Jeśli wypełnisz każdą chwilę życia twoich dzieci, nie zostawisz im przestrzeni dla nich samych.
Jeśli będziesz stale na nie naciskać, pękną.
Jeśli je zalejesz zabawkami, posmakują posiadania, które skurczy ich serce.
Kiedy jesteś na każde ich skinienie, stajesz się ich niewolnikiem, zamiast być ich rodzicem.
William Martin
DRODZY RODZICE!
🐞 Witamy w zakładce Biedronek 🐞
Rozpoczęliśmy kolejny rok wspólnej zabawy, nauki i pracy. Będziemy odkrywcami, badaczami, podróżnikami, artystami i twórcami, a wszystko po to, by dobrze się bawiąc jak najwięcej się nauczyć, zdobyć nowe umiejętności, doskonalić te już posiadane.
Drodzy rodzice zachęcamy do regularnego odwiedzania naszej grupowej zakładki, będziemy umieszczać tu zdjęcia dzieci z różnych zajęć, zabaw i prac, tak abyście mieli możliwość widzieć czym Wasze dzieci zajmują się w przedszkolu i jak spędzają czas. Ponadto znajdziecie tutaj bieżące wydarzenia i informacje, tematy zajęć realizowane w danym miesiącu, założenia dydaktyczne, jak i również teksty piosenek i wierszy, które dzieci poznają.
Życzymy wielu radości, dobrego humoru i niezapomnianych przeżyć. Rodzicom zaś owocnej współpracy i zadowolenia. Mamy nadzieję, że ten rok będzie udany i niezapomniany 🐞🐞🐞🐞🐞🐞
Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: biedronki.przedszkole22@gmail.com
RADA RODZICÓW PUBLIKUJE DLA PAŃSTWA BIEŻĄCE INFORMACJE O SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI W ZAKŁADCE „DLA RODZICÓW”-„RADA RODZICÓW”.
NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:
Dagmara Mowlik:
Poniedziałek: 06:00 – 11:00
Wtorek: 11:00 – 16:00
Środa: 6:30 – 11:30
Czwartek: 12:15 – 17:00
Piątek: 6:00 – 11:15
godziny dostępności dla rodziców: piątek 11.15-12.15
Judyta Lisiecka:
Poniedziałek: 11:45-15:45
Wtorek: 6:00 – 11:00
Środa: 12:00 – 17:00
Czwartek: 6:00 – 12:15
Piątek: 11:15 – 17:00
godziny dostępności dla rodziców: wtorek 11:00 – 12:00
Karolina Cendalska (asystentka): 8:30 – 16:30
Dagmara Mowlik (j. angielski)
Renata Jedynak-Zimny (pedagog specjalny)
Renata Nadstoga (katecheza)
Anna Rosian Żok (logopedia)
Natalia Sobkowiak (rytmika)
WAŻNE DATY:
4 LISTOPADA godz. 9.30
Spotkanie z Higienistką Dentystyczną
7 LISTOPADA godz. 10.00
Wycieczka dzieci z grupy Biedronki do Teatru Animacji na przedstawienie pt. „Misja Poznań – gdzie są koziołki”. Przejazd komunikacją miejską.
13 LISTOPADA
Koncert muzyczny dla dzieci o tematyce patriotycznej.
14 LISTOPADA
konkurs dla dzieci z naszego przedszkola pt. „Moja miejscowość wierszem i piosenką malowana”. Chętne dzieci prosimy o przygotowanie do występu piosenki lub wiersza o Poznaniu. Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie.
15 LISTOPADA godz.9.00 „Pani wiewiórka jest smutna”.
Grupy: „Wiewiórki”, „Biedronki” i „Tygryski” Trzeci z cyklu musicali empatycznych, stworzonych specjalnie po to, aby Przedszkolaki zobaczyły, jak radzić sobie z trudnymi emocjami, rozwijały umiejętności komunikacyjne i nawiązywały zdrowe relacje między sobą. Dzieci zobaczą jak porozmawiać z kimś i odnaleźć wspólnie uczucia i stojące za nimi potrzeby.
21 LISTOPADA godz.9.00
zajęcia otwarte dla rodziców w grupie Biedronki. Zajęcia poprowadzi p. Judyta
26 LISTOPADA
ŚWIĄTECZNA SESJA ZDJĘCIOWA Zdjęcia wykonuje Pan Maciej Uliński. Prosimy przygotować odpowiednie ubranie dla dzieci
🐞🐞🐞🐞🐞 ZDARZYŁO SIĘ U NAS 🐞🐞🐞🐞🐞
SPOTKANIE Z HIGIENISTKĄ DENTYSTYCZNĄ
Dzisiaj Biedronki odwiedziła Higienistka Dentystyczna.
