Biedronki

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.

Janusz Korczak

DRODZY RODZICE!

Z wielką radością witamy w nowym roku szkolnym. Rozpoczęliśmy kolejny rok wspólnej zabawy, nauki i pracy. Będziemy odkrywcami, badaczami, podróżnikami, artystami i twórcami, a wszystko po to, by dobrze się bawiąc jak najwięcej się nauczyć, zdobyć nowe umiejętności, doskonalić te już posiadane.

Drodzy rodzice zachęcamy do regularnego odwiedzania naszej grupowej zakładki, będziemy umieszczać tu zdjęcia dzieci z różnych zajęć, zabaw i prac, tak abyście mieli możliwość widzieć czym Wasze dzieci zajmują się w przedszkolu i jak spędzają czas. Ponadto znajdziecie tutaj bieżące wydarzenia i informacje, tematy zajęć realizowane w danym miesiącu, założenia dydaktyczne, jak i również teksty piosenek i wierszy, które dzieci poznają.

Życzymy wielu radości, dobrego humoru i niezapomnianych przeżyć. Rodzicom zaś owocnej współpracy i zadowolenia. Mamy nadzieję, że ten rok będzie udany i niezapomniany 😉

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: biedronki.przedszkole22@gmail.com ,

RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Alicja Nowaczyk:
Poniedziałek 11.30 – 17.00
Wtorek 07.00 – 12.00
Środa 11.30 – 16.30
Czwartek 06.00 – 11.00
Piątek 06.30 – 11.30

Agnieszka Miłańska:
Poniedziałek 07.00 – 11.30
Wtorek 12.30 – 17.00
Środa 06.00 – 11.30
Czwartek 11.30 – 17.00
Piątek 11.30 – 16.30

Katarzyna Matuszewska(asystentka):
09.00 – 17.00

Paulina Wawrzyniak (angielski):
wtorek: 12.00-12.30

czwartek: 11.00-11.30

Anna Rosian-Żok (logopedia)

środa: 10.00-13.30

Natalia Sobkowiak (rytmika)

środa: 9.45-10.15

Renata Nadstoga (katecheza)

wtorek:16.00-16.30

Nasz Sportowy Fyrtel

czwartek: 12.30-13.00

Judo

środa: 15.30-16.10

Zajęcia z judo odbywać będą się w środy:

godz. 15.30 – 16.10


Nasze przedszkole również w tym roku włącza się w szlachetną akcję wsparcia Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oddział Grzebienisko, poprzez zbieranie nakrętek. Zachęcamy wszystkich do aktywnego włączenia się w zbiórkę.

Drodzy rodzice !

Zachęcamy Was wraz z Dziećmi, do udziału w aktywności- ” Co kraj, to zabawa”, w ramach realizowanego przez nauczycielki projektu „Przedszkole otwarte na wielokulturowość”.

Prosimy o nagrania , w formie mp4, prezentujące kulturę i zwyczaje z różnych stron świata; piosenka, taniec, zabawa, charakterystyczne dla danego państwa czy regionu.

Filmiki można przesyłać mailowo do nauczycielek grup do 15 grudnia.

Na każdego uczestnika projektu czekają nagrody. W razie pytań nauczycielki służą informacją:-)

WAŻNE DATY:

04.11. godz.9.30-Koncert w przedszkolu dla dzieci ze wszystkich grup wiekowych z okazji Dnia Niepodległości. Prosimy o ubranie dziecka w strój galowy.

14.11.- konkurs piosenki pt. „PIOSENKA NA NIEPOGODĘ”

15.11. godz. 11.30 -wyjazd dzieci z grupy „Biedronek” do Bramy Poznania na zajęcia edukacyjne pt. „Podróż pełna przygód”

17.11. – sesja fotograficzna do kalendarza, który może być np. super prezentem dla Babć i Dziadków

21.11. godz. 11.30 -warsztaty edukacyjne dla dzieci z grupy „Biedronek” prowadzone przez p. Agnieszkę z Ogrodu Ekologicznego Gładysiaków pt. „Rumiane jabłuszko”

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „BIEDRONEK” W LISTOPADZIE:

Czas realizacji: 31.10. – 25.11.2022r.

