Zajączki

Rok szkolny 2015-2016

MAJ U ZAJĄCZKÓW

 

"NAJLEPSZYM SPOSOBEM NA WYCHOWANIE DOBRYCH DZIECI

JEST UCZENIE ICH, CZYM JEST SZCZĘŚCIE".

DZIECI Z GRUPY "ZAJĄCZKÓW" DZIĘKUJĄ PANI MONICE ŁYP - ZALESKIEJ ZA WSPÓLNE SPOTKANIE Z BOHATERAMI ULUBIONYCH DZIECIĘCYCH UTWORÓW LITERACKICH. ZDJĘCIA ZE SPOTKANIA MOŻNA OBEJRZEĆ W NASZEJ PRZEDSZKOLNEJ GALERII.

KOCHANI!!!!

ZAPRASZAMY WSZYSTKICH CHĘTNYCH RODZICÓW, DZIADKÓW, CIOCIE DO WSPÓLNYCH "SPOTKAŃ Z BAJKĄ". NA PEWNO BĘDZIE TO DUŻĄ ATRAKCJĄ I NIESPODZIANKĄ DLA NASZYCH MILUSIŃSKICH. PROSIMY O WCZEŚNIEJSZE UMÓWIENIE TERMINU Z NAUCZYCIELKAMI GRUPY.

PRZYPOMINAMY O OGŁOSZONYM KONKURSIE NA NAJLEPSZEGO AUTORA UTWORU LITERACKIEGO (WIERSZ, OPOWIADANIE, BAJKA - A MOŻE KOMIKS). KOCHANI, SPRAWCIE FRAJDĘ WASZYM POCIECHOM I ZABAWCIE SIĘ Z NIMI WE WSÓLNE WYMYSLANIE NIEZAPOMNIANYCH HISTORII. UTWORY ZOSTANĄ ZAMIESZCZONE W SPECJALNYM WYDANIU GAZETKI PRZEDSZKOLNEJ "PUCHATKOWE NOWINY".

 

INFORMACJA OD TRÓJKI GRUPOWEJ

Podobnie jak w pierwszym semestrze, chcielibyśmy zaproponować zebranie od wszystkich rodziców z "Zajączków" składki na nasz grupowy budżet, z którego opłacane będą m.in. chusteczki suche i mokre, materiały na warsztaty przedświąteczne itp. Opłatę za 2 semestr w wysokości 30 zł prosimy dokonać do dnia 18 marca przelewem na podane niżej konto:

Sławomir Majdański

42 2490 0005 0000 4000 4400 0522 - Alior Bank

Tytuł przelewu: składka grupowa- imię i nazwisko dziecka – 2 semestr

Przykład: składka grupowa- Jan Nowak – 2 semestr

 

 

WAŻNE DATY:

11 MAJA godz. 8.45

WARSZTATY PRZYRODNICZE W GRUPIE "ZAJĄCZKÓW"  pod hasłem "Dziki sąsiad" przeprowadzone przez Fundację Dziupla Inicjatyw Przyrodniczych. Dzieci poznają zwierzęta żyjące w pobliżu człowieka, dowiedzą się jak należy się zachować w momencie spotkania z nimi oraz jakie niebezpieczeństwa czyhają na zwierzęta w miejskiej dżungli.

12 MAJA godz. 15.00

DRODZY RODZICE I DZIADKOWIE.... ZOSTAŃ BOHATEREM PRZEDSZKOLA SWOJEJ POCIECHY! Pragniemy po raz koleny zaprosić Was do wspólnej realizacji "kolorowego przedsięwzięcia", jakim będzie dalsze malowanie ogrodzenia wokół naszego Przedszkola. Przyjdźcie z Pociechami, farbami, pędzlami i gumowymi rękawiczkami… Jeśli jeszcze się zastanawiacie, to w tajemnicy dodajemy, że naleśnikami Pani Izy częstować będziemy! Serdecznie zapraszamy!

13 MAJA godz. 9.00

KOLOROWE NUTKI W „CHATCE PUCHATKA” . W programie Koncert: "Bajka Samograjka". Rodziców prosimy o przygotowanie dzieciom stroju galowego.

