Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.
Janusz Korczak

DRODZY RODZICE!
Z wielką radością witamy w nowym roku szkolnym. Rozpoczęliśmy kolejny rok wspólnej zabawy, nauki i pracy. Będziemy odkrywcami, badaczami, podróżnikami, artystami i twórcami, a wszystko po to, by dobrze się bawiąc jak najwięcej się nauczyć, zdobyć nowe umiejętności, doskonalić te już posiadane.
Drodzy rodzice zachęcamy do regularnego odwiedzania naszej grupowej zakładki, będziemy umieszczać tu zdjęcia dzieci z różnych zajęć, zabaw i prac, tak abyście mieli możliwość widzieć czym Wasze dzieci zajmują się w przedszkolu i jak spędzają czas. Ponadto znajdziecie tutaj bieżące wydarzenia i informacje, tematy zajęć realizowane w danym miesiącu, założenia dydaktyczne, jak i również teksty piosenek i wierszy, które dzieci poznają.
Życzymy wielu radości, dobrego humoru i niezapomnianych przeżyć. Rodzicom zaś owocnej współpracy i zadowolenia. Mamy nadzieję, że ten rok będzie udany i niezapomniany 😉
Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: biedronki.przedszkole22@gmail.com ,
RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.
NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:
Alicja Nowaczyk:
Poniedziałek 11.30 – 17.00
Wtorek 07.00 – 12.00
Środa 11.30 – 16.30
Czwartek 6.00 – 11.00
Piątek 6.30 – 11.30
godziny dostępności dla rodziców: czwartek:11.00-12.00
Karolina Ryżek -Żołądkiewicz
Poniedziałek; 7.00-11.30
Wtorek: 12.30-17.00
Środa: 6.00-11.30
Czwartek: 11.30-17.00
Piątek: 11.30-16.30
godziny dostępności dla rodziców: wtorek i czwartek 16.30-17.00
Katarzyna Matuszewska(asystentka):
09.00 – 17.00
Anna Rosian-Żok (logopedia)
środa: 10.00-13.30
Dagmara Mowlik (angielski)
wtorek: 12.00-12.30
czwartek: 11.30-12.00
Natalia Sobkowiak (rytmika)
środa: 9.45-10.15
Renata Nadstoga (katecheza)
wtorek:16.00-16.30
Nasz Sportowy Fyrtel
czwartek: 12.30-13.00
Judo
środa: 15.30-16.10
Nasze przedszkole również w tym roku włącza się w szlachetną akcję wsparcia Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami oddział Grzebienisko, poprzez zbieranie nakrętek. Zachęcamy wszystkich do aktywnego włączenia się w zbiórkę.

WIOSENNY POKAZ MODY







ROBIMY „POGODOWE LALECZKI” NA POWITANIE WIOSNY



WIOSENNE KSIĘŻNICZKI


BYLISMY RÓWNIEŻ W BIBLIOTECE





KOSMICZNE TEMATY POCHŁONĘŁY NAS ZUPEŁNIE






TEATR CIENI LATARENKA TYM RAZEM OBEJRZELISMY PRZEDSTAWIENIE PT. „KRÓL KRUKÓW”





W NASZYM OGRODZIE ZAWSZE WSPANIALE SIĘ BAWIMY



KONCERT MUZYCZNY „MUZYKA W STYLU RETRO”



UDANA WYCIECZKA DO MUZEUM ARCHEOLOGICZNEGO





W TYM TYGODNIU WSZYSTKIE TEMATY ZWIAZANE BYŁY Z DINOZAURAMI, RÓWNIEŻ ZABAWY MATEMATYCZNE



JAJECZNE EKSPERYMENTY- JUZ WIEMY, CO ROZPUSZCZA WAPŃ ORAZ DLACZEGO NALEZY MYĆ ZĘBY PASTĄ Z FLUOREM



BYŁY TEŻ ZABAWY Z „JAJKAMI”



