wtorek, 13 grudzień 2016 00:23

Styczeń u Tygrysków

Napisane przez Alicja Nowaczyk

 

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.

 

DRODZY RODZICE!

Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje - dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo tematy zajęć oraz piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.

 

Nauczycielki w grupie "Tygrysków":

Alicja Nowaczyk: poniedziałek: 12.00-16.30                               Małgorzata Skibińska:  poniedziałek: 7.00-12.00          

                             wtorek: 7.00-12.00                                                                  wtorek: 12.00-16.30                                      

                              środa: 7.00-12.00                                                                    środa: 12.00-16.30

                         czwartek: 12.00-1630                                                               czwartek: 7.00-12.00

                            piątek;  7.00-12.00                                                                   piątek: 12.00-16.30

Asystentka nauczyciela Katarzyna Matuszewska 8.30-16.30

 
Przypominamy o działaniu platformy służącej komunikacji rodziców z nauczycielkami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kontynuując przedszkolną tradycję, zapraszamy chętnych Rodziców (ale nie tylko), do "spotkań z bajką"- w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom. 

Mama, tata, dziadek, babka
wujek, ciocia, czy sąsiadka...
Kto dziś bajki czytać lubi
niechaj bardzo się tym chlubi-
krótkie i długie, mądre i "w dechę"
aby dzieciaczki miały uciechę. 
Więc kto jest chętny- to zapraszamy,
bajek, bajeczek dziś posłuchamy... :)



Ważne Daty!!!

10 styczeń 2020 09:00 KONCERT KOLOROWYCH NUTEK” W PRZEDSZKOLU POD HASŁEM: „Odwiedziny u byczka Fernado”. W zależności od decyzji o przyznanych przez Miasto Poznań środków finansowych na realizację zajęć dodatkowych w poznańskich przedszkolach. Rodziców przypominamy o przygotowaniu dla dziecka stroju galowego.

13 styczeń 2020 17:30 - 20:00 SPOTKANIE NOWOROCZNE W „CHATCE PUCHATKA” DLA ZAPROSZONYCH GOŚCI ORGANIZOWANE PRZEZ DYREKTORA PRZEDSZKOLA. Spotkanie uświetnia zawsze występ dzieci, które chcą podziękować dorosłym za to, że tworzą (lub tworzyły) Przedszkole, które jest miejscem bezpiecznym, radosnym i przyjaznym. W roku bieżącym spotkanie uświetni występ dzieci z grupy "Tygrysków"

17 styczeń 2020 15:00 DZIEŃ BABCI I DZIADKA W GRUPIE „TYGRYSKÓW”. W tym dniu w Przedszkolu dzieci przygotowują niespodzianki dla swoich babć i dziadków. Zapraszamy serdecznie!

23 styczeń 2020 17:00 ZEBRANIE DLA RODZICÓW DZIECI Z GRUPY „TYGRYSKÓW”  nformujące o wnioskach z prowadzonej obserwacji pedagogicznej, konsultacje indywidualne, ustalenie zakresu współdziałania z rodzicami w     celu wspierania osiągnięć dzieci i przezwyciężania ewentualnych trudności.

 

 PO PRZERWIE WAKACYJNEJ W GRUPIE "TYGRYSKÓW" ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ WZOREM ROKU UBIEGŁEGO ZAJĘCIA Z KÓŁKA SZACHOWEGO "MAŁE SKOCZKI". ZAJĘCIA PROWADZIĆ BĘDZIE PANI MAŁGOSIA SKIBIŃSKA W PIĄTKI W GODZ. 11.10 - 12.00.

Piosenki i wiersze do nauki:

DZIEŃ BABCI, DZIEŃ DZIADKA” -wiersz

Kochana Babciu! Kochany Dziadku!

Chciałem Wam dzisiaj wręczyć po kwiatku,

no ale w styczniu żadne nie rosną...

Później przyniosę, latem lub wiosną.

Dzisiaj przyjmijcie chociaż laurkę:

Dzięki za mamę! (za Waszą córkę),

za mego tatę!(Waszego syna),

bo dzięki Wam jest moja Rodzina!

Bez Was nic niewart

byłby ten świat!

babciu i Dziadku,

Żyj dwieście lat!