  17/19 MAJA godz. 10.00

JESTEŚMY ORGANIZATORAMI IV PRZEGLĄDU DZIECIĘCEJ TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ „ZIELONY DĘBIEC SPEŁNIA MARZENIA” POD HASŁEM "TANECZNIE W NASZEJ OKOLICY".          PRZEGLĄD ODBĘDZIE SIĘ NA TERENIE OGRODU PRZEDSZKOLNEGO. Do udziału w Przeglądzie zaproszone zostały dzieci i młodzież z dębieckich placówek oświatowych: przedszkoli i szkół podstawowych. Celem Przeglądu jest: prezentacja możliwości, umiejętności i zdolności tanecznych, tworzenie atmosfery do zabawy, rozwijanie twórczej postawy dzieci, stworzenie możliwości wymiany doświadczeń, integracja naszej oświatowej społeczności, pokazanie muzyki i tańca, jako jednej z form aktywności ruchowej i sposobu spędzania wolnego czasu. Dzieci z grupy "Zajączków" będą uczestniczyć w przedsięwzięciu jako widzowie.

24 MAJA godz. 17.00

WARSZTATY DLA DZIECI I RODZICÓW Z GRUPY "ZAJĄCZKÓW"  pod hasłem "Z mamą i Tatą jest smacznie i wesoło". W programie zabawy i atrakcje dla dużych i małych - serdecznie zapraszamy. Chętnych rodziców zapraszamy do przygotowania "tearalnej niespodzianki" dla naszych dzieci - prosimy o skontaktowanie się w tej sprawie z Panią Magdą Górską lub z nauczycielkami.

31 MAJA godz. 9.00

WYCIECZKA DZIECI Z GRUPY "ZAJĄCZKÓW" DO BIBLIOTEKI przy ul. Osinowej pod hasłem "Moja pierwsza wizyta w bibliotece". Dzieci poznają miejsce, gdzie można wypożyczyć książkę, będą miały okazję uczestniczyć w lekcji bibliotecznej oraz dowiedzą się jak można wypożyczyć książkę. 

1 CZERWCA godz. 9.30

DZIEŃ DZIECKA W OGRODZIE „PUCHATKA” . Niesamowite atrakcje dla dzieci organizuje Rada Rodziców działająca przy naszym Przedszkolu. Będą one stanowiły wspaniałą niespodziankę dla naszych pociech.

4 CZERWCA godz. 11.00

PIKNIK RODZINNY W CHATCE PUCHATKA. Impreza odbywa się na ternie ogrodu przedszkolnego, a jej współorganizatorem jest Rada Rodziców działająca przy naszym Przedszkolu, która dla dzieci przygotowała wiele atrakcji! Nie zabraknie również pyszności z kuchni szefowej - Pani Izy !!! Zapraszamy do udziału w imprezie, przyjdźcie całymi rodzinami!

 

PIOSENKI I WIERSZE DO NAUKI:

„Moja rodzina”

1.Ja i ty, ty i ja

mamę tatę każdy ma.

Dziadków dwóch i babcie dwie,

brata, siostrę masz lub nie.

Ref. Bo rodzina to rodzice i rodzeństwo,

to są krewni, których łącz pokrewieństwo.

Bo w rodzinie wszyscy bardzo się kochamy

i   gdy trzeba jedni drugim pomagamy.

2. Ja i ty, ty i ja

ciocię, wujka każdy ma.

Krewnych masz, kuzynów też,
nazwij wszystkich jeśli chcesz.

Ref. Bo rodzina to rodzice i rodzeństwo,

to są krewni, których łączy pokrewieństwo.
Bo w rodzinie wszyscy bardzo się kochamy
i gdy trzeba jedni drugim pomagamy.

"Dla mamy i taty" - wierszyk

Moja kochana Mamusiu!

Mój kochany Tatusiu!

To dla ciebie ten wierszyk,

dla ciebie słońce i chmury,

dla ciebie tęcza i wietrzyk.

Wiosną i latem – kwiaty,

jesienią – liście jesienne...

Bądź szczęśliwa, Mamusiu,

bądź szczęśliwy Tatusiu.

Dziś, jutro i codziennie!

"Jadą, jadą dzieci"

1. Jadą, jadą chłopcy,

tra la la la bum!

Śmieją im się oczy,

tra la lal a bum!