ROBILIŚMY RÓWNIEŻ DINOZAURY



WAŻNE DATY:
6 MARCA poniedziałek godz. 9.15 wszystkie grupy Koncert muzyczny „Muzyka w stylu retro”; prosimy o odpowiedni strój dla dzieci
8 MARCA środa; wycieczka dzieci z grupy „Biedronek” do Poznańskiej Palmiarni wyjazd około godz.9.00
10 MARCA piątek godz. 10.00 grupy „BIEDRONKI”, „TYGRYSKI” Dzieci obejrzą przedstawienie teatralne przygotowane przez zespół aktorów z Teatru Latarenka pt. 'Król Kruków”
14 MARCA wtorek godz. 9.00 wyjście dzieci z grupy „Biedronek” do biblioteki
21 MARCA „Witamy wiosnę pokazem mody dziecięcej” Prosimy Rodziców o przygotowanie wiosennych kreacji
Poszukamy pierwszych oznak wiosny w ogrodzie przedszkola.
Sesja wiosenna w strojach/stylizacjach WIOSNA 2023
24 MARCA piątek godz. 9.00 warsztaty kulinarne, które poprowadzi p. Beata Bukowiecką; dzieci z grup starszych będą robiły zdrowe pierożki na wytrawnie
INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „BIEDRONEK” W MARCU
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- PREHISTORYCZNY ŚWIAT
- SMOG NAS ZJE? O NIE!
- W KOSMOSIE
- PRZEBUDZENIE PO ZIMIE
- W WIOSENNYM OGRODZIE
Czas realizacji: 27.02.23 – 31.03.23
NABYWANIE WIEDZY:
– zainteresowanie historią, zapoznanie z pojęciem archeolog, paleontolog, kustosz
– poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat dinozaurów i ich życia i odżywiania
– poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny
– poszerzenie wiedzy na temat wybranych planet
– nabywanie wiedzy na temat charakterystycznych oznak nowej pory roku – wiosny
– poznanie warunków potrzebnych do rozwoju roślin, nazywanie części drzewa, nabywanie wiedzy na temat roli drzew w przyrodzie
– poznanie cyklu życia motyla
– utrwalanie wiedzy na temat warunków, jakie są niezbędne do życia roślin i zwierząt
– próby zrozumienia metaforycznych mądrości ludowych – przysłów związanych z marcem, wiosną
– nabywanie wiedzy: jak można zmniejszać zagrożenie dla organizmu wynikające z istnienia smogu
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:
– uważne słuchanie, pytanie o niezrozumiałe fakty i formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach
– aktywny udział w zabawach badawczych, próby stawiania hipotez i ich weryfikowania
– wnioskowanie o obserwowanych zmianach w przyrodzie w związku ze zmianą pór roku
– kształtowanie świadomości o różnorodności gatunków wiosennych kwiatów, sposobach sadzenia
– utrwalenie informacji o czynnikach niezbędnych do życia rośliny
– zapoznanie z techniką sadzenia cebulek i siania nasion, utrwalenie wiedzy dotyczącej
wiosennych roślin
– poznawanie obrazu graficznego kolejnych liter utrwalanie ich wyglądu i rozpoznawanie wśród innych, próby czytania sylab i układania prostych słów zawierających te litery
– rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej
– przypomnienie i utrwalenie figur geometrycznych i ich szczególnych cech
– doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych
czynności matematycznych
– przedstawianie ruchem rytmu słyszanej melodii według własnego pomysłu oraz interpretowania tekstu
– doskonalenie umiejętności wykonywania zadań zgodnie z instrukcją
– wpojenie nawyku właściwego zachowania podczas dni z przekroczoną normą pyłów w powietrzu
– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności formułowania wniosków
BUDOWANIE POSTAW:
– kształtowanie postawy szacunku wobec pracy i różnych zawodów, zachęcanie do dbałości o dobra kultury
– wdrażanie do właściwych zachowań w muzeum, ukazanie wagi pamiątek w określaniu tożsamości jednostki
– kształtowanie postawy otwartej na działanie, poszukiwanie, budowanie poczucia tożsamości ze swoją planetą
– kształtowanie prawidłowych nawyków ubierania się, zwrócenie uwagi na ostrożność w ocenie pogody i odpowiedniego doboru garderoby
– rozwijanie postaw dbałości o środowisko w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą, dostrzegania piękna otaczającego nas świata
– uświadamianie dzieciom wpływu zanieczyszczenia środowiska na jakość życia i zdrowie człowieka – rozwijanie poszanowania postaw prospołecznych i dobra wspólnego podczas wycieczek
JĘZYK ANGIELSKI:
Słownictwo: Space, Solar System, Earth, Rocket, Sun, astronaut, stars, planets, moon, alien, „Dinosaurs” – vocabulary , grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella, „Spring counting”
Zabawy: Butterflies, Sun and moon, Day or night, Butterfly hunt, Who is coming?, Animal Kingdom
Piosenki: Singing in the rain, „The Solar System Song”, „10 little dinosaurs”, „The Seasons Song | Kids Songs | Super Simple Songs”, „Easter special”,
AKTUALNE PIOSENKI I WIERSZE DO NAUKI:
„PROMYK SŁOŃCA”1. Promyk słońca wyjrzał zza chmury
I zobaczył świat szarobury.
I pomyślał : Kto tu pomoże?
Świat taki szary być nie może.
Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)
Kto pokaże gniazda ptakom ? ( wiosna)
Kto wygoni misia z nory? ( wiosna )
Zazieleni pola, bory?
2. Promyk słońca spotkał wiosenkę
I zaśpiewał krótką piosenkę.
Daj wiosenko kwiatów troszeczkę
I obudź misia, obudź rzeczkę.
Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (wiosna)….
3. I wiosenka go posłuchała
Kolorowe kwiaty dała.
Zabłysnęła w krąg kolorami
I już zostanie teraz z nami.
Ref: Obudziła pąki kwiatów –(wiosna)…
LUTY ZACZĄŁ SIĘ WARSZTATAMI Z KSIĄŻKA



