Zajączki

Rok szkolny 2013-2014

CZERWIEC U ZAJĄCZKÓW

WAŻNE DATY:

05.06. godz. 9.00.- Święto Bajki połączone z urodzinami "Chatki Puchatka"

06.06. godz.9.00. - Koncert Kolorowych Nuteki w "Chatce Puchatka" pt. "Pan Świerszcz na tropie tańca", prosimy o ubranie dzieci w strój galowy.

09.06. godz 8.00-14.30 - AUTOKAROWA WYCIECZKA WSZYSTKICH PRZEDSZKOLAKÓW Z OKAZJI DNIA DZIECKA DO KRAINY ZABAWY BOGILU – MIEJSCA, GDZIE SPEŁNIAJĄ SIĘ DZIECIĘCE MARZENIA! Park zabaw BOGILU o pow. 5 ha usytuowany około 60 km od Poznania, kierunek Rakoniewice, Grodzisk, Wioska – Jabłonna. Na dzieci będzie czekać mnóstwo atrakcji – sprawdźcie sami na www.bogilu.pl Organizatorem wycieczki jest Rada Rodziców działająca przy naszym Przedszkolu. Wyjazd ok.godz.8.30 przyjazd ok. godz.14.30 Obiekt jest przygotowany na niepogodę – zadaszenia. Rodziców prosimy o przygotowanie dzieciom wygodnego, sportowego stroju. Zgłoszenia kontroli autokarów przez Policję dokona przedstawiciel Rady Rodziców.

25.06. godz. 17.00 - zebranie i zakończenie roku szkolnego w grupie  "Zajączków". Serdecznie zapraszamy rodziców i dzieci.

 

Piosenki:

Niech żyją wakacje


Niech żyją wakacje, 
niech żyje pole i las
I niebo, i słońce, 
wolny, swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka 
i kajak, i skakanka
Będziemy grać w siatkówkę 
od samiutkiego ranka.
Gorące, złote słońce 
na ciemno nas opali
W srebrzystej, bystrej rzece 
będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje, 
niech żyje pole i las
I niebo, i słońce, 
wolny, swobodny czas.

 

PIOSENKA „MOJA RODZINA”

1. My rodzinę dobrą mamy, zawsze razem się trzymamy
I choć czasem czas nas goni, my jak palce jednej dłoni.
Ref. Mama, tata, siostra, brat i ja to mój mały świat
Dużo słońca, czasem grad, to wesoły jest mój świat.

2. Mama zawsze kocha czule, ja do mamy się przytulę,
Tata kocha lecz inaczej, uspokaja, kiedy płaczę.

3. Gdy napsocę i nabroję, siedzę w kącie, bo się boję.
Tata skarci, pożałuje, a mamusia pocałuje.

4. Kiedy nie ma taty, mamy, wszyscy sobie pomagamy
I choć sprzątać nie ma komu, jest wesoło w moim domu.

 

"Kwiatki bratki"

Kwiatki - bratki i stokrotki
dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.

"Pisanki"

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

"Witaminki"

Witaminki witaminki,dla chłopczyka i dziewczyki,

wszyscy mamy dziarskie minki,

bo zjadamy witaminki.

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,

grusza pietruszka i kalarepka,

smaczne porzeczki, słodkie maliny,

to wszystko właśnie są witaminy.

 Kto chce być silny zdrowy jak rybamusi owoce jeść i warzywa MNIAM! MNIAM

Pizza

Chop, chop, chop the tomato

Chop, chop, chop the tomato

Chop, chop, chop the tomato

And put it on the pizza.

 Chop, chop, chop the cheese ...

 Chop, chop, chop the sausage ...

Chop, chop, chop the ham ...

 Chop, chop, chop the eggs ...

 

Five in the bed song

1,2,3,4,5

Five in the bed

And Patch says

Roll over! Roll over!

They all roll over

And Daddy falls out.

Ow!

 

1,2,3,4

Four in the bed

And Patch says

Roll over! Roll over!

They all roll over

And Mummy falls out.

Ow!

 

1,2,3

Three in the bed

And Patch says

Roll over! Roll over!

They all roll over

And sister falls out.

Ow!

 

1,2

Two in the bed

And Patch says

Roll over! Roll over!

They all roll over

And brother fall out.

Ow!

 

1

One in the bed

And Patch says

Goodnight!

