wtorek, 13 grudzień 2016 00:09

Kwiecień u Wiewiórek

Napisane przez Anna Hoppe

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.

 

 

DRODZY RODZICE!
Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje - dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo tematy zajęć oraz piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.

pngegg

 

Oddział czynny w godzinach 06:00 - 16:00

 

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:
Anna Hoppe                                                 Katarzyna Brylewska:                                                    
Poniedziałek 11.00 - 16.00                              Poniedziałek 06.00 - 11.00
Wtorek 6.00 - 11.00                                      Wtorek 11.00 - 16.00
Środa 11.15 - 16.15                                       Środa 06.00 - 11.15
Czwartek 06.00 - 11.15                                  Czwartek 11.15 - 16.15
Piątek 11.00 - 16.00                                      Piątek 06.00 - 11.00
Asystentka nauczyciela Agnieszka Przybecka    09.00 - 17.00
 
Warsztaty chemiczne - Katarzyna Brylewska    piątek

 

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Drodzy rodzice i kochane dzieci!

W związku z zamknięciem przedszkoli w dniach 29.03. - 09.04., przesyłamy parę pomysłów do wspólnych zabaw rodziców z dziećmi. Chcemy Wam, chociaż w ten sposób umilić czas oczekiwania na powrót do przedszkola.

Zachęcamy do spędzania tego czasu kreatywnie ;)

Życzymy miłej zabawy :)

 

Pomysły na zabawy wokół tematu „Cztery żywioły” 06.04 - 09.04.21r.

 

Propozycje opowiadań i wierszy:

* https://tiny.pl/r25t8 - wiersz „Cztery żywioły”

* https://tiny.pl/r25rm - opowiadanie „Wróżka z kryształowego jeziora”

* https://tiny.pl/r25w8 - wiersz „Piotruś i powietrze”

* https://tiny.pl/r25w6 - wiersz „Ziemia”

 

Piosenki:

* https://tiny.pl/7q646 - Cztery żywioły

* https://tiny.pl/7q8r2 - Pali się!

* https://tiny.pl/7x3kx - Ekologa znak

 

Pomysły na prace plastyczne:

* https://tiny.pl/r25r7 - zbiór pomysłów na prace plastyczne „Cztery żywioły”

* https://tiny.pl/r25r9 - ogień malowany dłońmi

* https://tiny.pl/r25rf - pomysły na prace plastyczne „Ogień”

* https://tiny.pl/r25rk - malowanie powietrzem

* https://tiny.pl/r25c2 - wyklejanki

* https://tiny.pl/r25dj - malowanie bańkami

 

Karty pracy:

* https://tiny.pl/r25rz - połącz symbole czterech żywiołów

* https://tiny.pl/r25dq - rysowanie po śladzie

* https://tiny.pl/r25d9 - połącz w pary

* https://tiny.pl/r25d5 - zamaluj pola z literami

 

Gimnastyka buzi i języka, ćwiczenia logorytmiczne, zabawy wspomagające mowę przedszkolaków:

* https://tiny.pl/r25rp - „Deszczowy dzień” – zabawa logopedyczna

* https://tiny.pl/r25r4 – zabawa oddechowa, eksperyment z latającą kulką

* https://tiny.pl/r25fr - zbiór ćwiczeń logopedycznych

 

Zabawy ruchowe:

* https://tiny.pl/r25d8 - 15 inspiracji na zabawy ruchowe, układy taneczne, rytmika, gimnastyka

* https://tiny.pl/r25d3 - pomysły na zabawy ruchowe w domu

 

Zabawy logiczne, matematyczne, kodowanie, eksperymenty:

* https://tiny.pl/r257x - zakręcone zabawy matematyczne z nakrętkami

* https://tiny.pl/r25cl - pomysły na zabawy matematyczne

* https://tiny.pl/r2577 - kreatywne zabawy z wykorzystaniem piasku

* https://tiny.pl/r257f - zabawy i eksperymenty wokół tematu „Ogień”

* https://tiny.pl/r2575 - wodne zabawy

* https://tiny.pl/r257j - eksperymenty z wodą

* https://tiny.pl/r257p - wodne eksperymenty

* https://tiny.pl/r257l - eksperymenty z powietrzem

* https://tiny.pl/r257k - zabawy z powietrzem

* https://tiny.pl/r2573 - sensoryczne wzory - układanie wzorów na wodzie

* https://tiny.pl/r25fd - zabawy z kodowaniem

* https://tiny.pl/r25cd - sudoku

 

J. angielski:

* https://tiny.pl/r259l - The Water Song

* https://tiny.pl/r2592 - Save Water

* https://tiny.pl/r25wd - Earth’s Water Song

 

 

Z okazji Wielkanocy niech życzenia nabiorą mocy
W sercu pogody, a w dyngusa dużo wody!
Miłość i pokój niech goszczą u Was dnia każdego
Niech każdy dzień przyniesie coś pięknego.

Spokojnych Świąt Wielkanocnych życzą Panie z grupy "Wiewiórek"

 

Tydzień 29.03 - 02.04.21 - blok tematyczny: "Wielkanoc"

 

Propozycje opowiadań, wierszyków:

* https://tiny.pl/r2qzq - opowiadanie „O wielkanocnych pisankach w kurniku”

* https://tiny.pl/r2qzg - opowiadanie „Święta wielkanocne”

* https://tiny.pl/r2qzt - opowiadanie „Wiosenna bajka wielkanocna”

* https://tiny.pl/r2qzr - zbiór wierszy m.in. „Wydmuszki”, „Obudziły się pisanki”, „Cukrowy baranek”, „Wielkanocny stół”, „Śmigus dyngus”

* https://tiny.pl/r2qz5 - wiersz „Wielkanoc” + plansze

* https://tiny.pl/r2qzj - wiersz „Kraszanki-drapanki” + plansze

 

Piosenki:

* https://tiny.pl/r2xxx - Mały Zajączek

* https://tiny.pl/r2xxt - Hopla, hopla

* https://tiny.pl/t3bf8 - Pisanki, kraszanki

* https://tiny.pl/r2xxc - Zając malowany

 

Pomysły na prace plastyczne:

* https://tiny.pl/r2qz2 - zbiór wielkanocnych prac plastycznych

* https://tiny.pl/r2qzs - zwierzątka z jednorazowych talerzyków

* https://tiny.pl/r2qzv - zajączek z kubeczka

* https://tiny.pl/r2qzz - kurczaczek i zajączek ze słoika

* https://tiny.pl/r2qz3 - kura z pisankami

* https://tiny.pl/r2q3h - solne pisanki

 

Karty pracy:

* https://tiny.pl/r2q3g - karty do nauki kształtów

* https://tiny.pl/r2q3t - karty do nauki kolorów

* https://tiny.pl/r2q39 - liczenie

* https://tiny.pl/r2q3c - kolorowanki według numeru

* https://tiny.pl/r2q35 - zbiór kart pracy

 

Gimnastyka buzi i języka, ćwiczenia logorytmiczne, zabawy wspomagające mowę przedszkolaków:

* https://tiny.pl/r2q36 - ćwiczenia logopedyczne języka

* https://tiny.pl/r2xhg - różnicowanie głosek SZ - S

* https://tiny.pl/r2xhw - dzielenie wyrazów na sylaby

* https://tiny.pl/r2xhj - ćwiczenia artykulacyjne

 

Zabawy ruchowe:

* https://tiny.pl/r2xhl

* https://tiny.pl/r2xh4

* https://tiny.pl/r2xhs

 

Zabawy logiczne, matematyczne, kodowanie, puzzle, eksperymenty:

* https://tiny.pl/r2xqx - pisanki puzzle

* https://tiny.pl/r2xqm - wielkanocne sudoku

* https://tiny.pl/r2xqt - memory

* https://tiny.pl/r2xqw - kodowanie – poukładaj we właściwych polach

* https://tiny.pl/r2xqd - rytmy, liczenie

* https://tiny.pl/r2xqj - zabawa z liczeniem

* https://tiny.pl/r2xq4 - pisanki do pary

 

J. angielski:

* https://tiny.pl/tbq8h - This is the way the bunny hops

* https://www.fullofideas.pl/2015/03/pre-teach-and-sing-easter-songs/ - karty do piosenek: This is the way the bunny hops, Five Little Bunnies

* https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ – Five Little Bunnies

* https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

 

Kolorowanki:

* https://tiny.pl/r2xqs

* https://tiny.pl/r2xqv

* https://tiny.pl/r2xq3

 

 

 

Eksperymenty z kolorem - powitanie wiosny

Zrzut ekranu 2021 03 19 210334 Zrzut ekranu 2021 03 19 210355

Zrzut ekranu 2021 03 19 210424 Zrzut ekranu 2021 03 19 210443

Zrzut ekranu 2021 03 19 210505 Zrzut ekranu 2021 03 19 210531

IMG 20210319 WA0028 IMG 20210319 WA0029

IMG 20210319 WA0031 IMG 20210319 WA0035

IMG 20210319 WA0038 IMG 20210319 WA0040

 

Kodowanie na dywanie

Zrzut ekranu 2021 03 19 204508

Zrzut ekranu 2021 03 19 205014

Zrzut ekranu 2021 03 19 205030

 

Skąd się bierze mleko?

