Zajączki

Rok szkolny 2015-2016

CZERWIEC U ZAJĄCZKÓW

 

 

"NAJLEPSZYM SPOSOBEM NA WYCHOWANIE DOBRYCH DZIECI

JEST UCZENIE ICH, CZYM JEST SZCZĘŚCIE".

KOCHANI!!!!

ZAPRASZAMY WSZYSTKICH CHĘTNYCH RODZICÓW, DZIADKÓW, CIOCIE DO WSPÓLNYCH "SPOTKAŃ Z BAJKĄ". NA PEWNO BĘDZIE TO DUŻĄ ATRAKCJĄ I NIESPODZIANKĄ DLA NASZYCH MILUSIŃSKICH. PROSIMY O WCZEŚNIEJSZE UMÓWIENIE TERMINU Z NAUCZYCIELKAMI GRUPY.

PRZYPOMINAMY O OGŁOSZONYM KONKURSIE NA NAJLEPSZEGO AUTORA UTWORU LITERACKIEGO (WIERSZ, OPOWIADANIE, BAJKA - A MOŻE KOMIKS). KOCHANI, SPRAWCIE FRAJDĘ WASZYM POCIECHOM I ZABAWCIE SIĘ Z NIMI WE WSÓLNE WYMYSLANIE NIEZAPOMNIANYCH HISTORII. UTWORY ZOSTANĄ ZAMIESZCZONE W SPECJALNYM WYDANIU GAZETKI PRZEDSZKOLNEJ "PUCHATKOWE NOWINY".

 

INFORMACJA OD TRÓJKI GRUPOWEJ

Podobnie jak w pierwszym semestrze, chcielibyśmy zaproponować zebranie od wszystkich rodziców z "Zajączków" składki na nasz grupowy budżet, z którego opłacane będą m.in. chusteczki suche i mokre, materiały na warsztaty przedświąteczne itp. Opłatę za 2 semestr w wysokości 30 zł prosimy dokonać do dnia 18 marca przelewem na podane niżej konto:

Sławomir Majdański

42 2490 0005 0000 4000 4400 0522 - Alior Bank

Tytuł przelewu: składka grupowa- imię i nazwisko dziecka – 2 semestr

Przykład: składka grupowa- Jan Nowak – 2 semestr

 

 

WAŻNE DATY:

 

1 CZERWCA godz. 9.30 - ze względu na ulewny deszcz został zmieniony termin na 7 czerwca

DZIEŃ DZIECKA W OGRODZIE „PUCHATKA” . Niesamowite atrakcje dla dzieci organizuje Rada Rodziców działająca przy naszym Przedszkolu. Będą one stanowiły wspaniałą niespodziankę dla naszych pociech.

4 CZERWCA godz. 11.00

PIKNIK RODZINNY W CHATCE PUCHATKA. Impreza odbywa się na ternie ogrodu przedszkolnego, a jej współorganizatorem jest Rada Rodziców działająca przy naszym Przedszkolu, która dla dzieci przygotowała wiele atrakcji! Nie zabraknie również pyszności z kuchni szefowej - Pani Izy !!! Zapraszamy do udziału w imprezie, przyjdźcie całymi rodzinami!

9 CZERWCA godz. 9.30

ŚWIETO BAJKI POŁĄCZONE Z URODZINAMI „CHATKI PUCHATKA”. Dzieci z grupy „Biedronek” zapraszają do obejrzenia przedstawienia „Bajka Samograjka”. Po obejrzeniu spektaklu urodzinowe przyjęcie w ogrodzie Przedszkola połączone z degustacją owocowych tortów!!! Rodziców prosimy o przygotowanie dzieciom urodzinowych nakryć głowy.

10 CZERWCA godz. 9.00

KOLOROWE NUTKI W „CHATCE PUCHATKA” . W programie Koncert pod hasłem: "Tajemnica Wyspy Dźwięków”. Rodziców prosimy o przygotowanie dzieciom stroju galowego.

14 CZERWCA - ze względu na złe warunki pogodowe atrakcja została przeniesiona na następny tydzień!!!!!

SUMMER DAY! Dzieci z grupy „Zajączków" spędzą cały dzień w ogrodzie przedszkolnym, łącznie z popołudniowym odpoczynkiem. Nauczycielki zaplanowały wiele atrakcji oraz niespodzianek, które zapewne uatrakcyjnią dzieciom wspaniałą przygodę. Trzymamy kciuki, aby dopisała pogoda!

