wtorek, 13 grudzień 2016 00:09

Grudzień u Wiewiórek

Napisał


"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

 

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Małgorzata Malczewska: Poniedziałek 8.00 - 16.00 Wtorek 8.00 -16.00 Środa 8.00 - 16.00 Czwartek 7.00 - 11.30 Piątek 7.00 -11.30

Anna Hoppe: Czwartek 11.30 -16.30 Piątek 11.300 -16.00

Asystentka nauczyciela Karolina Cendalska 8.00 - 16.00

 

 

 

DRODZY RODZICE!

Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje - dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo tematy zajęć oraz piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.

Kontynuując przedszkolną tradycję, zapraszamy chętnych Rodziców (ale nie tylko), do "spotkań z bajką"- w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom. 

Mama, tata, dziadek, babka
wujek, ciocia, czy sąsiadka...
Kto dziś bajki czytać lubi
niechaj bardzo się tym chlubi-
krótkie i długie, mądre i "w dechę"
aby dzieciaczki miały uciechę. 
Więc kto jest chętny- to zapraszamy,
bajek, bajeczek dziś posłuchamy... :)

 

 

Ważne Daty!!!

2.12 godz. 8.30  WYJAZD DZIECI UCZESTNICZĄCYCH W KONCERTACH „KOLOROWYCH NUTEK” DO POZNAŃSKIEJ FILHARMONI - PAŁACU KRÓLOWEJ MUZYKI - udział dzieci w Koncercie pt.: "Ulica Śnieżynkowa". Wyjazd sprzed Przedszkola zamówionymi autokarami godz. 8.30 do Auli UAM. Rodziców przypominamy o przygotowaniu dla dziecka stroju galowego. Koszt autokarów finansowany jest przez Radę Rodziców. ŚNIADANIE W TYM DNIU ZAPLANOWANO NA GODZ. 7.30.

4.12 godz. 16.30 Warsztaty świąteczne dla rodziców i dzieci pod hasłem "Bożonarodzeniowe spotkanie z książką". 

6.12 godz.9.00 KONCERT „KOLOROWYCH NUTEK” W PRZEDSZKOLU POD HASŁEM: „Muzyczna szkatułka pod choinkę" Rodzicom przypominamy o przygotowaniu dla dziecka stroju galowego.

6.12 godz.17.30 R O D Z I C E   D Z I E C I O M !!! MIKOŁAJKOWA NIESPODZIANKA DLA PRZEDSZKOLAKÓW !!! WSZYSTKICH RODZICÓW WRAZ Z DZIEĆMI I NAJBLIŻSZYMI ZAPRASZAMY DO DAWNEGO GIMNAZJUM NR 43 PRZY UL. ŁOZOWEJ 53 OBECNIE SZKOŁA PODSTAWOWA NR 84 TAM ODBĘDZIE SIĘ NIECODZIENNY SPEKTAKL DLA DZIECI W WYKONANU RODZICÓW! PRZYGOTOWYWANY PIECZOŁOWICIE, POPRZEDZONY WIELOMA PRÓBAMI, POTEM, BÓLEM, ŁZAMI ŚMIECHU, RADOŚCI, TREMĄ, ALE PRZEDE WSZYSTKIM CHĘCIĄ ZROBIENIA MILUSIŃSKIM WIELKIEJ NIESPODZIANKI !

17.12 godz. 9.00  SPOTKANIE PRZY WIGILIJNYM STOLE W „CHATCE PUCHATKA” W uroczystej Wigilii wezmą udział wszystkie dzieci i zaproszeni goście. Dzieci z grupy „Tygrysków” zaproszą dzieci na świąteczny spektakl pt.: "Wędrowała kolęda po Polsce". „Chatkę Puchatka” odwiedzi również Święty Mikołaj, który rozda dzieciom prezenty. W tym dniu rodziców prosimy o odświętne ubranie dzieci.

19.12 godz.17.00 JASEŁKOWE SPOTKANIE DLA RODZICÓW. Zapraszamy dzieci i rodzeństwo dzieci na jasełka pt.: "Choinkowy czar"

 

Piosenki do nauki

"KACZKA PSTRA"

1. Kaczka pstra dziatki ma.
Siedzi sobie na kamieniu,
trzyma dudki na ramieniu,
Kwa, kwa, kwa, pięknie gra.

2. Gąsiorek, indorek
na bębenku wybijają,
Pana wdzięcznie wysławiają,
Gę, gę, gę, gęgają.

3. Skowronek jak dzwonek,
gdy do nieba się podnosi,
o kolędę pięknie prosi:
fir, fir, fir, tak prosi.

"BLASKU LATARENEK"

1. Jak to ładnie, jak wesoło

przy dźwiękach piosenek

tańczyć razem, tańczyć w koło

w blasku latarenek.

ref. Wietrzyk z nami bawi się,

przelatuje w płomyk dnie!

