środa, 21 grudzień 2016 21:34

ZAJĄCZKI

Napisane przez Alicja Nowaczyk

Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza.

                                                                                                                        (Maria Kownacka)

DRODZY RODZICE!

Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje - dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo tematy zajęć oraz piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.

 

zajączek

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Alicja Nowaczyk;                                             Małgorzata Skibińska:                                                    
Poniedziałek 11.30 - 16.30                              Poniedziałek 06.30 - 11.30
Wtorek 06.30 - 11.30                                     Wtorek 11.30 - 16.30
Środa 11.30 - 16.30                                       Środa 06.30 - 11.30
Czwartek 06.30 - 11.00                                  Czwartek 11.30 - 16.30
Piątek 11.00 - 16.30                                      Piątek 06.00 - 11.00
Asystentka nauczyciela Katarzyna Matuszewska: 07.30 - 15.30.

 

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: zajaczkiTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

KOCHANI RODZICE!

OD PONIEDZIAŁKU ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W GRUPIE "ZAJĄCZKI" ODBYWAJĄ SIĘ W SRODĘ GODZ. 11.15-11.30 ORAZ W CZWARTEK GODZ. 9.45-10.00.

 

 

UWAGA RODZICE!!!!

W POWODU USPRAWIEDLIWIONEJ NIEOBECNOŚCI PANI MAŁGOSI SKIBIŃSKIEJ, W CZWARTEK I PIATEK (22 - 23 10.) ODDZIAŁ GRUPY "ZAJĄCZKÓW" OTWARTY BĘDZIE W TYCH DNIACH W GODZINACH 8.00 - 16.00. PROSIMY W MIARĘ MOŻLIWOŚCI PRZYPROWADZAĆ I ODBIERAĆ DZIECI W TYCH GODZINACH.

NIESTETY NIEOBECNOŚĆ PANI MAŁGOSI WYDŁUŻY SIĘ O KOLEJNE DWA DNI, PONIEDZIAŁEK I WTOREK (26 - 27.10), DLATEGO NASZ ODDZIAŁ OTWARTY BĘDZIE ROWNIEŻ W TYCH DNIACH W GODZINACH 8.00 - 16.00.

 

 

W poprzednim tygodniu rozmawialiśmy o owocach, natomiast ostatnio zjęlismy się warzywami.  Uczyliśmy się, jak  przygotować syrop z cebuli, który pomaga na przeziębienie i kaszel. Dowiedzieliśmy się o właściwościach  warzyw , których spożywanie pozytywnie wpływa na zdrowie człowieka. 

Obejrzeliśmy także teatrzyk pt. "Na straganie", a następnie sami wcieliliśmy się w aktorów. Na koniec wspólnie w wielkim garnku "ugotowaliśmy"  zupę jarzynową - było dużo wspaniałej zabawy i śmiechu.

 PHOTO 2020 10 21 14 21 53 640x480

PHOTO 2020 10 21 14 21 54 640x480

PHOTO 2020 10 21 09 23 35 640x480

PHOTO 2020 10 21 09 23 44 640x480

 Kolorowa jesień w grupie "Zajązcków" to czas, kiedy poznajemy owoce i ich nazwy; nabywamy umiejętność rozróżniania owoców na podstawie ilustracji oraz naturalnych okazów. W tym tygodniu byliśmy także  bawilismy się w małych badaczy i   poszerzaliśmy  wiedzę przyrodniczą. Posługując się lupą dowiedzieliśmy się, gdzie w owocu znajduje się nasionko. Przekrojone na pół owoce, posłużyły nam także jako stemple. Udało nam się także zrobić, z przyniesionych przez nas owocó pyszne szszłyki, które wszystkim bardzo smakowały. Eksperymentowaliśmy więc z owocami na różne sposoby i poznawaliśmy je za pomocą rożnych zmysłów. 

PHOTO 2020 10 17 16 20 28 640x480

PHOTO 2020 10 17 16 22 23 640x480

 

W tym tygodniu zdobywaliśmy wiedzę na temat zmian zachodzących w przyrodzie związanych z aktualną porą roku - jesienią. Poznaliśmy oznaki jesieni występujące w przyrodzie. Dowiedzieliśmy się także , że mamy cztery pory roku i próbowaliśmy poprzez zabawy zapamiętać ich nazwy oraz uczyliśmy się dostrzegać regularność zmian pór roku w trakcie różnorodnych działań i zabaw.

