDZIEŃ ROZPOCZĘLIŚMY OD MIKOŁAJKOWEGO KONCERTU
NASTĘPNIE PIEKLIŚMY PIERNICZKI
KOLEJNYM KROKIEM BYŁO OZDABIANIE UPIECZONYCH PIERNIKÓW
„BIEDRONKI” ODWIEDZIŁ MIKOŁAJ, ALE NAJPIERW MUSIELIŚMY WYCZYŚCIĆ BUTY
A WTEDY….
ODWIEDZIŁA NAS TAKŻE PANI PAULINA I WSPANIALE BAWILIŚMY SIĘ NA WARSZTATACH
TAK BAWILIŚMY SIĘ NA ANDRZEJKACH Z NASZYMI KOLEZANKAMI I KOLEGAMI ZE SZKOŁY

PIOSENKI:

„DROGA BABCIU, DROGI DZIADKU”

1.W domu, w parku, na spacerze

kocham zawsze i Wam wierzę,

Gdy za rączki się chwytamy,

to się razem uśmiechamy.

Ach  wakacje, wspólne święta,

dobre chwile się pamięta.

My Wam bardzo dziękujemy,

że patrzycie, jak rośniemy.

Ref. Droga babciu, drogi dziadku

chcemy dzisiaj Wam coś dać

Oto dla Was jest piosenka,

a brzmi ona o tak:

Droga babciu, drogi dziadku

chcemy dzisiaj Wam coś dać,

Oto dla Was jest laurka,

a wygląda , o tak.

2.Dla nas czasu macie wiele,

 wspólnie zawsze jest weselej.

Zaplanuję odwiedziny,

z Wami spędzę urodziny.

Lato, jesień idzie zima ,

 mój kalendarz przypomina.

Te dwie daty pamiętamy

i już pewne plany mamy!

Ref. Droga babciu, drogi dziadku

„ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA” – WIERSZ

  1. DZISIAJ JEST DZIEŃ BABCI I ŚWIĘTO DZIADZIUSIA,

O TYM DNIU PAMIĘTA KAŻDA MAŁA WNUSIA./DZIEWCZYNKI

MY-WASI WNUCZKOWIE -RÓWNIEŻ PAMIETAMY

I SWOIM NAJBLIŻSZYM ŻYCZENIA SKŁADAMY./CHŁOPCY

2. ŻYCZYMY CI BABCIU, SAMYCH DNI SŁONECZNYCH,

POGODNYCH, WESOŁYCH, TAKICH JAK TEN WIERSZYK.

ŻEBYŚ NIE MIAŁA NIGDY ŻADNYCH ZMARTWIEŃ,

BY SIĘ SPEŁNIŁO KAŻDE Z TWOICH PRAGNIEŃ!/DZIEWCZYNKI

3. ŻEBYŚ SIĘ CZUŁA CO DZIEŃ JAK KRÓLOWA

I BY CIĘ O NIC NIE BOLAŁA GŁOWA.

A TOBIE, DZIADKU, CZEGO ŻYCZYĆ MAMY?

ZEBYŚ U BABCI MIAŁ JAK U MAMY./CHŁOPCY

4. DUŻO CZASU WOLNEGO, SAME PRZYJEMNOŚCI,

JAK NAJMNIEJ KŁOPOTÓW I WIELE RADOŚCI!

NIC DO NAPRAWIENIA, TRZEPANIA, DŹWIGANIA,

TYLKO MIĘKKI FOTEL I COŚ DO CHRUPANIA./DZIEWCZYNKI

5. A JAK SIĘ JUŻ SPEŁNIĄ TE NASZE ŻYCZENIA,

GDY W DOMU NIE BĘDZIE JUŻ NIC DO ZROBIENIA,

WTEDY SIĘ DZIADKOWIE ODŚWIĘTNIE UBIERZCIE

I PIĘKNE BABCIE NA SPACER ZABIERZCIE./CHŁOPCY

A TAK PRZY OKAZJI…..ZAPROŚCIE TEŻ NAS

BO BARDZO LUBIMY SPĘDZAĆ Z WAMI CZAS!!/WSZYSCY

„GDY ŚWIĘTA SĄ”

Gdy święta są,

Dzwoneczki brzmią

Choinki jasny blask

Do siebie woła nas

Stań bliżej tu, stań bliżej tu

1.Samotny człowiek jest

smutny czasami,

A ludziom jest dobrze

gdy nie są sami (bis)

„WŚRÓD NOCNEJ CISZY”

1.Wśród nocnej ciszy głos się rozchodzi

Wstańcie, pasterze, Bóg się wam rodzi!