Ref. Przyjechali na wakacje,

powitali dziadka, babcię.

tra la la la, bum!

tra la la, la lbum!

2.  Jadą też dziewczynki,

tra la la la bum!

Dumne mają minki,

tra la la la bum!

Ref. Przyjechały na wakacje,

powitały dziadka, babcię.

tra la la la, la la bum!

tra la la la, bum.

"Na wycieczkę"

1. Przyszedł do mnie rano miś,

chciał na spacer ze mną iść.

"Wstawaj, śpiochu, bo już czas

na wycieczkę w las.

Tam słowika słychać śpiew,

krople rosy spadły z drzew,

pająk sieci zaczął snuć,

zbudź się śpiochu, zbudź"

2. Już idziemy, miś i ja,

konik polny marsza gra.

Nogi same niosą nas,

raz i dwa, i raz.

Na poziomki koszyk mam,

jagód zbiorę pełen dzban.

Gdy powrotu przyjdzie czas,

pożegnamy las.

"W naszym ogródeczku"

1. W naszym ogródeczku zrobimy porządki,
zrobimy porządki, zrobimy porządki.
Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki, raz, dwa, trzy.

2. Potem w miękką ziemię włożymy nasionka,
włożymy nasionka, włożymy nasionka.
Będą się wygrzewać na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

3. Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni,
wszystko odmieni, i wszystko odmieni.
W naszym ogródeczku grządki zazieleni,
grządki zazieleni, raz, dwa, trzy.

"Zimno - ciepło" - wiersz

1. Chmurki to przyjdą, to uciekną.

Bawi się kwiecień w zimno - ciepło.

2. Zamrugał słonkiem. Chlapnął deszczem.

O! Ciepło! Cieplej! Szukaj jeszcze!

3. Patrz: tutaj trawa już wyrosła.

Ciepł - gorąco - parzy - wiosna!

"Na łące'

1. Spotkały się na łące bociany i zające,

dwie żaby oraz kaczka,

zwierzaków cała paczka.

Ref. Klekoczą i kicają, kwaczą i kumkają

hałas wielki w koło, bo wszystkim jest weoło. /bis

2. Powiedział bocian żabie:

ja z Tobą się pobawię.

A zając podniósł uszko

dogonisz mnie kaczuszko?

Ref. Klekoczą i kumkają....

„Święta wielkanocne”

1. Święta Wielkanocne cieszy się zajączek,

zerwał bukiet bazi, co rosły na łące,

zerwał bukiet bazi, co rosły na łące.

2. Święta Wielkanocne cieszy się baranek,

zaraz pomaluje koszyczek pisane,k

zaraz pomaluje koszyczek pisanek.

3. Święta Wielkanocne cieszy się kurczątko,

i na obrus kładzie koszyk ze święconką,

i na obrus kładzie koszyk ze święconką.

"Wszędzie zielono" - wiersz

Zielona jest wiosna,

zielona jest trawa.

Zielone są liście

i zielona żaba.

"To nie jest bajeczka"

1. To nie jest bajeczka  
Możecie mi wierzyć  
Dwa małe koziołki  
Mieszkają na wieży.

Ref. Fik – mik, fik – mik

mieszkają na wieży  /x2
 

2.Mają ładny pokój
Lecz w nim nie sprzątają
Każdą nową miotłę  
Natychmiast zjadają.

Ref. Fik – mik, fik – mik

Natychmiast zjadają /x2

3.Kiedy miejski zegar
Wybije dwunastą  
Wychodzą na balkon
Popatrzeć na miasto.

Ref. Fik – mik, fik – mik

Wychodzą na miasto/x2
 

4.Tupią kopytkami,  
Kiwają główkami  
Koziołkową modą  
Różkami się bodą.  
Ref. Fik – mik, fik – mik

Różkami się bodą.

 

"Święto"

1.Babcia ma święto, to babci dzień,

a ja pamiętam o tym.

Kwiatki jej dam, buzi jej dam,

słonko zaświeci złote.

Ref. Babcia moja la la la la la.

babcia moja śiwęto ma. 2x

2. Dziadek ma święto, to dziadka dzień,

a ja pamiętam o tym.

Kwiatki mu dam, buzi mu dam,

Słonko zaświeci złote.