 

 

PHOTO 2020 10 03 14 30 15 640x480

PHOTO 2020 10 03 14 30 14 640x480

 

W mijającym tygodniu rozmawialiśmy na temat bezpiecznego poruszania się po drodze, poznaliśmy zasady prawidłowego przechodzenia przez jezdnię, wiemy już, gdzie mona bezpiecznie się bawić. Dowiedzieliśmy się także, że „zebra” to nie tylko zwierzę, ale również że nazywamy tak przejście dla pieszych. Sami także wykonaliśmy taką „zebrę”, przyklejając czarne paski krepy na biały karton, utrwalając w ten sposób wizerunek przejścia dla pieszych.

W tym tygodniu poznaliśmy także instrument muzyczny (grzechotkę) oraz jego dźwięk. No i oczywiście każdy z nas wykonał własną grzechotkę – można je obejrzeć w holu przedszkola – zapraszamy!!!  

IMG 1686 640x480

We wtorek 15.09. świętowaliśmy Międzynarodowy dzień kropki, czyli święto kreatywności, odwagi i zabawy, którego inspiracją stała się książka Petera H. Reynoldsa "Kropka". Jego celem jest pomoc dzieciom w odkrywaniu własnych talentów, poznaniu mocnych stron, wyrabianiu wiary we własne siły.

A tak My świętowaliśmy ten dzień :)

Po więcej zdjęć zapraszamy na na dysk google

 

IMG 20200915 WA0003 640x480

IMG 20200915 WA0021 640x480

 

 

IMG 20200913 WA0002 640x480

 

Oto nasza pierwsza wsplna praca. Wszyscy z radością malowali dłonie wybranym kolorem farby, aby nastepnie odbić je na kartonie, wokół zajączka. Może ktoś zapyta, dlaczego akurat zajączek? No przecież tak właśnie nazywa się nasza grupa!!!! Jeżeli, któtregoś z "Zajączków" nie było w ten dzień w przedszkolu, to proszę się nie martwić. Zapewniamy, iż planujemy wykonanie jeszcze wielu wspólnych prac plastycznych. 

PIOSENKI DO ZABAW I NAUKI:

„JA I TY”

1. I ty i ja, ona i on

chodzimy do przedszkola.

Lubimy razem bawić się,

zabawa to wesoła.

2. I my i wy, ona i on

bawimy się farbami.

Fartuszek, który każdy ma,

pokryty jest plamkami.

„NIE CHCĘ CIĘ ZNAĆ!”

Nie chce cię, nie chcę cię,

nie chcę cię znać.

Chodź do mnie, chodź do mnie,

rączkę mi daj.

Prawą mi daj,

lewą mi daj.

I już się na mnie nie gniewaj.

Prawą mi daj,

lewą mi daj.

I już się na mnie nie gniewaj.

"BUDUJEMY CISĘ"

1. Budujemy ciszę,

budujemy ciszę,

budujemy z klocków ciszę.

Prawym uchem słyszę,

lewym uchem słyszę,

bardzo dobrze słyszę ciszę.

2. Dzielnie pompujemy,

dzielnie pompujemy

balon ciszy, bo tak chcemy.

Prawe ucho słyszy,

lewe ucho słyszy,

jak w piwnicy tupią myszy.

3. Hałas przeganiamy,

hałas przeganiamy,

Panią Ciszę zapraszamy.

Cicho jak motyle,

cicho jak motyle

posiedzimy tu przez chwile.

"DO PRZEDSZKOLA IDZIE MALUCH"

1.Do przedszkola idzie maluch,

tup - tup, tup - tup.

Wszyscy dziś malucha chwalą

tup - tup, tup - tup.

2. Zna wierszyki i piosenki

la - la, la - la.

Zawsze chodzi uśmiechnięty

la - la, la - la.

3. Podskakują razem dzieci

hop - hop, hop - hop.

Bo tu bawią się najlepiej

hop - hop, hop - hop.

WIERSZE:

"JESTEM DUŻY"

Jestem duży – byłem mały.

Wróżki mnie zaczarowały.