Zrzut ekranu 2021 03 19 204420

Zrzut ekranu 2021 03 19 204442

 

26 lutego obchodziliśmy w naszej grupie - Dzień Dinozaura.
Dzieci oglądając prezentację multimedialną przeniosły się w czasy prehistoryczne i poznały różne ciekawostki na temat życia dinozaurów i pracy paleontologów. Przedszkolaki obserwowały erupcję wulkanu, wykluwały dinzaury z kolorowych jaj a na koniec miały możliwość zamienienia się w paleontologów i szukały skamielin w piasku za pomocą pędzelków. Dzień był pełen wrażeń i ekscytacji i choć trochę przybliżył nam ten wciąż tajemniczy świat.

Zrzut ekranu 2021 03 21 123616 Zrzut ekranu 2021 03 21 123641

Zrzut ekranu 2021 03 21 124126 Zrzut ekranu 2021 03 21 124144

Zrzut ekranu 2021 03 21 123849 Zrzut ekranu 2021 03 21 123910

Zrzut ekranu 2021 03 21 124006 Zrzut ekranu 2021 03 21 124026

Zrzut ekranu 2021 03 21 124044 Zrzut ekranu 2021 03 21 124106

 

Jesteśmy mistrzami kodowania ;)

Zrzut ekranu 2021 03 01 200013   Zrzut ekranu 2021 03 01 200104

 
Świętujemy Dzień Kota :)

Zrzut ekranu 2021 03 01 200039

 

Naszym Paniom pomagamy i obiadek rozkładamy ;)

IMG 20210204 105328

 

 

Karnawał w grupie "Wiewiórek"

Zrzut ekranu 2021 02 14 130624

Zrzut ekranu 2021 02 14 130714

 

Białe szaleństwo

Zrzut ekranu 2021 02 14 131311  Zrzut ekranu 2021 02 14 131420

Zrzut ekranu 2021 02 14 131557  Zrzut ekranu 2021 02 14 131637

Zrzut ekranu 2021 02 14 131704  Zrzut ekranu 2021 02 14 131922

 

 

Piosenki i wiersze do nauki:

 
"Zielone ufoludki" - piosenka

Mój brat wciąż czyta o kosmitach,
gwiazdach, planetach i orbitach.
O niczym innym nie chce słyszeć,
nawet do UFO listy pisze.

Wreszcie zasłużył na nagrodę
i latający ujrzał spodek,
bo wylądował dziś w ogródku
pojazd zielonych ufoludków.

Ref.: Zielone włosy, zielone butki,
całe zielone są ufoludki. (x2)

Kot na ich widok zaraz zmyka,
dziwnego boi się ludzika.
Pies szybko przykrył nos ogonem,
– Może to gryzie to zielone?

A czym się żywi śmieszny tworek?
Czy zjedzą z nami podwieczorek?
Kompot dostały, tort dostały,
zjadły, wypiły, odleciały.

Ref.: Zielone włosy...

 

"Szewczyk" - piosenka

Był tu szewczyk był.
Szył on buty, szył,
a po czymu po złotymu,
a po czymu a po dwa!
a po czymu po złotymu,
a po czymu a po dwa!

 

"Płyną statki z bananami" - piosenka

Płyną statki z bananami w świetle gwiazd:
Łabi du daj daj, łabi du daj.
A każdy ładowacz śpiewa tak:
Łabi du daj daj, łabi du daj.
Podaj, podaj, podaj mi podaj
bananów kosz!
Podaj, podaj, podaj mi podaj
bananów kosz!

 

"Zabawy na śniegu" - piosenka

Ref.: Gdy pada śnieg, biały śnieg,
gdy sypie i prószy biały śnieg... (x2)

Z górki na pazurki zjedziemy na sankach,
a ze śniegu ulepimy białego bałwanka.

Ref.: Gdy pada śnieg... (x2)

W mamę albo w tatę rzucimy śnieżkami.
Przyszła mroźna biała zima, pobawcie się
z nami.

Ref.: Gdy pada śnieg ... (x2)

 

"Bałwankowa piosenka" - piosenka (link do piosenki: https://tiny.pl/76dn2)

Kiedy Pani Zima
sypnie śniegiem z rana,
wtedy wszystkie dzieci
chcą lepić bałwana.
Klepią go po brzuchu:
"Witaj, śnieżny zuchu,
może zatańczymy
w tym bielutkim puchu?".

Tańczy Kasia z Wojtkiem,
Krzyś z kotem Sadełko,
Małgosia z sankami,
a Bałwan z miotełką.
"Stop!" - krzyczy miotełka.
"Bo się zaraz zgrzejesz
i jeszcze nam tutaj,
Kochany, stopniejesz".

 

„Dwa kocury” - piosenka

1. Były sobie dwa kocury.
Jeden szary, drugi bury.
Ostre zęby i pazury
miały obydwa.
Aaa...! Aaa...! Cicho sza!

2. Śpią kocury na kanapie.
Jeden sapie, drugi chrapie.
Ale gdy się zbudzą, uciekaj, a kysz!
Bo jak skoczą w lewo, w prawo,
każdy złapie sobie mysz!

 

"Jesienna wyliczanka" - piosenka

1. Co tam w koszu niesie
dla nas pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy
pyszne jabłka zaraz zjemy!
Pysznych jabłek w koszu wiele
zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy (x2)
pyszne jabłko zjadasz Ty!

2. Co tam w koszu niesie
dla nas pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy
pyszne gruszki zaraz zjemy!
Pysznych gruszek w koszu wiele
zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy (x2)
pyszną gruszkę zjadasz Ty!

3. Co tam w koszu niesie
dla nas pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy
pyszne śliwki zaraz zjemy!
Pysznych śliwek w koszu wiele
zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy (x2)
pyszną śliwkę zjadasz Ty!

 

"Idzie, idzie jesień" - piosenka

Słońce opaliło nas nas nas,
Do przedszkola wracać czas czas czas.
Przyjaciół powitać
I na lato czekać znów cały rok.

Idzie, idzie jesień tup, tup, tup
Idzie idzie zima, a Ty obrót zrób.
Idzie, idzie wiosna chlap, chlap, chlap,
Idzie, idzie lato pod boczki się złap.

 

"Toczą się kasztanki trzy" - piosenka

Toczą się kasztanki trzy,
hop, la, la.
Dwa wesołe, jeden zły,
hop, la, la.
To dlatego złoszczę się,
hop, la, la.
Bo nikt nie chce zabrać mnie,
hop, la, la.
Woła Ola, woła Jaś,
hop, la, la.
Już kasztanku, jesteś nasz,
hop, la, la.
Śmieje się kasztanek w głos,
hop, la, la.
Z nim kasztanków cały stos,
hop, la, la.