17 CZERWCA godz. 9.15

WYCIECZKA DO LASKU DĘBIŃSKIEGO dzieci z grupy „Zajączków”  na spotkanie z Panem Leśniczym. Pod okiem "fachowca" maluszki utrwalą wiadomości na temat ochrony przyrody, poznają rośliny rosnące w środowisku leśnym oraz żyjące tam zwierzęta.

22 CZERWCA godz. 17.30 Prosimy rodziców o przygotowanie na zebranie propozycji wycieczek i atrakcji dla dzieci na następny rok szkolny.

ZEBRANIE Z RODZICAMI DZIECI Z GRUPY „ZAJĄCZKÓW” informujące o wnioskach z prowadzonej obserwacji pedagogicznej, konsultacje indywidualne, ustalenie zakresu współdziałania z rodzicami w celu wspierania osiągnięć dzieci i przezwyciężania ewentualnych trudności, podsumowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej w roku szkolnym 2015/2016

PIOSENKI I WIERSZE DO NAUKI:

"Dziwne rozmowy"

1. W chlewiku mieszka świnka

co trąca ryjkiem drzwi.

Gdy niosę jej jedzenie,

to ona kwi, kwi, kwi.

2. Opodal chodzi kaczka,

co krzywe nóżki ma.

Ja mówię jej dzień dobry,

a ona kwa, kwa, kwa.

3. Przed budą trzy szczeniaczki,

podnoszą straszny gwałt.

Ja mówię cicho pieski,

a one hau, hau, hau.

4. W kurniku są kokoszki,

co jajek mają sto.

Ja mówię im dzień dobry,

a one ko, ko, ko.

"Niech żyją wakację"

Ref. Niech żyją wakacje

niech żyje pole i las

i niebo, i słońce,

wolny, swobodny czas.

1.  Pojedzie z nami piłka

i kajak, i skakanka,

będziemy grać w siatkówkę

od samiutkiego ranka.

2. Gorące, złote słońce

na ciemno nas opali,

w srebrzystej, bystrej rzece

będziemy się kąpali.

Ref. Niech żyją wakacje,

niech żyje pole i las

i niebo, i słońce,

wolny, swobodny czas.

"Już lato" - wiersz

Już jest lato, już jest lato !
Wyjeżdżamy z mamą, tatą.
W góry, w lasy lub nad morze,
każdy jedzie tam, gdzie może.
Bliżej słońca, bliżej wody,
by się kąpać dla ochłody.
Na jagody chodzić w las,
bo wakacji nadszedł czas.

 

„Moja rodzina”

1.Ja i ty, ty i ja

mamę tatę każdy ma.

Dziadków dwóch i babcie dwie,

brata, siostrę masz lub nie.

Ref. Bo rodzina to rodzice i rodzeństwo,

to są krewni, których łącz pokrewieństwo.

Bo w rodzinie wszyscy bardzo się kochamy

i   gdy trzeba jedni drugim pomagamy.

2. Ja i ty, ty i ja

ciocię, wujka każdy ma.

Krewnych masz, kuzynów też,
nazwij wszystkich jeśli chcesz.

Ref. Bo rodzina to rodzice i rodzeństwo,

to są krewni, których łączy pokrewieństwo.
Bo w rodzinie wszyscy bardzo się kochamy
i gdy trzeba jedni drugim pomagamy.

"Dla mamy i taty" - wierszyk

Mamo, Tato co Ci dam?

Jedno serce tylko mam.

A wtym sercu rózy kwiat.

Mamo, Tato, żyj sto lat!

"Jadą, jadą dzieci"

1. Jadą, jadą chłopcy,

tra la la la bum!

Śmieją im się oczy,

tra la lal a bum!

Ref. Przyjechali na wakacje,

powitali dziadka, babcię.

tra la la la, bum!

tra la la, la lbum!

2.  Jadą też dziewczynki,

tra la la la bum!

Dumne mają minki,

tra la la la bum!

Ref. Przyjechały na wakacje,

powitały dziadka, babcię.

tra la la la, la la bum!

tra la la la, bum.