TEMATY KOMPLEKSOWE:     

  1. W ŚWIECIE WYOBRAŹNI
  2. MAŁA I DUŻA OJCZYZNA
  3. NIE LUBIMY HAŁASU
  4. NASZE CIAŁO
  5. PRZYGOTOWANIA DO ZIMY

NABYWANIE WIEDZY:

– poznawanie i wyjaśnianie znaczenia wartości, jaką jest miłość do ojczyzny

– utrwalenie znajomości adresu i zasad jego podawania osobom obcym

– poznawanie ważnych miejsc i osób dla danej miejscowości, roli i znaczenia instytucji publicznych

– przypomnienie znaczenia symboli narodowych Polski

– zapoznanie z charakterystycznymi miejscami i budowlami w Warszawie

– poznanie legendy o powstaniu Warszawy „Wars i Sawa”

– poznanie sławnych Polaków i ich dzieł

– poznanie pojęcia „wyobraźnia”

– poznanie części ciała i roli niektórych organów – wdrażanie do unikania hałasu, jako czynnika szkodliwego dla zdrowia

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:

– doskonalenie analizy słuchowej i wzrokowej

– kształtowanie umiejętności liczenia, w tym doliczania i odliczania

– rozpoznawanie, nazywanie i pisanie kolejnych cyfr

– ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczb

– doskonalenie pamięci i spostrzegawczości

– doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów oraz dobieranie wyrazów-rymów

– rozpoznawanie, nazywanie i pisanie kolejnych liter: m, M; t, T; Y,y

–  rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego

– rozwijanie wrażliwości słuchowej w trakcie odbioru dzieła muzycznego

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,

– rozwijanie dbałości o estetyczny wygląd pracy

– rozwijanie upodobań i pomysłowości

– rozwijanie myślenia operacyjnego

– rozwijanie umiejętności motorycznych w trakcie wykonywania prac plastyczno-technicznych oraz badawczych

– rozwijanie motoryki małej i dużej

– rozwijanie umiejętności mierzenia długości stopami, krokami, patykiem, sznurkiem

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat – kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych przedmiotów

BUDOWANIE POSTAW:

– rozwijanie u dzieci poczucia przynależności narodowej

– rozbudzanie szacunku do tradycji związanych ze świętami narodowymi

– rozwijanie postawy aktywnego odbioru sztuki poprzez uczestniczenie w koncertach muzycznych

– budzenie zaufania i poczucia troski o bezpieczeństwo drugiej osoby – rozwijanie postawy zdrowego stylu życia.

JĘZYK ANGIELSKI:

Słownictwo i zwroty:

 Head, Ears, Nose, Mouth, Tummy, Legs, Arms, Back

Toothbrush, Toothpaste

, Wash…(body parts)

Touch your…

What’s missing?

Close/open your eyes

Where is….?

+ colors

+ numbers 1-5

Piosenki: Open Shut tchem, Open close, Touch your head, Head, shoulders, knees, Body parts song, Shake shake, Jump up high

ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z PLANEM WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI, KTÓRY ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ

ZDARZYŁO SIĘ U NAS:

WARSZTATY „RUMIANE JABŁUSZKO” -O JABŁKACH WIEMY JUZ PRAWIE WSZYSTKO!!!
SPADŁ PIERWSZY ŚNIEG – BAWILIŚMY SIĘ DOSKONALE!!!
KONKURS „PIOSENKA NA NIEPOGODĘ” – GRATULUJEMY JAGODZIE Z NASZEJ GRUPY, KTÓRA ZOSTAŁA JEDNĄ Z LAUREATEK KONKURSU
WYCIECZKA DO BRAMY POZNANIA
POZNAJEMY POLSKIE TRADYCJE I LEGENDY – WIEMY SKĄD ORZEŁ W GODLE POLSKI
NA RYTMICE DUZO SIĘ DZIEJE
KONCERT Z OKAZJI ZBLIZAJĄCEGO SIĘ ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI „MUZYCZNA PODRÓŻ PO POLSCE”
NASZA KOLEJNA LEKCJA W BIBLIOTECE
NASZE PIERWSZE ZABAWY W DĘBINIE ZE „SZKOLNIAKAMI”
W DĘBINIE ODWIEDZILIŚMY GRÓB LUDZI, KTÓRZY ZGINĘLI ZA NASZĄ WOLNOŚĆ
ZAJĘCIA OTWARTE Z UDZIAŁEM RODZICÓW

BYLIŚMY W PRAWDZIWYM TEATRZE!

BYLIŚMY NA „GRZYBOBRANIU”, POZNAWALIŚMY BUDOWĘ GRZYBÓW I LEPILIŚMY GRZYBY Z PLASTELINY

JAK ROSNĄ WARZYWA-NAD ZIEMIĄ, POD ZIEMIĄ CZY MOŻE????
POZNALIŚMY LITERĘ „A” JAK APARAT

ZABAWY Z CHUSTĄ MATEMATYCZNĄ -UCZYMY PORUSZAĆ SIĘ WEDŁUG KODU
POTRAFIMY JUŻ SKOMPONOWAĆ ZDROWY POSIŁEK
OBCHODZIMY ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT – WYBRALIŚMY SIĘNA WYCIECZKĘ DO ZOO ORAZ WYKONALIŚMY PRACE NA WYSTAWĘ ZORGANIZOWANĄ WŁAŚNIE Z TEJ OKAZJI

MALUJEMY DRZEWA
UCZYMY SIĘ DOSTRZEGAĆ PIĘKNO W ZACHOWANIACH I RELACJACH NA PODSTAWIE OPOWIADANIA, SCENEK ORAZ WŁASNYCH DOŚWIADCZEŃ
SPOTKANIE Z MAŁGORZATĄ SWĘDROWSKĄ – KREATYWNA KSIĄŻKA
WIEMY GDZIE ROSNĄ DRZEWA OWOCOWE, LICZYMY I POZNAJEMY CYFRĘ 1
WYCIECZKA DO „STAREJ CHATY U KOWOLA”-ATRAKCJI BYŁO CO NIEMIARA

POSZERZAMY WIEDZĘ O OWOCACH I WYPEŁNIAMY KARTY PRACY

WIZYTA W BIBLIOTECE-WYKONYWALIŚMY ZAKŁADKI DO KSIĄŻEK, SZUKALIŚMY „MOLI KSIAŻKOWYCH”, MIERZYLIŚMY KSIĄŻKI A NAWET PRÓBOWALIŚMY SWOICH SIŁ W „CZYTANIU’

WOKÓŁ NAS ŻYJĄ ROŻNE STWORZENIA- WYKONALIŚMY PAJĄCZKI A NASTĘPNIE BAWILIŚMY SIĘ NIMI METODĄ AKTYWNEGO SŁUCHANIA MUZYKI BATII STRAUSB

