wtorek, 13 grudzień 2016 00:23

Grudzień u Tygrysków

Napisane przez Małgorzata Malczewska

                                                                                              "Wszystkie Dzieci rodzą się artystami.

                              Sztuka polega na tym, by pozostać nimi do końca życia" :-)

 

                                                                                                                    Pablo Picasso

Witamy w zakładce zerówki:-)

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Małgorzata Malczewska :                Ewa Wojcieszak:                                                   

Poniedziałek 07.00 - 15.00                         

Wtorek        07.00 - 11.30            Wtorek 11.30 - 15.30

Środa          07.00 - 11.30            Środa    11.30 - 15.30

Czwartek     07.00 - 15.00                        

Piątek         08.00 - 16.00                               

Asystentka nauczyciela Karolina Cendalska 08.30 - 16.30

Język angielski Paulina Wawrzyniak: poniedziałek i czwartek 15.00-15.30

Logopedia Anna Rossian-Żok : poniedziałek 11.30- 14.00 i czwartek 10.00-13.30

Ćwiczenia gimnastyczne Magdalena Mędza: wtorek 11.30-12.00 i czwartek 13.30-14.00

 

Grudniowe kalendarium:

-warsztaty kreatywne- spotkanie z Małgorzatą Swędrowską, autorką metody czytania wrażeniowego-

  01.12.środa godz. 9.00

-"Lokomotywa"- mikołajkowa niespodzianka dla Dzieci od Rodziców- przedstawienie on-line- 06.12-poniedziałek

-koncert muzyczny "Grudniowe ekspresje muzyczne"- 10.12. -piątek-ok. godziny 10.30, prosimy o odświętny strój

-"Strojnisia choinka"- przystrajanie przedszkolnej choinki własnoręcznie wykonanymi ozdobami- 13.12- poniedziałek

-spotkanie przy świątecznym stole-17.12- piątek,odwiedziny Świętego Mikołaja, prezenty :-), prosimy o odświętny strój

-"Jasełka" on-line,  nagranie dostępne dla Rodzinki po 20.12

cały czas w planach odwiedziny teatralne, w ramach poznańskiego projektu "Teatr lalek z niepełnosprawnością intelektualną oraz ruchową" z inicjatywy Fundacji WYOBRAŹNIEJ oraz jak tylko będzie możliwa wycieczka do Straży Pożarnej

      mik3        mik4

       Mikołajkowe upominki bardzo udane, zaraz zabraliśmy sie do działania :-),

      oczywiście po obejrzeniu "Lokomotywy"- przedstawienia niespodzianki on-line  

                                od naszych Kochanych Rodziców

   mik2   mik5

                       Co Ulka ma wspólnego ze Świętym Mikołajem???

             mik0

 

                                    Jakie niespodzinki czekały na Panią Dyrektor???

                                                                                                               mik1

                     

                                                                            

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUDNIU W GRUPIE TYGRYSY

Tematy kompleksowe:

CZEKAMY NA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

CORAZ ZIMNIEJ

ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA

WESOŁYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA

ZIMA WOKÓŁ NAS

Termin: 29.11. – 31.12.2021

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- rozwijanie wiedzy o tradycjach i zwyczajach świątecznych w Polsce i na świecie; nauka kolęd i pastorałek, sposobów wykonywania ozdób świątecznych

- rozwijanie wiedzy o gatunkach ptaków pozostających na zimę w Polsce

- rozwijanie wiadomości o różnych zawodach

- rozumienie zjawisk atmosferycznych zachodzących w przyrodzie

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozbudzanie zainteresowania nauką czytania i pisania

- umacnianie w dzieciach poczucia wartości i wiary we własne możliwości

- wnioskowania o zaistniałych zmianach podczas przeprowadzanych doświadczeń

- rozwijanie umiejętności budowania dłuższej , logicznej wypowiedzi na określony temat

- tworzenia dzieł własnych (płaskich i przestrzennych) na tematy dowolne lub określone przez nauczyciela.

- rozwijanie umiejętności grania prostych akompaniamentów oraz improwizacji na instrumentach perkusyjnych do piosenek dziecięcych i muzyki poważnej

- rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów, piosenek

- kształtowanie umiejętności współdziałania w trakcie zabaw   organizowanych oraz zabaw swobodnych

- doprowadzania do końca rozpoczętych prac  plastycznych i zabaw ruchowych

- rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej

- samodzielnego podejmowania aktywności, zgodnej z zainteresowaniami.