"Na wycieczkę"

1. Przyszedł do mnie rano miś,

chciał na spacer ze mną iść.

"Wstawaj, śpiochu, bo już czas

na wycieczkę w las.

Tam słowika słychać śpiew,

krople rosy spadły z drzew,

pająk sieci zaczął snuć,

zbudź się śpiochu, zbudź"

2. Już idziemy, miś i ja,

konik polny marsza gra.

Nogi same niosą nas,

raz i dwa, i raz.

Na poziomki koszyk mam,

jagód zbiorę pełen dzban.

Gdy powrotu przyjdzie czas,

pożegnamy las.

"W naszym ogródeczku"

1. W naszym ogródeczku zrobimy porządki,
zrobimy porządki, zrobimy porządki.
Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki, raz, dwa, trzy.

2. Potem w miękką ziemię włożymy nasionka,
włożymy nasionka, włożymy nasionka.
Będą się wygrzewać na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

3. Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni,
wszystko odmieni, i wszystko odmieni.
W naszym ogródeczku grządki zazieleni,
grządki zazieleni, raz, dwa, trzy.

"Zimno - ciepło" - wiersz

1. Chmurki to przyjdą, to uciekną.

Bawi się kwiecień w zimno - ciepło.

2. Zamrugał słonkiem. Chlapnął deszczem.

O! Ciepło! Cieplej! Szukaj jeszcze!

3. Patrz: tutaj trawa już wyrosła.

Ciepł - gorąco - parzy - wiosna!

"Na łące'

1. Spotkały się na łące bociany i zające,

dwie żaby oraz kaczka,

zwierzaków cała paczka.

Ref. Klekoczą i kicają, kwaczą i kumkają

hałas wielki w koło, bo wszystkim jest weoło. /bis

2. Powiedział bocian żabie:

ja z Tobą się pobawię.

A zając podniósł uszko

dogonisz mnie kaczuszko?

Ref. Klekoczą i kumkają....

„Święta wielkanocne”

1. Święta Wielkanocne cieszy się zajączek,

zerwał bukiet bazi, co rosły na łące,

zerwał bukiet bazi, co rosły na łące.

2. Święta Wielkanocne cieszy się baranek,

zaraz pomaluje koszyczek pisane,k

zaraz pomaluje koszyczek pisanek.

3. Święta Wielkanocne cieszy się kurczątko,

i na obrus kładzie koszyk ze święconką,

i na obrus kładzie koszyk ze święconką.

"Wszędzie zielono" - wiersz

Zielona jest wiosna,

zielona jest trawa.

Zielone są liście

i zielona żaba.

"To nie jest bajeczka"

1. To nie jest bajeczka  
Możecie mi wierzyć  
Dwa małe koziołki  
Mieszkają na wieży.

Ref. Fik – mik, fik – mik

mieszkają na wieży  /x2
 

2.Mają ładny pokój
Lecz w nim nie sprzątają
Każdą nową miotłę  
Natychmiast zjadają.

Ref. Fik – mik, fik – mik

Natychmiast zjadają /x2

3.Kiedy miejski zegar
Wybije dwunastą  
Wychodzą na balkon
Popatrzeć na miasto.

Ref. Fik – mik, fik – mik

Wychodzą na miasto/x2
 

4.Tupią kopytkami,  
Kiwają główkami  
Koziołkową modą  
Różkami się bodą.  
Ref. Fik – mik, fik – mik

Różkami się bodą.

 

"Święto"

1.Babcia ma święto, to babci dzień,

a ja pamiętam o tym.

Kwiatki jej dam, buzi jej dam,

słonko zaświeci złote.

Ref. Babcia moja la la la la la.

babcia moja śiwęto ma. 2x

2. Dziadek ma święto, to dziadka dzień,

a ja pamiętam o tym.

Kwiatki mu dam, buzi mu dam,

Słonko zaświeci złote.

 Ref. Dziadek, babcia la la la la la.

Dziadek, babcia święto ma. 2x

Niechaj dziadzio z babunią- wiersz

Niechaj dziadzio z babunią

tak nam długo żyją,

póki komar i mucha

morza nie wypiją.

A ty mucho, ty komarze,

pijcie wodę powoli,

aż się dziadzio i babcia

nażyją do woli.