 

"Skaczemy" - piosenka

1. Skacze kózka po polu,
skaczą dzieci w przedszkolu.

ref. Hop, hop, hop la la,
tak jak kózka skaczę ja. /x2

2. Skacze zając po łące,
skaczą dzieci z zającem.

ref. Hop, hop, hop la la,
tak jak zając skaczę ja. /x2

3. Jak zające i kózki,
skaczą moje dwie nóżki.

ref. Hop, hop, hop la la,
jak wysoko skaczę ja. /x2

 
"Ekologa znak" - piosenka

1. Niech zieleni się przyroda
bo w przyrodzie tlen i woda
Chcę by wszystko kwitło, żyło
by powietrze czyste było

Ref. Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak

2. Nie chcę spalin, nie chcę dymu
I w powietrzu nie chcę pyłu
Nie chcę chemii w mym ogrodzie
Ja z przyrodą chcę żyć w zgodzie

Ref. Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak
Auto – nie, rower – tak
Ekologa to jest znak

Auto – nie, rower – tak
Auto – nie, rower – tak
Auto – nie, rower – tak
Auto – nie, rower – tak
Auto – nie, rower – tak

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W MARCU W GRUPIE „WIEWIÓREK”

Tematy kompleksowe:

  1. „TAJEMNICE ŚWIATA”
  2. „NADCHODZI WIOSNA”
  3. „WIOSNA TUŻ-TUŻ”
  4. „CZYM ODDYCHAMY?”
  5. „ŚWIĘTA, ŚWIĘTA, BIJĄ DZWONY”

Czas realizacji: 01.03.2021r. - 02.04.2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznanie nowej wartości „dociekliwość”

- poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny

- poszerzanie wiedzy na temat wybranych planet

- poznanie właściwości magnesu

- poznanie wybranego pojazdu kosmicznego i zawodu astronauty

- poznanie wartości „szczerość”

- poznanie zjawisk zwiastujących zmianę pory roku

- poznanie cech marcowej pogody

- poznawanie różnych rodzajów muzyki

- wzbogacanie wiadomości na temat wiosny

- poznanie cech krajobrazu wiejskiego

- poznanie zwierząt żyjących na wsi

- zwiększenie wiedzy na temat szkodliwości dymu papierosowego

- poznanie znaczenia tradycji

- poszerzanie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół

- poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą

- poznawanie piosenek o tematyce świątecznej

- poznanie budowy jajka

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie spostrzegawczości i myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności formułowania wniosków  

- rozwijanie słownika czynnego u dzieci, budowanie wypowiedzi

- rozbudzanie ciekawości poznawczej

- rozwijanie orientacji w przestrzeni i w schemacie własnego ciała

- rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej

- rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu

- rozwijanie umiejętności artykulacyjnych i fonacyjnych

- rozwijanie sprawności fizycznej

- poszerzanie doświadczeń plastycznych

- rozwijanie inwencji twórczej

- doskonalenie precyzyjnych ruchów rąk

- kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej

- wdrażanie do uważnego słuchania opowiadań

- rozwijanie słownika czynnego

- rozwijanie pamięci słuchowej, ruchowej i wzrokowej

- doskonalenie umiejętności przeliczania

- rozwijanie poczucia rytmu

- rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej

- rozwijanie uwagi, percepcji słuchowej i wzrokowej

- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk

- rozwijanie umiejętności formułowania swoich myśli

- zachęcanie do wypowiadania się na określony temat

- rozwijanie pewności siebie

- rozwijanie umiejętności klasyfikacji elementów ze względu na jedną cechę

- rozwijanie motoryki małej

- poszerzanie doświadczeń plastycznych

- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania

BUDOWANIE POSTAW

- zachęcanie do życzliwego zwracania się do siebie nawzajem

- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zajęć i zabaw swobodnych

- zachęcanie do szczerości i mówienia prawdy

- uwrażliwienie na piękno przyrody

- ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej w zabawie

- budowanie dziecięcej wrażliwości na piękno muzyki klasycznej

- kształtowanie postaw moralnych

- wdrażanie do brania odpowiedzialności za wypowiadane słowa

- budowanie wiary we własne siły

- budzenie przekonania o konieczności dbania o czystość powietrza

- budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami

- budzenie zainteresowania otaczającym światem

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: star – gwiazda, moon – księżyc, sun – słońce, space – kosmos, comet – kometa, planet – planeta, alien – kosmita; spring – wiosna, flowers – kwiaty, green grass – zielona trawa, butterfly – motyl, bee – pszczoła, ladybird – biedronka; cow – krowa, dog – pies, horse – koń, pig – świnia, sheep – owca, duck – kaczka; Easter – wielkanoc, bunny – królik, basket – koszyk, egg – jajo, lamb – owca, chick – kurczaczek

Piosenki: „Baby Star”, „Rainbow song”, „Sing a song of flowers”, „Ten Easter Bunnies” , „Singing in the rain”

Zabawy: Day or night?, Butterflies, Sun & rain, What’s inside the Easter basket, Coin toss, Chinese whispers, Animal kingdom, Sun and moon, Star, Spider is coming, Who is coming?, Happy Easter, Jumping game, Colourful flowers, Butterfly hunt, Yes/no

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W LUTYM W GRUPIE „WIEWIÓREK”

Tematy kompleksowe:

  1. „WIELKA WYPRAWA”
  2. „KARNAWAŁ W PRZEDSZKOLU”
  3. „POZNAŃ – MOJE MIASTO RODZINNE”
  4. „NIE LUBIMY ŚMIECI”

Czas realizacji: 01.02.2021r. - 26.02.2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznanie nowej wartości „oszczędność”

- poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych

- poznanie budowy samolotu

- poznanie nazwy miejscowości, w której dziecko mieszka

- poznawanie tradycji ludowych związanych z własnym regionem; nauka

piosenek, poznawanie legend, przyśpiewek

- uświadomienie roli segregacji śmieci dla środowiska

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- nauka wypowiadania się całym zdaniem

- rozwijanie koncentracji uwagi

- doskonalenie umiejętności matematycznych

- kształtowanie poczucia rytmu

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej

- rozwijanie sprawności fizycznej

- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

- rozwijanie kreatywności

- rozwijanie małej motoryki

- rozwijanie ciekawości badawczej

- kształtowanie reakcji na sygnał

- kształcenie uważnego słuchania

- uwrażliwianie na charakter słuchanej muzyki i reagowania na jego zmianę

- rozwijanie sprawności fizycznej

- rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów

- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni

- doskonalenie umiejętności przeliczania

BUDOWANIE POSTAW

- zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania

- zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności

- budowanie pewności siebie

- wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia

- motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności

- rozwijanie postaw proekologicznych – dziecko wie, że należy segregować

odpady

- rozwijanie postawy bycia lokalnym patriotą – rozbudzanie miłości i

szacunku do rodzinnego miasta

- wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy

- rozwijanie pozytywnych cech charakteru

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: car – samochód, train – pociąg, plane – samolot, ship – statek, bus – autobus, tram – tramwaj; carnival – karnawał, dance – taniec, clown – klaun, shark – rekin, princess – księżniczka, wizard – czarodziej, pirate – pirat

Zabawy: Stand up if you hear, What’s under the blanket, Hungry Shark, Simon says, Who took the cookie?, Shark, River, Mirror, „Catch and say”, „Don’t catch”, „Hopscotch”, „Hit the target”, „Play bingo”, „Jump so many Times”, „Show on your fingers”

Piosenki: „The Hokey Pokey Shake”, „Freeze dance”, „Put on your shoes”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W STYCZNIU W GRUPIE „WIEWIÓREK”

Tematy kompleksowe:

  1. „SPORT TO ZDROWIE”
  2. „DBAM O ZDROWIE”
  3. „MŁODSI I STARSI”
  4. „MAMO, TATO WOLĘ WODĘ - BEZ WODY NIE MA ŻYCIA”

Czas realizacji: 04.01.2021r. - 29.01.2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poszerzanie wiadomości na temat zdrowia jako wartości

- poznanie aktywnych sposobów spędzania czasu wolnego zimą

- poznanie wartości „zdrowie”

- poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy

- poznanie składowych piramidy zdrowia

- nabywanie wiadomości związanych ze zdrowym stylem życia

- poznanie wartości „szacunek”

- poznanie pojęcia „para”

- poznanie zastosowania kalendarza,

- kształtowanie świadomości roli wody dla organizmu człowieka

- uświadomienie znaczenia wody w życiu zwierząt

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- nabywanie umiejętności formułowania wniosków

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia

- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni

- doskonalenie umiejętności przeliczania

- rozwijanie umiejętności planowania działań podczas wykonywania pracy plastycznej

- rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności tanecznych

- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- rozwijanie mowy komunikatywnej

- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej

- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia

- rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary,

- rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych

- rozwijanie sprawności fizycznej

- rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów

- rozwijanie motoryki małej

- poszerzanie doświadczeń plastycznych

BUDOWANIE POSTAW

- wdrażanie do dbania o własne zdrowie

- zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu

- kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia

- uwrażliwienie na konieczność dbania o higienę osobistą

- zachęcanie do aktywności ruchowej

- wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną

- kształtowanie szacunku dla dziadków

- uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych

- budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie

- budowanie wiary we własne siły

- nabywanie wrażliwości na potrzeby otaczającej je przyrody – zwierząt narażonych zimą na brak pożywienia i szukanie sposobów na niesienie pomocy

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: mummy – mama, daddy – tata, sister – siostra, brother – brat, grandma – babcia, granpa – dziadek; shoes – buty, jacket/coat – kurtka/płaszcz, hat – czapka, scarf – szal, mittens – rękawiczki; earth – ziemia, water - woda, rain – deszcz, cloud – chmury, ice – lód, plants – rośliny, animals - zwierzęta.