BYLIŚMY RÓWNIEŻ NA PRZEDSTAWIENIU W TEATRZE TAŃCA



„
BIEDRONKI” REPREZENTOWAŁY PRZEDSZKOLE NA „PRZEGLĄDZIE PIOSENKI ZIMOWEJ”, KTÓRY ODBYŁ SIĘ W DOMU OSIEDLOWYM „DĘBCZAK” -CHOCIAŻ BYŁO NAS NIEWIELU WYSTĘP BYŁ BARDZO UDANY – GRATULUJEMY!!!!



WALENTYNKOWE WARSZTATY CZEKOLADOWE – BYŁO NAPRAWDĘ PYSZNIE



JUŻ WIEMY CO TO KARNAWAŁ, JAK OBCHODZĄ GO LUDZIE NA ŚWIECIE, ROBILIŚMY RÓWNIEŻ KOLOROWE KLAUNY



KONCERT „BAL U KRÓLA LUDWIKA” PRZENIÓSŁ NAS W INNĄ EPOKĘ



BRALIŚMY UDZIAŁ W „IGRZYSKACH PRZEDSZKOLAKÓW” I ŚWIETNIE SIĘ BAWILIŚMY






ACH, CO TO BYŁ ZA BAL




ROZMAWIALIŚMY O NASZYM MIEŚCIE-POZNANIU, POZNALIŚMY LEGENDĘ PT. „KOZIOŁKI PANA ZEGARMISTRZA”, WYKONYWALIŚMY POCZTÓWKI, UCZYLISMY SIĘ TANCOW DO PRZYŚPIEWEK




AKTUALNE PIOSENKI I WIERSZE DO NAUKI:
STYCZEŃ U BIEDRONEK
PAMIĘTAMY O PTAKACH ZIMĄ



CO Z TYM PRĄDEM? TEMATYCZNE ZAJĘCIA POPROWADZIŁ TATA TOSI Z GRUPY „WIEWIÓREK” – DZIĘKUJEMY!!!!