BUDOWANIE      POSTAW

- umacnianie poczucia przynależności do rodziny, grupy, społeczności przedszkolnej

- kształtowanie tożsamości lokalnej, regionalnej i narodowej

- czerpania radości z obdarowywania bliskich własnoręcznie przygotowanymi upominkami

- kształtowanie postawy kulturalnego widza

- opanowywania tremy przed występem, wdrażanie się do roli aktora

- rozwijanie postawy opiekuńczej wobec środowiska naturalnego; dbanie o dokarmianie ptaków zimą

- rozwijanie postawy odpowiedzialności i życzliwości

JĘZYK ANGIELSKI

- słówka: Stocking Decorations,Milk and biscuits/cookies, Christmas tree, Santa Claus (Santa)/Father Christmas, Merry Christmas and Happy New Year!, Reindeer(s), Snowflake, Elves, Pudding, Angel, Bells, Snowman Snowball,Christmas balls, Christmas light, Stars,Presents, Toys Hot chocolate, Candy cane,The Gingerbread Man , What's on the bag?, Is the milk/Christmas tree ready?,Under the Christmas tree, Santa Claus is coming!, Pick up (the decorations), Cut out your Christmas tree!, Guess who lives at The North Pole? What do you want for Christmas?, Storytime!

- piosenki: Little Snowflake, Santa Claus is coming to town,Jingle bells, Let's Decorate the Christmas Tree, Christmas Tree, Reindeer, Bell, Rudolph's Nose, Five little Elves, Santa, Merry Christmas song, What do you want for Christmas?, We wish you a Marry Christmas, Ring the bell, What do you see under the Christmas Tree

 

                      KONZ        KONZ1

 

                            Jesienny kujawiaczek...pełnia muzykowania:-)

                        KONce4 1                        KONce4 2

                  KON1ce 1     KON1ce 2

 

        UE1    

             Zajęcia o Unii Europejskiej, inspirujące zwłaszcza... dla chłopców ;-)

                                                                                                        UE

                ue91            ue101

         ue11                  ue12

          ue7               ue6

UE2   ue13     

                                                                                                                    UE5

           UE3

                                                                                                       UE4

             miś

                                         Dzień Misia...zawsze zaakcentowany :-)

                                                                                                   MIŚ1

 

                 tan1 dw 1       tan1 dw 2

                   Każda pogoda...dobra na tańce...także na powietrzu :-)

                             nadz3                          nadz1

                                     Rogalowe Muzeum Poznania-

 "Mam sześć lat, poznaję świat- aktywne poznawanie historii miasta i regionu”,

                                   wycieczka baaardzo udana!!! :-)

                      czelad      rogi0

 rogal1  nadz0

                                                             rogal

rogal22  rog1

                    rog                 rog0

                rogi                 klasz

                                                 klasz1

 

 

                                                                                Leo8

                     Leo4         Leo5

 

  Prawdziwa lekcja historii...szeroko, prowadzona przez eksperta i pasjonata...

      szergowego Leona:-) Tygrysy były pod wrażeniem !!! Brawo Leoś

                         Leo            Leo1

   Leo2    Leo3

          Leon    Leon1

          Leon 2                 Leon3Leo6      Leo9

                                                 Leo7

 

 

 

           cuk               cuk1

 14 listopada- Światowy Dzień Cukrzycy, czytamy "Koko wraca do szkoły", oglądamy

     kalendarz Stowarzyszenia CukierAsy i oczywiście rozmawiamy o cukrzycy

   cuks        cuks2

                            majster2                         majster3

               Tygrysy majsterkują...i świąteczne niespodzianki szykują... :-)

 

bur1

                                                                                                                  bur

             bur2     bur3    bur4

                           vegb0                      vegb

  vege1    vege5

                                             vege6        

                                   Vegeburgery się robią...pychota   

                                                                                                 vege7

 

vege8 vege9

 

 

 

     popo4     popo1

                              Popołudnia... z kreatywną plastyką

                                                                                        popo2

RANEK   

                                                                                          RANEK1   

        RANEK2

                                                                                                             ran

                                                  Poranne aktywności...

