Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza.
(Maria Kownacka)
DRODZY RODZICE!
Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje - dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo tematy zajęć oraz piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.
NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:
Alicja Nowaczyk; Małgorzata Skibińska:
Poniedziałek 11.30 - 16.30 Poniedziałek 06.30 - 11.30
Wtorek 06.30 - 11.30 Wtorek 11.30 - 16.30
Środa 11.30 - 16.30 Środa 06.30 - 11.30
Czwartek 06.30 - 11.00 Czwartek 11.30 - 16.30
Piątek 11.00 - 16.30 Piątek 06.00 - 11.00
Asystentka nauczyciela Katarzyna Matuszewska: 07.30 - 15.30.
Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: zajaczkiTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
DRODZY RODZICE!!
PRZEKAZUJEMY PAŃSTWU INFORMACJĘ PRZESŁANĄ Z POZNAŃSKIEJ PALMIARNII
Wiosną tego roku zrealizowaliśmy sześć nagrań wideo 360, prezentujących każdy z pawilonów oraz akwarium. Dzięki technice nagrania, każdy z pawilonów zobaczyć można bardzo dokładnie, obracając smartfon bądź tablet, lub obraz na komputerze za pomocą myszki. Wykorzystując aplikację Youtube na smartfonie lub PC można odbyć wirtualny spacer w poszczególnych pawilonach Palmiarni. Nagrania oraz inne materiały, dostępne są bezpłatnie na naszym kanale YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=8_0zU2NUrVc&list=PLnas_xfBPCPMNlqUDQ0t8SopHiJJwpFsI
Na naszej stronie internetowej znajdziecie Państwo także krótki opis każdego z pawilonów wraz ze zdjęciami oraz kalendarium historyczne Palmiarni i Parku Wilsona.
https://palmiarnia.poznan.pl/pl/zwiedzanie
Zwiedzanie w grupach zorganizowanych jest w tej chwili niemożliwe, natomiast, zwiedzając Palmiarnię indywidualnie, zachęcamy do rozwiązania questów, dostępnych w aplikacji EKO WIELKOPOLSKA. Rozwiązując quest, w każdym pawilonie pojawi się jedno pytanie, na które odpowiedzi należy szukać na tabliczkach z opisami roślin. Link do pobrania aplikacji:
https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.qrtag.ekowlkp&hl=pl
Zachęcamy także do zaglądania na palmiarniany profil na Facebook'u gdzie publikowane są informacje o kolekcji Palmiarni ze świata roślin i zwierząt.
INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W STYCZNIU W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW”
Tematy kompleksowe:
1. „PŁYNIE CZAS”
2. SPORT TO ZDROWIE”
3. „MŁODSI I STARSI”
4. „MAMO, TATO WOLĘ WODĘ - BEZ WODY NIE MA ŻYCIA”
Czas realizacji: 04.01. - 29.01..2021r.
ZADANIE |
PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
|
NABYWANIE WIEDZY |
- uczymy się nazw i kolejności pór roku - uczymy posługiwać się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu - nabywamy wiedzę na temat bezpiecznej zabawy na śniegu w okresie zimy - poznajemy korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu i świeżym powietrzu - poznajemy zjawisko zamarzania wody i właściwości lodu - poznajemy określenia oznaczające stopnia pokrewieństwa: babcia, dziadek - próbujemy zrozumieć pojęcie rodzina; nazywamy członków rodziny - kształtowanie świadomości roli wody w organizmie - uświadomienie znaczenia wody w życiu zwierząt |
|
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI |
- rozwijamy sprawność ruchową podczas różnorodnych ćwiczeń gimnastycznych - wdrażamy się do przestrzegania zasad zabawy w przeznaczonych do tego miejscach - ćwiczymy umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby - rozwijamy umiejętność słuchania w skupieniu bajek, opowiadań i wierszy z dziecięcego repertuaru - posługujemy się liczebnikami głównymi, próbujemy posługiwać się liczebnikami porządkowymi (w zakresie minimum do trzech) - utrwalamy pojęcia „para” - rozwijamy kompetencje matematyczne w zakresie poznawania wielkości malejącej - utrwalamy nazwy i wygląd figur geometrycznych – koło, trójkąt - rozwijamy pamięć poprzez naukę wierszy i piosenek - bierzemy udział w zabawach usprawniających narządy mowy - próbujemy składać życzenia imieninowe i urodzinowe kolegom z grupy - doskonalimy umiejętność rozgrzewania się w czasie chłodów - uczymy się wykonywać doświadczenia i eksperymenty - doskonalimy umiejętność poprawnego trzymania narzędzia pisarskiego: kredki, pędzla - dochodzimy do coraz większej samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się - rozwijamy poczucie rytmu i wrażliwość słuchową |
|
BUDOWANIE POSTAW |
- rozwijamy pozytywne więzi rodzinne i postawę pomocy innym - uczymy się okazywać szacunek osobom starszym - kształtujemy postawy proekologiczne – prowadzimy obserwacje przyrodnicze, doświadczenia, poszerzamy wiadomości na temat przyrody - rozwijamy postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo w okresie zimy - rozwijamy postawy prozdrowotne, rozumiejąc konieczność picia wody - nabywamy świadomość proekologiczną – wiemy, że należy oszczędzać wodę i zakręcać kran po umyciu rąk |
|
JĘZYK ANGIELSKI |
Słownictwo: snowman – bałwan, hat – czapka, scarf – szalik, shoes – buty, , coat – płaszcz, sad – smutny, happy – szczęśliwy, babcia - grandmother , dziadek- grandvather, Ta jest biała – This is white; Ta jest niebieska – This is blue; Zabawy: “White and blue” |
PIOSENKI I WIERSZE DO NAUKI:
„CZACZA DLA BABCI I DZIADKA”
1.Dla babci czaczę tańczymy na lodzie
Dla babci tańczyć możemy i co dzień
Dla babci czaczę na soplach gra wiatr
A my życzymy i śpiewamy tak
Ref. Kochana babciu żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochana babciu żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza
2. Dla dziadka czacze tańczymy na lodzie
Dal dziadka tańczyć możemy i co dzień
Dal dziadka czaczę na soplach gra wiatr
A my życzymy i śpiewamy tak
Ref. Kochany dziadku żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochany dziadku żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza
3. Bo babcia z dziadkiem to nasze są skarby
Malują uśmiech bez pędzla i farby
I dla nich czaczę na soplach gra wiatr
A my życzymy i śpiewamy tak
Ref. Kochana babciu żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochany dziadku żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza
WIERSZ :
Kochani Dziś okazja rzadka
mamy dzień babci i dziadka.
Proszę państwa zaczynamy,
wszyscy pięknie Was witamy.
Uśmiech szczery, buziak wielki
zaczynamy od piosenki.
WIERSZ „Zima”
Wesoło idzie na spacer zima,
Za rączki małe bałwanki trzyma
Gdy się zaśmieje – śnieg z nieba leci
Aby na sankach śmiały się dzieci
Ha, ha, ha, ha, ha.
"SIEDEM RENIFERÓW"
1. Saneczkami, saneczkami
latam w górę, w dół
i szybuję pod chmurami
dzieląc je na pół.
Ref. Bo mam odważnych siedem reniferów,
one prowadzą zaprzęg mój.
Z nimi przyjemnie jest tak latać
i góra dół i góra dół i góra dół. x2
2.Dzwoneczkami, dzwoneczkami
brzęczę dzyń, dzyń, dzyń.
No i pędzę pod gwiazdami,
a mój zaprzęg lśni.
Ref. Bo mam odważnych siedem reniferów, ......
PRZYBIEŻELI DO BETLEJEM PASTERZE
1.Przybieżeli do Betlejem pasterze,
Grając skocznie Dzieciąteczku
na lirze .
Ref. Chwała na wysokości,
chwała na wysokości,
A pokój na ziemi.
2.Oddawali swe pokłony w pokorze
Tobie, serca ochotnego,
o Boże!
Ref. Chwała na wysokości,
chwała na wysokości,......
BAŁWANKI – RYMOWANKI
- Bałwanek jest cały bielutki
i nos ma zmarznięty calutki.
Od mrozu aż cały czerwony.
Ach, przecież z marchewki zrobiony!
Ref. Bałwanki – rymowanki.
Bałwanki – tak jak sanki.
Bałwanki – wyliczanki,
Bałwanki – zimowanki /bis.
2.Bałwanek jest cały bielutki,
guzików ma kilka malutkich.
Niestety, szczerniały już całkiem…
Ach, przecież to węgla kawałki!
Ref. Bałwanki – rymowanki.....