NOWY ROK ROZPOCZĘLIŚMY OD POZNAWANIA INNYCH KRAJÓW; ROZMAWIALISMY O EUROPIE, POZNAWALIŚMY FLAGI SĄSIADUJĄCYCH Z POLSKĄ KRAJÓW; WIEMY TEŻ, CO TO JEST UNIA EUROPEJSKA. WSPÓLNIE Z INNYMI PRZEDSZKOLAKAMI OBEJRZELIŚMY FILMY, NAGRANE PRZEZ DZIECI I RODZICÓW-UKAZUJĄCE KULTURĘ ORAZ TRADYCJE RÓZNYCH REGIONÓW.


POZNALIŚMY TAKŻE POSTAĆ H.CH. ANDERSENA ORAZ NAPISANE PRZEZ TEGO WIELKIEGO PISARZA BAŚNIE:”BRZYDKIE KACZĄTKO”, „SŁOWIK” ORAZ „KRÓLOWA ŚNIEGU”. WYKONALIŚMY RÓWNIEŻ PIĘKNE ŁABĘDZIE, ŚWIETNIE SIE PRZY TYM BAWIĄC !






ODBYLIŚMY TAKŻE KULINARNĄ PODRÓŻ DO GRECJI; WIEMY JUŻ, GDZIE ROSNA OLIWKI I W JAKI SPOSÓB POZYSKUJE SIĘ Z NICH OLIWĘ; ROBILISMY RÓWNIEŻ SAŁATKĘ GRECKĄ





LICZENIE TO WAŻNA SPRAWA, DO ĆWICZEŃ WYKORZYSTUJEMY TAKŻE KLAMERKI



ĆWICZENIA Z ŁAWECZKAMI-NIE ZAWSZE BYŁO ŁATWO, ALE NAJWAŻNIEJSZE TO PRZEŁAMAĆ WŁASNE SŁABOŚCI



UTRWALAJĄC POZNANE LITERY ŚWIETNIE SIĘ BAWIMY


JĘZYK ANGIELSKI:
Słownictwo:; seasons – pory roku, spring – wiosna, summer – lato, fall – jesień, winter – zima; family – rodzina, mummy – mama, daddy – tata, sister – siostra, brother – brat, baby – dziecko, grandma – babcia, grandpa – dziadek, dog – pies, cat – kot
Zabawy: „Grandparents and grandchilds”,
Piosenki: My House; 5 Little Monkeys; Baby Shark; Family Finger song
TEN GRUDNIOWY TYDZIEŃ BYŁ WYJĄTKOWY: OGLĄDALIŚMY WYSTĘP NASZYCH STARSZYCH KOLEGÓW, SPOTKALISMY SIĘ WSZYSCY PRZY STOLE ZAJADAJĄC SMAKOŁYKI, ODWIEDZIŁ NAS GWIAZDOR I ROZDAŁ WSZYSTKIM PREZENTY A NASTĘPNIE WSPÓLNIE ZASIEDLIŚMY DO WIGILIJNEGO OBIADU






GRUDZIEŃ ROZPOCZĘLIŚMY OD MIKOŁAJKOWEGO KONCERTU



NASTĘPNIE PIEKLIŚMY PIERNICZKI



KOLEJNYM KROKIEM BYŁO OZDABIANIE UPIECZONYCH PIERNIKÓW


„BIEDRONKI” ODWIEDZIŁ MIKOŁAJ, ALE NAJPIERW MUSIELIŚMY WYCZYŚCIĆ BUTY



A WTEDY….