 Ref. Dziadek, babcia la la la la la.

Dziadek, babcia święto ma. 2x

Niechaj dziadzio z babunią- wiersz

Niechaj dziadzio z babunią

tak nam długo żyją,

póki komar i mucha

morza nie wypiją.

A ty mucho, ty komarze,

pijcie wodę powoli,

aż się dziadzio i babcia

nażyją do woli.

"Mikołaj jedzie samochodem"

1.Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,

Bo gdzieś zgubił saneczki

W tę mroźną pogodę.

Ref. Hub – hu – ha,

tra – la – la,

co to za Mikołaj? /x2

2.Mikołaqj, Mikołaj

lat ma już bez liku,

a prezenty dziś wiezie

dzieciom w bagażniku.

Ref. Hu – hu – ha……

"Pachnący gość"

1. Stała pod śniegiem panna zielona,

nikt prócz Zajączków nie kochał jej.

Nadeszły święta i przyszła do nas,

pachnący gościu prosimy wejdź

Ref.: Choinko piękna jak las,

choinko zostań wśród nas. /2x

2. Jak długo zechcesz z nami pozostań,

niech pachnie tobą domowy kąt.

Wieszając jabłka na twych gałązkach,

życzymy wszystkim Wesołych Świąt.

Ref.: Choinko....

"Przylecieli Aniołkowie"

Ref. Hejże, hejże Panie Jezu,

hejże, hejże hoc, hoc.

Chodziliśmy, budziliśmy

Pastuszków całą noc. /2x

1. Przylecieli aniołkowie

Jak ptaszęta z nieba.

I śpiewają Dzieciąteczku

Wesoło jak trzeba.

Ref. Hejże, hejże Panie Jezu,

"Mrugają gwiazdki" - wiersz

Mrugają gwiazdki na niebie,

Uśmiechają się do Ciebie.

Bo to wielka jest nowina,

Panna porodziła syna.

Więc aniołki dziś śpiewają,

Wielką radość ogłaszają.

 

"Pada deszcz'

1. Pada deszcz, pada deszcz,

pada deszcz na dworze.

Taki mokry, że już bardziej

mokry być nie może.

2. Lecą tu, lecą tu

srebrne koraliki.

Zmoczą drzewa, zmoczą pol,a

domy i chodniki.

3. Pada deszcz, pada deszcz,

pada deszcz na dworze.

Stuka, puka, stuka, puka,

straszy kogo może.

4. Mała mysz, mała mysz,

chodzi na paluszkach

i deszczowe koraliki

zbiera do fartuszka.

„Zajączki”

1.Zajączki, zajączki, zajączki

Skakały przez pola i łączki.

Stanęły pod lasem i patrzą,

Jak dzieci się bawią i skaczą.

2.A dzieci podały im rączki

I z dziećmi skakały zajączki

Hop – la - la, hop – la – la, hop – la – la,

Hop – la – la, hop – la - la, hop – la – la.

„Dwa kółeczka”

 1.Patrzcie, patrzcie jak wesoło

Dwa kółeczka krążą w koło.

Dwa kółeczka krążą wraz,

O jakże to cieszy nas.

2.Rączki w górę wyciągamy

Dokoła się obracamy.

Jedną nóżką tupnąć raz

I do tego klasnąć raz.

Drugą nóżką tupnąć raz

I do tego klasnąć raz.

3.Teraz pięknie się skłonimy,

Jak piłeczka podskoczymy.

Jedną nóżką tupnąć raz

I do tego klasnąć raz.

Drugą nóżką tupnąć raz

I do tego klasnąć raz.

"Jestem sobie przedszkolaczek"

1.Jestem sobie przedszkolaczek,
Nie grymaszę i nie płaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam, ram tam tam.

2.
Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
Ram tam tam, ram tam tam.

3.
Kto jest beksą i mazgajem,
Ten się do nas nie nadaje,
Niechaj w domu siedzi sam,
Ram tam tam, ram tam tam

"Grzeczne dzieci" - Grodzieńska Wanda
Stoły ślicznie nakryte,
rączki czysto umyte,
każdy cierpliwie czeka
na swój kubek mleka.
Nie ma plam na fartuszku,
nie ma resztek w garnuszku.
Pod stołem nie ma śmieci,
bo tu jadły grzeczne dzieci.