                ran1

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU

W GRUPIE TYGRYSY W MIESIĄCU LISTOPADZIE

Temat kompleksowy

MOJA OJCZYZNA-POLSKA

MOJE MIASTO, MÓJ REGION

POLSKA W UNII EUROPEJSKIEJ

Termin: 02.11-26.11.2021

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- Dziecko zna symbole narodowe oraz ważne miejsca związane z

  dziejami Polski

- Dziecko poznaje zabytki, ważne instytucje, legendy związane z historią

   miasta i regionu

- Dziecko nabywa szerszy zasób słownictwa, umożliwiający tworzenie

  dłuższych wypowiedzi

- Dziecko poznaje znaczenie wybranych symboli graficznych,

  stosowanych w najbliższym otoczeniu

- Dziecko wie, że Polska jest jednym z krajów Unii Europejskiej

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie zainteresowań przeszłością; historią swojego miasta,

  regionu, kraju

- konstruowania poprawnej logicznie i gramatycznie wypowiedzi na

  temat wysłuchanego tekstu literackiego

- dokonywania analizy i syntezy słuchowej   wyrazów

- rozwijanie umiejętności przedstawiania utworów literackich za pomocą

  gestu, mimiki, ruchu

- rozbudzanie wrażliwości poprzez odbiór sztuki , próby jej tworzenia

- aktywnego uczestniczenia w ćwiczeniach ruchowych, zabawach

  tanecznych, swobodnej interpretacji ruchem muzyki klasycznej

- tworzenia form konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnego

  tworzywa i wybranych technik plastycznych

- rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów, piosenek

- rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji

  wzrokowo- ruchowej

- słuchania i zainteresowania tym, o czym mówi adwersarz

- wyciszania się w określonych sytuacjach, koncentracji i opanowywania

  tremy podczas nagrań występu

BUDOWANIE      POSTAW

- kształtowanie tożsamości lokalnej, regionalnej i narodowej

- szacunku do siebie nawzajem, empatii

- właściwego zachowania się w instytucjach kultury, podczas imprez

  kulturalnych, w trakcie uroczystości przedszkolnych, lokalnych,

  państwowych

- rozwijanie postaw otwartych i tolerancyjnych

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: It's sunny/rainy/, clowdy/windy/ snowy/stormy , umbrella , sunglasses, scarf , hat, jumper, coat , shoes , pants , socks , gloves, it's cold/hot , washing machine, eyes, mouth, nose, ears, head, hands, tummy , toes , hair, washing machine

Stand up/Sit down!, What is it?, What colour is...?, put it on, take it off, put your hand/ foot on...,What's missing?, Close/open your eyes, Where is....?, Can I have...?, Turn around, Clap your hands,

Touch your..., Put your finger on..., Jump up high

Piosenki: Weather song, How's the weather, Touch Your Head | Action Songs for Kids, Head shoulders, Body bop, I've got the rhythm, Touch your head, Open close, Shake shake, This is the way I put on, Today I wearing.


Drodzy Rodzice,

UWAGA: ZMIANA NUMERU KONTA !!!!!

DOTYCZY RODZICÓW, KTÓRZY JESZCZE NIE WPŁACILI SKŁADKI W TYM ROKU SZKOLNYM

PRZYPOMINAMY O SKŁADKACH NA RR 😊

W roku szkolnym 2021/2022 wysokość składki na fundusz Rady Rodziców wynosi  85 zł / semestr. W przypadku, gdy do przedszkola uczęszcza rodzeństwo, opłata za każde dziecko wynosi 60 zł / semestr (przykładowo, gdy do przedszkola uczęszcza 2 dzieci - łączna opłata wynosi 120 zł za 1 semestr za 2 dzieci). Istnieje, także możliwość regulowania składek co miesiąc (opłata za 1 dziecko – 17 zł, za 2 dzieci – 24 zł).

Opłatę za 2-gi semestr prosimy dokonać do dnia 15-go marca 2022 r. przelewem na konto:

Natalia Kubiak-Rączy*

mBank, Poznań   - 36 1140 2004 0000 3102 8177 5354.

