środa, 21 grudzień 2016 21:34

ZAJĄCZKI

Napisane przez Alicja Nowaczyk

Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza.

                                                                                                                        (Maria Kownacka)

DRODZY RODZICE!

Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje - dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo tematy zajęć oraz piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.

 

zajączek

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Alicja Nowaczyk;                                             Małgorzata Skibińska:                                                    
Poniedziałek 11.30 - 16.30                              Poniedziałek 06.30 - 11.30
Wtorek 06.30 - 11.30                                     Wtorek 11.30 - 16.30
Środa 11.30 - 16.30                                       Środa 06.30 - 11.30
Czwartek 06.30 - 11.00                                  Czwartek 11.30 - 16.30
Piątek 11.00 - 16.30                                      Piątek 06.00 - 11.00
Asystentka nauczyciela Katarzyna Matuszewska: 07.30 - 15.30.

 

Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: zajaczkiTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

DRODZY RODZICE!!

PRZEKAZUJEMY PAŃSTWU INFORMACJĘ PRZESŁANĄ Z POZNAŃSKIEJ PALMIARNII

 

Wiosną tego roku zrealizowaliśmy sześć nagrań wideo 360, prezentujących każdy z pawilonów oraz akwarium. Dzięki technice nagrania, każdy z pawilonów zobaczyć można bardzo dokładnie, obracając smartfon bądź tablet, lub obraz na komputerze za pomocą myszki. Wykorzystując aplikację Youtube na smartfonie lub PC można odbyć wirtualny spacer w poszczególnych pawilonach Palmiarni. Nagrania oraz inne materiały, dostępne są bezpłatnie na naszym kanale YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=8_0zU2NUrVc&list=PLnas_xfBPCPMNlqUDQ0t8SopHiJJwpFsI

Na naszej stronie internetowej znajdziecie Państwo także krótki opis każdego z pawilonów wraz ze zdjęciami oraz kalendarium historyczne Palmiarni i Parku Wilsona.

https://palmiarnia.poznan.pl/pl/zwiedzanie

Zwiedzanie w grupach zorganizowanych jest w tej chwili niemożliwe, natomiast, zwiedzając Palmiarnię indywidualnie, zachęcamy do rozwiązania questów, dostępnych w aplikacji EKO WIELKOPOLSKA. Rozwiązując quest, w każdym pawilonie pojawi się jedno pytanie, na które odpowiedzi należy szukać na tabliczkach z opisami roślin. Link do pobrania aplikacji:

https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.qrtag.ekowlkp&hl=pl

Zachęcamy także do zaglądania na palmiarniany profil na Facebook'u gdzie publikowane są informacje o kolekcji Palmiarni ze świata roślin i zwierząt.

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W STYCZNIU W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW” 

Tematy kompleksowe:

1. „PŁYNIE CZAS”

2. SPORT TO ZDROWIE”

3. „MŁODSI I STARSI”

4. „MAMO, TATO WOLĘ WODĘ - BEZ WODY NIE MA ŻYCIA”

Czas realizacji: 04.01. - 29.01..2021r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- uczymy się nazw i kolejności pór roku

- uczymy posługiwać się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu

- nabywamy wiedzę na temat  bezpiecznej zabawy na śniegu w okresie zimy

- poznajemy  korzyści dla organizmu wynikających z zabaw na śniegu i świeżym powietrzu

- poznajemy zjawisko zamarzania wody i właściwości lodu

- poznajemy określenia oznaczające stopnia pokrewieństwa: babcia, dziadek

- próbujemy zrozumieć pojęcie rodzina; nazywamy członków rodziny

- kształtowanie świadomości roli wody w organizmie

- uświadomienie znaczenia wody w życiu  zwierząt

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijamy sprawność ruchową podczas różnorodnych ćwiczeń gimnastycznych

