środa, 21 grudzień 2016 21:34

KWIECIEŃ U ZAJĄCZKÓW

Napisała

Drodzy rodzice i kochane dzieci!

Ze względu na przerwę w edukacji przedszkolnej przesyłamy parę pomysłów do wspólnych zabaw

z dziećmi.

Zachęcamy do spędzania tego czasu kreatywnie ;)

Życzymy miłej zabawy :)

 

Kochane zajączki, drodzy rodzice zapraszamy Was serdecznie do wzięcia udziału w konkursie organizowanym przez naszą poznańska Palmiarnię. Wszelkie niezbędne informacje znajdziecie poniżej oraz na naszym przedszkolnym facebooku

https://www.facebook.com/Przedszkole-nr-22-im-Chatka-Puchatka-1843923199174336/?hc_ref=ARSEtDFSW6p-dgKwx0ZP9a8pBy3AAP7P0MSSPoSFfV0L-LqMdxW9cXCOJBinXw-3PDc&fref=nf&__tn__=kC-R

 

Dzień dobry,

wszystkie dzieci, które w tym szczególnym czasie, kiedy przemieszczanie się i odwiedzanie wielu miejsc jest utrudnione, a wręcz niemożliwe, zachęcamy do twórczej i literackiej aktywności i wzięcia udziału w konkursie Palmiarni Poznańskiej! Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody, a na uczestników ciekawe i twórcze zadania.

Czy wiecie, że z roślinami dobrze jest rozmawiać, by rosły i rozwijały się tak, jak powinny? Teraz, gdy dla zdrowia i bezpieczeństwa zostajemy w domach, za wyjątkiem troskliwych opiekunów ogrodników, roślin z kolekcji Palmiarni nikt nie odwiedza, ani też z nimi nie rozmawia! A jest ich około 17 tysięcy...

...dlatego zapraszamy do udziału w organizowanym przez nas konkursie pod nazwą "Napisz do Palmiarni!" i stworzenia pracy plastycznej bądź pisemnej, której tematem przewodnim będą rośliny. W ten sposób i rośliny
w obecnym czasie nie pozostaną osamotnione, dzięki nadesłanym pracom rysunkowym i pisemnym.

Konkurs dedykowany jest dzieciom w wieku od 4 do 15 lat, z podziałem na cztery grupy wiekowe, w tym dla przedszkolaków. Zadaniem dla najmłodszych dzieci jest narysowanie rośliny, którą chciałyby odwiedzić w Palmiarni.

Na stronie internetowej Palmiarni do pobrania jest opis konkursu oraz regulamin i niezbędne załączniki:
https://www.palmiarnia.poznan.pl/pl/9-nieprzypisane/458-konkursy

Zdjęcia lub skany prac konkursowych wraz z formularzem zgłoszeniowym i oświadczeniem o przekazaniu praw autorskich należy do 30.04.2020 r. przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W kwestii jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Działem Promocji i Dydaktyki:

Joanna Wojciechowska
tel. 514-652-476
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Natalia Kołacz
tel. 510-674-848
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Z pozdrowieniami,
Natalia Kołacz
Palmiarnia Poznańska
Specjalista ds. Promocji i Dydaktyki
tel. 510-674-848

Napisz do Palmiarni zaproszenie 1Napisz do Palmiarni zaproszenie 2Napisz do Palmiarni zaproszenie 6

 

Drodzy rodzice,

zamknięte przedszkola, ograniczone możliwości wspólnych zabaw i przebywania na świeżym powietrzu, to jeszcze więcej czasu przed ekranami telewizorów czy tabletów. To też znacznie mniej ruchu, tak bardzo potrzebnego dzieciom na co dzień. Fundacja Veolia Polska podpowiada, jak zadbać o zdrowie najmłodszych w tym trudnym czasie.