Tytuł przelewu: Fundusz RR –1 semestr grupa - imię i nazwisko dziecka

Przykład: Fundusz RR - 1 semestr - Wiewiórki - Jan Nowak

*Natalia Kubiak-Rączy – pełni funkcję skarbnika RR

ZE ŚRODKÓW FUNDUSZU RADY RODZICÓW KORZYSTAJĄ WSZYSTKIE PRZEDSZKOLAKI, GDYŻ SKŁADKI SĄ DOBROWOLNE. Pamiętajcie jednak, że im większą kwotę pieniędzy zgromadzimy, tym więcej będziemy mogli zaoferować atrakcji naszym Maluchom. ZACHĘCAMY DO WPŁAT :) Zebrane środki będą przeznaczone m.in. na: upominki dla dzieci w związku z pasowaniem na przedszkolaka, spotkaniem wigilijnym i śniadaniem wielkanocnym, atrakcje na dzień dziecka, dekorację i poczęstunek w trakcie balu karnawałowego itp. organizację warsztatów (jeśli nie będzie przeciwwskazań epidemiologicznych).

Wszystkie wydatki będą opublikowane w preliminarzu wydatków dostępnym na tablicy informacyjnej oraz na stronie internetowej www.przedszkole22.pl w zakładce Rady Rodziców. Zachęcamy Was do kontaktu - jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie, pomysły czy uwagi.

Liczymy na Wasze zaangażowanie i dobrą współpracę.

Drodzy Rodzice,

zachęcamy do aktywnego włączenia się w akcję, której pomysłodawcą jest Tata Oskara z

grupy Biedronek, Pan Michał.

Mając na celu, dbałość o szeroko rozumiane zdrowie i poszerzanie świadomości postaw

prozdrowotnych, prosimy Państwa, o dzielenie się wiedzą czerpaną z wartościowych

pozycji książkowych. Podawane przez Państwa tytuły, bądź dostarczane wydruki tytułów

polecanych książek, posłużą do stworzenia"okna zdrowia" w przedszkolu, gdzie będą

Państwo mogli zapoznawać się z publikacjami godnymi uwagi i wymieniać wiedzą z

zakresu zdrowia, profilaktyki, odporności , żywienia, zdrowego stylu życia...

Zapraszamy do udziału:-)

 

Drodzy Rodzice, na stronie internetowej przedszkola ,

w zakładce DLA RODZICÓW- RADA RODZICÓW,

Państwa Przedstawiciele publikują bieżące inforacje o swojej działalności.

Zachęcamy do zapoznawania się i współpracy:-)

znicz    znicz1

                                  Pamiętamy...Pomnik w Miejscu Straceń w Dębinie

        znicz2         znicz3

                                                                                 znicz4

 

                       gra

                                                                                                                 gra1

               Doskonalimy koncetrację, spostrzegawczość i pamięć

           gra2

                                                                                                    gra3

 

 

 

      NT0      NT4

         Warsztaty z Inspektorem Nadzoru Technicznego, szeroko o bezpieczeństwie

    NT1      NT3

                                                              NT2

 

        DEG0          DEG

                                                           Degustacja; konfitury, dżemy, przetwory

DEG1  

                                                                                                           DEG3

DEG2

       KON4          KON5

                                        Koncertowo... :-)

            KON2              KON3

      

                  POM

           Warsztaty pierwszej pomocy POMOGĘ, BO MOGĘ, na pewno pomogą... ;-)

                                                                                          POM1

                              POM2

                                                                                                                         POM3

POM4 POM7

               POM5          

                                                                                            POM6

POM8 POM9

 

            KREA6      KREA4

  W grupie Tygryski zawsze kreatywnie... zwłaszcza w deszczowe dni...z gradem:-)

              KREA3          KREA2

         KREA1               KREA

              je

                                                                                                                 je1

                je2

                                                                                                   je3     

        je4       

                                                                                            je5 

                    je6

 

                                                 atr

               A to co???... Nowe atrakcje w przedszkolnym ogrodzie... :-)

                         atr11      atr22

 

                           dyż   Niełatwe obowiązki dyżurnego:-)             dyż1

                                                                                                              Brawo Zośka

 

                                               glad

            Wycieczka do Ogrodu ekologicznego Gładysiakowie...zawsze udana;

                                        pogoda i nastroje dopisały:-)

                      piecz               piecz1

                                                 Już upieczone...jemy

                                       piecz2                      piecz3

        sadz  sadz1  sadz3  

                                                        Sadzimy...