- wdrażamy się do przestrzegania zasad zabawy w przeznaczonych do tego miejscach

- ćwiczymy umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby

- rozwijamy umiejętność słuchania w skupieniu bajek, opowiadań i wierszy z dziecięcego repertuaru

- posługujemy się liczebnikami głównymi, próbujemy posługiwać się liczebnikami porządkowymi (w zakresie minimum do trzech)

- utrwalamy pojęcia „para”

- rozwijamy kompetencje matematyczne w zakresie poznawania wielkości malejącej

- utrwalamy nazwy i wygląd figur geometrycznych – koło, trójkąt

- rozwijamy pamięć poprzez naukę wierszy i piosenek

- bierzemy udział w zabawach usprawniających narządy mowy

- próbujemy składać życzenia imieninowe i urodzinowe kolegom z grupy

- doskonalimy umiejętność rozgrzewania się w czasie chłodów

- uczymy się wykonywać doświadczenia i eksperymenty

- doskonalimy umiejętność poprawnego trzymania narzędzia pisarskiego: kredki, pędzla

- dochodzimy do coraz większej samodzielności w ubieraniu i rozbieraniu się

- rozwijamy poczucie rytmu i wrażliwość słuchową

BUDOWANIE POSTAW

- rozwijamy pozytywne więzi rodzinne i postawę pomocy innym

- uczymy się okazywać szacunek osobom starszym

- kształtujemy postawy proekologiczne – prowadzimy obserwacje przyrodnicze, doświadczenia, poszerzamy wiadomości na temat przyrody

- rozwijamy postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo w okresie zimy

- rozwijamy postawy prozdrowotne, rozumiejąc konieczność picia wody

- nabywamy świadomość proekologiczną – wiemy, że należy oszczędzać wodę i zakręcać kran po umyciu rąk

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwosnowman – bałwan, hat – czapka,  scarf – szalik, shoes – buty, , coat – płaszcz, sad – smutny, happy – szczęśliwy, babcia -  grandmother , dziadek-  grandvather, Ta jest biała – This is white; Ta jest niebieska – This is blue;

Zabawy: “White and blue”

 

PIOSENKI I WIERSZE DO NAUKI:

CZACZA DLA BABCI I DZIADKA”

1.Dla babci czaczę tańczymy na lodzie

Dla babci tańczyć możemy i co dzień

Dla babci czaczę na soplach gra wiatr

A my życzymy i śpiewamy tak

Ref. Kochana babciu żyj sto lat

Ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochana babciu żyj sto lat

Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

2. Dla dziadka czacze tańczymy na lodzie

Dal dziadka tańczyć możemy i co dzień

Dal dziadka czaczę na soplach gra wiatr

A my życzymy i śpiewamy tak

Ref. Kochany dziadku żyj sto lat

Ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochany dziadku żyj sto lat

Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

3. Bo babcia z dziadkiem to nasze są skarby

Malują uśmiech bez pędzla i farby

I dla nich czaczę na soplach gra wiatr

A my życzymy i śpiewamy tak

Ref. Kochana babciu żyj sto lat

Ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochany dziadku żyj sto lat

Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

WIERSZ :

Kochani Dziś okazja rzadka

mamy dzień babci i dziadka.

Proszę państwa zaczynamy,

wszyscy pięknie Was witamy.

Uśmiech szczery, buziak wielki

zaczynamy od piosenki.

 

 WIERSZ „Zima”

Wesoło idzie na spacer zima,

Za rączki małe bałwanki trzyma

Gdy się zaśmieje – śnieg z nieba leci

Aby na sankach śmiały się dzieci

Ha, ha, ha, ha, ha.

"SIEDEM RENIFERÓW"

1. Saneczkami, saneczkami 

latam w górę, w dół 

i szybuję pod chmurami 

dzieląc je na pół. 

Ref. Bo mam odważnych siedem reniferów, 

one prowadzą zaprzęg mój. 