,,MAM 3 LATKA.”

Mam trzy latka, dwa i pół,
Brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
I mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
Myje ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka
Tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku.
O tchórzliwym koziołeczku
I o piesku, co był w polu,
Nauczyłam się w przedszkolu.

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ZAJĄCZKI” W MIESIĄCU MAJU

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. MALI BADACZE

2. WIOSENNA ŁĄKA

3. NASZE KSIĄŻECZKI

4. BUZIAKI DLA MAMY I TATY

5. BAJKOWY ŚWIAT DZIECKA

ZADANIE 

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI 

 

NABYWANIE WIEDZY 

 

- nauka sprawiania bliskim radości poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami

- doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się w czasie przedstawienia, występu, koncertu muzycznego

- rozumienie, że w każdej sytuacji można zwrócić się o pomoc do

nauczycielki oraz innych pracowników przedszkola

- nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata

- nabywanie umiejętności właściwego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej, rozumienia konieczności nie przeszkadzania innym

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI 

 

 

 

- próby wykonywania poprawnie ćwiczeń regulujących oddech i kształtujących prawidłową postawę

- rozwijanie sprawności manualnych w trakcie łączenia technik plastycznych

- doskonalenie umiejętności ustawiania się na zbiórkę i chodzenia parami

- rozwijanie pamięci poprzez naukę wierszy i piosenek

- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, dzielenia się zabawkami i oczekiwania na swoją kolej

- doskonalenie umiejętności poprawnego trzymania narzędzie kreślarskiego kredki, pędzla

- rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy z całą społecznością przedszkolną,   integrowanie się z dziećmi ze starszych grup

- integrowanie się z większą społecznością oświatową podczas wspólnych występów tanecznych

- nabywanie umiejętności wykonywania eksperymentów, łączenia przyczyny ze skutkiem

- kształtowanie umiejętności chodzenia w czterech kierunkach: przód, tył, prawo, lewo

- rozwijanie podczas spacerów umiejętności wskazywania miejsca, w którym znajdują się: dom rodzinny, przedszkole, plac zabaw itp.

- nabywanie umiejętności współdziałania z nauczycielką oraz rówieśnikami w czasie wykonywania wspólnych zadań (np. tworzenia kącików tematycznych) oraz w czasie zabaw i ćwiczeń

- rozpoznawanie kolorów i nazywanie ich

- nabywanie umiejętności wypowiadania się na temat utworu na podstawie zadawanych pytań

- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów do trzech i dalej w zależności od własnych umiejętności

- nauka posługiwania się długopisem kreślarskim w trakcie poznawania tablicy Witt

 

BUDOWANIE POSTAW 

 

- rozwijanie postaw proekologicznych – dziecko wie, że należy oszczędzać wodę i zakręcać kran po umyciu rąk

- kształtowanie odwagi w podejmowaniu nowych obowiązków oraz

wiary we własne możliwości

- rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw

- rozwijanie postaw proekologicznych w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą

JĘZYK ANGIELSKI:

Słówka: świat – world, green – zielony, blue – niebieski, yellow – żółty, bee - pszczoła, spider - pająk, mosquito– komar, mather – mama, father – tata; big – duży, small- mały, Mother’s Day – dzień mamy,książka – book, train– pociąg, cat – kot, mouse – mysz

Piosenki:„Ifyou happy and youknowit”, „Old McDonald had a farm”, “I Love My MommyYes I Do”, “Five littlemonkeys”, “Weather Song”

Zwroty:„Brushyourteeth” – umyj zęby, wakeup – obudź się

Zabawy: „TouchyourHead”, „Quiet-loud”, „Fingers Family”, „Puffertrain”

Gry: „Memory game”

Opowiadania: „Little Red Riding Hood”

 

 

 

KILKA SŁÓW O GRUPIE "ZAJĄCZKÓW"

    I Wnioski z prowadzonej obserwacji

 

  1. Rozwój fizyczny i motoryczny:

- dzieci w zdecydowanej większości uczestniczą w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, biegają po kole, kopią piłkę do drugiej osoby

- w większości uczą sie stać na jednej nodze i wchodzić po schodach bez pomocy

- zdecydowana większość samodzielnie zdejmuje rozpięte ubranie i zakład oraz zdejmuje obuwie

- wszystkie dzieci samodzielnie spożywają posiłki, potrafią posługiwać się łyżką i widelcem – chociaż nie wszystkie prawidłowo trzymają sztućce

- dwoje dzieci w ogóle nie zgłasza potrzeb fizjologicznych, kilkoro moczy się w czasie odpoczynku

- większość bazgrze z własnej inicjatywy , około połowa grupy potrafi narysować postać człowieka – faza głowonogi.