Piosenki: „Winter Mittens songs”, „Winter Hokey Pokey”, Frosty Weather

Zabawy: What do you wear?, Chane places, Roll a dice, Show me a hat, What’s missing?, Keyhole, Frozen, Bingo, Let’s build an igloo, Colourful Mittens, Winter Dominos, Matching Cards, Memory

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUDNIU W GRUPIE „WIEWIÓREK”

Tematy kompleksowe:

  1. „CORAZ ZIMNIEJ”
  2. „MAM W PRZYRODZIE PRZYJACIELA”
  3. „ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA”
  4. „WESOŁYCH ŚWIĄT!”
  5. „PŁYNIE CZAS”

Czas realizacji: 30.11.2020r. - 01.01.2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznanie nowej wartości „cierpliwość”

- poznawanie sytuacji, w których wymagana jest cierpliwość

- poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę

- poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych

- poznanie pojęcia „dobroczynność” na podstawie różnych przykładów

- wzbogacanie wiedzy na temat czynności związanych z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia

- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania drzew iglastych i ich szyszek

- poznanie świątecznych piosenek z repertuaru dziecięcego

- poznanie roli światła w życiu człowieka i nazw różnych urządzeń wytwarzających światło

- poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym

- poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia

- poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów, określania ich długości

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków

- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- rozwijanie cierpliwości

- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych

- wzbogacanie słownika czynnego

- doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej

- kształtowanie postawy aktywnego poszukiwania wiedzy

- rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności klasyfikowania

- kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu

- rozwijanie tężyzny fizycznej

- rozwijanie umiejętności budowania spójnej logicznie wypowiedzi na zadany temat

- poszerzanie doświadczeń plastycznych

- rozwijanie mowy komunikatywnej i myślenia przyczynowo-skutkowego

- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej

- rozwijanie percepcji słuchowej

- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk

- kształtowanie postawy życzliwości

- rozwijanie mowy

- rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki

- rozwijanie wrażliwości muzycznej

- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości słuchowej

BUDOWANIE POSTAW

- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy

- wzmacnianie wiary we własne możliwości

- wzmacnianie poczucia własnej wartości

- rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej

- budowanie dobrej atmosfery w grupie rówieśniczej poprzez podejmowanie wspólnych działań

- uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym

- wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań

- rozumienie znaczenie, jakie odgrywa przyroda w życiu człowieka

- rozumienie konsekwencji niewłaściwego postępowania człowieka

- rozwijanie postawy opiekuńczej wobec świata przyrody, dbanie o zwierzęta podczas zimy

 

JĘZYK ANGIELSKI

Piosenki: „2 Little Birds”; „We wish you a Merry Christmas”; „Hello, reindeer!”; „Snowflakes”, „Snow dance”, „I’m a little snowman”

Zabawy: Fast – slow; Counting; Clap, jump, stomp; Try to steal Santa’s hat; Forest sounds, Where is snowman?, Christmass stocking, Where is santa?, Feed the penguin, What’s missing?, Snowman family

Gry: „Bingo”

Słownictwo: Santa – św. Mikołaj, presents – prezenty, reindeer – renifer, snowman – bałwan, snowflake – płatek śniegu, christmas tree – choinka, star – gwiazda, fairy lights – lampki choinkowe, ornament – bombka, ozdoba, bear – niedźwiedź, hedgehog – jeż, squirrel – wiewiórka, frog – żaba

Opowiadania: „The very sad Santa”

 

 

ŚWIĄTECZNY CZAS W GRUPIE WIEWIÓREK

W cukierników się wcielamy :)

IMG 20201217 WA0030

IMG 20201217 WA0036

IMG 20201217 WA0037

IMG 20201217 WA0051

 

Choinkę ozdabiamy ;)

IMG 20201217 WA0019

IMG 20201217 WA0025

 

Razem się bawimy :D

Zrzut ekranu 2020 12 20 142325

Zrzut ekranu 2020 12 20 142429

I z prezentów się cieszymy :)

Zrzut ekranu 2020 12 20 142511

Tyle śniegu napadało, wszędzie biało, biało, biało... :D

IMG 20201203 115238

IMG 20201203 120103

Wiewiórki pieczołowicie przygotowują świąteczne ozdoby na choinkę ;)

IMG 20201202 1306061

IMG 20201202 1306211

Zimowe eksperymentowanie - zakładamy hodowlę kryształów i robimy śnieg, który się nie topi :)

IMG 20201204 1010343

 IMG 20201204 1044000

Bałwanek Olaf ;)

IMG 20201204 1143455

 

 

Drodzy rodzice!

Poniżej przesyłamy propozycje zabaw i zadań na dzień 20.01. – 21.01.21r.

Temat: „Młodsi i starsi”

Zachęcamy do wybrania jednej zabawy/jednego zadania/ćwiczenia z 2-3 aktywności na każdy dzień :)
(np. łącząc zabawy ruchowe z muzycznymi, plastyczne z językowymi, itp.)
W razie jakichkolwiek pytań, wątpliwości zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Pozdrawiamy serdecznie i przesyłamy buziaczki dla naszych kochanych Wiewióreczek :*

C.P.Cz.D. – propozycje opowiadań, wierszy, legend i słuchowisk dla dzieci:

Propozycja zabaw i ćwiczeń logopedycznych:

  • Zabawa oddechowa "Rośnie balonik".

Oto mój balonik,
maleńki jest jeszcze,
płaski, nienadmuchany,
na dłoni łatwo do zmieszczę.
(dziecko wyciąga otwartą dłoń wnętrzem o góry, drugą zaciska w piąstkę i kładzie na pierwszej dłoni)

Rośnie balonik, rośnie,
coraz większy się staje,
coraz bardziej pękaty,
już ledwo go poznaję.
(powoli oddala dłoni od siebie, pokazując wielkość balonu, jednocześnie wykonując powolny wdech nosem)

Urósł balon ogromny,
wypełnia go powietrze,
lepiej je szybko wypuszczę,
bo balon pęknie mi jeszcze
(zbliża dłonie do siebie i równocześnie wypuszcza powietrze ustami).

Całość powtarzamy kilka razy.

  • Ćwiczenie buzi i języka "Zmarnięta buzia"

Rodzic zachęca dziecko do zabawy, mówiąc i pokazując razem z dzieckiem: Nasze buzie bardzo marły na mrozie, musimy je otulić i ogrzać, tak jak tylko potrafimy. A zatem:
- Przykrywamy dolną wargę górną, a następnie górną wargę dolną.
- Teraz dolną wargą zasłaniamy dolne zęby, a górną wargą górne zęby.
- Teraz policzki chowamy do środka, tworząc z warg "pyszczek rybki".
- Na koniec parskamy jak konik.

Aktywność językowa:

  • „Będę chętnie pomagała” – słuchanie wiersza A. Bober:

    "Będę chętnie pomagała"

    Mimo tego, że jestem jeszcze dosyć mała,
    to babci i dziadkowi będę chętnie pomagała.
    Zapytacie się pewnie dlaczego?
    już ci mówię, koleżanko i kolego!
    Nie chodzi tylko o to, że dziadkowie jak byliśmy bardzo mali
    nas karmili, przewijali i na spacery zabierali.
    Chodzi też o to, by pokazać, że ich bardzo kochamy
    i dlatego tak chętnie z własnej woli im pomagamy.
    Najwyższa zatem pora podziękować za kłopoty
    zakasać rękawy i wziąć się do roboty!