Z nimi przyjemnie jest tak latać 

i góra dół i góra dół i góra dół. x2 

2.Dzwoneczkami, dzwoneczkami 

brzęczę dzyń, dzyń, dzyń. 

No i pędzę pod gwiazdami, 

a mój zaprzęg lśni. 

Ref. Bo mam odważnych siedem reniferów, ......

PRZYBIEŻELI DO BETLEJEM PASTERZE  

1.Przybieżeli do Betlejem pasterze,                                 

Grając skocznie Dzieciąteczku     

na lirze .                                      

Ref. Chwała na wysokości,     

chwała na wysokości,      

A pokój  na ziemi.                           

2.Oddawali swe pokłony w pokorze                                

Tobie, serca ochotnego,           

o Boże!                              

Ref. Chwała na wysokości,     

chwała na wysokości,......

BAŁWANKI – RYMOWANKI 

  1. Bałwanek jest cały bielutki          

i nos ma zmarznięty calutki.              

Od mrozu aż cały czerwony.

Ach, przecież z marchewki zrobiony!

Ref. Bałwanki – rymowanki.    

Bałwanki – tak jak sanki.                      

Bałwanki – wyliczanki,            

Bałwanki – zimowanki /bis.       

2.Bałwanek jest cały bielutki,              

guzików ma kilka malutkich.               

Niestety, szczerniały już całkiem…

Ach, przecież to węgla kawałki!                                        

Ref. Bałwanki – rymowanki.....             

Ostatnio w przedszkolu dzieci poszerzyły swoje wiadomości na temat hałasu oraz jego negatywnego wpływu na zdrowie człowieka. Zajączki wykonywały doświadczenia, uczyły się wyciągać wnioski na podstawie obserwacji oraz dzieliły się nimi z innymi. Dowiedziały się np. czy dźwięk można zobaczyć?,  czy szklanki mogą grać? Poznawały dźwięki wysokie i niskie, okreslały, która barwa dźwięku jest dla nich przyjemna. Rozpoznawały odgłosy z otoczenia, grały na instrumentach muzycznych. Skupiały uwagę na rytmie, próbowały zauważać powtarzające się sekwencje słów piosenki.        

 

W poprzednim tygodniu rozmawialiśmy o owocach, natomiast ostatnio zjęlismy się warzywami.  Uczyliśmy się, jak  przygotować syrop z cebuli, który pomaga na przeziębienie i kaszel. Dowiedzieliśmy się o właściwościach  warzyw , których spożywanie pozytywnie wpływa na zdrowie człowieka. 

Obejrzeliśmy także teatrzyk pt. "Na straganie", a następnie sami wcieliliśmy się w aktorów. Na koniec wspólnie w wielkim garnku "ugotowaliśmy"  zupę jarzynową - było dużo wspaniałej zabawy i śmiechu.

 PHOTO 2020 10 21 14 21 53 640x480

PHOTO 2020 10 21 14 21 54 640x480

PHOTO 2020 10 21 09 23 35 640x480

PHOTO 2020 10 21 09 23 44 640x480

 Kolorowa jesień w grupie "Zajązcków" to czas, kiedy poznajemy owoce i ich nazwy; nabywamy umiejętność rozróżniania owoców na podstawie ilustracji oraz naturalnych okazów. W tym tygodniu byliśmy także  bawilismy się w małych badaczy i   poszerzaliśmy  wiedzę przyrodniczą. Posługując się lupą dowiedzieliśmy się, gdzie w owocu znajduje się nasionko. Przekrojone na pół owoce, posłużyły nam także jako stemple. Udało nam się także zrobić, z przyniesionych przez nas owocó pyszne szszłyki, które wszystkim bardzo smakowały. Eksperymentowaliśmy więc z owocami na różne sposoby i poznawaliśmy je za pomocą rożnych zmysłów. 

