wtorek, 13 grudzień 2016 00:09

Kwiecień u Wiewiórek

Napisała


"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

 

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Małgorzata Malczewska: Poniedziałek 12.00-17.00 Wtorek 7.00 -12.00 Środa 7.00 - 12.00 Czwartek 12.00 - 17.00 Piątek 6.00 -12.00

Asystentka nauczyciela Karolina Cendalska 8.00 - 16.00

 

TYDZIEŃ

06.04. - 10.04.

ŚWIĘTA WIELKIEJNOCY TUŻ TUŻ

Cele szczegółowe:

- rozbudzanie ciekawości otaczającym światem poprzez przeprowadzanie doświadczeń i eksperymentów z jajkami

- stwarzanie warunków do poznawania tradycji i obrzędów rodzinnych oraz wybranych elementów dziedzictwa kulturowego własnego regionu; kształtowanie tożsamości lokalnej, regionalnej i narodowej

- rozwijanie zainteresowań umiejętnością czytania i pisania oraz książkami

- rozwijanie umiejętności skupiania się na tekście czytanym przez osobę dorosłą

- rozwijanie sprawności rąk w zakresie motoryki małej, tworzenie różnorakich prac plastycznych; płaskich i przestrzennych

- rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez poznawanie utworów muzyki klasycznej i swobodnych interpretacji ruchowych

 

W tym tygodniu „Czytanie przed spaniem” czyli

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM:

https://www.youtube.com/watch?v=zzLic6QmgYY- „Basia i tata”

https://www.youtube.com/watch?v=r9GCDlv8Ej8- „Rybki”

https://www.youtube.com/watch?v=vb8DViB06aA- „O Panu Wielorybie i Małej Szu”

https://www.youtube.com/watch?v=mN6LX9SbA8w- „Domek dla lalek”

https://www.youtube.com/watch?v=ZP8XM47ebzs- „Reksik”

 

Propozycje prac plastycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=7zL_EQkqrmg&feature=emb_rel_pause- zając z papieru

https://www.youtube.com/watch?v=cYSzOuY5_Jg- zając z papieru

https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8- zając ze skarpetki

https://www.youtube.com/watch?v=VBxAsP_9GXU- owieczka z rolki

https://www.youtube.com/watch?v=xLKqVpCcoDg- kurki

http://krokotak.com/2017/04/easy-to-make-easter-card/- kartki

https://ekodziecko.com/pastelowe-pisanki- pisanki

 

Propozycje zabaw logopedycznych:

https://view.genial.ly/5e725cd34a657633e38c047b/horizontal-infographic-review-zadania-logopedyczne

 

Propozycja zabaw ruchowych w domu od VEOLII S.A:

https://www.fundacja.veolia.pl/aktualnosci/sportowa-akademia-veolia-junior-wystartowala-line

ruchowe przedszkole

 

Ciekawa propozycja POZNAŃSKIEJ PALMIARNI: Napisz do Palmiarni!- konkursy dla dzieci w Palmiarni Poznańskiej

https://www.palmiarnia.poznan.pl/pl/9-nieprzypisane/458-konkursy

palmiarnia         palmiarnia 1palmiarnia 2

 

 

 

Ciekawa propozycja ESTRADY POZNAŃSKIEJ:

http://bit.ly/zwierzyniec_DNP2020

 https://bit.ly/ksrdladzieci

 

 zwierzyniec 1

 

Drodzy Rodzice, w tym tygodniu OWOWIĄZKOWE !!!

CZYTANIE NA DRUGIE ŚNIADANIE:

- https://www.youtube.com/watch?v=es8Lb8bZ6rw - Małgorzata Swędrowska, pamiętacie?.

- https://www.youtube.com/watch?v=08wkgUdYOKc – Michał Rusinek-świetne logopedycznie.

- https://www.youtube.com/watch?v=MkyeMUbvrFE – Wojciech Widłak, „Pan Kuleczka”.

- https://www.youtube.com/watch?v=EFtxDQTMhHc – Joanna Olech, potwory…

- https://www.youtube.com/watch?v=MxHZJXmWfrk – Maciej Wojtyszko i… niezapomniana Bromba.

 

ORAZ propozycje zabaw logopedycznych, doskonalących szereg szumiący:

https://www.mimowa.pl/seplenienie/gry/szumiace-pudelka

https://www.mimowa.pl/seplenienie/gry/lody-syczki

https://www.mimowa.pl/seplenienie/gry/pierniczki

https://www.mimowa.pl/seplenienie/gry/konstruktor

https://www.mimowa.pl/seplenienie/gry/osa

 

 

DRODZY RODZICE!