 

 

MASZERUJE WIOSNA

1. Tam daleko, gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna
ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi - zielenieje świat.

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

ref Maszeruje...

3. Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas
każda trawka chce już być zielona
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.

ref. Maszeruje... 

Nie  śpijcie  kiedy  wiosna”

 Wiosna  biega  po  łące,

Deszczem  trawy  podlewa,

Popędza  kwiaty,  by  rosły,

Otwiera  liście  na  drzewach.

 Ref. To słońcem  błyśnie,  to  deszczem  pryśnie,

To  śniegiem  sypnie,  to  wiatrem  świśnie.

Nie  śpijcie,  kiedy  wiosna,

Nie  śpijcie,  kiedy  wiosna!

 Wstawajcie,  śpiochy  zimowe,

Spałyście  smacznie  jak  susły,

Kubeł  wody  na  głowę,

Brzuch  napełnijcie  pusty!

 Ref...........

 Wiosna  biega  po  lesie,

Budzi  ospałe  zwierzęta.

Śpiew  ptaków  z  wiatrem  niesie,

Bo  wiosna  o  wszystkim  pamięta.

...

Planowane osiągnięcia dzieci: marzec

 I BLOK TEMATYCZNY: (03-7.03)  JESTEM KOLEŻEŃSKI I LUBIĘ SIĘ BAWIĆ

 - Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi,

- zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych: stosowanie zwrotów grzecznościowych kontaktach z rówieśnikami,

 - współpracowanie w grupie podczas wspólnych zabaw, dzielenie się zabawkami. 

 II BLOK TEMATYCZNY:(10.03-14.03)JESTEM PRZEDSZKOLNYM MUZYKIEM

Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy- taniec wg metody Betti Strauss.

- śpiewanie nowopoznanej piosenki

- uważne słuchanie dłuższego tekstu

- udział w pogadance na temat tekstu

- śpiewanie nowopoznanej piosenki

- wygrywanie rytmów na zrobionym własnoręcznie instrumencie

III BLOK TEMATYCZNY: (17-28.03) WITAMY RADOŚNIE WIOSNĘ

- śpiewanie nowopoznanej piosenki

- umiejętność współpracy z rówieśnikami

- umiejętność wspólnej zabawy

- klasyfikowanie wg wielkości i koloru

-odnajdywanie oznak wiosny

 

   

 Sytuacja w grupie:

 

 

Co dzieci potrafią?

 

Co im sprawia radość, zadowolenie, satysfakcję?

 

Jakie są ich problemy?

 

 

- większość potrafi bawić się z rówieśnikami.

- Zgłaszają swoje potrzeby, problemy nauczycielce.

- Znają imiona swoich koleżanek i kolegów w grupie.

- Wykonują polecenia nauczyciela.

- Sprzątają po sobie zabawki.

- Większość stara się być samodzielnym.

- Dzieci z zainteresowaniem oglądają książeczki.

- Dzieci odpowiadają na zadane pytania.

- Rozwiązują proste zagadki.

- Większość pokazuje i nazywa części ciała.

- Wszyscy podają swoje imię i nazwisko.

- Większość wykonuje poprawnie ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i artykulacyjne ( np. dmuchanie piórka czy mlaskanie)

- Większość dzieci rozbiera dolną część garderoby samodzielnie.

- Większość samodzielnie spożywa posiłki.

- Wszyscy chętnie uczestniczą w zabawach ruchowych.

- Wszyscy rytmicznie poruszają się przy muzyce.

- Większość potrafi prawidłowo trzymać kredkę czy ołówek

- posługiwać się łyżką i widelcem,

- zachować się właściwie przy stole,

- przez dłuższy czas skupić uwagę np. podczas oglądania lub słuchania bajki,

- określać jednoznacznie postawy przeciwstawne: dobry- zły,

- używać zwrotów grzecznościowych,

- poruszać się w szeregu, parami,

- ustawić się w kole, rozsypce i parami,

- złapać oburącz piłkę i odrzucić ją,

- słuchają i rozumieją polecenia,

- w większości potrafią dzielić się zabawkami,

- spokojnie leżeć w czasie odpoczynku – nie przeszkadzać kolegom,

- zwrócić się o pomoc do nauczycielki w razie trudności,

- dzielić się własnymi doświadczeniami,

- w większości zapamiętać tekst wiersza i piosenki,

- rozpoznawać znane zwierzęta domowe, dzikie oraz hodowlane,

- określić charakterystyczne zjawiska atmosferyczne dla poszczególnych pór roku,

- nazwać i rozpoznać podstawowe owoce i warzywa,

 