PHOTO 2020 10 17 16 20 28 640x480

PHOTO 2020 10 17 16 22 23 640x480

 

W tym tygodniu zdobywaliśmy wiedzę na temat zmian zachodzących w przyrodzie związanych z aktualną porą roku - jesienią. Poznaliśmy oznaki jesieni występujące w przyrodzie. Dowiedzieliśmy się także , że mamy cztery pory roku i próbowaliśmy poprzez zabawy zapamiętać ich nazwy oraz uczyliśmy się dostrzegać regularność zmian pór roku w trakcie różnorodnych działań i zabaw.

 

 

PHOTO 2020 10 03 14 30 15 640x480

PHOTO 2020 10 03 14 30 14 640x480

 

W mijającym tygodniu rozmawialiśmy na temat bezpiecznego poruszania się po drodze, poznaliśmy zasady prawidłowego przechodzenia przez jezdnię, wiemy już, gdzie mona bezpiecznie się bawić. Dowiedzieliśmy się także, że „zebra” to nie tylko zwierzę, ale również że nazywamy tak przejście dla pieszych. Sami także wykonaliśmy taką „zebrę”, przyklejając czarne paski krepy na biały karton, utrwalając w ten sposób wizerunek przejścia dla pieszych.

W tym tygodniu poznaliśmy także instrument muzyczny (grzechotkę) oraz jego dźwięk. No i oczywiście każdy z nas wykonał własną grzechotkę – można je obejrzeć w holu przedszkola – zapraszamy!!!  

IMG 1686 640x480

We wtorek 15.09. świętowaliśmy Międzynarodowy dzień kropki, czyli święto kreatywności, odwagi i zabawy, którego inspiracją stała się książka Petera H. Reynoldsa "Kropka". Jego celem jest pomoc dzieciom w odkrywaniu własnych talentów, poznaniu mocnych stron, wyrabianiu wiary we własne siły.

A tak My świętowaliśmy ten dzień :)

Po więcej zdjęć zapraszamy na na dysk google

 

IMG 20200915 WA0003 640x480

IMG 20200915 WA0021 640x480

 

 

IMG 20200913 WA0002 640x480

 

Oto nasza pierwsza wsplna praca. Wszyscy z radością malowali dłonie wybranym kolorem farby, aby nastepnie odbić je na kartonie, wokół zajączka. Może ktoś zapyta, dlaczego akurat zajączek? No przecież tak właśnie nazywa się nasza grupa!!!! Jeżeli, któtregoś z "Zajączków" nie było w ten dzień w przedszkolu, to proszę się nie martwić. Zapewniamy, iż planujemy wykonanie jeszcze wielu wspólnych prac plastycznych. 

PIOSENKI DO ZABAW I NAUKI:

NASZE PRZEDSZKOLE

Już podane wszystkie ręce 

i idziemy w kole, 

i idziemy w kole, 

i idziemy w kole. 

Miło nam jest tutaj, bo to 

nasze jest przedszkole, 

nasze jest przedszkole, 

nasze jest przedszkole. 

DWA KASZTANKI

Szumią drzewa (szu, szu, szu) (x3)

Wnet kasztanki (spadną tu) (x2)

Słychać wkoło (tap, tap, tap) (x3)

Kasztanowy (sypie grad) (x2)

Teraz leżą (tu i tam) (x3)

Ja je wszystkie (zbiorę sam) (x2)

Dwa kasztanki (rączki dwie) (x3)

Na kasztankach (zagrać chcę) (x2)

„JA I TY”

1. I ty i ja, ona i on

chodzimy do przedszkola.

Lubimy razem bawić się,

zabawa to wesoła.

2. I my i wy, ona i on

bawimy się farbami.

Fartuszek, który każdy ma,

pokryty jest plamkami.

„NIE CHCĘ CIĘ ZNAĆ!”

Nie chce cię, nie chcę cię,

nie chcę cię znać.

Chodź do mnie, chodź do mnie,

rączkę mi daj.

Prawą mi daj,

lewą mi daj.