„PYTANIA DO BABCI I DZIADKA”

Babciu powiedz jaka byłaś w swoich szkolnych latach

Czy wolałaś w szkole siedzieć czy na dworze ganiać

Czego bałaś się naprawdę, z czego się cieszyłaś

Czy lubiłaś śpiewać, tańczyć, czy cichutka byłaś

Czy dostałaś kiedyś lalkę, albo może misie

Czy wolałaś czekoladę, landrynki czy ptysie

Gdzie jeździłaś na wakacje, z kim się przyjaźniłaś

I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaka byłaś?

Super by było tak wyczarować

By z małą babcią pospacerować

I z dziadkiem naszym, małym chłopakiem

Na koniec świata iść górskim szlakiem

Dziadku przyznaj się czy dzieckiem raczej grzecznym byłeś

Procą, łukiem czy pukawką w lesie się bawiłeś

Czy zrywałeś kiedyś jabłka w sadzie od sąsiada

Czy biegałeś po kałużach, kiedy deszcz napadał

Czy ciągnąłeś za warkocze swoje koleżanki

Czy to prawda, że z tornistra robiło się sanki

A czy w Indian i kowbojów bawić się lubiłeś

I czy można cofnąć czas, by zobaczyć jaki byłeś?

Super by było tak wyczarować

By z małą babcią pospacerować

I z dziadkiem naszym, małym chłopakiem

Na koniec świata iść górskim szlakiem

Super by było tak wyczarować

By z małą babcią pospacerować

I z dziadkiem naszym, małym chłopakiem

Na koniec świata iść górskim szlakiem

Babciu, kocham Cię

Dziadku, kocham Cię

Babciu, kocham Cię

Dziadku, kocham Cię

Super by było tak wyczarować

By z małą babcią pospacerować

I z dziadkiem naszym, małym chłopakiem

Na koniec świata iść górskim szlakiem

Babciu, kocham Cię

Dziadku, kocham Cię

Babciu, kocham Cię

Dziadku, kocham Cię

KOLĘDA „JEST TAKI DZIEŃ”

  1. Jest taki dzień, bardzo ciepły, choć grudniowy,

dzień, zwykły dzień, w którym gasną wszelkie spory.

Jest taki dzień, w którym radość wita wszystkich,

dzień, który już każdy z nas zna od kołyski.

Ref.: Niebo ziemi, niebu ziemia

wszyscy wszystkim ślą życzenia.

Drzewa ptakom, ptaki drzewom

tchnienie wiatru płatkom śniegu.

2.Jest taki dzień, tylko jeden raz do roku

Dzień, zwykły dzień, który liczy się od zmroku

Jest taki dzień, gdy jesteśmy wszyscy razem

Dzień, piękny dzień, dziś nam rok go składa w darze

Ref.: Niebo ziemi, niebu ziemia

wszyscy wszystkim ślą życzenia.

A gdy wszyscy usną wreszcie

noc igliwia zapach niesie.

"Bukiet od dzieci"

Dzieci dziś przyszły z polnym bukietem

pokłonić się Jezusowi.

Same zrywały w środku lata kwiaty

pod laskiem brzozowym.

Bukiet z rumianków, chabrów i maków

dzwonków i zbóż pachnących.

Słońcem przybrany, wiatrem pachnący

i pełen życzeń gorących!

Ref: Aby ludzie dobrzy byli,

by się nigdy nie kłócili,

by nie było zła i wojen,

żeby nikt nie zaznał głodu,

pszczoły dały więcej miodu,

a świat cieszył się pokojem. /2x

„KOLĘDA NADMORSKA”

Przyleciała kolęda nad morze

Na maleńkiej śniegowej gwiazdeczce,

Zapukała do chaty rybaka,

By się ogrzać przy ogniu troszeczkę.

U rybaka na strychu schną sieci,

spracowane szukają spokoju,

W małej izbie krzątają się dzieci.

Tata przyniósł choinkę do domu.

Kolędo nadmorska, pachnąca algami

Kolędo najmilsza, zostaniesz tu z nami.

Muszelki szumiące dla ciebie zbierzemy

A ty nam zaśpiewasz o Panu na ziemi.

"WĘDROWAŁA KOLĘDA" - wiersz

Jak Polska szeroka, wspaniała

kolęda kolędników szukała.

