środa, 21 grudzień 2016 21:34

GRUDZIEŃ U ZAJĄCZKÓW

Napisała

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.

 

DRODZY RODZICE!

Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje - dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo tematy zajęć oraz piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.

 

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Anna Hoppe                                                 Katarzyna Brylewska:                                                    

Poniedziałek 07.00-11.00                              Poniedziałek 11.00-17.00

Wtorek 12.00-17.00                                      Wtorek 06.00-12.00

Środa 12.00- 17.00                                        Środa 06.00- 12.00

Czwartek 08.00- 11.30                                  Czwartek 11.30- 17.00

Piątek 8.00- 11.30                                          Piątek 11.30- 17.00

 

Asystentka nauczyciela Barbara Michalska 7.30 - 15.30

 

Przypominamy o działaniu platformy służącej komunikacji rodziców z nauczycielkami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Kontynuując przedszkolną tradycję, zapraszamy chętnych Rodziców (ale nie tylko), do "spotkań z bajką"- w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom. 

Mama, tata, dziadek, babka
wujek, ciocia, czy sąsiadka...
Kto dziś bajki czytać lubi
niechaj bardzo się tym chlubi-
krótkie i długie, mądre i "w dechę"
aby dzieciaczki miały uciechę. 
Więc kto jest chętny- to zapraszamy,
bajek, bajeczek dziś posłuchamy... :)

 

Ważne Daty!!!

grudzień godz. 8.30  WYJAZD DZIECI UCZESTNICZĄCYCH W KONCERTACH „KOLOROWYCH NUTEK” DO POZNAŃSKIEJ FILHARMONI - PAŁACU KRÓLOWEJ MUZYKI - udział dzieci w Koncercie pt.: "Ulica Śnieżynkowa". Wyjazd sprzed Przedszkola zamówionymi autokarami godz. 8.30 do Auli UAM. Rodzicom przypominamy o przygotowaniu dla dziecka stroju galowego. Koszt autokarów finansowany jest przez Radę Rodziców. ŚNIADANIE W TYM DNIU ZAPLANOWANO NA GODZ. 7.30.

3 grudzień godz. 16.30 WARSZTATY ŚWIĄTECZNE dla rodziców i dzieci pod hasłem "Świąteczne ozdoby".

5 grudzień godz. 9:00 ZAJĘCIA OTWARTE dla rodziców dzieci z grupy "Zajączków". Zaparaszają nauczycielki Anna Hoppe i Katarzyna Brylewska; rodziców zachęcamy do przyjścia i zobaczenia, jak dzieci radzą sobie w trakcie codziennych zajęc w przedszkolu.

grudzień godz.9.00 KONCERT „KOLOROWYCH NUTEK” W PRZEDSZKOLU POD HASŁEM: „Muzyczna szkatułka pod choinkę". Rodzicom przypominamy o przygotowaniu dla dziecka stroju galowego.

grudzień godz.17.30 R O D Z I C E   D Z I E C I O M !!! MIKOŁAJKOWA NIESPODZIANKA DLA PRZEDSZKOLAKÓW !!! WSZYSTKICH RODZICÓW WRAZ Z DZIEĆMI I NAJBLIŻSZYMI ZAPRASZAMY DO DAWNEGO GIMNAZJUM NR 43 PRZY UL. ŁOZOWEJ 53 OBECNIE SZKOŁA PODSTAWOWA NR 84 TAM ODBĘDZIE SIĘ NIECODZIENNY SPEKTAKL DLA DZIECI W WYKONANU RODZICÓW! PRZYGOTOWYWANY PIECZOŁOWICIE, POPRZEDZONY WIELOMA PRÓBAMI, POTEM, BÓLEM, ŁZAMI ŚMIECHU, RADOŚCI, TREMĄ, ALE PRZEDE WSZYSTKIM CHĘCIĄ ZROBIENIA MILUSIŃSKIM WIELKIEJ NIESPODZIANKI !