I już się na mnie nie gniewaj.

Prawą mi daj,

lewą mi daj.

I już się na mnie nie gniewaj.

"BUDUJEMY CISĘ"

1. Budujemy ciszę,

budujemy ciszę,

budujemy z klocków ciszę.

Prawym uchem słyszę,

lewym uchem słyszę,

bardzo dobrze słyszę ciszę.

2. Dzielnie pompujemy,

dzielnie pompujemy

balon ciszy, bo tak chcemy.

Prawe ucho słyszy,

lewe ucho słyszy,

jak w piwnicy tupią myszy.

3. Hałas przeganiamy,

hałas przeganiamy,

Panią Ciszę zapraszamy.

Cicho jak motyle,

cicho jak motyle

posiedzimy tu przez chwile.

"DO PRZEDSZKOLA IDZIE MALUCH"

1.Do przedszkola idzie maluch,

tup - tup, tup - tup.

Wszyscy dziś malucha chwalą

tup - tup, tup - tup.

2. Zna wierszyki i piosenki

la - la, la - la.

Zawsze chodzi uśmiechnięty

la - la, la - la.

3. Podskakują razem dzieci

hop - hop, hop - hop.

Bo tu bawią się najlepiej

hop - hop, hop - hop.

WIERSZE:

"JESTEM DUŻY"

Jestem duży – byłem mały.

Wróżki mnie zaczarowały.

Jakie wróżki? Dobre wróżki.

I urosły moje nóżki i urosły moje ręce.

Włosów też mam chyba więcej.

Patrzcie, jak urosłem cały - chociaż byłem taki mały.

"UMIEM LICZYĆ"

Jeden palec, drugi, trzeci

tak potrafią liczyć dzieci.

Czwarty, piaty palec mam

Widzisz? Umiem liczyć sam!

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W LISTOPADZIE GRUPIE „ZAJĄCZKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. "NASZA MAŁA OJCZYZNA'

Czas realizacji: 02.10. - 06.11.2020r.

ZADANIE PLANOWANE  OSIĄGNIĘCIA  DZIECI
NABYWANIE WIEDZY

- zdobywanie informacji na temat Polski

- poznawanie barw narodowych

- poznanie wyglądu godła Polski

- zdobywanie świadomości, jak należy zachować się, słuchając hymnu

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- ćwiczenie orientacji wzrokowo­ruchowej

- ćwiczenie orientacji przestrzennej

- ćwiczenie reakcji na sygnał

- rozwijanie zdolności manualnych

- rozwijanie umiejętności liczenia

- doskonalenie umiejętności konstruowania z klocków

- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej

- rozwijanie umiejętności zadawania pytań osobie dorosłej

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

- rozwijanie poczucia rytmu

- doskonalenie aparatu głosowego

- rozwijanie świadomości własnego ciała

 - doskonalenie chwytu pensetkowego i prawidłowego trzymania kredki.

BUDOWANIE POSTAW

- kształtowanie postawy patriotycznej - zachęcanie do poznawania swojego kraju

- rozbudzanie świadomości narodowej

- rozwijanie zainteresowania swoją ojczyzną

- budowanie poczucia własnej wartości

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: bird – ptak, good bye  - do widzenia, Hello – dzień dobry, apple – jabłko, pear – gruszka, banan – banana, brzoskwinia – pach, plum - śliwka, strawberry – truskawka,  leaf -liść, chestnut - kasztan, rain – deszcz, pumpkin - dynia , carrot - marchewka, potatoe – ziemniak, tree – drzewo,  grass- trawa, forrest animals - zwierzęta leśne;

Piosenki: Hello, Moving song!, Bye bye song, Ho hop up to the sky;

Zabawy: Who is coming ?, Spider is coming!, 3 seconds , What is missing ?, A bear is coming!.

 

 

Czytany 10991 razy Ostatnio zmieniany środa, 13 styczeń 2021 06:46