    Następnie rodzic rozmawia z dzieckiem na temat treści wiersza:

    • Co obiecuje dziewczynka w wierszu?
    • Dlaczego chce ona pomagać babci i dziadkowi?
    • Co jeszcze chce powiedzieć dziewczynka dziadkom?
    • A czy Ty pomagasz swoim dziadkom? Jak?
     
  • „Kocham babcię i dziadka” – słuchanie wiersza B. Formy:

    "Kocham babcię i dziadka"

    Kocham mocno Babcię, Dziadka –
    to nie żarty moi mili.
    Dzisiaj im życzenia składam,
    by sto latek jeszcze żyli.

    Kiedy smutek mnie ogarnia
    i wszystkiego mam już dosyć,
    Dziadek mocno mnie przytuli,
    o to go nie trzeba prosić.

    Kiedy myślę o łakociach,
    Babcia zaraz coś upiecze.
    Muszę przyznać, te wypieki
    najwspanialsze są na świecie.

    Następnie rodzic rozmawia z dzieckiem na temat treści wiersza:

    • O kim jest ten wiersz?
    • Jakie życzenia składa im wnuczek lub wnuczka?
    • Co robi dziadek, gdy wnuczek/wnuczka jest smutny?
    • Co babcia z wiersza robi najlepiej na świecie?
    • Co Twoi dziadkowie robią najlepiej na świecie?
     
  • „Kto to taki?” – zagadki słowne utrwalające nazwy członków rodziny – Rodzic kładzie na podłodze/wyświetla na ekranie zdjęcie przedstawiające członków rodziny i zadaje dziecku zagadki (https://tiny.pl/r1mkk). Dziecko odgaduje i pokazuje odpowiedni obrazek.
    • Jest jedyna na świecie. Słowo to bardzo serdeczne, odgadniesz je sama. To jest na pewno słowo … . (mama)
    • Oto niezwykle łatwa zagadka. Kim jest dla Ciebie syn Twego dziadka? (tata)
    • Jaką nazwę damy, mamie Twojej mamy? (babcia)
    • Nie każdy jest siwy, nie każdy wąsaty, lecz każdy jest tatą mamy albo taty. (dziadek)
    • Jest córką mamy i taty, bawi się lalkami, nie samochodami, jest starsza lub młodsza. To moja kochana … . (siostra)
    • Jest synem mamy i taty. Lubi na spodniach mieć łaty. Ten kochany skrzat, to mój mały … . (brat)
    • Do czego babci 5 kłębków włóczki? „Będzie z niej szalik dla mojej … .” (wnuczki)
    • Dziadek ma młotek, głośno nim stuka. „Zmajstruję półkę dla mego … .” (wnuka)
     

Aktywność muzyczna:

  • „Idzie babcia” – zabawa muzyczno-ruchowa. Rodzic zaprasza dziecko do ilustrowania ruchem wierszyka. Sam pokazuje odpowiednie gesty, które dziecko naśladuje. Zabawę powtarzamy 3 razy. Wierszyk śpiewamy melodię piosenki https://tiny.pl/7h3xv:

    Idzie babcia tup, tup, tup (maszerujemy)
    Stuka laską stuk, stuk, stuk! (klaszczemy w dłonie trzy razy)
    A za babcią hop, hop, hop (podskakujemy trzy razy w miejscu)
    Skacze wnusio w trop. (wykonujemy długi skok do przodu)
    Idzie babcia tup, tup, tup (maszerujemy)
    Do drzwi puka puk, puk, puk! (stukamy trzy razy w podłogę)
    – Otwierajcie szybko drzwi,
    Z zakupami ciężko mi. (naśladujemy dźwiganie ciężkich zakupów, idziemy powoli, zgarbieni)

  • „Wesoła piosenka dla babci i dziadka” - aktywne słuchanie piosenki. Zadaniem dziecko jest uderzyć dłońmi w kolana, za każdym razem gdy usłyszy słowo „babcia” lub „dziadek”. Po wysłuchaniu piosenki rodzic rozmawia z dzieckiem na temat treści piosenki. (https://tiny.pl/r1m23 - link do piosenki)

    "Wesoła piosenka dla babci i dziadka"

    Nie wszystkie babcie lubią walczyki,
    nie wszystkie noszą stare kolczyki,
    nie wszystkie babcie mają po sto lat,
    dla niejednej babci jest wesoły
    świat.

    Babcia, babcia to starsza dziewczynka,
    co kiedyś miała usta jak malinka,
    Mamę i tatę dawno wychowała,
    za to w prezencie wnuki dostała, wnuki dostała
    – To właśnie my!

    Niektóre babcie przyznacie sami,
    zatańczą disco razem z dziadkami,
    i ja chcę bardzo mocno wierzyć w to,
    że tak tańczyć będą lat przynajmniej sto.

    Babcia, babcia to starsza dziewczynka,
    co kiedyś miała usta jak malinka,
    Mamę i tatę dawno wychowała,
    za to w prezencie wnuki dostała, wnuki dostała
    – To właśnie my!

    Babcia, babcia to starsza dziewczynka,
    co kiedyś miała usta jak malinka,
    Mamę i tatę dawno wychowała,
    za to w prezencie wnuki dostała, wnuki dostała
    – To właśnie my!

  • https://tiny.pl/r1m86 - zabawa rytmiczna "Raz, dwa, trzy"

Aktywność ruchowa:

  • „Ciasto dla babci” – opowieść ruchowa:

    Zrobimy teraz pyszne ciasto specjalnie dla naszej babci (maszerujemy). Na początek przygotujemy potrzebne składniki (zatrzymujemy się). Z górnej półki weźmiemy dużą miskę (wspinamy się na palce i wyciągamy w górę), z szuflady łyżkę (trochę się schylamy). Otwieramy lodówkę i wkładamy do miseczki 4 jajka, wbijamy je do dużej miski, dodajemy szczyptę soli. Wsypujemy cukier i wrzucamy jedną kostkę masła (wykonujemy ruchy, które to naśladują). Teraz dokładnie wszystko mieszamy (naśladujemy mieszanie obiema rękoma). Następnie do ciasta dodajemy 3 szklanki maki, oraz dwie łyżeczki proszku do pieczenia i mieszamy bardzo dokładnie. Na koniec dodajemy 2 łyżki kakao i jeszcze dokładnie mieszamy. Teraz wylewamy ciasto do blachy i mama wkłada je do piekarnika (naśladujemy wszystkie czynności). Czekamy aż się upiecze i mama wyjmie je z blaszki (maszerujemy w miejscu). Upieczone ciasto smakowicie pachnie (pociągamy nosem). Teraz trzeba je pokroić na kawałki (naśladujemy krojenie). Aj! Uważajcie, jest gorące! Odczekamy chwilkę… i kroimy. Kawałki układamy na talerzyku zanosimy pyszne ciasto naszej kochanej babci (naśladujemy wszystkie czynności). Smacznego babciu!

  • „Policz i zrób” – zabawa ruchowa – dziecko porusza się po mieszkaniu w rytmie wyklaskiwanym przez rodzica. Na przerwę, rodzic pokazuje na palcach, ile ćwiczeń wskazanego przez nią rodzaju dziecko ma wykonać. Są to np. podskoki na jednej nodze, podskoki obunóż, pajacyki, przysiady, skłony, wykroki. Zabawę powtarzamy 5-6 razy.

Aktywność plastyczna:

Aktywność matematyczna:

 Język angielski:

 

 

Szanowni Rodzice!
Jesień to czas intensywnych zmian w przyrodzie: drzewa zrzucają liście, zwierzęta przygotowują się do zimy, gromadząc zapasy i szukając spokojnego miejsca na zimową drzemkę. Dla ludzi jesień jest równie pracowitym czasem, a obfitość warzyw i owoców zachęca do kulinarnych działań. Dlatego w minionych tygodniach omawialiśmy treści związane z "jesienią w sadzie i ogrodzie". Dzieci poznały popularne polskie jesienne owoce i warzywa, nazwy drzew owocowych: jabłoń, grusza, śliwa, a także różne przetwory, które z tych owoców można przygotować. Dowiedziały się także, z czego składa się ziemniak i jak powstaje skrobia ziemniaczana. Nie zabrakło również pobytu na świeżym powietrzu i zabaw swobodnych, obserwacyjnych i ruchowych w ogrodzie przedszkolnym. Dzieci zadbały także o porządek w przedszkolnym ogródku podczas nieobecności Pana ogrodnika :)

 wiewiórki 641115026569792

wiewiórki 20201015 091349

wiewiórki 743359493058996

 

DZIEŃ CHŁOPAKA W GRUPIE "WIEWIÓREK".