Ostatnio w przedszkolu dzieci poszerzyły swoje wiadomości na temat hałasu oraz jego negatywnego wpływu na zdrowie człowieka. Zajączki wykonywały doświadczenia, uczyły się wyciągać wnioski na podstawie obserwacji oraz dzieliły się nimi z innymi. Dowiedziały się np. czy dźwięk można zobaczyć?, czy szklanki mogą grać? Poznawały dźwięki wysokie i niskie, okreslały, która barwa dźwięku jest dla nich przyjemna. Rozpoznawały odgłosy z otoczenia, grały na instrumentach muzycznych. Skupiały uwagę na rytmie, próbowały zauważać powtarzające się sekwencje słów piosenki.
W poprzednim tygodniu rozmawialiśmy o owocach, natomiast ostatnio zjęlismy się warzywami. Uczyliśmy się, jak przygotować syrop z cebuli, który pomaga na przeziębienie i kaszel. Dowiedzieliśmy się o właściwościach warzyw , których spożywanie pozytywnie wpływa na zdrowie człowieka.
Obejrzeliśmy także teatrzyk pt. "Na straganie", a następnie sami wcieliliśmy się w aktorów. Na koniec wspólnie w wielkim garnku "ugotowaliśmy" zupę jarzynową - było dużo wspaniałej zabawy i śmiechu.
Kolorowa jesień w grupie "Zajązcków" to czas, kiedy poznajemy owoce i ich nazwy; nabywamy umiejętność rozróżniania owoców na podstawie ilustracji oraz naturalnych okazów. W tym tygodniu byliśmy także bawilismy się w małych badaczy i poszerzaliśmy wiedzę przyrodniczą. Posługując się lupą dowiedzieliśmy się, gdzie w owocu znajduje się nasionko. Przekrojone na pół owoce, posłużyły nam także jako stemple. Udało nam się także zrobić, z przyniesionych przez nas owocó pyszne szszłyki, które wszystkim bardzo smakowały. Eksperymentowaliśmy więc z owocami na różne sposoby i poznawaliśmy je za pomocą rożnych zmysłów.
W tym tygodniu zdobywaliśmy wiedzę na temat zmian zachodzących w przyrodzie związanych z aktualną porą roku - jesienią. Poznaliśmy oznaki jesieni występujące w przyrodzie. Dowiedzieliśmy się także , że mamy cztery pory roku i próbowaliśmy poprzez zabawy zapamiętać ich nazwy oraz uczyliśmy się dostrzegać regularność zmian pór roku w trakcie różnorodnych działań i zabaw.
W mijającym tygodniu rozmawialiśmy na temat bezpiecznego poruszania się po drodze, poznaliśmy zasady prawidłowego przechodzenia przez jezdnię, wiemy już, gdzie mona bezpiecznie się bawić. Dowiedzieliśmy się także, że „zebra” to nie tylko zwierzę, ale również że nazywamy tak przejście dla pieszych. Sami także wykonaliśmy taką „zebrę”, przyklejając czarne paski krepy na biały karton, utrwalając w ten sposób wizerunek przejścia dla pieszych.
W tym tygodniu poznaliśmy także instrument muzyczny (grzechotkę) oraz jego dźwięk. No i oczywiście każdy z nas wykonał własną grzechotkę – można je obejrzeć w holu przedszkola – zapraszamy!!!
We wtorek 15.09. świętowaliśmy Międzynarodowy dzień kropki, czyli święto kreatywności, odwagi i zabawy, którego inspiracją stała się książka Petera H. Reynoldsa "Kropka". Jego celem jest pomoc dzieciom w odkrywaniu własnych talentów, poznaniu mocnych stron, wyrabianiu wiary we własne siły.
A tak My świętowaliśmy ten dzień :)
Po więcej zdjęć zapraszamy na na dysk google
Oto nasza pierwsza wsplna praca. Wszyscy z radością malowali dłonie wybranym kolorem farby, aby nastepnie odbić je na kartonie, wokół zajączka. Może ktoś zapyta, dlaczego akurat zajączek? No przecież tak właśnie nazywa się nasza grupa!!!! Jeżeli, któtregoś z "Zajączków" nie było w ten dzień w przedszkolu, to proszę się nie martwić. Zapewniamy, iż planujemy wykonanie jeszcze wielu wspólnych prac plastycznych.
PIOSENKI DO ZABAW I NAUKI:
NASZE PRZEDSZKOLE
Już podane wszystkie ręce
i idziemy w kole,
i idziemy w kole,
i idziemy w kole.
Miło nam jest tutaj, bo to
nasze jest przedszkole,
nasze jest przedszkole,
nasze jest przedszkole.