W tym wyjatkowym czasie zachęcamy do korzystania z ciekawych stron, blogów, pomysłów zajęć z dziećmi w domu, życząc aby ten czas szczególnie intensywnie spędzany z pociechami przyniósł Wam wiele radości. Oto propozycje:

Witam , poniżej znajdziecie Państwo adresy do piosenek na You Tube , stron oraz instrukcje do zabaw z językeim angielskim, w które możecie pobawić się w domu z dziećmi . Pozdrawiam

Agata Jankowska

adresy do stron :

https://www.fullofideas.pl/tag/spring-wiosna/page/2/

ewentualnie strona z różnymi grami , ale to już bardziej dla starszaków

https://www.crazygames.com/c/puzzle

linki do piosenek :

https://www.youtube.com/watch?v=00o2Cbcc2N8&list=RD00o2Cbcc2N8&start_radio=1

https://www.youtube.com/watch?v=pKqnSRDzkgw

https://www.youtube.com/watch?v=03pyY9C2Pm8

https://www.youtube.com/watch?v=aXZWgOf2lSA – warto zapoznać z nią dzieci, ponieważ

bardzo ją lubią :)

Propozycje zabaw:

Sun and rain

Możecie pobawić się w bardzo prostą zabawę, idealną dla najmłodszych: rodzic trzyma

dwie flashcards: sun i rain, pokazuje dzieciom, że sun = stand up, rain = sit down, po kilku razach sam przestaje wykonywać te ruchy, podnosi jedynie do góry jedną lub drugą kartę, wymawiając na głos słowo, które się na niej znajduje. By uczynić ją atrakcyjną dla maluchów, zmieniajcie tempo, starajcie się “podpuścić” dzieci, podnosząc najpierw kilka razy na przemian karty sun i rain, a potem nagle dwa razy pod rząd tylko jedną z nich – dzieci bardzo to bawi, a przy okazji uczy koncentracji :).

Shark

Wszyscy chodzimy sobie w kółeczku, jedna osoba zostaje rekinem, któremu uczestnicy zabawy zadają pytanie “How are you today?” Shark miewa różne nastroje, którymi chętnie dzieli się z uczestnikami zabawy, mówiąc I am happy / I am sad / I am sleepy. Wtedy jednak nic złego się nie dzieje (szczęśliwy rekin = niegroźny rekin :)), gorzej kiedy z jego ust usłyszymy I am hungry. Na te słowa wszystkie dzieci muszą uciekać, a jedynym ratunkiem jest złapanie czegoś w ustalonym wcześniej kolorze.

What is missing ?

Generalnie chodzi o rozłożenie w widocznym miejscu (np. na podłodze/stoliku)) kilku kart lub przedmiotów, a następnie zabranie jednego z nich podczas gdy dzieci nie patrzą (mogą się odwrócić lub po prostu zamknąć oczy). Jeżeli bawimy się przedmiotami, przykrywam je chustą, spod której wyciągam jeden z nich i dopiero wtedy zabieram chustę. Dzieci mają za zadanie odgadnąć what’s missing?

Serdecznie pozdrawiam i życzę miłej zabawy oraz zdrowia :)

 

- zabawy plastyczne: https://zszywka.pl/zrodlo/krokotak.com

- sensoplastyka: http://kolorowy-swiatdzieci.blogspot.com/2014/11/literowe-kregle.html

- język angielski: https://www.dreamenglish.com/

- https://rodzicowo.pl/artykuly/co-robic-z-dzieckiem-w-domu-100-pomyslow-na-zabawy/

Co robic z dzieckiem w domu? ,100 pomysłów na zabawy

1. Upiec i ozdobić ciasteczka
2. Pobawić się w teatrzyk
3. Zrobić pokaz mody
4. Zrobić karmnik dla ptaków
5. Układać puzzle
6. Zrobić sobie sesję fotograficzną z gadżetami
7. Stworzyć własną grę planszową
8. Zbudować namiot z kocy i poduszek
9. Czytać książki
10. Bawić się w kalambury
11. Bawić się w ciepło/zimno
12. Wydrukować kolorowankiz internetu
13. Bawić się w sklep
14. Ugotować razem obiad, wspólniezaplanować menu
15. Zrobić pyszny, kolorowy deser
16. Zrobić seans filmowo-bajkowyz popcornem
17. Ułożyć zamek z klocków
18. Zrobić samodzielnie piasek kinetyczny
19. Zrobić samodzielnie instrumenty i urządzić koncert
20. Zrobić list - wycinankę ze starych gazet
21. Zrobić figurki z warzyw, a potem je schrupać
22. Zrobić frytki z jabłek i je schrupać
23. Zagrać w zgadywanie smaków
24. Zrobić konkurs na największą wieżę z klocków
25. Zasadzić kiełki/fasolę na parapecie i obserwować jej wzrost
26. Nagrywać filmiki w aplikacji Boomerang – mega frajda dla dzieci
27. Bawić się w restaurację
28. Bawić się w „Kto najdłużej wytrzyma…”
29. Zrobić pokaz zabawek
30. Uszyć prostą zabawkę lub poduszkę
31. Bawić się w zamianę ról
32. Bawić się w segregowanie (guzików, fasolek)
33. Bawić się w skojarzenia (np. słońce-gorąco-wakacje-szkoła)
34. Podchody w domu
35. Zabawa w ciuciubabkę