"Mikołaj jedzie samochodem"

1.Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,

Bo gdzieś zgubił saneczki

W tę mroźną pogodę.

Ref. Hub – hu – ha,

tra – la – la,

co to za Mikołaj? /x2

2.Mikołaqj, Mikołaj

lat ma już bez liku,

a prezenty dziś wiezie

dzieciom w bagażniku.

Ref. Hu – hu – ha……

"Pachnący gość"

1. Stała pod śniegiem panna zielona,

nikt prócz Zajączków nie kochał jej.

Nadeszły święta i przyszła do nas,

pachnący gościu prosimy wejdź

Ref.: Choinko piękna jak las,

choinko zostań wśród nas. /2x

2. Jak długo zechcesz z nami pozostań,

niech pachnie tobą domowy kąt.

Wieszając jabłka na twych gałązkach,

życzymy wszystkim Wesołych Świąt.

Ref.: Choinko....

"Przylecieli Aniołkowie"

Ref. Hejże, hejże Panie Jezu,

hejże, hejże hoc, hoc.

Chodziliśmy, budziliśmy

Pastuszków całą noc. /2x

1. Przylecieli aniołkowie

Jak ptaszęta z nieba.

I śpiewają Dzieciąteczku

Wesoło jak trzeba.

Ref. Hejże, hejże Panie Jezu,

"Mrugają gwiazdki" - wiersz

Mrugają gwiazdki na niebie,

Uśmiechają się do Ciebie.

Bo to wielka jest nowina,

Panna porodziła syna.

Więc aniołki dziś śpiewają,

Wielką radość ogłaszają.

 

"Pada deszcz'

1. Pada deszcz, pada deszcz,

pada deszcz na dworze.

Taki mokry, że już bardziej

mokry być nie może.

2. Lecą tu, lecą tu

srebrne koraliki.

Zmoczą drzewa, zmoczą pol,a

domy i chodniki.

3. Pada deszcz, pada deszcz,

pada deszcz na dworze.

Stuka, puka, stuka, puka,

straszy kogo może.

4. Mała mysz, mała mysz,

chodzi na paluszkach

i deszczowe koraliki

zbiera do fartuszka.

„Zajączki”

1.Zajączki, zajączki, zajączki

Skakały przez pola i łączki.

Stanęły pod lasem i patrzą,

Jak dzieci się bawią i skaczą.

2.A dzieci podały im rączki

I z dziećmi skakały zajączki

Hop – la - la, hop – la – la, hop – la – la,

Hop – la – la, hop – la - la, hop – la – la.

„Dwa kółeczka”

 1.Patrzcie, patrzcie jak wesoło

Dwa kółeczka krążą w koło.

Dwa kółeczka krążą wraz,

O jakże to cieszy nas.

2.Rączki w górę wyciągamy

Dokoła się obracamy.

Jedną nóżką tupnąć raz

I do tego klasnąć raz.

Drugą nóżką tupnąć raz

I do tego klasnąć raz.

3.Teraz pięknie się skłonimy,

Jak piłeczka podskoczymy.

Jedną nóżką tupnąć raz

I do tego klasnąć raz.

Drugą nóżką tupnąć raz

I do tego klasnąć raz.

"Jestem sobie przedszkolaczek"

1.Jestem sobie przedszkolaczek,
Nie grymaszę i nie płaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam, ram tam tam.

2.
Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
Ram tam tam, ram tam tam.

3.
Kto jest beksą i mazgajem,
Ten się do nas nie nadaje,
Niechaj w domu siedzi sam,
Ram tam tam, ram tam tam

"Grzeczne dzieci" - Grodzieńska Wanda
Stoły ślicznie nakryte,
rączki czysto umyte,
każdy cierpliwie czeka
na swój kubek mleka.
Nie ma plam na fartuszku,
nie ma resztek w garnuszku.
Pod stołem nie ma śmieci,
bo tu jadły grzeczne dzieci.

,,MAM 3 LATKA.”

Mam trzy latka, dwa i pół,
Brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
I mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
Myje ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka
Tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku.
O tchórzliwym koziołeczku
I o piesku, co był w polu,
Nauczyłam się w przedszkolu.