DWA KASZTANKI
Szumią drzewa (szu, szu, szu) (x3)
Wnet kasztanki (spadną tu) (x2)
Słychać wkoło (tap, tap, tap) (x3)
Kasztanowy (sypie grad) (x2)
Teraz leżą (tu i tam) (x3)
Ja je wszystkie (zbiorę sam) (x2)
Dwa kasztanki (rączki dwie) (x3)
Na kasztankach (zagrać chcę) (x2)
„JA I TY”
1. I ty i ja, ona i on
chodzimy do przedszkola.
Lubimy razem bawić się,
zabawa to wesoła.
2. I my i wy, ona i on
bawimy się farbami.
Fartuszek, który każdy ma,
pokryty jest plamkami.
„NIE CHCĘ CIĘ ZNAĆ!”
Nie chce cię, nie chcę cię,
nie chcę cię znać.
Chodź do mnie, chodź do mnie,
rączkę mi daj.
Prawą mi daj,
lewą mi daj.
I już się na mnie nie gniewaj.
Prawą mi daj,
lewą mi daj.
I już się na mnie nie gniewaj.
"BUDUJEMY CISĘ"
1. Budujemy ciszę,
budujemy ciszę,
budujemy z klocków ciszę.
Prawym uchem słyszę,
lewym uchem słyszę,
bardzo dobrze słyszę ciszę.
2. Dzielnie pompujemy,
dzielnie pompujemy
balon ciszy, bo tak chcemy.
Prawe ucho słyszy,
lewe ucho słyszy,
jak w piwnicy tupią myszy.
3. Hałas przeganiamy,
hałas przeganiamy,
Panią Ciszę zapraszamy.
Cicho jak motyle,
cicho jak motyle
posiedzimy tu przez chwile.
"DO PRZEDSZKOLA IDZIE MALUCH"
1.Do przedszkola idzie maluch,
tup - tup, tup - tup.
Wszyscy dziś malucha chwalą
tup - tup, tup - tup.
2. Zna wierszyki i piosenki
la - la, la - la.
Zawsze chodzi uśmiechnięty
la - la, la - la.
3. Podskakują razem dzieci
hop - hop, hop - hop.
Bo tu bawią się najlepiej
hop - hop, hop - hop.
WIERSZE:
"JESTEM DUŻY"
Jestem duży – byłem mały.
Wróżki mnie zaczarowały.
Jakie wróżki? Dobre wróżki.
I urosły moje nóżki i urosły moje ręce.
Włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały - chociaż byłem taki mały.
"UMIEM LICZYĆ"
Jeden palec, drugi, trzeci
tak potrafią liczyć dzieci.
Czwarty, piaty palec mam
Widzisz? Umiem liczyć sam!
INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W LISTOPADZIE GRUPIE „ZAJĄCZKÓW”
Tematy kompleksowe:
- "NASZA MAŁA OJCZYZNA'
Czas realizacji: 02.10. - 06.11.2020r.
ZADANIE | PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY |
- zdobywanie informacji na temat Polski - poznawanie barw narodowych - poznanie wyglądu godła Polski - zdobywanie świadomości, jak należy zachować się, słuchając hymnu
|
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI |
- ćwiczenie orientacji wzrokoworuchowej - ćwiczenie orientacji przestrzennej - ćwiczenie reakcji na sygnał - rozwijanie zdolności manualnych - rozwijanie umiejętności liczenia - doskonalenie umiejętności konstruowania z klocków - rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej - rozwijanie umiejętności zadawania pytań osobie dorosłej - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej - rozwijanie umiejętności uważnego słuchania - rozwijanie poczucia rytmu - doskonalenie aparatu głosowego - rozwijanie świadomości własnego ciała - doskonalenie chwytu pensetkowego i prawidłowego trzymania kredki. |
BUDOWANIE POSTAW |
- kształtowanie postawy patriotycznej - zachęcanie do poznawania swojego kraju - rozbudzanie świadomości narodowej - rozwijanie zainteresowania swoją ojczyzną - budowanie poczucia własnej wartości |
JĘZYK ANGIELSKI |
Słownictwo: bird – ptak, good bye - do widzenia, Hello – dzień dobry, apple – jabłko, pear – gruszka, banan – banana, brzoskwinia – pach, plum - śliwka, strawberry – truskawka, leaf -liść, chestnut - kasztan, rain – deszcz, pumpkin - dynia , carrot - marchewka, potatoe – ziemniak, tree – drzewo, grass- trawa, forrest animals - zwierzęta leśne; Piosenki: Hello, Moving song!, Bye bye song, Ho hop up to the sky; Zabawy: Who is coming ?, Spider is coming!, 3 seconds , What is missing ?, A bear is coming!. |