Czym prędzej się wybierajcie

Do Betlejem pospieszajcie

Przywitać Pana

Czym prędzej się wybierajcie

Do Betlejem pospieszajcie

Przywitać Pana

2.Poszli, znaleźli Dzieciątko w żłobie

Z wszystkimi znaki danymi sobie

Jako Bogu cześć Mu dali

A witając zawołali

Z wielkiej radości

Jako Bogu cześć Mu dali

A witając zawołali

Z wielkiej radości

„ZŁOTA GWIAZDKA”

1.Ciemno, cicho dookoła

w ten świąteczny czas,

tylko gwiazdka na niebiosach

gdzieś prowadzi nas.

Ref.: Gdzie nas wołasz złota gwiazdko,

gdzie nam każesz iść?

Do Betlejem, gdzie dziś z nieba

przyszedł Boży Syn. /bis

2. Ciemno, cicho dookoła

tylko gwiazdki blask,

do ubogiej stajeneczki

dziś prowadzi nas.

Ref. Gwiazdko złota, lśnij tak jasno,

by nie zbłądził nikt,

w długiej drodze do Betlejem

tam, gdzie Boży Syn. / bis

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „BIEDRONEK” W LISTOPADZIE:

Czas realizacji: 01.12. – 30.12.2022r.

TEMATY KOMPLEKSOWE:     

  1. „WIADOMOŚĆ Z DALEKA”
  2. „ZIMA TUŻ, TUŻ”
  3. „ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA”
  4. „HEJ KOLĘDA, KOLĘDA!”
  5. „CO KRAJ, TO ZABAWA”

NABYWANIE WIEDZY:

– poznanie tradycji związanych z mikołajkami

– poznawanie synonimów wyrazu prezenty

– poznanie sposobów ochrony przed zimnem i zasad bezpiecznej zabawy

– poznanie pojęcia „życzliwość” na podstawie tekstu opowiadania i różnych przykładów

– poznawanie elementów świątecznych dekoracji i sposobów ich wykonania

– nabywanie wiedzy o gatunkach drzew iglastych

– nabywanie doświadczeń w organizowaniu teatrzyku, przedstawienia

– poznawanie i utrwalanie zasad savoir – vivre, w szczególności kulturalnego zachowania się przy stole,

– poznanie charakterystycznych potraw dla wieczerzy wigilijnej – zapoznanie się z tradycjami i zwyczajami związanymi z obchodami świąt Bożego Narodzenia w Polsce i na świecie

– poznawanie zabaw, potraw oraz bajek z różnych stron świata

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:

– zapoznanie z trąbką – instrumentem dętym oraz symbolem Poczty Polskiej

– poznanie różnych sposobów przekazywania wiadomości

– rozwijanie słuchu muzycznego poprzez śpiewanie kolęd i pastorałek

– poznanie cyfry 6 pisanej i drukowanej, utrwalanie nazw figur geometrycznych

– doskonalenie umiejętności klasyfikacji, umiejętności odwzorowywania,   umiejętności przeliczania, utrwalanie wyglądu poznanych cyfr

– poznanie drukowanej i pisanej litery k, K; r. R

– nabywanie umiejętności globalnego odczytywania wyrazów, tworzonych z poznanych już liter

– doskonalenie motoryki małej poprzez zadania grafomotoryczne i zabawy plastyczne

– kształtowanie umiejętności swobodnego posługiwania się dostępnymi materiałami i przyborami plastycznymi

– rozwijanie umiejętności zilustrowania muzyki ruchem, dostosowania ruchu ciała do rytmu słyszanej muzyki

– rozwijanie umiejętności rozgrzewania się podczas chłodów, bezpiecznego organizowania zabaw swobodnych

BUDOWANIE POSTAW:

– budzenie zainteresowań w zakresie troski o zdrowie swoje i innych poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze i odpowiedzialnej zabawie

– wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, rozwijanie postawy opiekuńczej wobec niej; budzenie wrażliwości na potrzeby zwierząt

– budowanie postawy odpowiedzialności za wspólne przedsięwzięcie, zgodnej współpracy z dziećmi i dorosłymi podczas wykonywania zadania

– wzbudzanie szacunku do tradycji świątecznej i rozwijanie  więzi rodzinnych

– rozumienie  potrzeby kultywowania tradycji wspólnego śpiewania kolęd, dzielenia się opłatkiem, składania życzeń

– rozwijanie umiejętności obdarowywania innych i przyjmowania prezentów; ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku

JĘZYK ANGIELSKI:

Słownictwo i zwroty:

 scarf – szalik, hat – czapka, coat – płaszcz, boots – buty; christmas tree – choinka, star – gwiazda, Santa Claus – Święty Mikołaj, presents – prezenty, ornament – bombki

Zabawy: Christmas tree, Find elves, „A small box or a big box”, „Shining or sleeping star”

Piosenki:

Little Snowflake

Santa Claus is coming to town

Jingle bells

Let’s Decorate the Christmas Tree

Christmas Tree, Reindeer, Bell

Santa

Merry Christmas song

What do you want for Christmas?