Pani Rita wprowadziła dzieci w tajniki swojej pracy oraz zdradziła receptę na zdrowe zęby.
Przedszkolaki po spotkaniu dostały dyplomy oraz drobne upominki przypominające im jak ważne jest dbanie o zęby.
„Deszczowe obrazy” czyli tworzymy w ogrodzie
Kto powiedział, że wszystkie prace plastyczne trzeba robić w sali ?
Biedronki tworzyły dzisiaj „Deszczowe obrazy” w ogrodzie
Jesienne porządki w ogrodzie przedszkolnym
Wycieczka do Ogrodu Ekologicznego Gładysiaków
Biedronki brały udział w warsztatach „Korbol czyli dynia” w ogrodzie Ekologicznym Gładysiaków.
Poznaliśmy różne rodzaje dyń, sadziliśmy dynie, malowaliśmy dynie, wybieraliśmy najładniejsze dynie i w ogóle to był bardzo dyniowy dzień !
„JESIENNE ZAJĘCIA„
Podczas zajęć dzieci najpierw oglądały przyniesione jesienne dary, później wspólnie je przeliczaliśmy i układaliśmy wg podanych wzorów.
„ZAJĘCIA W BIBLIOTECE„
30 września grupa Biedronki odwiedziła pobliską Bibliotekę Raczyńśkich na ulicy Osinowej i wzięła udział w zajęciach. Dzieci zwiedziły Bibliotekę, wysłuchały opowiadanie o emocjach i wykonały ludziki pełne emocjo z którymi wróciły do przedszkola.
„WYCIECZKA DO STAREGO ZOO„
„DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA”
„SPOTKANIE Z WĘŻAMI„
"DZIEŃ KROPKI"
„BIEDRONKI TO MY”
Pierwszy tydzień września w naszej grupie przebiegał pod hasłem biedronkowych kropek !
„RELAKS W OGRODZIE”
Korzystamy z ostatnich ciepłych dni relaksując się w naszym przedszkolnym ogrodzie.
INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „BIEDRONKI”
W PAŹDZIERNIKU
Tematy kompleksowe:
- „JESIENNE PODRÓŻE PO POLSCE”
- „JESIENNE PODRÓŻE PO POLSCE” C.D.
- „KOSZYK PANI JESIENI”
- „BEZ WODY NIE MA ŻYCIA”
- „JESIENNY KRAJOBRAZ”
Czas realizacji: 30.09. – 1.11.2024r.
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY | – nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata oraz przyrody – rozwijanie wiedzy na temat norm i zachowań obowiązujących na warsztatach – nabywanie wiedzy na temat właściwego zachowania się na targowisku oraz na ulicy i w środkach komunikacji miejskiej w trakcie wycieczki – nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi, np. szacunek do dzieci i dorosłych, szacunek do ojczyzny, życzliwość okazywana dzieciom i dorosłym – poznanie wartości jaką jest pracowitość i jej znaczenia w życiu człowieka i zwierząt |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI | – rozróżnianie głosek na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowa, – utrwalanie nazw i wiadomości dotyczących pór roku – utrwalanie nazw zwierząt leśnych, odróżniania elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości, – rozpoznawanie owoców lasu, warzyw po dotyku, doskonalenie umiejętności opisu, rozwiązywanie zagadek – rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej – poznanie kształtu samogłosek: A, a; E, e; I, i; O, o; U, u; Y, y – kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów wg podanej cechy, – utrwalanie obrazu graficznego liczb: 1, 2 oraz 3 – rozwijanie wyobraźni ruchowej i świadomości swojego ciała, doskonalenie reakcji na charakter muzyki – doskonalenie śpiewu indywidualnego oraz zbiorowego w trakcie nauki piosenek – rozwijanie pomysłowości i sprawności manualnej ręki – rozwijanie umiejętności współdziałania z rówieśnikami w trakcie zabaw, wspólnego tworzenia kącików tematycznych oraz prac porządkowych – rozwijanie zachowań empatycznych oraz odporności emocjonalnej – rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej w trakcie zabaw i ćwiczeń gimnastycznych w sali oraz na powietrzu |
BUDOWANIE POSTAW | – rozwijanie postawy świadomego uczestnika ruchu drogowego w czasie wycieczek – rozwijanie postawy aktywnego odbioru sztuki poprzez uczestniczenie w przedstawieniach itp. – rozwijanie postaw proekologicznych poprzez bezpośredni kontakt z przyrodą ożywioną i nieożywioną – kształtowanie właściwych postaw moralnych pozwalających na w miarę bezkonfliktowe funkcjonowanie w grupie – uświadomienie i rozwijanie postawy szacunku |