  1. Rozwój procesów poznawczych i intelektualnych:

- ośmioro dzieci mówi niezrozumiale i niepoprawnie pod względem logopedycznym, zdecydowana       większość rozumie pytania i polecenia, zadaje pytania i potrafi wymienić nazwy przedmiotów na obrazku

- nie wszystkie wypowiadają się z własnej inicjatywy

- zdecydowana większość dzieci lubi oglądać obrazki w książkach oraz składa obrazek z dwóch części

- potrafią wyszukać wśród obrazków tematycznych taki, jaki pokazuje nauczyciel

- z ochotą wspólnie śpiewają piosenki, potrafią zapamiętać krótkie wierszyki

- nie wszystkie rozpoznają (bez nazywania) podstawowe kolory

- niektórym trudno czasami skupić uwagę na wykonywanym zadaniu

- potrafią odtworzyć ruchy i gesty innych, nazywają i wskazują części twarzy i ciała

- wszystkie wskazują koło wśród innych figur , prawie wszystkie posługują się liczebnikami jeden – trzy

- porządkują przedmioty wg wielkości i stosują określenia: dużo, mało

- większość określa położenie przedmiotów w przestrzeni w sytuacjach zadaniowych

 

  1. Rozwój emocjonalno – społeczny:

- dzieci w większości potrafią pokonywać reakcje lękowe

- zdecydowana większość chętnie przebywa w przedszkolu i potrafi bawić się samodzielnie

- zaczynają chętnie bawić się z rówieśnikami

- nie zawsze potrafią przestrzegać norm przyjętych w grupie

- rozpoznają uczucia; smutny, wesoły

- rozwijają umiejętność sprzątania po sobie zabawek

- uczą się używać zwrotów grzecznościowych: proszę, przepraszam, dziękuję.

  2 Organizacja i udział w wydarzeniach zaplanowanych w Kalendarzu Wycieczek Przedszkolnych:

  1. Wycieczka integracyjna „Stara Chata u Kowala”
  2. Wycieczka do Filharmonii

 

  1.  Organizacja i udział w wydarzeniach zaplanowanych w Kalendarzu Imprez i Uroczystości Przedszkolnych:
    1. Piknik Rodzinny „Mali i duzi piraci”
    2. Dzień Absolwenta Przedszkola połączony z Jesiennym balem w ogrodzie witamy Panią Jesień
    3. Święto Misia - Pasowanie na Przedszkolaka
    4. Mikołajki – przedstawienie w wykonaniu pracowników przedszkola
    5. Spotkanie przy wigilijnym stole
    6. Bajkowe Kulinaria
    7. Spotkanie jasełkowe dla rodziców dzieci z grupy „Zajączków”
    8. Noworoczne Spotkanie w „Chatce Puchatka”
    9. Dzień Babci i Dziadka

 

 

    3. Udział w wydarzeniach, konkursach, imprezach organizowanych dla dzieci przez inne podmioty, instytucje, stowarzyszenia

 

Nazwa

Organizator

Efekty

1.konkurs plastyczny „Świąteczna bombka”

Przedszkole nr 142

Zajęcie i miejsca w kategorii dzieci 3-4 letnich

2.konkurs plastyczny „świąteczna pocztówka”

Fundacja Ars

podziękowanie

3.udział w warsztatach przyrodniczych

4.

5.

 4.  Sytuacja w grupie

Co dzieci potrafią?

Co im sprawia radość, zadowolenie, satysfakcję?

Jakie są ich problemy?