ODWIEDZIŁA NAS TAKŻE PANI PAULINA I WSPANIALE BAWILIŚMY SIĘ NA WARSZTATACH



TAK BAWILIŚMY SIĘ NA ANDRZEJKACH Z NASZYMI KOLEZANKAMI I KOLEGAMI ZE SZKOŁY








PIOSENKI:
„DROGA BABCIU, DROGI DZIADKU”
1.W domu, w parku, na spacerze
kocham zawsze i Wam wierzę,
Gdy za rączki się chwytamy,
to się razem uśmiechamy.
Ach wakacje, wspólne święta,
dobre chwile się pamięta.
My Wam bardzo dziękujemy,
że patrzycie, jak rośniemy.
Ref. Droga babciu, drogi dziadku
chcemy dzisiaj Wam coś dać
Oto dla Was jest piosenka,
a brzmi ona o tak:
Droga babciu, drogi dziadku
chcemy dzisiaj Wam coś dać,
Oto dla Was jest laurka,
a wygląda , o tak.
2.Dla nas czasu macie wiele,
wspólnie zawsze jest weselej.
Zaplanuję odwiedziny,
z Wami spędzę urodziny.
Lato, jesień idzie zima ,
mój kalendarz przypomina.
Te dwie daty pamiętamy
i już pewne plany mamy!
Ref. Droga babciu, drogi dziadku
„ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA” – WIERSZ
- DZISIAJ JEST DZIEŃ BABCI I ŚWIĘTO DZIADZIUSIA,
O TYM DNIU PAMIĘTA KAŻDA MAŁA WNUSIA./DZIEWCZYNKI
MY-WASI WNUCZKOWIE -RÓWNIEŻ PAMIETAMY
I SWOIM NAJBLIŻSZYM ŻYCZENIA SKŁADAMY./CHŁOPCY
2. ŻYCZYMY CI BABCIU, SAMYCH DNI SŁONECZNYCH,
POGODNYCH, WESOŁYCH, TAKICH JAK TEN WIERSZYK.
ŻEBYŚ NIE MIAŁA NIGDY ŻADNYCH ZMARTWIEŃ,
BY SIĘ SPEŁNIŁO KAŻDE Z TWOICH PRAGNIEŃ!/DZIEWCZYNKI
3. ŻEBYŚ SIĘ CZUŁA CO DZIEŃ JAK KRÓLOWA
I BY CIĘ O NIC NIE BOLAŁA GŁOWA.
A TOBIE, DZIADKU, CZEGO ŻYCZYĆ MAMY?
ZEBYŚ U BABCI MIAŁ JAK U MAMY./CHŁOPCY
4. DUŻO CZASU WOLNEGO, SAME PRZYJEMNOŚCI,
JAK NAJMNIEJ KŁOPOTÓW I WIELE RADOŚCI!
NIC DO NAPRAWIENIA, TRZEPANIA, DŹWIGANIA,
TYLKO MIĘKKI FOTEL I COŚ DO CHRUPANIA./DZIEWCZYNKI
5. A JAK SIĘ JUŻ SPEŁNIĄ TE NASZE ŻYCZENIA,
GDY W DOMU NIE BĘDZIE JUŻ NIC DO ZROBIENIA,
WTEDY SIĘ DZIADKOWIE ODŚWIĘTNIE UBIERZCIE
I PIĘKNE BABCIE NA SPACER ZABIERZCIE./CHŁOPCY
A TAK PRZY OKAZJI…..ZAPROŚCIE TEŻ NAS
BO BARDZO LUBIMY SPĘDZAĆ Z WAMI CZAS!!/WSZYSCY
„GDY ŚWIĘTA SĄ”
Gdy święta są,
Dzwoneczki brzmią
Choinki jasny blask
Do siebie woła nas
Stań bliżej tu, stań bliżej tu
1.Samotny człowiek jest
smutny czasami,
A ludziom jest dobrze
gdy nie są sami (bis)
„WŚRÓD NOCNEJ CISZY”
1.Wśród nocnej ciszy głos się rozchodzi
Wstańcie, pasterze, Bóg się wam rodzi!
Czym prędzej się wybierajcie
Do Betlejem pospieszajcie
Przywitać Pana
Czym prędzej się wybierajcie
Do Betlejem pospieszajcie
Przywitać Pana
2.Poszli, znaleźli Dzieciątko w żłobie
Z wszystkimi znaki danymi sobie
Jako Bogu cześć Mu dali
A witając zawołali
Z wielkiej radości
Jako Bogu cześć Mu dali
A witając zawołali
Z wielkiej radości
„ZŁOTA GWIAZDKA”
1.Ciemno, cicho dookoła
w ten świąteczny czas,
tylko gwiazdka na niebiosach
gdzieś prowadzi nas.
Ref.: Gdzie nas wołasz złota gwiazdko,
gdzie nam każesz iść?
Do Betlejem, gdzie dziś z nieba
przyszedł Boży Syn. /bis
2. Ciemno, cicho dookoła
tylko gwiazdki blask,
do ubogiej stajeneczki
dziś prowadzi nas.
Ref. Gwiazdko złota, lśnij tak jasno,
by nie zbłądził nikt,
w długiej drodze do Betlejem
tam, gdzie Boży Syn. / bis
INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „BIEDRONEK” W LISTOPADZIE:
Czas realizacji: 01.12. – 30.12.2022r.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- „WIADOMOŚĆ Z DALEKA”
- „ZIMA TUŻ, TUŻ”
- „ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA”
- „HEJ KOLĘDA, KOLĘDA!”
- „CO KRAJ, TO ZABAWA”