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „ZAJĄCZKI” W MIESIĄCU CZERWCU

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1.  NA WIEJSKIM PODWÓRKU
  2.  WIEM, GDZIE MIESZKAM
  3.  LETNIE PODROŻE
  4.  WAKACYJNE RADY

ZADANIE 

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI 

 

NABYWANIE WIEDZY 

 

- nabywanie wiedzy na temat bezpiecznego zachowania się w pobliżu akwenów wodnych,

- rozumienie konieczności chronienia się przed nadmiernym promieniowaniem słonecznym,

- doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się w czasie przedstawienia, występu, koncertu muzycznego,

- rozumienie, do kogo można zwrócić się w czasie sytuacji niebezpiecznej

- nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata oraz przyrody,

- nabywanie umiejętności właściwego zachowania się w lesie,

- nabywanie świadomości o czym mówi osoba zapowiadająca pogodę oraz stosowanie się w miarę swoich możliwości do tych informacji,

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI 

 

 

 

- otwieranie oczu i nastawianie uszu na wszystko, co dzieje się w przyrodzie latem,

- nabywanie umiejętności wykonywania eksperymentów, łączenia przyczyny ze skutkiem,

- rozwijanie podczas spacerów umiejętności wskazywania miejsca, w którym znajdują się: dom rodzinny, przedszkole, plac zabaw itp.,

- poznawanie sposobów zachowania przedmiotów w wodzie,

- kształcenie pamięci muzycznej i poczucia rytmu,

- rozwijanie inwencji   twórczej, wzbogacenie doświadczeń plastycznych,

- ćwiczenie sprawności dłoni – wycinanie, rysowanie po śladzie, kolorowanie,.

- doskonalenie pamięci poprzez zapamiętywanie i powtarzanie nazw przedmiotów w prawidłowej kolejności,

- porównywanie liczby elementów w zbiorach, posługiwanie się pojęciami: mniej, więcej,

- doskonali poprawność posługiwania się przyimkami: za, obok, przed,

- nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami: wewnątrz, na zewnątrz w trakcie zabaw ruchowych oraz w czasie opowiadania treści obrazków,

- kształtowanie umiejętności zabawy dostępnym materiałem przyrodniczym i czerpania z tego radości,

- poznawanie różnych ekosystemów: morze, góry, las,

- nabywanie umiejętności współdziałania z nauczycielką oraz rówieśnikami w czasie wykonywania wspólnych zadań (np. tworzenia kącików tematycznych) oraz w czasie zabaw i ćwiczeń,

- stosowanie zasady nie wkładania do nosa, uszu, gardła ciał obcych (rozumienie bezpieczeństwa),

- rozwijanie umiejętności odwracania odzieży na prawą stronę,

- nauka posługiwania się długopisem kreślarskim w trakcie poznawania tablicy Witt,

 

BUDOWANIE POSTAW 

 

- rozwijanie postaw proekologicznych - przestrzeganie zasad dotyczących utrzymywania porządku i szanowania przyrody ożywionej i nieożywionej,

- budowanie postaw patriotycznych poprzez poznawanie rodzinnego kraju poprzez bezpośrednie obserwacje; wycieczki, spacery, spotkania z ciekawymi ludźmi oraz obrazy i opowiadania,

- rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw nad wodą.

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Słówka:pies - dog , kot – cat, krowa- cow, house – dom, water– woda, kamień – stone, drewno – wood, słoma – straw, holidays – wakacje, auto - car , rower – bicykle, mountain – góry, sea– morze, plaża – beatch, pływanie – swiming

Piosenki:„Five littleducks”, „Wake up!”, „Weathersong”, „Five littlemonkeys”

Zabawy:„TouchYellow”, „ABRACADABRA”, „Simon says”, „Colours”

Opowiadania:„Ali and the magiccarpet”

 

KILKA SŁÓW O GRUPIE "ZAJĄCZKÓW"

    I Wnioski z prowadzonej obserwacji

 

  1. Rozwój fizyczny i motoryczny:

- dzieci w zdecydowanej większości uczestniczą w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, biegają po kole, kopią piłkę do drugiej osoby

- w większości uczą sie stać na jednej nodze i wchodzić po schodach bez pomocy

- zdecydowana większość samodzielnie zdejmuje rozpięte ubranie i zakład oraz zdejmuje obuwie

- wszystkie dzieci samodzielnie spożywają posiłki, potrafią posługiwać się łyżką i widelcem – chociaż nie wszystkie prawidłowo trzymają sztućce

- dwoje dzieci w ogóle nie zgłasza potrzeb fizjologicznych, kilkoro moczy się w czasie odpoczynku

- większość bazgrze z własnej inicjatywy , około połowa grupy potrafi narysować postać człowieka – faza głowonogi.