 

- reagują na własne imię i nazwisko

- wskazują i określają główne części ciała

- w większości potrafią powiedzieć, czym się chcą bawić

- coraz częściej reagują na polecenia

- znają imiona kolegów z grupy

- w miarę samodzielnie zdejmować dolne części garderoby- zdjąć i założyć buty oraz kapcie

- ustawić się w kole, w pociąg jedno za drugim

- iść na spacer z wężem

- wiedzą w jaki sposób należy korzystać z przyborów służących do wykonywania czynności higienicznych

- dzieci starsze (3 letnie) „pod kontrolą” samodzielnie korzystać z toalety

- potrafią posługiwać się łyżką i widelcem

- samodzielnie spożywać posiłki

- w większości potrafią prosić o pomoc

- coraz częściej sprzątają po sobie zabawki i pomagają we wspólnym porządkowaniu sali

- zdecydowana większość potrafi spokojnie leżeć w czasie odpoczynku

- udzielić odpowiedzi na konkretne pytania

- wyrażać w sposób spontaniczny swoje przeżycia i odczucia

- w zdecydowanej większości rozumie polecenia, które zawierają w swej treści przyimki: na, pod, obok

- w większości zaśpiewać wspólnie piosenkę i powiedzieć wiersz

- porównać przedmioty i stosować określenia: mały – duży; krótki – długi

- klasyfikować przedmioty wg wybranej cechy

- przeliczać przynajmniej do trzech

- rozróżniają i nazywają kształt koła

- kojarzą czynności z określoną sytuacją

- aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych w sali i na powietrzu

- zdecydowana większość właściwie zachować się na koncercie, przedstawieniu

- zgłosić nauczycielce odczuwane dolegliwości

- w większości omijać płaskie przeszkody

- zaczynają bawić się spontanicznie w proste zabawy tematyczne

- występują wspólnie z innymi w przygotowanych przedstawieniach dla najbliższych

- w zdecydowanej większości starają się brać udział w przedstawieniach zgodnie z zaplanowanym ich przebiegiem

- odtwarzać proste układy taneczne

- w zdecydowanej większości potrafią nazywać kolory podstawowe

- budować z klocków kształty w układzie pionowym i poziomym

- są odważni i otwarci w kontaktach z wszystkimi pracownikami przedszkola

- zauważają zmiany zachodzące w przyrodzie typowe dla kolejnych pór roku

- rozumieją konieczność dostosowania ubioru do aktualnych warunków atmosferycznych

- rozpoznają i nazywają podstawowe owoce i warzywa

- wiedzą, że zimą dokarmiamy ptaki

- w większości wypowiedzieć się na temat oglądanego obrazka

- rozpoznać niektóre odgłosy i dźwięki

 

- zabawy ze śpiewem oraz przy muzyce

- działalność plastyczna

- zabawy ruchowe w ogrodzie oraz w sali

- zabawy i ćwiczenia z zastosowaniem przyborów gimnastycznych

- zabawy w formie opowieści ruchowe

- stały rytm dnia – codzienne rytuały

- czytanie książek

- opowieści w formie teatrzyków kukiełkowych, sylwet

- wspólne układanie puzzli, układanek

- zabawy w małych grupach oraz indywidualne

- pobyt w ogrodzie

- zabawy i grę na instrumentach muzycznych

- lubią być zauważane, doceniane i w pełni akceptowane

- bardzo lubią oglądać książki i chętnie słuchają bajek

- kilkoro dzieci korzysta z pampersów

- nie wszystkie zgłaszają potrzeby fizjologiczne na czas,

- często moczą się podczas poobiedniego odpoczynku

- nie potrafią kontrolować własnych emocji

- niektóre dzieci młodsze (2,5 – latki) preferują zabawy samotne, co często bywa przyczyną konfliktów

- nie zawsze utrzymują czystość w miejscu jedzenia

- niektóre dzieci nie potrafią przeprosić, gdy sprawią komuś przykrość

- kilkoro dzieci ma trudności w skupieniu uwagi

- nie zawsze reagują na polecenia

- kilkoro dzieci ma trudności z umiejętnością słownego komunikowania się z otoczeniem

- mówienie głosem o umiarkowanej sile

- kilkoro nie potrafi pohamować złości, egzekwuje swoje potrzeby płaczem i krzykiem

- zbyt szybko poruszają się po korytarzu

- dwoje dzieci ma trudności podczas rozstania z rodzicami

-

 

Poprawiony (czwartek, 12 maja 2016 07:06)