Jakie wróżki? Dobre wróżki.

I urosły moje nóżki i urosły moje ręce.

Włosów też mam chyba więcej.

Patrzcie, jak urosłem cały - chociaż byłem taki mały.

"UMIEM LICZYĆ"

Jeden palec, drugi, trzeci

tak potrafią liczyć dzieci.

Czwarty, piaty palec mam

Widzisz? Umiem liczyć sam!

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PAŹDZIERNIKU GRUPIE „ZAJĄCZKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „JESIENNA PRZYRODA”
  2. „CO NAM JESIEŃ W KOSZU NIESIE? OWOCE!”
  3. „CO NAM JESIEŃ W KOSZU NIESIE? WARZYWA!”
  4. „DO CZEGO POTRZEBNY JEST LAS?”

Czas realizacji: 05.10. - 30.10.2020r.

ZADANIE PLANOWANE  OSIĄGNIĘCIA  DZIECI
NABYWANIE WIEDZY

- nabywanie wiedzy na temat charakterystycznych oznak nowej pory roku – jesieni

- rozwijanie wiedzy na temat konieczności spożywania warzyw i owoców

- zdobywanie wiedzy przyrodniczej o życiu zwierząt  leśnych

- nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata oraz przyrody

- przybliżenie dzieciom pojęcia smogu

- poznanie nazw części ciała

- rozumienie, że w każdej sytuacji można zwrócić się o pomoc do nauczycielki oraz innych pracowników przedszkola.

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania darów jesieni – owoców i warzyw

-  kształtowanie umiejętności spokojnego oczekiwania na swoją kolej

- nabywanie umiejętności ustawiania się na zbiórkę i chodzenia parami

- nabywanie umiejętności współdziałania z nauczycielką oraz rówieśnikami w czasie wykonywania wspólnych zadań (np. tworzenia kącików tematycznych) oraz w czasie zabaw i ćwiczeń

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg jednej cechy, porównywania i grupowania obiektów

- nabywanie umiejętności wypowiadania się na temat utworu na podstawie zadawanych pytań

- rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą różnych zmysłów, próby ich nazywania

- próby zakładania i zdejmowania butów, kurtki

- ćwiczenia z samoobsługi w łazience

- rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki wiersza

- kształtowanie umiejętności śpiewu zbiorowego

- nabywanie umiejętności posługiwania się przyborami gimnastycznymi w sposób kontrolowany

-  rozwijanie orientacji w przestrzeni oraz schemacie ciała

- dostrzeganie szeregów powtarzających się elementów, ruchów

- rozwijanie umiejętności liczenia

- dostrzeganie różnic na obrazkach

- doskonalenie chwytu pensetkowego i prawidłowego trzymania kredki.

BUDOWANIE POSTAW

-  kształtowanie odwagi w podejmowaniu nowych obowiązków oraz  wiary we własne możliwości

- rozwijanie właściwych postaw żywieniowych  - dziecko zaczyna orientować się w zasadach zdrowego odżywiania

- rozbudzanie zainteresowań pięknem i bogactwem środowiska przyrodniczego; rozwijanie więzi emocjonalnej z przyrodą

- nabywanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt, rozumienie potrzeby ochrony przyrody

- rozwijanie postaw proekologicznych - dostrzeganie i rozumienie skutków negatywnych działań człowieka wobec środowiska: zanieczyszczanie środowiska

- kształtowanie postawy współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego

- budowanie postawy bycia koleżeńskim i miłym względem innych.

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: bird – ptak, good bye  - do widzenia, Hello – dzień dobry, apple – jabłko, pear – gruszka, banan – banana, brzoskwinia – pach, plum - śliwka, strawberry – truskawka,  leaf -liść, chestnut - kasztan, rain – deszcz, pumpkin - dynia , carrot - marchewka, potatoe – ziemniak, tree – drzewo,  grass- trawa, forrest animals - zwierzęta leśne;

Piosenki: Hello, Moving song!, Bye bye song, Ho hop up to the sky;

Zabawy: Who is coming ?, Spider is coming!, 3 seconds , What is missing ?, A bear is coming!.

 

 

Czytany 10252 razy Ostatnio zmieniany niedziela, 25 październik 2020 17:57