  1. Rozwój procesów poznawczych i intelektualnych:

- ośmioro dzieci mówi niezrozumiale i niepoprawnie pod względem logopedycznym, zdecydowana       większość rozumie pytania i polecenia, zadaje pytania i potrafi wymienić nazwy przedmiotów na obrazku

- nie wszystkie wypowiadają się z własnej inicjatywy

- zdecydowana większość dzieci lubi oglądać obrazki w książkach oraz składa obrazek z dwóch części

- potrafią wyszukać wśród obrazków tematycznych taki, jaki pokazuje nauczyciel

- z ochotą wspólnie śpiewają piosenki, potrafią zapamiętać krótkie wierszyki

- nie wszystkie rozpoznają (bez nazywania) podstawowe kolory

- niektórym trudno czasami skupić uwagę na wykonywanym zadaniu

- potrafią odtworzyć ruchy i gesty innych, nazywają i wskazują części twarzy i ciała

- wszystkie wskazują koło wśród innych figur , prawie wszystkie posługują się liczebnikami jeden – trzy

- porządkują przedmioty wg wielkości i stosują określenia: dużo, mało

- większość określa położenie przedmiotów w przestrzeni w sytuacjach zadaniowych

 

  1. Rozwój emocjonalno – społeczny:

- dzieci w większości potrafią pokonywać reakcje lękowe

- zdecydowana większość chętnie przebywa w przedszkolu i potrafi bawić się samodzielnie

- zaczynają chętnie bawić się z rówieśnikami

- nie zawsze potrafią przestrzegać norm przyjętych w grupie

- rozpoznają uczucia; smutny, wesoły

- rozwijają umiejętność sprzątania po sobie zabawek

- uczą się używać zwrotów grzecznościowych: proszę, przepraszam, dziękuję.

  2 Organizacja i udział w wydarzeniach zaplanowanych w Kalendarzu Wycieczek Przedszkolnych:

  1. Wycieczka integracyjna „Stara Chata u Kowala”
  2. Wycieczka do Filharmonii

 

  1.  Organizacja i udział w wydarzeniach zaplanowanych w Kalendarzu Imprez i Uroczystości Przedszkolnych:
    1. Piknik Rodzinny „Mali i duzi piraci”
    2. Dzień Absolwenta Przedszkola połączony z Jesiennym balem w ogrodzie witamy Panią Jesień
    3. Święto Misia - Pasowanie na Przedszkolaka
    4. Mikołajki – przedstawienie w wykonaniu pracowników przedszkola
    5. Spotkanie przy wigilijnym stole
    6. Bajkowe Kulinaria
    7. Spotkanie jasełkowe dla rodziców dzieci z grupy „Zajączków”
    8. Noworoczne Spotkanie w „Chatce Puchatka”
    9. Dzień Babci i Dziadka

 

 

    3. Udział w wydarzeniach, konkursach, imprezach organizowanych dla dzieci przez inne podmioty, instytucje, stowarzyszenia

 

Nazwa

Organizator

Efekty

1.konkurs plastyczny „Świąteczna bombka”

Przedszkole nr 142

Zajęcie i miejsca w kategorii dzieci 3-4 letnich

2.konkurs plastyczny „świąteczna pocztówka”

Fundacja Ars

podziękowanie

3.udział w warsztatach przyrodniczych

4.

5.

 4.  Sytuacja w grupie

Co dzieci potrafią?

Co im sprawia radość, zadowolenie, satysfakcję?

Jakie są ich problemy?