NABYWANIE WIEDZY:
– poznanie tradycji związanych z mikołajkami
– poznawanie synonimów wyrazu prezenty
– poznanie sposobów ochrony przed zimnem i zasad bezpiecznej zabawy
– poznanie pojęcia „życzliwość” na podstawie tekstu opowiadania i różnych przykładów
– poznawanie elementów świątecznych dekoracji i sposobów ich wykonania
– nabywanie wiedzy o gatunkach drzew iglastych
– nabywanie doświadczeń w organizowaniu teatrzyku, przedstawienia
– poznawanie i utrwalanie zasad savoir – vivre, w szczególności kulturalnego zachowania się przy stole,
– poznanie charakterystycznych potraw dla wieczerzy wigilijnej – zapoznanie się z tradycjami i zwyczajami związanymi z obchodami świąt Bożego Narodzenia w Polsce i na świecie
– poznawanie zabaw, potraw oraz bajek z różnych stron świata
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI:
– zapoznanie z trąbką – instrumentem dętym oraz symbolem Poczty Polskiej
– poznanie różnych sposobów przekazywania wiadomości
– rozwijanie słuchu muzycznego poprzez śpiewanie kolęd i pastorałek
– poznanie cyfry 6 pisanej i drukowanej, utrwalanie nazw figur geometrycznych
– doskonalenie umiejętności klasyfikacji, umiejętności odwzorowywania, umiejętności przeliczania, utrwalanie wyglądu poznanych cyfr
– poznanie drukowanej i pisanej litery k, K; r. R
– nabywanie umiejętności globalnego odczytywania wyrazów, tworzonych z poznanych już liter
– doskonalenie motoryki małej poprzez zadania grafomotoryczne i zabawy plastyczne
– kształtowanie umiejętności swobodnego posługiwania się dostępnymi materiałami i przyborami plastycznymi
– rozwijanie umiejętności zilustrowania muzyki ruchem, dostosowania ruchu ciała do rytmu słyszanej muzyki
– rozwijanie umiejętności rozgrzewania się podczas chłodów, bezpiecznego organizowania zabaw swobodnych
BUDOWANIE POSTAW:
– budzenie zainteresowań w zakresie troski o zdrowie swoje i innych poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze i odpowiedzialnej zabawie
– wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, rozwijanie postawy opiekuńczej wobec niej; budzenie wrażliwości na potrzeby zwierząt
– budowanie postawy odpowiedzialności za wspólne przedsięwzięcie, zgodnej współpracy z dziećmi i dorosłymi podczas wykonywania zadania
– wzbudzanie szacunku do tradycji świątecznej i rozwijanie więzi rodzinnych
– rozumienie potrzeby kultywowania tradycji wspólnego śpiewania kolęd, dzielenia się opłatkiem, składania życzeń
– rozwijanie umiejętności obdarowywania innych i przyjmowania prezentów; ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku
JĘZYK ANGIELSKI:
Słownictwo i zwroty:
scarf – szalik, hat – czapka, coat – płaszcz, boots – buty; christmas tree – choinka, star – gwiazda, Santa Claus – Święty Mikołaj, presents – prezenty, ornament – bombki
Zabawy: Christmas tree, Find elves, „A small box or a big box”, „Shining or sleeping star”
Piosenki:
Let’s Decorate the Christmas Tree
Christmas Tree, Reindeer, Bell
What do you want for Christmas?
Ring the bellWhat do you see under the Christmas Tree
ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z PLANEM WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI, KTÓRY ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ
ZDARZYŁO SIĘ U NAS:
WARSZTATY „RUMIANE JABŁUSZKO” -O JABŁKACH WIEMY JUZ PRAWIE WSZYSTKO!!!