W prawo raz, w lewo dwa!

Tańczy płomyk, tańczę ja!

2. Latarenki są jak gwiazdki,

co wpadły nam w ręce.

I migocą swoim blaskiem

w pięknej tej piosence.

ref. Wietrzyk z nami .....

„PRZYBYLI UŁANI POD OKIENKO”

1.Przybyli ułani pod okienko, (bis)

Pukają, wołają: "wpuść panienko! "(bis)

2."O Boże, a cóż to za wojacy?" (bis)

"Otwieraj! Nie bój się to czwartacy!" (bis)

3.Przyszliśmy napoić nasze konie, (bis)

Za nami piechoty pełne błonie." (bis)

MAŁE CZERWONE JABŁUSZKO

1. Małe czerwone jabłuszko

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

ref. Za rączki się trzymają

i w koło obracają.   2x

2. Małe czerwone jabłuszko

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

ref. Jabłuszko podskakuje,

a gruszkaprzytupuje    2x

3. Małe czerwone jabłuszko

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

ref. W rączki klaszcze jabłuszko

rezem z dojrzała gruszką.    2x

SEKRET CZTEROLATKA

1. Coś wam powiem w tajemnicy,

wielki sekret zdradzę wam.

Lubię chodzić do przedszkola,

cztery latka przecież mam.

Lubię chodzić do przedszkola,

cztery latka przecież mam.

2. Pani czyta nam bajeczkę,

w której mieszka dobry smok.

No to pędzę już do sali,

tylko cmoknę mamę: cmok.

No to pędzę już do sali,

tylko cmoknę mamę: cmok.

 

KWIATY DLA JESIENI

1. Do przedszkola przyszła Jesień:

- Czy tu jest mój synek Wrzesień?

- Nie ma, nie ma! - mówią dzieci.

Może z babim latem leci?

- Nie ma, nie ma! - mówią dzieci.

Może z babim latem leci?

2. Odnalazła synka w lesie

-tam malował kwiaty Wrzesień.

- To dla ciebie, mamo, wrzosy

z perełkami srebrnej rosy.

- To dla ciebie, mamo,

wrzosyz perełkami srebrnej rosy. 

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU WIEWIÓRKI

Tematy kompleksowe:

MOJA OJCZYZNA – ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

JESIENNA POGODA

NIE LUBIMY HAŁASU

ZABAWY NA JESIENNE WIECZORY

Termin: 4.11-29.11.2019

ZADZANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANANIE WIEDZY

- poznanie pogody charakterystycznej dla późnej jesieni

- poznanie legendy o początkach państwa polskiego

- zapoznanie z sposobami przygotowania się do zimy

- nabywanie wiedzy o konieczności spożywania warzyw i owoców jako źródła witamin

- poznanie przyczyn hałasu i sposobów jego unikania

- poznanie szkodliwości smogu

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- zapamiętanie tekstu piosenki pt. ”Pada deszcz”, ilustrowanie treści ruchem

- wyrabianie poczucia wspólnoty grupowej

- rozwijanie sprawności grafomotorycznych

- zachowania się w niebezpiecznych sytuacjach

- określania wielkości, segregowania przedmiotów według podanej cechy

- uważnego słuchania tekstów literackich; analizuje, wyciąga wnioski

- rozwijanie sprawności grafomotorycznych

- zachowania równowagi ciała w utrudnionych warunkach

- wskazywania na mapie morza Bałtyckiego, gór - Tatry

- określania pogody oraz dostosowania ubioru do niej

- przeliczania przedmiotów w zakresie znanym dziecku

- unikania hałasu

BUDOWANIE POSTAW

- pozytywnego stosunku do otaczającej nas przyrody

- proekologicznej, bycia odpowiedzialnym za przyrodę

- świadomości narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami

- rozumienie znaczenia bycia małym patriotą w odniesieniu do własnego kraju

JĘZYK ANGIELSKI

- osłuchanie się ze słownictwem: rainy, sunny, cloudy, stormy, windy, amblem, anthem, eagle, winter, snowman, cold, donkey, bear, rabbit.

- zabawa ruchowa What is missing , Hot/cold, Shapes-don't move!, Give me...., Spider!, "Sit on the color"

- piosenka "Good morning"”, „ Wheels of the bus”, “"Shapes”, "Touch your head", "Head and shoulders",   "Colors"

- zabawa dydaktyczna "What is missing", "Give me ...", "What's the weather like?", " Touch and tell",

- Rymowanka - One, two put on your shoe!

 

 

 

 


 

 

 

Czytany 8165 razy Ostatnio zmieniany niedziela, 01 grudzień 2019 13:48