36. Zabawa w „Raz dwa trzy, baba Jaga patrzy”
37. Zgadywanki z zasłoniętymi oczami -„Co to za przedmiot?”
38. Tor przeszkód
39. Wklejać zdjęcia do albumu
40. Scrapbooking
41. Zabawa w szpital
42. Zabawa w fryzjera/kosmetyczkę
43. Zabawa w „Przynieś mi…”
44. Stworzyć tablicę manipulacyjną
45. Zagrać w kręgle plastikowymi kubeczkami
46. Odrysowywać cienie
47. Robić proste eksperymenty naukowe
48. Przeskakiwać skakankę, gumę
49. Robić pieczątki z ziemniaka, cytryny
50. Zrobić obrazki z odbić dłoni
51. Zrobić odciski w masie solnej
52. Celować piłeczką do kosza/miseczki
53. Zabawa w piknik w domu
54. Zabawa w obrazki i słówka po angielsku
55. Zrobić prezent dla babci i dziadka
56. Upiec chleb
57. Zrobić pidżama party
58. Napisać list
59. Bawić się w karaoke
60. Urządzić disco
61. Bawić się rurkami termokurczliwymi (do kupienia w markecie budowlanym, kolorowe i tanie)
62. Zrobić pizzę – każdy z wybranymi przez siebie składnikami
63. Bawić się w robienie czynności na czas, np. sprzątanie pokoju
64. Robić biżuterię, np. z rzemyka, koralików
65. Wycinać z tektury samochody, ludziki
66. Origami
67. Bawić się w chowanego

68. Robić kukiełki ze skarpetek, a potem teatrzyk kukiełkowy
69. Urządzić bal przebierańców
70. Zrobić z pudełka poi butach ozdobną skrzynkę z pamiątkami
71. Wycinać z filcu elementy w kształcie jedzenia, zwierzątek
72. Zrobić cotton balls
73. Urządzić talent show
74. Zrobić wspólnie drzewo genealogiczne
75. Bawić się w pocztę
76. Malować obrazki na płaskich kamieniach lub krążkach z drewna
77. Zrobić domek lub samochód z wielkiego kartonowego pudła
78. Pompować i wypuszczać balon
79. Zrobić sałatkę lub szaszłyki owocowe
80. Bawić się w naśladowanie odgłosów zwierząt
81. Zrobić akwarium i rybki z kartonu
82. Zbudować domki z kart
83. Zrobić koronę, kapelusz z tektury i bibuły
84. Zrobić i kolorowo udekorować babeczki
85. Bawić się w kąpieli wszystkim, co się da
86. Robić bańki mydlane
87. Malować twarze (specjalnymi farbkami)
88. Zrobić pompony z włóczki
89. Namalować wielki plakat
90. Nagrywać się na dyktafon
91. Zagrać w warcaby/szachy
92. Zagrać w minigolfa
93. Urządzić rodzinny teleturniej
94. Zrobić wystawę prac dzieci
95. Zrobić zakładki do książek
96. Bawić się w przykręcanie śrubek
97. Strzelać folią bąbelkową
98. Zrobić ozdoby do pokoju dziecięcego
99. Zrobić obrazki za pomocą gąbki
100. Poznać narzędzia z kuchni lub garażu

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE WIEWIÓREK W MARCU

          Tematy kompleksowe:

           CZYM ODDYCHAMY

           W MARCU JAK W GARNCU

           WIOSENNE ZABAWY

           PORZĄDKI W OGRODZIE

Termin: 02.03 – 27.03.2020

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- dziecko zna przyczyny zanieczyszczenia powietrza

- potrafi rozpoznawać i nazywać zjawiska atmosferyczne

- wie, jak dbać o rośliny, podejmuje prace porządkowe w ogrodzie

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie umiejętności wyrażania własnego zdania oraz jego argumentowania

- rozwijanie umiejętności zadawania pytań

- rozwijanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem w oparciu o używanie przedmiotów codziennego użytku

- rozwijanie umiejętności posługiwania się rekwizytami w trakcie zabaw swobodnych, muzyczno-ruchowych i parateatralnych

- rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki wiersza, piosenki

- umiejętność doprowadzania do końca rozpoczętych prac

   plastycznych

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

- kształtowanie sprawności ruchowej, w tym poprzez gry i zabawy ruchowe oraz aktywny ruch na świeżym powietrzu

- przeliczania na konkretach i klasyfikowania według własnych kryteriów

- rozumienie i stosowanie pojęć związanych z położeniem przedmiotów, takich jak obok, blisko, wyżej, niżej, nad, pod, za , przed

BUDOWANIE      POSTAW

- kształtowanie postawy ekologicznej

- kulturalnego odbiorcy sztuki

- umiejętności słuchania siebie nawzajem; szanowanie prawa do wypowiedzi

- kształtowanie postaw i nawyków nakierowanych na utrzymanie porządku wokół siebie i w najbliższym otoczeniu

JĘZYK ANGIELSKI

- zwroty: Nice to see You again, Look at the pictures, Listen to a song, Make a bigger circle, We’re washing our hands, We’re going into the garden, Put on your shoes, Put on your clothes

 

 

Czytany 9228 razy Ostatnio zmieniany poniedziałek, 06 kwiecień 2020 12:39