SPADŁ PIERWSZY ŚNIEG – BAWILIŚMY SIĘ DOSKONALE!!!



KONKURS „PIOSENKA NA NIEPOGODĘ” – GRATULUJEMY JAGODZIE Z NASZEJ GRUPY, KTÓRA ZOSTAŁA JEDNĄ Z LAUREATEK KONKURSU


WYCIECZKA DO BRAMY POZNANIA





POZNAJEMY POLSKIE TRADYCJE I LEGENDY – WIEMY SKĄD ORZEŁ W GODLE POLSKI



NA RYTMICE DUZO SIĘ DZIEJE



KONCERT Z OKAZJI ZBLIZAJĄCEGO SIĘ ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI „MUZYCZNA PODRÓŻ PO POLSCE”



NASZA KOLEJNA LEKCJA W BIBLIOTECE



NASZE PIERWSZE ZABAWY W DĘBINIE ZE „SZKOLNIAKAMI”




W DĘBINIE ODWIEDZILIŚMY GRÓB LUDZI, KTÓRZY ZGINĘLI ZA NASZĄ WOLNOŚĆ



ZAJĘCIA OTWARTE Z UDZIAŁEM RODZICÓW





BYLIŚMY W PRAWDZIWYM TEATRZE!



BYLIŚMY NA „GRZYBOBRANIU”, POZNAWALIŚMY BUDOWĘ GRZYBÓW I LEPILIŚMY GRZYBY Z PLASTELINY




JAK ROSNĄ WARZYWA-NAD ZIEMIĄ, POD ZIEMIĄ CZY MOŻE????



POZNALIŚMY LITERĘ „A” JAK APARAT



ZABAWY Z CHUSTĄ MATEMATYCZNĄ -UCZYMY PORUSZAĆ SIĘ WEDŁUG KODU



POTRAFIMY JUŻ SKOMPONOWAĆ ZDROWY POSIŁEK



OBCHODZIMY ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT – WYBRALIŚMY SIĘNA WYCIECZKĘ DO ZOO ORAZ WYKONALIŚMY PRACE NA WYSTAWĘ ZORGANIZOWANĄ WŁAŚNIE Z TEJ OKAZJI







MALUJEMY DRZEWA



UCZYMY SIĘ DOSTRZEGAĆ PIĘKNO W ZACHOWANIACH I RELACJACH NA PODSTAWIE OPOWIADANIA, SCENEK ORAZ WŁASNYCH DOŚWIADCZEŃ



SPOTKANIE Z MAŁGORZATĄ SWĘDROWSKĄ – KREATYWNA KSIĄŻKA



WIEMY GDZIE ROSNĄ DRZEWA OWOCOWE, LICZYMY I POZNAJEMY CYFRĘ 1






WYCIECZKA DO „STAREJ CHATY U KOWOLA”-ATRAKCJI BYŁO CO NIEMIARA






POSZERZAMY WIEDZĘ O OWOCACH I WYPEŁNIAMY KARTY PRACY



WIZYTA W BIBLIOTECE-WYKONYWALIŚMY ZAKŁADKI DO KSIĄŻEK, SZUKALIŚMY „MOLI KSIAŻKOWYCH”, MIERZYLIŚMY KSIĄŻKI A NAWET PRÓBOWALIŚMY SWOICH SIŁ W „CZYTANIU’






WOKÓŁ NAS ŻYJĄ ROŻNE STWORZENIA- WYKONALIŚMY PAJĄCZKI A NASTĘPNIE BAWILIŚMY SIĘ NIMI METODĄ AKTYWNEGO SŁUCHANIA MUZYKI BATII STRAUSB