 

- reagują na własne imię i nazwisko

- wskazują i określają główne części ciała

- w większości potrafią powiedzieć, czym się chcą bawić

- coraz częściej reagują na polecenia

- znają imiona kolegów z grupy

- w miarę samodzielnie zdejmować dolne części garderoby- zdjąć i założyć buty oraz kapcie

- ustawić się w kole, w pociąg jedno za drugim

- iść na spacer z wężem

- wiedzą w jaki sposób należy korzystać z przyborów służących do wykonywania czynności higienicznych

- dzieci starsze (3 letnie) „pod kontrolą” samodzielnie korzystać z toalety

- potrafią posługiwać się łyżką i widelcem

- samodzielnie spożywać posiłki

- w większości potrafią prosić o pomoc

- coraz częściej sprzątają po sobie zabawki i pomagają we wspólnym porządkowaniu sali

- zdecydowana większość potrafi spokojnie leżeć w czasie odpoczynku

- udzielić odpowiedzi na konkretne pytania

- wyrażać w sposób spontaniczny swoje przeżycia i odczucia

- w zdecydowanej większości rozumie polecenia, które zawierają w swej treści przyimki: na, pod, obok

- w większości zaśpiewać wspólnie piosenkę i powiedzieć wiersz

- porównać przedmioty i stosować określenia: mały – duży; krótki – długi

- klasyfikować przedmioty wg wybranej cechy

- przeliczać przynajmniej do trzech

- rozróżniają i nazywają kształt koła

- kojarzą czynności z określoną sytuacją

- aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych w sali i na powietrzu

- zdecydowana większość właściwie zachować się na koncercie, przedstawieniu

- zgłosić nauczycielce odczuwane dolegliwości

- w większości omijać płaskie przeszkody

- zaczynają bawić się spontanicznie w proste zabawy tematyczne

- występują wspólnie z innymi w przygotowanych przedstawieniach dla najbliższych

- w zdecydowanej większości starają się brać udział w przedstawieniach zgodnie z zaplanowanym ich przebiegiem

- odtwarzać proste układy taneczne

- w zdecydowanej większości potrafią nazywać kolory podstawowe

- budować z klocków kształty w układzie pionowym i poziomym

- są odważni i otwarci w kontaktach z wszystkimi pracownikami przedszkola

- zauważają zmiany zachodzące w przyrodzie typowe dla kolejnych pór roku

- rozumieją konieczność dostosowania ubioru do aktualnych warunków atmosferycznych

- rozpoznają i nazywają podstawowe owoce i warzywa

- wiedzą, że zimą dokarmiamy ptaki

- w większości wypowiedzieć się na temat oglądanego obrazka

- rozpoznać niektóre odgłosy i dźwięki

 

- zabawy ze śpiewem oraz przy muzyce

- działalność plastyczna

- zabawy ruchowe w ogrodzie oraz w sali

- zabawy i ćwiczenia z zastosowaniem przyborów gimnastycznych

- zabawy w formie opowieści ruchowe

- stały rytm dnia – codzienne rytuały

- czytanie książek

- opowieści w formie teatrzyków kukiełkowych, sylwet

- wspólne układanie puzzli, układanek

- zabawy w małych grupach oraz indywidualne

- pobyt w ogrodzie

- zabawy i grę na instrumentach muzycznych

- lubią być zauważane, doceniane i w pełni akceptowane

- bardzo lubią oglądać książki i chętnie słuchają bajek

- kilkoro dzieci korzysta z pampersów

- nie wszystkie zgłaszają potrzeby fizjologiczne na czas,

- często moczą się podczas poobiedniego odpoczynku

- nie potrafią kontrolować własnych emocji

- niektóre dzieci młodsze (2,5 – latki) preferują zabawy samotne, co często bywa przyczyną konfliktów

- nie zawsze utrzymują czystość w miejscu jedzenia

- niektóre dzieci nie potrafią przeprosić, gdy sprawią komuś przykrość

- kilkoro dzieci ma trudności w skupieniu uwagi

- nie zawsze reagują na polecenia

- kilkoro dzieci ma trudności z umiejętnością słownego komunikowania się z otoczeniem

- mówienie głosem o umiarkowanej sile

- kilkoro nie potrafi pohamować złości, egzekwuje swoje potrzeby płaczem i krzykiem

- zbyt szybko poruszają się po korytarzu

- dwoje dzieci ma trudności podczas rozstania z rodzicami

-

 

Poprawiony (wtorek, 14 czerwca 2016 16:49)