12 grudzień godz.17.00 JASEŁKOWE SPOTKANIE DLA RODZICÓW I DZIECI Z GRUPY "ZAJĄCZKÓW". Zapraszamy dzieci i rodzeństwo dzieci na jasełka pt.: "Choinka dla aniołków"

17 grudzień godz. 9.00  SPOTKANIE PRZY WIGILIJNYM STOLE W „CHATCE PUCHATKA”. W uroczystej Wigilii wezmą udział wszystkie dzieci i zaproszeni goście. Dzieci z grupy „Tygrysków” zaproszą dzieci na świąteczny spektakl pt.: "Wędrowała kolęda po Polsce". „Chatkę Puchatka” odwiedzi również Święty Mikołaj, który rozda dzieciom prezenty. W tym dniu rodziców prosimy o odświętne ubranie dzieci.


Piosenki i wiersze do nauki

„Tupu, tup po śniegu” - piosenka

1. Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem

Ref. Tupu, tup po śniegu
Dzeń, dzeń, dzeń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka. /2x

2. Kraczą głośno wrony
Marzna nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.

Ref. Tupu, tup...

 
"Choinka" - piosenka

1. My aniołki tutaj w niebie cichutko siedzimy
i o pięknej choineczce tak sobie marzymy.

Ref. Choinka, choineczka, tu bombka, lampeczka.
Choinka, choineczka, na czubku gwiazdeczka.

2.Bez choinki, tutaj w niebie, jest nam bardzo smutno.
Może ktoś nam ją przyniesie, chociażby malutką.

Ref. Choinka, choineczka, tu bombka, lampeczka.
Choinka, choineczka, na czubku gwiazdeczka.

 

"My jesteśmy choineczki" - piosenka

1.My jesteśmy choineczki
Raz, dwa, trzy
Mamy na głowach dzwoneczki
Raz, dwa, trzy
Wyrosłyśmy w gęstym lesie
Raz, dwa, trzy
W którym echo głośno niesie
Raz, dwa, trzy

2. Teraz w rączki zaklaszczemy
Raz, dwa, trzy
I nóżkami potupiemy
Raz, dwa, trzy
Wkoło się poobracamy
Raz, dwa, trzy
I rączkami pomachamy
Raz, dwa, trzy

3.Śnieżek pada, słonko świeci
Raz, dwa, trzy
Podskakują w górę dzieci
Raz, dwa, trzy
Już niedługo będą święta
Raz, dwa, trzy
Buzie mamy uśmiechnięte
Raz, dwa, trzy

 
„Przybyli ułani pod okienko” - piosenka

1.Przybyli ułani pod okienko, (bis)
Pukają, wołają: "wpuść panienko! "(bis)

2."O Boże, a cóż to za wojacy?" (bis)
"Otwieraj! Nie bój się to czwartacy!" (bis)

3.Przyszliśmy napoić nasze konie, (bis)
Za nami piechoty pełne błonie." (bis)

 

"Pajacyk" - wierszyk

Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół.
Co to za dziwny skaczący stwór?
Jest koło, kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometryczny.
Głowa okrągła jest jak piłeczka,
A na tej głowie trójkątna czapeczka.
Kwadrat to brzuszek,
Oczy i nosek są okrąglutkie jak groszek.
Nogi pajaca – prostokąciki,
Na nich z kwadratów małe buciki.
Figur przeróżnych ułóż kilka
I już jest pajacyk, co skacze jak piłka.

 

"Jestem mały misio" - piosenka

Jedna łapka,
druga łapka,
jestem mały misio.
Trzecia łapka,
czwarta łapka,
a to moje pysio.
Zjadam miodek,
lubię miodek,
mam już pełny brzuszek.
Teraz sobie smacznie zasnę,
bo odpocząć muszę.

 

"Samochody" - piosenka

1.Jadą samochody,
ulica za ulicą,
a każdy kierowca
tak kręci kierownicą.

Ref.:Brum, brum, brum,
brum, brum, brum,
tak kręci kierownicą! /x2

2.Teraz hamujemy
i chwilkę zaczekamy,
bo czerwone światło
na skrzyżowaniu mamy.