Tych co Jezuska małego

powitać chcą z serca całego.

Od morza po góry wysokie,

od ziemi po białe obłoki.

Niesiona wiatrem leciała

i Polsce się przyglądała.

„PRZYBYLI UŁANI POD OKIENKO”

1.Przybyli ułani pod okienko, (bis)

Pukają, wołają: "wpuść panienko! "(bis)

2."O Boże, a cóż to za wojacy?" (bis)

"Otwieraj! Nie bój się to czwartacy!" (bis)

3.Przyszliśmy napoić nasze konie, (bis)

Za nami piechoty pełne błonie." (bis)

„PAN LISTOPAD”

1. Pan Listopad gra na basie:

dylu, dylu, bum!

Na jesiennym graniu zna się,

trawką dotknął strun.

Ref.  Wesoło gra muzyka,

pada deszcz.

Świerszcz za kominem cyka,

tańcz, gdy chcesz!

2. Pan Listopad gra na bębnie:

bara, bara, bam!

Z deszczem puka równo, pięknie,

koncert daje nam.

Ref.  Wesoło gra muzyka…

3. Pan Listopad gra na flecie:

fiju, fiju, fiu!

Z liści złotych ma berecik,

a kubraczek z nut.

Ref.  Wesoło gra muzyka…

"ZIEMIA WYSPA ZIELONA"

1.Nie warto mieszkać na Marsie,

nie warto mieszkać na Venus.

Na Ziemi jest życie ciekawsze,

powtarzam to każdemu .

Ref.;

Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,

wśród innych dalekich planet.

To dom jest dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,

więc musi być bardzo zadbany.

2.Chcę poznać życie delfinów

i wiedzieć co piszczy w trawie.

Zachwycać się lotem motyla

i z kotem móc się bawić.

Ref.:

Bo Ziemia to wyspa , to …

3.Posadźmy kwiatów tysiące.

Posadźmy krzewy i drzewa,

niech z nieba uśmiecha się słońce,

pozwólmy ptakom śpiewać.

Ref.:

Bo Ziemia to wyspa , to …

"O PRZECHODZENIU PRZEZ ULICĘ"

  1. Zanim ulicę przekroczysz, otwórz szeroko swe oczy,

   bo to bardzo ważna jest rzecz, by się na baczności wciąż mieć.

   Najpierw w lewo, w prawo potem, jeszcze w lewo spójrz z ,powrotem,

   jeśli droga jest wolna już swe kroki pewnie skieruj w przód.

  1. Sprawa jest o tyle łatwa, jeśli są na przejściu światła,

   one drogę pokazują, czy przechodzić - informują.

   Gdy zielone sygnał dało - wnet przed siebie ruszaj śmiało,

   lecz czerwone daje znać, że nadal w miejscu musisz stać.

"Zielone okulary"

1. Jestem badaczem przyrody,

kocham lesne przygody,

wędrówki małe i duże,

słońce, wiatry i burze.

Ref.: Zielone łąki i pola, zielone kokardy ma Tola.

Zielone okulary niech nosi młody i stary.

Zielony niech będzie świat przez wiele milionów lat.

2. Obserwuję, badam, dociekam

i z bliska i z daleka.

Nie robiąc nikomu szkody,

poznaję tajniki przyrody.

Ref.: Zielone łąki i pola, zielone kokardy....

"Poznań - moje miasto" - piosenka

1. Piękne domy, osiedla i ulice
rzeka Warta jak wstążka się wije
o zabytkach ciekawe tajemnice
chcę poznawać, bo tutaj żyję.

Ref.: Poznań, to moje miasto,
Poznań, to jest mój świat,
Poznań, poznawać warto,
bo jest tego wart.

2. W centrum zamek zachęca do zwiedzania
a katedra z zieleni się wyłania,
o dwunastej dwa małe koziołki,
na ratuszu bodą się.

Ref.: Poznań, to moje miasto......

 "Przyjaciel" - wiersz

Do czego jest przyjaciel?

Jak to? Do wszystkiego!

Do bawienia się w piłkę

albo w chowanego,

do fikania koziołków,

biegania, chodzenia,

do siedzenia, leżenia

i nicnierobienia.