                                                                                    sadz2

 

 

                                                            gazeta drzew

                                            W jesiennym nastroju...

                             liście1         liście2

                       liście3                     liśie4

                                                   

                                                   liście5

                   Karola              Karola3 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU

W GRUPIE TYGRYSY W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU

Temat kompleksowy

JESIENNA PRZYRODA

KOSZYK PANI JESIENI

SKARBY JESIENI

DBAMY O ZDROWIE

Termin: 04.10-29.10.2021

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANANIE WIEDZY

- rozwijanie znajomości zjawisk przyrodniczych; dokonywanie

obserwacji przyrodniczych

- rozszerzanie znajomości nazw warzyw i owoców oraz przetworów

- rozszerzanie znajomości nazw zwierząt leśnych

- rozróżnianie gatunków ptaków

- rozszerzanie wiedzy na temat zdrowego odżywiania i zdrowego trybu

życia

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

-kształtowanie umiejętności dostrzegania zmian, zachodzących w świecie roślin i zwierząt pod wpływem zmieniających się pór roku

-kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;

-rozwijanie mowy czynnej dziecka w zabawach słowotwórczych;

-rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;

-rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);

-rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek

-zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w języku angielskim;

-rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

-kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej, podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;

-kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

BUDOWANIE POSTAW

- poszanowania świata roślin i zwierząt

- przejawianie pracowitości

- wrażliwości; zauważania i docenianie piękna przyrody

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: apple(s), pear(s), peach(es), banana(s), orange(s), strawberry, grapes plum ,cherry(ies), pineapple(s), lemon(s), potato(es), tomato(es), broccoli, carrot(s), lettuce , mushroom(s), onion(s), pepper(s), bean(s), cucamber(s), celery, pea(s) , Stand up/Sit down!, What is it?, Look! Smell!, Yummy!, Yucky!, Healthy meal!, Eat and chew! Let's have a healthy meal!, Would you like some...?, Yes, please!, Can I have..., Open/close your eyes!, Fruit juice!, Tasty and fresh and sweet!, 10...on my head!, What colour is...? Piosenki; zabawy: Yummy fruits song, Fruit Juice, Apples and bananas,10 apples on my head, Healthy meal, Vegetables song, Salad song

 

     swoboda   swoboda1    swoboda3

                                           Swobodne aktywności...

                                                              swoboda2

      chusty  zaj

 

 

                                                     temp

                    Cały tydzień mierzenia naszych emocji...za nami...uf

                  emot1             emot2

 

                                                      sad

                               I'm happy, sad, angry, scared- show it

 

                                     plakat           plakat1

                                         ol                           podlew

                             Takie orzechy byśmy chcieli mieć... :-) to sadzimy i podlewamy

                     orzech                   sadzimy o

                    karo3          karo2

                                           Urodzinowe klimaty...

                               karo1                 karo

                           szał2

                                                                                     szał3

                    Dalszy ciąg zabaw w szałasie... :-)

                            szał

                                                                                            szał1

               szałas2                            szałas3

 

                   Każdy dzień w przedszkolu, to przygoda..., budujemy szałas :-)

                            szałas                     szałas1

 

    gniot2    gniot4

             Dziś po obejrzeniu kolejnego fragmentu filmu "W głowie sie nie mieści",

                       malujemy farbami i robimy...GNIOTKI

                                                               malu

 

gniot gniot1 gniot3

 

                                                  war3

 

                         war9                                   war10

          war6  war7  war8

war2 war4  war5

 

 warsztaty7  war  war1

 

warsztaty2    warsztaty5   warsztaty6                                                               

                  warsztaty3     warsztaty4

 

                   Kreatywne bursztynowe warsztaty...też na żółto...