Po więcej zdjęć, jak zwykle odsyłamy na dysk google :)

IMG 20200930 140831

IMG 20200930 102721

IMG 20200930 102153

 

Drodzy rodzice!

Mijający tydzień (21.09. - 25.09.) upłynął nam pod znakiem "ZIELEŃ W MIEŚCIE – PRZEDSZKOLAKI DLA KLIMATU". W tym czasie dzieci dowiedziały się jak ważna jest konieczność ochrony klimatu i przyrody, poznały wpływ działań człowieka na stan środowiska przyrodniczego, zapoznały się z pojęciem smogu, miały okazję zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu segregacji surowców wtórnych. Był to czas, w którym uświadomiły sobie, że każdy z nas ma wpływ na to czy nasza planeta będzie szara, brzydka i ponura, czy piękna, zielona i radosna :)
Po więcej zdjęć zapraszamy na dysk google ;)

 received 688359538702153         received 342758446950492

IMG 20200922 104607

received 1500008013519860

 

Dzisiaj 15.09. Międzynarodowy dzień kropki, czyli święto kreatywności, odwagi i zabawy, którego inspiracją stała się książka Petera H. Reynoldsa "Kropka". Jego celem jest pomoc dzieciom w odkrywaniu własnych talentów, poznaniu mocnych stron, wyrabianiu wiary we własne siły.

A tak My świętowaliśmy ten dzień :)

Po więcej zdjęć zapraszamy na dysk google (link wysłaliśmy do Państwa za pośrednictwem maila).

 

IMG 20200915 115848

IMG 20200915 093641 BURST006

IMG 20200915 115849

 

 

Drodzy rodzice!

Poniżej przesyłamy propozycje zabaw i zadań na kolejny tydzień listopada 09.11 – 13.11.

Temat: „Mój dom - Polska”

Zachęcamy do wybrania jednej zabawy/jednego zadania/ćwiczenia z 2-3 aktywności na każdy dzień :)
(np. łącząc zabawy ruchowe z muzycznymi, plastyczne z językowymi, itp.)
W razie jakichkolwiek pytań, wątpliwości zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Pozdrawiamy serdecznie i przesyłamy buziaczki dla naszych kochanych Wiewióreczek :*

Nabywanie wiedzy:

  • poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu
  • poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce
  • poznanie polskich symboli narodowych (godło, flaga)
  • poznanie wyglądu godła Polski
  • zapoznanie z hymnem Polski

Kształtowanie umiejętności:

  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
  • rozwijanie mowy komunikatywnej
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu
  • doskonalenie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu
  • rozwijanie kompetencji matematycznych

Budowanie postaw:

  • rozbudzanie zainteresowania pięknem przyrody polskiej
  • rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny

C.P.Cz.D. – propozycje opowiadań, wierszy, legend i słuchowisk dla dzieci:

Propozycja zabaw i ćwiczeń logopedycznych:

  • https://tiny.pl/7kl8p - Gimnastyka buzi i języka z kotkiem – memo. Wykonaj ćwiczenie zgodnie z tym co przedstawia obrazek. Karty można wydrukować podwójnie i zagrać z dzieckiem w memory – dopasowywanie par.
  • https://tiny.pl/7klsp - wąż oddechowy. Materiał zawiera 5 kart. Na pierwszej karcie znajduje się ilustracja węża z pustymi kropkami. Na kolejnej, na wężu znajdują się trzy pierwsze kolorowe kropki. Na dwóch kolejnych kartach wąż jest uzupełniony o wzór z kolorowych kropek. Na ostatniej karcie znajduje się szablon kropek do wycięcia. Za pomocą wybranej planszy i wyciętych kolorowych kropek lub kolorowych pomponików/żetonów, można poćwiczyć oddech (zaciągając elementy za pomocą słomki), motorykę małą (układając pomponiki przy pomocy pincety).

Aktywność językowa:

  • https://tiny.pl/7mf7z - „Katechizm polskiego dziecka” wiersz
  • Wiersz „Syrenka” (ilustracja do wiersza: https://tiny.pl/7kl73 - pomnik Syreny nad Wisłą - omówienie ilustracji przedstawiającej herb stolicy)

Stoi syrenka nad Wisłą,

słońce w jej włosach zabłysło.

Warszawskie dzieci tu przyszły,

stanęły na brzegu Wisły.  

Kiwają Syrence ręką:

"Jak się miewasz syrenko?"

  • „Gdzie jest nasza stolica?” – rozmowa kierowana przy mapie Polski. Rodzic pokazuje dziecku mapę Polski (https://tiny.pl/7kl1d). Wskazuje na niej Warszawę i najdłuższą rzekę Polski, Wisłę, która przez Warszawę przepływa. Tłumaczy, że Warszawa jest stolicą Polski.
  • https://tiny.pl/7kl9q - „Co to jest Polska?” (ilustracje do wiersza: https://tiny.pl/7klf4)
  • https://tiny.pl/7kl97 - „Barwy ojczyste” wiersz
  • https://tiny.pl/7kl5r - „Znak” (ilustracja do wiersza - godło Polski: https://tiny.pl/7kl5w)
  • https://tiny.pl/7klf6 - „Polska” wiersz
  • Zabawa słowna „Prawda-fałsz” - rodzic mówi zdanie np.,, Mieszkamy w Polsce” , ,,Nasza stolica to Warszawa ”, ,,Flaga Polski ma kolor biało- niebieski ”- zadaniem dzieci jest określenie, czy to prawda czy fałsz .
  • Zagadki dotyczące Polski:

Powiewa ona, gdy wiatr się zerwie
A na niej biel jest i czerwień. 
(flaga)

Herbem tego miasta, jest piękna syrenka
która miecz i tarczę dzierży w swoich rękach.
Od imienia syrenki i rybaka Warsa je nazwano,
I stolicą państwa  polskiego mianowano.
Przez nie rzeka Wisła przepływa,
Zatem jak stolica Polski się nazywa? 
(Warszawa)

Szafirowym blaskiem, woda z niej błysła.
Najdłuższą Polski rzeką, jest ona…
 (Wisła)

Zwie się Mazurek Dąbrowskiego,
Choć Wybicki jest autorem.
Pieśnią jest państwa polskiego
Polski trzecim jest symbolem. 
(hymn)

Rymuje się ze słowem „siodło”,
Jednym z symboli Polski jest... 
(godło)

To miejsce w którym mieszkamy, to nasza ojczyzna
To nasze państwo, każdy to przyzna.
Pod biało-czerwonymi barwami się skrywa,
Jak nasz piękny kraj się nazywa?
 (Polska)

Aktywność muzyczna:

  • „Gramy na swoich ciałach” – ćwiczenia rytmiczne. Dziecko naśladuje rytmy prezentowane przez rodzica – wygrywa je nogami (tupiąc), rękami (klaszcząc, uderzając dłonią o podłogę, o uda, stolik itp.), np. klaszcze –tupie, klaszcze – tupie – klaszcze, klaszcze – tupie – uderza dłońmi o uda.
  • „Zrób ile usłyszysz” – zabawa ruchowo-muzyczna. Dzieci porusza się po sali w rytmie melodii (https://tiny.pl/tv18j). Na przerwę w muzyce rodzic mówi i klaszcze: „Zrób (tyle, ile razy rodzic klaśnie w ręce) pajacyków/przysiadów/skoków/kroków/skłonów, itp.
  • Słuchanie piosenki „Mały Polak, przedszkolak” i rozmowa na temat jej treści:

        Jak nazywa się kraj, w którym mieszkamy?
        Jak nazywają się ludzie mieszkający w Polsce?
        Jak wygląda godło Polski?
        Jak wygląda flaga Polski?
        Kogo nazwiemy „bliskim”?