We wish you a Marry Christmas

Ring the bellWhat do you see under the Christmas Tree

ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z PLANEM WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI, KTÓRY ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ

ZDARZYŁO SIĘ U NAS:

WARSZTATY „RUMIANE JABŁUSZKO” -O JABŁKACH WIEMY JUZ PRAWIE WSZYSTKO!!!
SPADŁ PIERWSZY ŚNIEG – BAWILIŚMY SIĘ DOSKONALE!!!
KONKURS „PIOSENKA NA NIEPOGODĘ” – GRATULUJEMY JAGODZIE Z NASZEJ GRUPY, KTÓRA ZOSTAŁA JEDNĄ Z LAUREATEK KONKURSU
WYCIECZKA DO BRAMY POZNANIA
POZNAJEMY POLSKIE TRADYCJE I LEGENDY – WIEMY SKĄD ORZEŁ W GODLE POLSKI
NA RYTMICE DUZO SIĘ DZIEJE
KONCERT Z OKAZJI ZBLIZAJĄCEGO SIĘ ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI „MUZYCZNA PODRÓŻ PO POLSCE”
NASZA KOLEJNA LEKCJA W BIBLIOTECE
NASZE PIERWSZE ZABAWY W DĘBINIE ZE „SZKOLNIAKAMI”
W DĘBINIE ODWIEDZILIŚMY GRÓB LUDZI, KTÓRZY ZGINĘLI ZA NASZĄ WOLNOŚĆ
ZAJĘCIA OTWARTE Z UDZIAŁEM RODZICÓW

BYLIŚMY W PRAWDZIWYM TEATRZE!

BYLIŚMY NA „GRZYBOBRANIU”, POZNAWALIŚMY BUDOWĘ GRZYBÓW I LEPILIŚMY GRZYBY Z PLASTELINY

JAK ROSNĄ WARZYWA-NAD ZIEMIĄ, POD ZIEMIĄ CZY MOŻE????
POZNALIŚMY LITERĘ „A” JAK APARAT

ZABAWY Z CHUSTĄ MATEMATYCZNĄ -UCZYMY PORUSZAĆ SIĘ WEDŁUG KODU
POTRAFIMY JUŻ SKOMPONOWAĆ ZDROWY POSIŁEK
OBCHODZIMY ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT – WYBRALIŚMY SIĘNA WYCIECZKĘ DO ZOO ORAZ WYKONALIŚMY PRACE NA WYSTAWĘ ZORGANIZOWANĄ WŁAŚNIE Z TEJ OKAZJI

MALUJEMY DRZEWA
UCZYMY SIĘ DOSTRZEGAĆ PIĘKNO W ZACHOWANIACH I RELACJACH NA PODSTAWIE OPOWIADANIA, SCENEK ORAZ WŁASNYCH DOŚWIADCZEŃ
SPOTKANIE Z MAŁGORZATĄ SWĘDROWSKĄ – KREATYWNA KSIĄŻKA
WIEMY GDZIE ROSNĄ DRZEWA OWOCOWE, LICZYMY I POZNAJEMY CYFRĘ 1
WYCIECZKA DO „STAREJ CHATY U KOWOLA”-ATRAKCJI BYŁO CO NIEMIARA

POSZERZAMY WIEDZĘ O OWOCACH I WYPEŁNIAMY KARTY PRACY

WIZYTA W BIBLIOTECE-WYKONYWALIŚMY ZAKŁADKI DO KSIĄŻEK, SZUKALIŚMY „MOLI KSIAŻKOWYCH”, MIERZYLIŚMY KSIĄŻKI A NAWET PRÓBOWALIŚMY SWOICH SIŁ W „CZYTANIU’

WOKÓŁ NAS ŻYJĄ ROŻNE STWORZENIA- WYKONALIŚMY PAJĄCZKI A NASTĘPNIE BAWILIŚMY SIĘ NIMI METODĄ AKTYWNEGO SŁUCHANIA MUZYKI BATII STRAUSB