PIERWSZY DZIEŃ JESIENI POWITALIŚMY W DĘBINIE, POZNAWALIŚMY NASZ FYRTEL DOBRZE SIĘ PRZY TYM BAWIĄC

POZNAJEMY PRACOWNIKÓW NASZEGO PRZEDSZKOLA

ROZWIJAMY GRAFOMOTORYKĘ

POZNAJEMY WIERSZ J. BRZECHWY PT. „ENTLICZEK-PENTLICZEK”
KAJA PRZYNIOSŁA CEBULKI CZOSNKU OZDOBNEGO-RAZEM SADZIMY NOWE KWIATY
RAZEM TWORZYMY ZASADY NASZEJ GRUPY
LUBIMY ZABAWY GIMNASTYCZNE
UTRWALAMY NAZWY FIGUR GEOMETRYCZNYCH
ZABAWY Z CHUSTĄ ANIMACYJNĄ SPRAWIAJĄ NAM WIELE RADOŚCI
MATEMATYCZNE PODRÓŻE -TWORZENIE RYTMÓWW Z FIGUR GEOMETRYCZNYCH I PRZETWARZANIE ICH NA RUCH
SPACER NA SKRZYŻOWANIE – UTRWALAMY ZASADY RUCHU DROGOWEGO
NASZE JESIENNE WYSIEWY

UTWORY DO NAUKI:

„MÓJ DOM”

1.Mój dom to dom rodzinny,

gdzie wszyscy bliscy są,

brat, siostra, mama, tata,

to mój prawdziwy dom.

Brat, siostra, mama, tata,

to mój prawdziwy dom.

Ref.: Mój dom, mój dom,

to właśnie jest mój dom.

Mój dom, mój dom,

to właśnie jest mój dom /x2

2.Mój drugi dom – przedszkole,

gdzie dzieci razem sa,

tu bawię się wesoło,

tu jest mój drugi dom.

Tu bawię się wesoło,

tu jest mój drugi dom.

Ref. Mój dom, mój dom,

to właśnie jest….

3.Mój dom to cała Polska,

tam góry, rzeki są,

tysiące miast i wiosek,

to polskich dzieci dom.

Tysiące miast i wiosek,

to polskich dzieci dom.

Ref.: Mój dom, mój dom,

to właśnie jest….

„BARWY OJCZYSTE”

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze biel jest i czerwień.

Czerwień- to miłość.

Biel-serce czyste.

Piękne są nasze barwy ojczyste!

„PRZEDSZKOLE DRUGI DOM”

I. Gdy dzień wstaje i wita świat,

ranną porą wstaję i ja.

Mama pomaga ubierać się,

do przedszkola prowadzi mnie.

Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,

a po spacerze w sali,

wesoło bawię się.

Kolegów dobrych mam,

nie jestem nigdy sam

Przedszkole drugim domem jest.

II. Czasem rano trudno mi wstać,

chciałoby się leżeć i spać.

Lecz na mnie auto czeka, i miś,

w co będziemy bawić się dziś?

Ref.: Ja chodzę…

III. Zamiast mamy, panią tu mam,

bardzo dużo wierszyków znam.

Śpiewam i tańczę, wesoło mi,

i tak płyną przedszkolne dni.

Ref.: Ja chodzę…

„EKOLOGA ZNAK”

1. Niech zieleni się przyroda

bo w przyrodzie tlen i woda

Chcę by wszystko kwitło, żyło

by powietrze czyste było

Ref. Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

2. Nie chcę spalin, nie chcę dymu

I w powietrzu nie chcę pyłu

Nie chcę chemii w mym ogrodzie

Ja z przyrodą chcę żyć w zgodzie

Ref. Auto – nie, rower – tak….

„WIETRZYK PSOTNIK”

1.Wiatr zapukał w okno, do dzieci:

“Halo, hej maluchy, jak leci?

Nie chce mi się biegać po polach,

przyjdę do waszego przedszkola”

Ref.: Nie! nie! nie!

Wietrzyku – Psotniku

– masz chmurki przegonić,

utulić sarenki w lesie,

kałuże osuszyć,

i liście posprzątać,

bez ciebie cóż zrobi jesień?

2.“A ja chcę rozkręcić zabawki,

albo rozkołysać huśtawki.

Wolę dmuchać w trąbki, piszczałki,

zbudzić wasze misie i lalki”

Ref.: Nie! nie! nie!

Wietrzyku – Psotniku…..