„Mały Polak, przedszkolak” (https://tiny.pl/7kl4n)

1. Polska moim domem, domem jest.              Dziecko pokazuje zrobiony z dłoni dach nad głową.

Biały orzeł godłem, godłem jej.                     Rozkłada ręce na boki i macha nimi jak lecące ptaki.

Ref.: A ja jestem przedszkolak,                    Pokazuje dłońmi na siebie, na słowie „przedszkolak”

mały Polak, przedszkolak. (x2)                     3 razy klaszcze (za drugim razem – tupie)

2. Polska moim domem, domem jest.             Pokazuje zrobiony z dłoni dach nad głową

Biel i czerwień flaga, flaga ma.                   Wskazuje dłońmi ku górze (biel) i ku dołowi (czerwień).

Ref.: A ja jestem…                                    jw.

3. Polska moim domem, domem jest.            Pokazuje zrobiony z dłoni dach nad głową

Tutaj moi bliscy, bliscy są.                        Wskazuje dłońmi przed siebie, obraca się wokół własnej osi.

Ref.: A ja jestem…                                   jw.

4. Polska moim domem, domem jest,          Pokazuje zrobiony z dłoni dach nad głową

który w sercu zawsze, zawsze mam.          Splata ręce na klatce piersiowej

Ref.: A ja jestem…                                  jw.

  • Zabawa muzyczno-taneczna „Muzyczny stop” - https://www.youtube.com/watch?v=ronZO0kOt9o
  • „Biały wysoko, czerwony nisko” - dzieci poruszają się po sali, podskakując w rytmie wesołej melodii. Gdy muzyka przestanie grać, rodzic wymienia nazwę koloru, dzieci przyjmują odpowiednią pozę: czerwony – kucają (kolor czerwony jest na dole polskiej flagi), biały – dzieci wyciągają ręce do góry, stojąc na palcach (kolor biały jest u góry polskiej flagi). Zabawę można przeprowadzić również w wersji angielskiej (white – biały, red – czerwony).

Aktywność ruchowa:

  • „Orły i gniazda” – zabawa ruchowa. Podczas piosenki „Mały Polak, przedszkolak” dziecko-orzeł porusza się po pomieszczeniu, machając rękoma niczym ptaki skrzydłami. Gdy rodzic zatrzymuje nagranie dziecko-orzeł ląduje (przykuca) w swoim gnieździe.
  • „Godło, flaga, hymn” – zabawa ruchowa. Kiedy rodzic pokazuje kartkę obrazkową z godłem - dziecko macha po bokach rękoma naśladując lot orła; kiedy rodzic pokazuje kartkę obrazkową z flagą/flagę - dziecko porusza na boki wysoko uniesione ręce naśladując powiewającą na wietrze flagę; kiedy rodzic włączy hymn polski - dziecko staje na baczność.
  • „Szukamy białego i czerwonego” – zabawa tropiąca, odszukiwanie białych i czerwonych przedmiotów, podawanie ich nazw.
  • Opowieść ruchowa „Skok przez Polskę” – dzieci naśladują czynności wykonywane przez rodzica.

    Jesteśmy nad Bałtykiem, fale uderzają o brzeg i szumią (dzieci naśladują odgłosy: szuuuu, szuuuuu). Przed wskoczeniem do wody musimy się rozegrać do stroju kąpielowego (naśladują rozbieranie się) i wykonać rozgrzewkę. Zróbmy kilka pajacyków i skłonów (wykonują ćwiczenia). A teraz siuuup (powtarzają) do wody. Oj, trochę zimno, brrr (powtarzają i pokazują jak się trzęsą z zimna). Spróbujmy zanurkować - bul, bul, bul (powtarzają i naśladują nurkowanie). Szybko się wycieramy, ubieramy (naśladują czynności) i wykonujemy dłuuuuugi skok (długi skok obunóż) do Warszawy, gdzie weźmiemy udział w maratonie, to aż 3 okrążenia wokół miasta (biegną jedno za drugim). Chwila odpoczynku na wypicie wody (naśladują picie) i wykonujemy dłuuugi skok w góry (wykonują skok obunóż). Wspinamy się na najwyższy szczyt -Rysy, nie jest  to łatwe, ciągle ocieramy pot z czoła (naśladują). Ale już niedługo szczyt. Jesteśmy! Ale piękne widoki! Zasłużyliśmy na odpoczynek (siadają i naśladują oglądanie widoków).

Aktywność plastyczna:

Aktywność matematyczna:

  • „Zbiory białych i zbiory czerwonych” – ćwiczenia klasyfikacji i spostrzegawczości. Dziecko tworzy zbiory przedmiotów w kolorach polskiej flagi – na białym pasie flagi umieszcza białe przedmioty odnalezione w domu, a na czerwonym pasie – czerwone.
  • Karta pracy „Płynie Wisła do morza” https://tiny.pl/7kl2r - rysujemy szlaczki po śladzie, tak jak wskazują strzałki.
  • „Liczę białe i czerwone” - dziecko gromadzi białe i czerwone przedmioty, ustawiając je w osobnych zbiorach, a następnie przelicza je z pomocą rodzica i określa, których jest więcej, a których mniej (może dobierać je w pary).
  • https://tiny.pl/7ks25 - karta pracy „Połącz w pary”
  • https://tiny.pl/7kssl - puzzle „Godło”
  • https://tiny.pl/7kssk - karty pracy „Rysuj po śladzie”, oraz „Dopasuj brakujące elementy”

 Język angielski:

 "Walking, walking"

Walking walking. Walking walking. (spacerujemy)
Hop hop hop. Hop hop hop. (podskakujemy na jednej nodze)
Running running running. Running running running. (biegamy)
Now let’s stop. Now let’s stop. (zatrzymujemy się)

Walking walking. Walking walking. (spacerujemy)
Hop hop hop. Hop hop hop. (podskakujemy na jednej nodze)
Running running running. Running running running. (biegamy)
Now let’s stop. Now let’s stop. (zatrzymujemy się)

Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe. (chodzimy na palcach)
Jump jump jump. Jump jump jump. (podskakujemy obunóż)
Swimming swimming swimming. Swimming swimming swimming. (naśladujemy pływanie)
Now let’s sleep. Now let’s sleep. (naśladujemy spanie)

Wake up! (budzimy się)
It’s time to go!
Are you ready to go fast?
Okay!

Walking walking. Walking walking. (spacerujemy)
Hop hop hop. Hop hop hop. (podskakujemy na jednej nodze)
Running running running. Running running running. (biegamy)
Now let’s stop. Now let’s stop. (zatrzymujemy się)

Walking walking. Walking walking. (spacerujemy)
Hop hop hop. Hop hop hop. (podskakujemy na jednej nodze)
Running running running. Running running running. (biegamy)
Now let’s stop. Now let’s stop. (zatrzymujemy się)
Whew!

  • „Do the action” – zabawa dydaktyczno-ruchowa – Rodzic wypowiada 4 pierwsze zwroty z piosenki (w różnej kolejności) wykonując odpowiednie czynności, dziecko naśladuje:
    • Walking – spacerujemy
    • Hop hop hop – podskakujemy na jednej nodze
    • Running – biegamy
    • Let’s stop – zatrzymujemy się
     

 

Drodzy rodzice!

Poniżej przesyłamy propozycje zabaw i zadań dla dzieci, na tydzień 02.11 – 06.11

Temat: „Nasza mała ojczyzna”

Zachęcamy do wybrania jednej zabawy/jednego zadania/ćwiczenia z 2-3 aktywności na każdy dzień :)
(np. łącząc zabawy ruchowe z muzycznymi, plastyczne z językowymi, itp.)
 