Przyjaciel przyjacielem

jest właśnie dlatego,

że z nim jest mi wesoło,

a smutno bez niego.

Wiersz : "Pan leśniczy"

Pan leśniczy całą zimę dba o leśną swą rodzinę.

Chroni ptaki i zwierzęta, o ich losie wciąż pamięta.

Gdy zwierzęta chore w lesie ,zaraz swoją pomoc niesie.

A, gdy zwierzę zaśnie czasem, albo chore gdzieś pod lasem,

zaraz znajdzie je ,pomoże, z nim do wiosny przetrwać możesz.

Tematy kompleksowe realizowane w styczniu:

  1. .SKOK W NOWY ROK
  2. "ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA"
  3. "MAMO, TATO WOLĘ WODĘ - BEZ WODY NIE MA ŻYCIA"
  4. "CO MOZNA ROBIĆ ZIMĄ?"

Czas realizacji: 06.01. 2020r. - 01.02.2020r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- rozwijanie wiedzy  na temat przedmiotów służących do odmierzania czasu.

- zapoznanie dzieci ze zjawiskiem różnic czasowych (dwie półkule ziemi)

- poszerzanie wiedzy dzieci na temat sposobów odmierzania czasu

- doskonalenie wiedzy dzieci na temat czterech pór roku i ważnych świąt w kalendarzu

- nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi, np. szacunek do dzieci i dorosłych,  życzliwość okazywana dzieciom i dorosłym.

- nauka piosenek i wierszyków z okazji święta Babci i Dziadka

- nabywanie wiedzy na temat znaczenia wody dla organizmu i środowiska

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozumienie w podstawowym zakresie zasadę odczytywania czasu na zegarze tarczowym

- rozwijanie umiejętności rozumienia pojęcia czasowych

- doskonalenie umiejętności działania zgodnie z instrukcją obrazkową

- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej wyrazów

- utrwalenie informacji o cykliczności pór roku

- doskonalenie umiejętności wskazywania różnic pomiędzy obrazkami

- rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez utrwalenie znajomości nazw miesięcy w roku i informacji o ich przemienności

- rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez określanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych w przyrodzie

- poznanie obrazu graficznego liter i utrwalenie pisania: B, b, D, d, L,l

- doskonalenie umiejętności rozumienia przysłów

- doskonalenie umiejętności posługiwania się takimi przyimkami jak: przedwczoraj, wczoraj, dziś, jutro, pojutrze

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania liczby i cyfry 4 i 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym

- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem czytanego tekstu

- rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach

- odtwarzanie rytmów ruchowo-słuchowo-wzrokowych

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe

- doskonalenie umiejętności dramowych i pantomimicznych

- rozwijanie umiejętności manualnych przy wykonywaniu upominku dla babć i dziadków

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

-  kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej

- kształtowanie odporności emocjonalnej poprzez udział w przedstawieniu przed publicznością

BUDOWANIE POSTAW

- określanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw

- doskonalenie postawy szacunku wobec osób starszych

-  rozwijanie umiejętności współpracy i stosowania zasad fair play podczas zawodów grupowych

- rozwijanie postaw proekologicznych – dziecko wie, że należy oszczędzać wodę i zakręcać kran po umyciu rąk

- kształtowanie potrzeby uczestnictwa w kulturze, koncertach muzycznych, przedstawieniach.

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: New Year – nowy rok, New Year's Eve – sylwester, fireworks – fajerwerki, music – muzyka, wishes – życzenia, January – styczeń, , family – rodzina, mummy – mama, daddy – tata, sister – siostra, brother – brat, baby – dziecko, grandma – babcia, grandpa – dziadek, makeing a snowman – lepienie bałwana,  eyes - oczy, nose - nos , buttons - guziki,  hat – kapelusz, scarf - szal, arms - ręce, mittens – rękawiczki, book 

Piosenki: Hey mr Rooster, old McDonals  Finger family, Hello , Can You Clap Your Hands?

Zabawy: go and Touch, Trick or Treat!, Spider ! Hey mr Wolf , Come !, a Farmer Hide and seek  , Quiz, Whats that ? What is missing, where is it ? Simon says.

 

 

       

Czytany 11234 razy Ostatnio zmieniany czwartek, 02 styczeń 2020 22:16