- dzieci chętnie przychodzą do przedszkola

- zabawa z rówieśnikami

- gry i zabawy z nauczycielką

- większość lubi malować, rysować i lepić z plasteliny

- wychodzenie do ogrodu przedszkolnego, i na spacery poza teren przedszkola

- poobiednie leżakowanie

- zabawy przy muzyce

- słuchanie czytanych przez nauczyciela opowieści, bajek i wierszy

- większość lubi chodzić na zajęcia dodatkowe

- zabawy i gry logiczne

- zagadki słowne i obrazkowe

- zabawy ruchowe

- lubią j. angielski, rytmikę i zajęcia z profilaktyki logopedycznej

- zabawy i grę na instrumentach muzycznych -tworzenie własnych akompaniamentów do znanych utworów,

- być doceniane i w pełni akceptowane,

- zabawy tematyczne, manipulacyjno - konstrukcyjne,

- oglądanie przedstawień teatralnych, próby zabawy w teatr,

- wspólne dla całej grupy zabawy i zajęcia dydaktyczne (dobieranki, zgadywanki, zabawy typu „Co schowałam? Itp.),

- słuchać i bawić się przy muzyce,

- wycieczki poza przedszkole,

 

 

- kilkoro nie potrafi bawić się z innymi dziećmi, bawią się tylko same lub stoją przy nauczycielu, potrzebują szczególnych bodźców

- jedno z dzieci nie dorównuje grupie pod względem emocjonalnym i intelektualnym

- dwoje dzieci ma problemy z mówieniem

 

Lp.

Obszar – Podstawa Programowa

wysokim

zadawala-jącym

niezadawa-lającym

 

1.

 

Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci.

 

*

 

 

2.

 

Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku.

 

*

 

 

3.

 

Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.

 

*

 

 

4.

 

Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

 

*

 

 

5.

 

Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

 

*

 

 

6.

 

Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

 

*

 

 

7.

 

Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem.

 

*

 

 

8.

 

Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec.

 

*

 

 

9.

 

Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.

 

*

 

 

10.

 

Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.

 

*

 

 

11.

 

Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.

 

*

 

 

12.

 

Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.

 

*

 

 

13.

 

Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

 

*

 

 

14.

 

Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.

 

*

 

 

15.

 

Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

 

*

 

Nazwa przedsięwzięcia

Organizator

Efekty

 

 

  1. Piramida Zdrowego Żywienia

 

 

 

 

 

  1. Akademia Aquafresh

 

 

 

  1. Cała Polska czyta Dzieciom

 

  1. Konkurs plastyczny „Świąteczna kartka”

 

 

 

 

 

 

 

- Akademia Zdrowego Przedszkolaka

 

 

 

 

 

marka Aqafresh

 

 

 

Wydawnictwo ABC XXI wieku

 

 

Fundacja ARS

 

 

 

- wiedza dzieci na temat zdrowego odżywiania, umiejętności zapobiegania chorobom i minimalizowania ich skutków, uświadomienie roli higieny i aktywności fizycznej dla zdrowia.

 

- rozwijanie zachowań prozdrowotnych, umiejętności dbania o higienę jamy ustnej

 

- rozwijanie zainteresowań czytelniczych

 

- poznawanie tradycji bożonarodzeniowych, poznawanie nowych technik plastycznych

 

Spotkałam dzisiaj kurczaka Co po baziach skakał.
Za nim kurka podążała I pisanki malowała.
Wtem baranek się ukazał I życzenia złożyć kazał:
Szczęścia i radości moc Na tą Świętą WielkaNoc!
dla wszyskich dzieci z grupy "Zajączków" i ich rodzicom najserdeczniejsze życzenia zdrowych,radosnych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy,smacznego jajka, mokrego dyngusa,a także odpoczynku w rodzinnym gronie.
Życzy: Pani Basia, Pani Agnieszka i Pani Marta

Najserdeczniejsze życzenia zdrowych,radosnych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy,smacznego jajka, mokrego dyngusa,a także odpoczynku w rodzinnym gronie.
Życzy: Pani Basia, Pani Agnieszka i Pani Marta

Poprawiony (wtorek, 03 czerwca 2014 10:36)