Nabywanie wiedzy:

  • rozbudzanie zainteresowań miastem, w którym mieszkamy

  • nabywanie wiedzy o swojej miejscowości, poznanie jej nazwy, zabytków, okolic, zapoznanie z legendami i symbolami

  • poznanie określeń opisujących wysokość różnych budynków

  • poznanie dźwięków o różnej wysokości

  • zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi

Kształtowanie umiejętności:

  • poszerzanie doświadczeń językowych

  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej

  • ćwiczenie pamięci

  • rozwijanie umiejętności matematycznych

  • porównywanie wielkości budynków

  • posługiwanie się określeniami „wysoki - niski”

  • doskonalenie sprawności fizycznej

  • rozwijanie zdolności manualnych i plastycznych

  • rozwijanie pamięci wzrokowej

  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji

  • rozwijanie logicznego myślenia

Budowanie postaw:

  • budowanie poczucia tożsamości narodowej, regionalnej

  • wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu

  • wyrabianie szacunku do budowli zabytkowych i tradycji

 
Zadanie dodatkowe na 06.11.2020r.
https://tiny.pl/7kwq7 - sudoku z kolorami. Wykonaj kartę pracy zgodnie z poleceniem.
Kochane Wiewióreczki!
W dniu dzisiejszym, tj 5.11. obchodzimy Dzień Postaci z Bajek. Z tej okazji przygotowałyśmy dla Was małą niespodziankę, którą znajdziecie pod poniższym linkiem.
https://view.genial.ly/5fa2c9a25ef4550d7bcc1899/presentation-untitled-genially
Zachęcamy Was do wzięcie udziału w przygotowanych przez nas grach i zabawach.
Po wykonaniu wszystkich zadań czeka na Was nagroda w postaci dyplomów. Tak, więc nie zwlekajcie już dlłużej i do dzieła :)
Dyplomy do pobrania poniżej (w miejscach wykropkowanych należy wpisać imię i nazwisko dziecka).
https://tiny.pl/7kg74 - wersja dla dziewczynek
https://tiny.pl/7kg78 - wersja dla chłopców

Zadanie dodatkowe na 04.11.2020r.
https://tiny.pl/7kmgr - wykonaj karty pracy zgodnie z poleceniem. Rodziców prosimy o pomoc w wycięciu kamieniczek :)
Aktywność językowa:
  • https://www.youtube.com/watch?v=XudcMIswUqg - Legenda o Poznańskich Koziołkach
  • https://www.szlaklegend.pl/legendy - poznański szlak legend „O założeniu Poznania”, „O krawcu z Chwaliszewa”, „O rogalach świetomarcińskich”, „O poznańskich rurach” i wiele innych legend
  • Zabawa logopedyczna „Jak Hania swój pokój sprzątała” – rodzic czyta treść historii i wraz z dzieckiem wykonuje ćwiczenia (najlepiej wykonywać je przed lustrem). Hania swój pokój posprzątać chciała, więc odkurzacz prędko wyciągnęła (dzieci zwijają język w rurkę i przesuwają nim po jamie ustnej poziomo – do przodu i do tyłu). Później ściany odkurzała (język porusza się z dołu do góry po wewnętrznej części policzków przy zamkniętej buzi), a następnie kurze z mebli pościągała (dzieci przesuwają czubek języka po górnej powierzchni zębów dolnych i górnych). Wazonika tylko odkurzyć nie umiała, więc powietrza do buzi nabrała, policzki nadęła i długo na wazonik dmuchała… (dzieci dmuchają na swoje dłonie złożone w łódeczkę)
  • http://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+urz%C4%85dzeniach+domowych – rozwiązywanie zagadek o urządzeniach domowych
Aktywność muzyczna:
  • Zabawa muzyczna „Jakie to dźwięki?” (plik mp3 - https://tiny.pl/7n6br). Dziecko opisuje słyszane dźwięki (niskie, wysokie). Następnie maszeruje na palcach z rękami w górze - przy dźwiękach wysokich, przy niskich dźwiękach – na piętach.
  • Zabawa ruchowa do piosenki „Wieje, wieje wiatr” (plik mp3 - https://tiny.pl/7n6bj). Rodzic tańczy w parze z dzieckiem zgodnie z poniższą choreografią. Zabawę powtarzamy 2 -3 razy.

Wieje, wieje, wiatr          1
Szumi pośród traw          2
Strąca liście z drze         3
Z wiatrem tańczyć chcę!  4

Wieje, wieje, wiatr          1
Chmury gna przez świat,   2
Gra w koronach drzew...    3
Z wiatrem tańczyć chcę!   4

1 – stoimy twarzami do siebie, machamy rękami nad głową
2 – klaszczemy trzykrotnie
3 – trzykrotnie uderzamy dłońmi o uda
4 – wykonujemy obrót dookoła własnej osi

Aktywność ruchowa:
  • https://tiny.pl/7n6vp - rzuć kostką i wykonaj ćwiczenie przedstawione na ilustracji
  • https://www.dzieckiembadz.pl/2017/10/jesienne-karty-ruchowe-do-druku.html - wylosuj lub wskaż (jeśli nie ma możliwości wydruku) kartę i wykonaj ćwiczenie
  • https://www.dzieckiembadz.pl/2017/07/karty-ruchowe-ze-zwierzetami.html - wylosuj lub wskaż (jeśli nie ma możliwości wydruku) kartę i wykonaj ćwiczenie
  • https://wordwall.net/pl/resource/1249105/gimnastyka - zakręć kołem i wykonaj ćwiczenie
  • Zabawa ruchowa „Podróż po Poznaniu” - dzieci dostają obręcze – kierownice (lub udają, że trzymają kierownicę), na znak rodzica, dzieci- samochody ruszają w podróż po Poznaniu, muszą jednak przestrzegać sygnalizacji świetlnej - rodzic pokazuje kartkę czerwoną lub zieloną - dzieci reagują na określone kolory.
  • Zabawa ruchowa „Domowe sprzęty elektryczne” - dzieci spacerują lub biegają w rytm wesołej melodii. Gdy muzyka przestanie grać, rodzic podaje nazwę jakiegoś urządzenia elektrycznego lub innego sprzętu. Gdy dzieci usłyszą nazwę sprzętu elektrycznego – klaszczą, gdy usłyszą nazwę innego przedmiotu, np. garnek – stoją bez ruchu do czasu, gdy rodzic wznowi grę.
Aktywność plastyczna:
Aktywność matematyczna:
  • https://im-a-puzzle.com/pozna_skie_kozio_ki_55PAoSIq.puzzle - puzzle „Poznańskie koziołki” (po naciśnięciu opcji „preview” można zobaczyć pogląd obrazka)
  • https://tiny.pl/7n6v7 - „Mój dom” – rysowanie po śladzie
  • https://tiny.pl/7n6v9 - pokoloruj budynki wg instrukcji, zaprowadź dzieci do ich domów
  • https://tiny.pl/7n6vf - dopasuj urządzenia domowe do odpowiedniego pomieszczenia. Rozmowa z dzieckiem na temat bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu.
  • Eksperyment „Suszarka” – rodzic pokazuje dzieciom suszarkę i pyta, czy wiedzą, do czego to urządzenie służy. Dzieci zastanawiają się: Jak to się dzieje, że suszarka suszy włosy? Następnie rodzic proponuje dzieciom przeprowadzenie eksperymentu – kierowanie strumienia gorącego powietrza na nadmuchany balon. Rodzic pyta dzieci, czemu balon się unosi i co się stanie, jeśli włoży rękę pomiędzy strumień powietrza a balon (balon spadnie). Wspólne sprawdzanie, co taki strumień powietrza z suszarki potrafi jeszcze unieść. Szukanie odpowiedzi na pytanie: Czy ciepłe powietrze i zimne powietrze działają tak samo? Przypomnienie zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych (zawsze pod opieką dorosłych).
  • https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/percepcja-wzrokowa-i-sluchowa/5/porzadkowanie-klockow - gra „Porządkowanie klocków”

SZANOWNI RODZICE

TRADYCJĄ NASZEGO PRZEDSZKOLA JEST UDZIAŁ W NOWOROCZNYM KONCERCIE CHARYTATYWNYM ORGANIZOWANYM PRZEZ PRZEDSZKOLE NR 188 DĘBOWE LUDKI.

NASZĄ PLACÓWKĘ REPREZENTOWAŁA GRUPA "TYGRYSKÓW".

ZAPRASZAM WAS WRAZ Z DZIEĆMI DO OBEJRZENIA KONCERTU

(poniżej link, który po otwarciu umożliwi pobranie Koncertu i obejrzenie w całości)

https://www.dropbox.com/s/u5clbdk3bw0a0pm/2021-01-02%20Anio%C5%82y%20s%C4%85%20w%C5%9Br%C3%B3d%20nas.mp4?dl=0

Czytany 13091 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 06 kwiecień 2021 10:19