Ref.:Stop, stop, stop!
Stop, stop, stop!
Na skrzyżowaniu mamy. /x2

3.O, już można jechać,
bo znowu jest zielone.
Wszystkie samochody
ruszają w swoją stronę.

Ref.:Brum, brum, brum,
brum, brum, brum,
ruszają w swoją stronę. /x2

 

"Zostań Ziemi Przyjacielem" - piosenka

Dbajmy o morza, łąki, lasy,
bo tylko jedną mamy Ziemię.
Chrońmy przyrodę, czystą wodę,
rośliny, ptaki, siebie.

Ref.: Zostań Ziemi przyjacielem!
Zostań Ziemi przyjacielem!
Ziemię z nami chroń! /x2

 

„Trzy słowa” - wiersz

Są trzy czarodziejskie słowa
powiedziała mądra sowa.
Pierwsze słowo to DZIĘKUJĘ,
niech go nigdy nie brakuje.
Drugie słowo wam ogłoszę,
to magiczne słowo PROSZĘ.
I PRZEPRASZAM – trzecie z nich.
Nie wstydź się używać ich.

 

„Przedszkolne Ekoludki” - piosenka

1. Piękne kwiaty, plaża czysta,
tutaj strumień z rześką wodą.
Czy malował je artysta?
Czy ktoś czuwa nad przyrodą?

Ref. Kto do kosza wrzuca śmieci?
Kto zakłada ptakom budki?
To już wiedzą wszystkie dzieci,
to przedszkolne Ekoludki/x2

2. Kto chce zostać Ekoludkiem,
ten nie czyni kwiatom szkody.
Kran odkręca tylko ciutkę,
nie marnując cennej wody.

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUDNIU W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW"

Tematy kompleksowe:

  1. „CZEKAMY NA MIKOŁAJA”
  2. „ZWIERZĘTA ZIMĄ”
  3. „WESOŁA CHOINKA”
  4. „MAM W PRZYRODZIE PRZYJACIELA”
  5. „NOWY ROK!”

Czas realizacji: 02.12.2019r. - 03.01.2020r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznanie tradycji świątecznej związanej z postacią Świętego Mikołaja (także postacią historyczną)

- nauka kolęd i pastorałek

- wprowadzenie do odróżniania melodii wznoszącej się i opadającej

- poznawanie charakterystycznych cech zimy

- poznanie zwierząt, które zasypiają na zimę oraz tych, które trzeba dokarmiać o tej porze roku

- poznanie wyglądu i ciekawostek na temat sikorek

- poznanie znaczenia słów: tradycja, zwyczaj

- poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia

- poznawanie właściwości śniegu (lodu)

- nauka nazw i kolejności pór roku

- zaznajamianie dzieci z panującym w przedszkolu rytmem tygodnia

- uzmysłowienie następstwa miesięcy

- nabywa umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów pojemników na śmieci oraz ich przeznaczenia

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie umiejętności plastycznych

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- rozwijanie pomysłowości

- kształtowanie umiejętności porównywania wysokości osób i przedmiotów; relacja wysoki – niski

- rozwijanie umiejętności liczenia, stosowanie określania tyle samo, mniej, więcej

- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej

- kształtowanie poczucia rytmu

- kształtowanie reakcji na sygnał

- kształtowanie wyobraźni ruchowej

- rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej

- kształtowanie uważnego słuchania, słuchania ze zrozumieniem

- rozwijanie mowy i myślenia

- kształtowanie umiejętności plastycznych, technicznych, sprawności manualnych

- kształcenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowe

- rozwijanie umiejętności pracy w grupie

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

- rozwijanie umiejętności liczenia, tworzenia zbiorów równolicznych

- rozwijanie analizy słuchowej wyrazów (dzielenie na sylaby)

- uwrażliwianie na dźwięki wysokie i niskie

- kształtowanie umiejętności segregowania elementów według określonej cechy

- rozbudzanie ciekawości poznawczej

- kształtowanie umiejętności określania wielkości: mały – duży

BUDOWANIE POSTAW

- czerpanie radości i satysfakcji ze wspólnej pracy

- tworzenie atmosfery do wspólnej zabawy

- rozumie znaczenie, jakie odgrywa przyroda w życiu człowieka

- rozumie konsekwencje niewłaściwego postępowania człowieka

- rozwijanie postawy opiekuńczej wobec świata przyrody, dbanie o zwierzęta podczas zimy