 

warsztaty    warsztaty1

     radość1     radość2  potrawy

             Dalej oznaczamy nasze emocje...i jemy żółte potrawy... :-)

zupa  zupa1  zupa2

 

                                           urodziny                urodziny1

                                Obchodzimy też urodziny Olka :-)

 

       radość      radość0

 

                               Żółty dzień...pełen RADOŚCI :-) :-) :-)

 

                żółty          żółty1

 

Niektórzy z radością...leczą garło i obchodzą żółty dzień w domu... brawo Marcel:-)

                                                                                        Marc

tan tan1

                           Tańce do piosenki "Happy" Pharrella Williamsa

tan2                    

                                                                                              tan3

 

    naklejamy

 

                                                      skala

 

      Tydzień o emocjach rozpoczynamy projekcją filmu "W głowie się nie mieści"

                oraz... termometrem uczuć;  określamy skalę naszych emocji

 

                   w głowie    

 

                                                                                bezpieczeństwo

Dużo wiemy o bezpieczeństwie...na drodze, w przedszkolu, podczas zabaw...

                                              bezpieczeństwo1

                        bezpieczeństwo2  bezpieczeństwo3

 

deszcz7  deszcz6  deszcz5

                       Sadzimy cebulki...i uczymy się zbierać deszczówkę

deszcz4  deszcz3  deszcz2

                                                                         deszcz1

 

                kwiaty                           kwiaty 1

                                           Ubogacamy nasz kącik przyrodniczy....

 

                  kwiaty2           kwiaty 3

                                                                                    kwiaty 4

                          ...oraz rozwijamy indywidualne talenty...i predyspozycje :-)

                                       twarze         twarze 1

 

tygrys   tygryski

 

               Jesteśmy już Tygrysami..., więc...ku pełnej samodzielności... :-)

 

obiad    samodzielnośc 1  

                                                                  staś ko

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W MIESIĄCU WRZEŚNIU W GRUPIE TYGRYSY

Tematy kompleksowe:

JUŻ JESTEŚMY TYGRYSAMI

DOBRE MANIERY

JESTEM BEZPIECZNY

MAŁY PRZEDSZKOLAK W KRAINIE WIELKICH EMOCJI

ZIELEŃ W MIEŚCIE

Termin: 01.09.- 01.10.2021

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- Dziecko rozumie pojęcie: dobre maniery, savoir- vivre

- Dziecko nabiera przeświadczenia o konieczności odpowiedniego

zachowania się w codziennych sytuacjach w grupie

- Rozwijanie wiedzy, jak radzić sobie z przeżywaniem trudnych emocji

- Rozwijanie wiedzy na temat szeroko pojętego bezpieczeństwa, w tym

znajomości numerów alarmowych

- Rozwijanie wiedzy dotyczącej gatunków drzew, roślin, owadów

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie umiejętności społecznych, które są niezbędne w

poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi; dobrych manier,

rozpoznawania i radzenia sobie z przeżywaniem emocji

- konstruowania poprawnej logicznie i gramatycznie wypowiedzi na

temat wysłuchanego tekstu literackiego

- dokonywania analizy i syntezy słuchowej   wyrazów

- rozwijanie umiejętności przedstawiania utworów literackich za pomocą

gestu, mimiki, ruchu

- rozbudzanie wrażliwości poprzez odbiór sztuki , próby jej tworzenia

- aktywnego uczestniczenia w ćwiczeniach ruchowych, zabawach

tanecznych i naśladowczych

- rozwijanie umiejętności zagospodarowywania przestrzeni na kartce

- rozwijanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia

- rozwijanie koncentracji i stosowania się do poleceń nauczyciela,

podczas pracy z podręcznikiem

BUDOWANIE      POSTAW

- budowanie systemu wartości , w tym wychowywanie dzieci tak,

żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe,

- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej

- szacunku do siebie nawzajem

- dostrzegania piękna przyrody

JĘZYK ANGIELSKI

Piosenki: Make a circle song, Hello song,

Bye Bye Goodbye song, Colors Colors song,

Dance with Shapes

Struktury i kluczowe słownictwo bierne: Let's make a circle/ sing a song, Sit down/Stand up, Point to..., Look! Listen! Point! Turn right/left/

One two, tree - count with me!, Tidy up! March!Open up!Story time!

Knock! Knock! Who is it?Clap your hands!Stamp your feet! Are you ready?Let's play!Yes/No Can you see...? Yes, I can No, I can't

 

 

 

Czytany 27286 razy Ostatnio zmieniany poniedziałek, 06 grudzień 2021 22:47