PIERWSZY DZIEŃ JESIENI POWITALIŚMY W DĘBINIE, POZNAWALIŚMY NASZ FYRTEL DOBRZE SIĘ PRZY TYM BAWIĄC





POZNAJEMY PRACOWNIKÓW NASZEGO PRZEDSZKOLA



ROZWIJAMY GRAFOMOTORYKĘ


POZNAJEMY WIERSZ J. BRZECHWY PT. „ENTLICZEK-PENTLICZEK”




KAJA PRZYNIOSŁA CEBULKI CZOSNKU OZDOBNEGO-RAZEM SADZIMY NOWE KWIATY



RAZEM TWORZYMY ZASADY NASZEJ GRUPY



LUBIMY ZABAWY GIMNASTYCZNE





UTRWALAMY NAZWY FIGUR GEOMETRYCZNYCH



ZABAWY Z CHUSTĄ ANIMACYJNĄ SPRAWIAJĄ NAM WIELE RADOŚCI



MATEMATYCZNE PODRÓŻE -TWORZENIE RYTMÓWW Z FIGUR GEOMETRYCZNYCH I PRZETWARZANIE ICH NA RUCH



SPACER NA SKRZYŻOWANIE – UTRWALAMY ZASADY RUCHU DROGOWEGO



NASZE JESIENNE WYSIEWY



UTWORY DO NAUKI:
„MÓJ DOM”
1.Mój dom to dom rodzinny,
gdzie wszyscy bliscy są,
brat, siostra, mama, tata,
to mój prawdziwy dom.
Brat, siostra, mama, tata,
to mój prawdziwy dom.
Ref.: Mój dom, mój dom,
to właśnie jest mój dom.
Mój dom, mój dom,
to właśnie jest mój dom /x2
2.Mój drugi dom – przedszkole,
gdzie dzieci razem sa,
tu bawię się wesoło,
tu jest mój drugi dom.
Tu bawię się wesoło,
tu jest mój drugi dom.
Ref. Mój dom, mój dom,
to właśnie jest….
3.Mój dom to cała Polska,
tam góry, rzeki są,
tysiące miast i wiosek,
to polskich dzieci dom.
Tysiące miast i wiosek,
to polskich dzieci dom.
Ref.: Mój dom, mój dom,
to właśnie jest….
„BARWY OJCZYSTE”
Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień- to miłość.
Biel-serce czyste.
Piękne są nasze barwy ojczyste!
„PRZEDSZKOLE DRUGI DOM”
I. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja. –
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.
Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali,
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam
Przedszkole drugim domem jest.
II. Czasem rano trudno mi wstać,
chciałoby się leżeć i spać.
Lecz na mnie auto czeka, i miś,
w co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę…
III. Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.: Ja chodzę…
„EKOLOGA ZNAK”
1. Niech zieleni się przyroda
bo w przyrodzie tlen i woda
Chcę by wszystko kwitło, żyło
by powietrze czyste było
Ref. Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
2. Nie chcę spalin, nie chcę dymu
I w powietrzu nie chcę pyłu
Nie chcę chemii w mym ogrodzie
Ja z przyrodą chcę żyć w zgodzie
Ref. Auto – nie, rower – tak….
„WIETRZYK PSOTNIK”
1.Wiatr zapukał w okno, do dzieci:
“Halo, hej maluchy, jak leci?
Nie chce mi się biegać po polach,
przyjdę do waszego przedszkola”
Ref.: Nie! nie! nie!
Wietrzyku – Psotniku
– masz chmurki przegonić,
utulić sarenki w lesie,
kałuże osuszyć,
i liście posprzątać,
bez ciebie cóż zrobi jesień?
2.“A ja chcę rozkręcić zabawki,
albo rozkołysać huśtawki.
Wolę dmuchać w trąbki, piszczałki,
zbudzić wasze misie i lalki”
Ref.: Nie! nie! nie!
Wietrzyku – Psotniku…..