- rozwijanie umiejętności obdarowywania innych i przyjmowania prezentów

- kultywowanie tradycji śpiewania kolęd, dzielenia się opłatkiem

- budowanie postawy świadomego uczestnika ruchu drogowego w trakcie spacerów i wycieczek poza teren przedszkola

- rozwijanie postawy aktywnego odbioru sztuki poprzez uczestniczenie w koncertach muzycznych, przedstawieniach itp.,

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: Santa – św. Mikołaj, presents – prezenty, reindeer – renifer, snowman – bałwan, snowflake – płatek śniegu, bear – niedźwiedź, hedgehog – jeż, squirrel – wiewiórka, frog – żaba, christmas tree – choinka, star – gwiazda, fairy lights – lampki choinkowe, ornament – bombka, ozdoba

Piosenki: „Hello, reindeer!”, „Winter mittens song”, „The dancing Christmas tree song”

Zabawy: Find and bring me, The penguin dance, „Flies are flying”, „Christmas flashcards”, „Bingo”, Touch…, Hopscoth, „What’s missing?”, „Merry Christmas Teddy!”, „Ten little elves”, „Try to steal Santa’s hat”, „Twister”, „Yes or no”, „Blindfold game”„ Icy snowflakes”

Opowiadania: „The very sad Santa”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W LISTOPADZIE W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „POLAK MAŁY”
  2. „MALI KONSTRUKTORZY”
  3. „NIE LUBIMY HAŁASU”
  4. „DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA”

Czas realizacji: 04.11. - 29.11.2019r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- zdobywanie informacji na temat Polski

- poznawanie barw narodowych

- poznanie wyglądu godła Polski

- nabywanie umiejętności poznawania otaczającego świata poprzez analizę różnego typu dźwięków

- wdrażanie do unikania hałasu, jak czynnika szkodliwego dla zdrowia

- poznanie znaczenia słowa „konstruować”

- poznanie różnego rodzaju „wież”

- poznanie figury geometrycznej koła, trójkąta, kwadratu

- wyszukiwanie kształtów koła, trójkąta, kwadratu w codziennych przedmiotach

- poznanie ciekawostek na temat niedźwiedzi

- poznanie bohaterów książki o Kubusiu Puchatku

- poznanie właściwości masy solnej

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- ćwiczenie orientacji wzrokowo­ruchowej

- ćwiczenie orientacji przestrzennej

- ćwiczenie reakcji na sygnał

- rozwój zdolności manualnych

- rozwijanie wyobraźni przestrzennej

- doskonalenie umiejętności konstruowania z klocków

- stosowanie wyrażeń przyimkowych: na, pod, obok

- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej

- doskonalenie percepcji słuchowej

- rozwijanie percepcji wzrokowej

- rozwijanie słuchu fonematycznego

- rozwijanie umiejętności opowiadania o sobie

- rozwijanie umiejętności zadawania pytań osobie dorosłej

- rozwijanie mowy dialogowej

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- rozwijanie umiejętności wyklejania rysunku konturowego

- rozwijanie cech motoryki skoczności

- kształtowania umiejętności przeliczania, porównywania liczebności zbiorów

- segregowania elementów wg określonej cechy

- rozwijanie poczucia rytmu

- doskonalenie aparatu głosowego

- rozwijanie świadomości własnego ciała

- rozwijania umiejętności reagowania na sygnał dźwiękowy

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

- kształtowania umiejętności wypowiadania się na określony temat

- rozwijania sprawności liczenia

- rozwijanie wizualizacji przestrzennej

BUDOWANIE POSTAW

- kształtowanie postawy patriotycznej - zachęcanie do poznawania swojego kraju

- rozbudzanie świadomości narodowej

- rozbudzanie szacunku do tradycji związanych ze świętami narodowymi

- rozwijanie zainteresowania swoją ojczyzną

- budowanie poczucia własnej wartości

- rozumienie przyczyn i skutków pewnych działań

- uświadomienie konieczności dbania o zabawki

- budowanie postawy świadomego uczestnika ruchu drogowego w trakcie spacerów i wycieczek poza teren przedszkola