PIERWSZY DZIEŃ JESIENI POWITALIŚMY W DĘBINIE, POZNAWALIŚMY NASZ FYRTEL DOBRZE SIĘ PRZY TYM BAWIĄC

POZNAJEMY PRACOWNIKÓW NASZEGO PRZEDSZKOLA

ROZWIJAMY GRAFOMOTORYKĘ

POZNAJEMY WIERSZ J. BRZECHWY PT. „ENTLICZEK-PENTLICZEK”
KAJA PRZYNIOSŁA CEBULKI CZOSNKU OZDOBNEGO-RAZEM SADZIMY NOWE KWIATY
RAZEM TWORZYMY ZASADY NASZEJ GRUPY
LUBIMY ZABAWY GIMNASTYCZNE
UTRWALAMY NAZWY FIGUR GEOMETRYCZNYCH
ZABAWY Z CHUSTĄ ANIMACYJNĄ SPRAWIAJĄ NAM WIELE RADOŚCI
MATEMATYCZNE PODRÓŻE -TWORZENIE RYTMÓWW Z FIGUR GEOMETRYCZNYCH I PRZETWARZANIE ICH NA RUCH
SPACER NA SKRZYŻOWANIE – UTRWALAMY ZASADY RUCHU DROGOWEGO
NASZE JESIENNE WYSIEWY

UTWORY DO NAUKI:

„MÓJ DOM”

1.Mój dom to dom rodzinny,

gdzie wszyscy bliscy są,

brat, siostra, mama, tata,

to mój prawdziwy dom.

Brat, siostra, mama, tata,

to mój prawdziwy dom.

Ref.: Mój dom, mój dom,

to właśnie jest mój dom.

Mój dom, mój dom,

to właśnie jest mój dom /x2

2.Mój drugi dom – przedszkole,

gdzie dzieci razem sa,

tu bawię się wesoło,

tu jest mój drugi dom.

Tu bawię się wesoło,

tu jest mój drugi dom.

Ref. Mój dom, mój dom,

to właśnie jest….

3.Mój dom to cała Polska,

tam góry, rzeki są,

tysiące miast i wiosek,

to polskich dzieci dom.

Tysiące miast i wiosek,

to polskich dzieci dom.

Ref.: Mój dom, mój dom,

to właśnie jest….

„BARWY OJCZYSTE”

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze biel jest i czerwień.

Czerwień- to miłość.

Biel-serce czyste.

Piękne są nasze barwy ojczyste!

„PRZEDSZKOLE DRUGI DOM”

I. Gdy dzień wstaje i wita świat,

ranną porą wstaję i ja.

Mama pomaga ubierać się,

do przedszkola prowadzi mnie.

Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,

a po spacerze w sali,

wesoło bawię się.

Kolegów dobrych mam,

nie jestem nigdy sam

Przedszkole drugim domem jest.

II. Czasem rano trudno mi wstać,

chciałoby się leżeć i spać.

Lecz na mnie auto czeka, i miś,

w co będziemy bawić się dziś?

Ref.: Ja chodzę…

III. Zamiast mamy, panią tu mam,

bardzo dużo wierszyków znam.

Śpiewam i tańczę, wesoło mi,

i tak płyną przedszkolne dni.

Ref.: Ja chodzę…

„EKOLOGA ZNAK”

1. Niech zieleni się przyroda

bo w przyrodzie tlen i woda

Chcę by wszystko kwitło, żyło

by powietrze czyste było

Ref. Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

2. Nie chcę spalin, nie chcę dymu

I w powietrzu nie chcę pyłu

Nie chcę chemii w mym ogrodzie

Ja z przyrodą chcę żyć w zgodzie

Ref. Auto – nie, rower – tak….

„WIETRZYK PSOTNIK”

1.Wiatr zapukał w okno, do dzieci:

“Halo, hej maluchy, jak leci?

Nie chce mi się biegać po polach,

przyjdę do waszego przedszkola”

Ref.: Nie! nie! nie!

Wietrzyku – Psotniku

– masz chmurki przegonić,

utulić sarenki w lesie,

kałuże osuszyć,

i liście posprzątać,

bez ciebie cóż zrobi jesień?

2.“A ja chcę rozkręcić zabawki,

albo rozkołysać huśtawki.

Wolę dmuchać w trąbki, piszczałki,

zbudzić wasze misie i lalki”

Ref.: Nie! nie! nie!

Wietrzyku – Psotniku…..