Z tego względu polecamy Państwu zapoznać się z ofertą Fundacji Veolia:

https://www.fundacja.veolia.pl/aktualnosci/sportowa-akademia-veolia-junior-wystartowala-line

Codziennie o godzinie 11:00 można wziąć udział w zajęcia ruchowych on-line.

Wśród zaproponowanych rozwiązań znajduje się także wiele ciekawych inspiracji, które przy niskich nakładach pracy mogą odciążyć Was drodzy rodzice choć na chwilę w codziennych obowiązkach, a dzieci pobudzą do ruchu i rozwijania wyobraźni.

Serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniu - Ruchowe Przedszkole SAV Junior.

 

ruchowe przedszkole

 

Kochani rodzice!

Estrada Poznańska przygotowała na ten trudny dla Nas wszystkich czas dwie książeczki dla całych rodzin.
Można je pobrać za darmo ze strony www Poznańskiej Estrady.

Pierwsza z nich to "Zwierzyniec", którą Estradą Poznańska wydała z okazji kolejnego sezonu cyklu teatralnego Dzieciaki na Piętrze. Są w niej 32 wierszyki i zadania oraz piękne ilustracje, które wykonała - Daria Solak.

"Zwierzyniec" - link do pobrania za darmo:

http://bit.ly/zwierzyniec_DNP2020

Druga z nich do publikacja, która powstała podczas projektu Kulturalny Stary Rynek. Poza zabawami i rebusami Psa Parówki - Janusza, które zostały narysowane specjalnie dla Estrady Poznańskiej przez Kasię Smoczyńską, zawarte zostały w niej familijne opowiadania i wiersze związane z Poznaniem twórców.

"Kulturalny Stary Rynek dla dzieci" - link do pobrania za darmo:

https://bit.ly/ksrdladzieci

 

DNP DZIECI SOCIAL NEW 2 800x726

 

Drodzy rodzice!

W tym tygodniu będziemy realizować temat "Świąteczne zwyczaje"

Poniżej zamieszczamy linki do różnych aktywności: zabaw, prac plastycznych, opowiadań, itp. związanych z tym tematem.

Udanej zabawy :)

 

Zadania dla "Zajączków" na cały tydzień 23.03 - 27.03.

https://view.genial.ly/5e8a4a1aba81d90dfb5f4ac0/interactive-image-wielkanoc

 

C.P.Cz.D. – propozycje opowiadań, wierszyków i słuchowisk dla dzieci:

https://www.bajkidoczytania.pl/img/wiosenna-bajka-wielkanocna.pdf - "Wiosenna bajka wielkanocna" 

* http://www.nasze-bajki.pl/pl/przegladarka.aspx?bajka=56 - "Święta Wielkanocne"

http://dziecko.niania.pl/maluch_artykul,13363.html - "Wielkanocna bajka dla dzieci o pisankach"

* http://za-kulisami-przedszkola.blogspot.com/2014/04/wielkanocne-wierszyki.html - Wielkanocne wierszyki

* https://www.youtube.com/watch?v=ymnXDUjz_vg - "Wielkanocny Kurczaczek"

* https://www.youtube.com/watch?v=T1_Su0kjAzQ - "Wielkanocny Zajączek"

* https://www.youtube.com/watch?v=U3XR87XowmU - "CzarnaOowieczka"

* https://www.youtube.com/watch?v=txKIm_VMdqY - "Wielkanocny Baranek"

* https://www.youtube.com/watch?v=aA5bow4HNEs - "Kubuś i Przyjaciele: Wiosna"

 

Pomysły na prace plastyczne:

* https://apumpkinandaprincess.com/sock-bunny-easter-crafts-for-kids/

* http://www.kreatywniewdomu.pl/2019/03/zabrecony-baranek.html

* https://kreatywnadzungla.pl/2018/03/kogut-i-kurczaczek-malujemy-widelcem.html?fbclid=IwAR2jhmRAwjRybc_riP8g5DUv2X_x8gum_6tAnUFjsDUV-7mygmUU-iw94jM