- rozwijanie postawy aktywnego odbioru sztuki poprzez uczestniczenie w koncertach muzycznych, przedstawieniach itp.,

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: sunny – słoneczny, rainy – deszczowy, cloudy – pochmurny, snowy – śnieżny, coat – płaszcz, jacket – kurtka, boots – buty, sweater – sweter, hat – czapka, gloves - rękawiczki

Piosenki: „How’s the weather?”, „My teddy bear has four paws!”, „Put on your shoes”

Zabawy: Who changed places?, Knock, knock, What’s your teddy bear’s favourite colour?, What’s in the box?, Find and bring me… „Flies are flying”, „Bingo”, „Magic eye”, „Find the shape”, „Find and circle”, „Clothes”, „Loundry”, „Put on your jacket”, „Clothes races”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PAŹDZIERNIKU W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW"

Tematy kompleksowe:

  1. „WITAMY PANIĄ JESIEŃ”
  2. „ZIELONE PŁUCA NASZEJ ZIEMI”
  3. „DO CZEGO POTRZEBNY JEST LAS?”
  4. „ŚWIATŁO CZERWONE, ŚWIATŁO ZIELONE”
  5. „MOJA RODZINA”

Czas realizacji: 30.09. - 01.11.2019r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- wzbogacenie wiedzy na temat przygotowania się niektórych zwierząt do zimy

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania darów jesieni – owoców i warzyw

- poznawanie kolorów jesieni

- poznanie zawodu leśnika

- zdobywanie wiedzy przyrodniczej o życiu zwierząt – jeży

- nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata oraz przyrody

- wdrażanie do rozróżniania strony prawej i lewej

- poznawanie różnych domów, w których mieszkają ludzie

- kształtowanie świadomości ekologicznej

- przybliżenie pojęcia smogu

- poznanie sposobów i możliwości stosowania plasteliny

- poznawanie zasad ruchu drogowego, podstawowych znaków drogowych i zawodu policjanta – rozumienie znaczenia kolorów sygnalizacji świetlnej

- zapoznanie z kształtem koła, trójkąta i kwadratu

- poznanie nazw części ciała

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- kształcenie mowy i myślenia

- rozwijanie myślenia skojarzeniowego

- rozwijanie umiejętności odtwarzania pamięciowego

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej

- rozwijanie sprawności manualnych

- posługiwanie się wyrażeniami przyimkowymi

- poruszanie się w przestrzeni zgodnie z poleceniem

- rozwijanie umiejętności przyklejania elementów

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

- kształcenie słuchu fonematycznego

- tworzenie obrazka z gotowych elementów

- dostrzeganie szeregów powtarzających się elementów, ruchów

- rozwijanie poczucia rytmu

- samodzielne układanie rytmu

- kształtowanie wyobraźni ruchowej

- powtórzenie i utrwalenie poznanej piosenki

- rozwijanie umiejętności liczenia

- dostrzeganie różnic na obrazkach

- rozwijanie pomysłowości, kreatywnego myślenia

- doskonalenie chwytu pęsetkowego i prawidłowego trzymania kredki

- kształcenie narządów artykulacyjnych

- rozwijanie umiejętności malowania farbami

BUDOWANIE POSTAW

- rozwijanie więzi emocjonalnej z przyrodą

- rozbudzanie zainteresowań pięknem i bogactwem środowiska przyrodniczego

- nabywanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt, rozumienie potrzeby ochrony przyrody

- dostrzeganie i rozumienie skutków negatywnych działań człowieka wobec środowiska: zanieczyszczanie środowiska

- kształtowanie postawy współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego

- wzmacnianie więzi rodzinnych

- rozwijanie umiejętności własnej samooceny

- utrwalenie sposobu prawidłowego przechodzenia przez jezdnię

- kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych

- wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze

- budowanie postawy bycia koleżeńskim i miłym względem innych

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: circle – koło, square – kwadrat, trangle – trójkąt, rectangle – prostokąt, head – głowa, nose – nos, chin – broda, arm – ręka, leg – noga, food – stopa, finger – palec, mum – mama, dad – tata, sister – siostra, brother – brat

Piosenki: „Shape song for kids”, „The shapes song”, „One little finger”, „Head, shoulders, knees and toes”, „My Family”

Zabawy: „Touch”, „Find and bring me”, „Find and circle”, „Step on”, „Put the bottle cap”, „Touch your…”, „Freeze!”, „River”, „Find the shape”, „Shape Monsters”, „Files are flying”, „What’s missing?”

Gry: „Memory game”, „Bingo”

Rymowanki: „Clap your hands”, „Show me five fingers”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH WE WRZEŚNIU W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „NASZE PRZEDSZKOLE”
  2. „WSZYSCY RAZEM”
  3. „ZIELEŃ W NASZYM MIEŚCIE”
  4. „PRZYJACIELE MAŁEGO KSIĘCIA”

Czas realizacji: 02.09. - 27.09.2019r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z nauczycielkami i pozostałymi dziećmi

- wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach – przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci

- poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu

- poznanie i utrwalenie znajomości własnych znaczków, odnajdywanie ich w szatni

- zapoznanie z wyposażeniem łazienki oraz podawanie nazw przyborów toaletowych i określanie, do czego służą

- nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb

- zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie

- kształtowanie rozumienia pojęć: przyjaciel, przyjaźń

- przybliżenie postaci Małego Księcia, bohatera powieści A. Saint-Exupery'ego

- poznanie nazw części ciała

- kształtowanie świadomości ekologicznej

- nabywanie umiejętności właściwego zachowania się w czasie przedstawienia, występu, koncertu muzycznego

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i pamięci

- rozwijanie logicznego myślenia i odpowiadania na zadawane pytania

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się

- kształcenie poczucia rytmu

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- rozwijanie mowy, aparatu głosu

- kształcenie pamięci wzrokowo-słuchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

- rozwijanie umiejętności malowania

- doskonalenie sprawności manualnych

- rozwijanie umiejętności działania w grupie

- wdrażanie do wspólnych gier i zabaw

- rozwijanie umiejętności odtwarzania pamięciowego

- ćwiczenie umiejętności zachowania równowagi na ograniczonej powierzchni

- rozwijanie umiejętności malowania grubym pędzlem na dużej powierzchni

- rozwijanie umiejętności rysowania głowonogów

- kształcenie umiejętności przechodzenia od bazgrania do prób rysowania koła, schematów postaci człowieka

BUDOWANIE POSTAW

- zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu

- dostrzeganie efektów swojej pracy – odczuwanie satysfakcji z własnego sukcesu

- kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych

- utrwalanie zasad grzecznego zachowania się wobec innych

- rozwijanie umiejętności społecznych – przestrzegania zasad życia przedszkolnego

- wyrabianie nawyku używania magicznych słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam,

- wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze

- wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na placu zabaw

- kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo

- miłe spędzania czasu w przedszkolu, wzajemne obdarowywanie się radością

- kształtowanie postawy odpowiedzialności i dbania o środowisko

- uwrażliwianie na muzykę

 

JĘZYK ANGIELSKI

Piosenki: „Hello, hello!”, „Make a circle”, „Goodbye song”

Zwroty: Hello, Bye, bye

Słownictwo: yellow – żółty, red – czerowny, blue – niebieski, green – zielony, big – duży, small – mały, sit down – usiądź, up – do góry, down – w dół, doll – lalka, ball – piłka, car – samochód, teddy – miś

Zabawy: „What’s missing?”, „Step on”, „Bring me something”, „Walk, walk, walk, stop”, „Rake it!”, „The colour race”, „Touch balloon”, „Bowling”

Gry: „Popcorn game”

Czytany 6371 razy Ostatnio zmieniany niedziela, 01 grudzień 2019 19:44