* http://krokotak.com/2018/03/easter-cards-2/

* https://designimprovised.com/2015/04/easter-bunny-balloons.html

* http://krokotak.com/2016/03/baby-chick-easter-craft/

* https://crazylittleprojects.com/easy-easter-candy-jars/

* https://artsymomma.com/k-cup-bunny-craft.html

* https://iheartcraftythings.com/spring-chick-craft-for-kids.html

* https://artsymomma.com/10-fun-paper-plate-easter-crafts-for-kids.html

* http://www.kreatywniewdomu.pl/2019/03/kurczaki-i-zajace-wielkanocne-diy-dla.html

* https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/92388945_554169715234238_2101324642332442624_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=8DhWEBYsu_oAX_L4KMd&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=0ec7a251b1a3a0c4f65a7f8fb6ab5251&oe=5EB0654D

* https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/91923013_3057865564276993_6996911164416327680_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=U9I-H3ZbjtAAX9g4dNA&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=f97316c0a3789dce7f974600e86bf527&oe=5EB0856C

* https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/91986476_3057865907610292_6136276284679913472_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=4qjvDGf_TRsAX8_ziHX&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=fd95bea9a3328ac165ac69d6f2fb642c&oe=5EB00100

* https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/92041493_3057867047610178_5066579070037262336_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=Zyhe2vIPR_oAX8Z2r6b&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=a197c847c0009199f2b7822c15978599&oe=5EB03AEF

8 https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/91988242_1336933470028414_3480498959598747648_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=vduI7Q9vx-sAX8gQ9gD&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=a2ddf8cd4c2beb6d452a432a383a3e7c&oe=5EAEB0CF

 

Karty pracy:

* https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/Karta-pracy-2-2.pdf - rysuj  po szarym śladzie

* https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/Karta-pracy-2-3.pdf - rysuj po szarym śladzie 

* https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/Karta-pracy-3-2.pdf - rysuj po szarym śladzie 

* https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/Karta-pracy-4-3.pdf - rysuj po szarym śladzie 

* https://drive.google.com/file/d/1KdmXJK2QgAQkp_guLfe7pLGHN2ePhefP/view - posegreguj obrazki wg koloru

* https://drive.google.com/file/d/1AkKNn-WJppWHjM_qesXzbYcHNvCN5-iD/view - posegreguj obrazki wg kształtu

 

Gimnastyka buzi i języka:

https://wordwall.net/pl/resource/1260236/wielkanocna-gimnastyka-buzi

* https://wordwall.net/pl/resource/1071204/dzieciaczkowa-gimnastyka-buzi-i-j%C4%99zyka

* https://wordwall.net/pl/resource/1214465/co%C5%9B-dla-lepszej-wymowy

* https://wordwall.net/pl/resource/1092215/gimnastyka-buzi-i-j%C4%99zyka

* https://wordwall.net/pl/resource/1070325/logopedia/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka

 

Ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe, muzyczno-ruchowe:

https://wordwall.net/embed/238bf1dd2c954c73a5337fb7f8189fa1?themeId=52&templateId=8

* https://wordwall.net/embed/0eaf763bf79c4b279684c75556e0ef05?themeId=52&templateId=8

* https://www.dzieckiembadz.pl/2017/04/wielkanocne-zabawy-ruchowe.html

* https://inspirander.pl/swieta-i-przyjecia/zabawy-na-wielkanoc/

* https://www.youtube.com/watch?v=Pm7Vu53oPgk&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2vjb1qpsrBt5-Wv15cUYl-Nj63Tbntsj7bqWJd29sr4sm70t6xSz-5DB0

* https://wordwall.net/resource/1236443/gimnastyka/poruszamy-si%c4%99-jak

* https://wordwall.net/resource/1249105/gimnastyka

 

Zabawy logiczne, matematyczne, kodowanie, puzzle:

* https://2.bp.blogspot.com/-NT0FPw8oJ0k/WqLcez6HBgI/AAAAAAAAC_4/pUzWcbjiDZwV1OPnyzJCZ6_EMgmklWnwQCLcBGAs/s1600/5.jpg - poukładaj jajka we właściwych polach (rozwiązanie - https://tikowybelfer.blogspot.com/2018/03/wielkanocny-challenge.html)

* https://www.mamawdomu.pl/2016/03/eksperymenty-z-jajem-czyli-7-pomyslow-na-doswiadczenia-z-dziecmi.html - eksperymenty z jajkiem

* https://eduzabawy.com/wp-content/uploads/2017/10/wielkanoc-gra-dla-dziec-memory-wycinanka1.gif - gra memory (trzeba wydrukować dwa razy)

* https://p177.przedszkola.net.pl/fileget/kurczaczki-skonwertowany.pdf - str.3 połącz takie same obrazki

* https://www.mama-bloguje.com/wp-content/uploads/2014/04/strona2-900x1273.jpg - dopasuj pisasnki

* https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2019/03/18.png - połącz takie same pisanki w pary

* https://www.mama-bloguje.com/wp-content/uploads/2014/04/strona1-900x1273.jpg - idź po śladzie

* https://www.mama-bloguje.com/wp-content/uploads/2014/04/strona4-900x1273.jpg - dopasuj cienie

* https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2019/03/13.png - puzzle - należy je wyciąć

* https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2019/03/12.png - puzzle - należy je wyciąć

* https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2019/03/14.png - puzzle - należy je wyciąć 

 

Kolorowanki:

* https://www.crayola.com/free-coloring-pages/print/easter-bunny-coloring-page/

* http://www.freefuneaster.com/easter-coloring-pages/

* http://www.coloring-book.info/coloring/coloring_page.php?id=27

* http://www.supercoloring.com/coloring-pages/holidays/easter

* http://www.supercoloring.com/coloring-pages/arts-culture/easter-eggs

 

Strony z grami edukacyjnymi:

* https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne 

* https://www.miniminiplus.pl/gry

* https://www.lulek.tv/games

* https://kiddoland.pl/gry-edukacyjne

* https://ciufcia.pl/

 

Propozycja zabaw logorytmicznych od Pani Małgosi:

* https://wordwall.net/pl/resource/1164945/logopedia/na%c5%9bladuj-d%c5%bawi%c4%99ki-logopedyczny-%c5%9bwiat-zabaw

* https://www.youtube.com/watch?v=svrfgVsQb_U

* https://www.youtube.com/watch?v=NDss-aEBTNY

* https://www.youtube.com/watch?v=OjEBmxSmNLs

* https://www.youtube.com/watch?v=CoYm282H0Rs

*https://www.youtube.com/watch?v=q6fqaaZG1ug

 


W przerwie od zabaw zachęcamy również do rozwijania umiejętności dzieci w zakresie samoobsługi.
Poniżej zamieszczamy przykładowe czynności, które dziecko w wieku 3- 4 lat powinno umieć.
Jeśli potrafi więcej, to super, jeśli nie, to warto teraz nad tym popracować ;)

91598235 624604341462491 6870503361997701120 o

 

Zamieszczamy również wiadomość od Pani Agaty z propozycjami zabaw w języku angielskim

"Witam serdecznie w kolejnym tygodniu. Poniżej znajdą Państwo propozycje zabaw po angielsku, piosenek oraz linki do stron w internecie, na których znajdą Państwo ciekawe gry online dla dzieci starszych, jak i młodszych. Dzisiejszy temat to Wielkanoc . Pozdrawiam i życzę zdrowia :) "

Agata Jankowska

Linki do piosenek :

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc - „The way the Bunny hops”
https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk - „ Hip hop little Bunny”
https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk - „Freeze dance”
https://www.youtube.com/watch?v=r6cJB7k6eEk - „ Walking walking hop hop hop”
https://www.youtube.com/watch?v=r6cJB7k6eEk - „ Fast and slow”

Adresy do stron:

http://www.mojedwujezycznedziecko.pl/2018/02/angielskie-zabawy-ruchowe-dla.html – zabawy ruchowe dla przedszkolaków
https://www.superkid.pl/angielski-online-gry-testy-cwiczenia – gry i zabawy online, nauka słówek
http://edukacyjnegry.pl/J%C4%99zyk+angielski.html – gry edukacyjne

Zabawy ruchowe:

FOLLOW MY LEAD (SIMON SAYS…)

Zasady tej zabawy też są na pewno świetnie wszystkim znane. Uczestnicy naśladują wszystko, co robi nauczyciel, może poprzedzać to tradycyjnym Simon says lub powiedzieć po porstu Look at me and follow my lead:).

FIND…/BRING ME…

Bardzo prosta zabawa, czyli to, co dzieci lubią najbardziej.Flaschards rozkładamy po mieszkaniu , np. w 4 jej rogach, a następnie wydajemy polecenie, np. Find a banana, wtedy dziecko musi podbiec do odpowiedniego obrazka. Tę grę możemy zresztą wykorzystać przy nauce kolorów czy kształtów nawet nie mając przy sobie odpowiednich obrazków, wystarczy że w pomieszczeniu, w którym prowadzimy zabawę znajduje się dużo przedmiotów w różnych kolorach i kształtach :).Trochę inna wersja, która lepiej sprawdzi się z użyciem przedmiotów będzie polegała na poproszeniu dziecka o przyniesienie jednego z nich.

STOP

Znowu zabawa z piosenką, tym razem STOP – Children’s song by Patty Shukla, którą jednak możemy zmodyfikować według swoich własnych potrzeb, np. (przy dowolnej muzyce) pokazując dzieciom na zmianę 2 kolory: zielony (green) = dzieci skaczą, tańczą, czerwony (red) = muszą się zatrzymać.

Kolorowanki:

 kolor 1kolor 2kolor 3

 

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W KWIETNIU W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW

Tematy kompleksowe:

  1. „ŚWIĄTECZNE ZWYCZAJE”

Czas realizacji: 06.04.2020r. – 10.04.2020r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznawanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych

- zapoznanie dzieci z tradycją Świąt Wielkanocnych (ozdabianie jajek)

- rozbudzanie zainteresowania otaczającym światem

- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych u dzieci - prowadzenie hodowli marchwi

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- wzbogacanie słownictwa

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

- rozwijanie sprawności plastycznych

- doskonalenie percepcji wzrokowej

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- rozwijanie koncentracji uwagi

- ćwiczenie spostrzegawczości

- reagowanie na sygnał dźwiękowy

- rozwijanie aparatu głosowego

- ćwiczenie umiejętności swobodnej wypowiedzi

- nabywanie umiejętności prowadzenia obserwacji

BUDOWANIE POSTAW

- zacieśnienie więzi emocjonalnych między dziećmi, rodzeństwem i rodzicami

- rozwijanie więzi z rodziną poprzez wspólne uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach

- pielęgnowanie tradycji wielkanocnych

- wzmacnianie więzi rodzinnych, zachęcanie do pomagania w przygotowaniach świątecznych

- rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw i zajęć przy komputerze

 

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.

 

DRODZY RODZICE!

Witamy w zakładce naszej grupy.
Przedstawiamy w niej bieżące wydarzenia oraz informacje - dostępne również tradycyjnie w holu przedszkola. Ponadto, znajdą tu Państwo tematy zajęć oraz piosenki, które poznają dzieci w danym miesiącu.

 

NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:

Anna Hoppe                                                 Katarzyna Brylewska:                                                    

Poniedziałek 07.00-11.00                              Poniedziałek 11.00-17.00

Wtorek 12.00-17.00                                      Wtorek 06.00-12.00

Środa 12.00- 17.00                                        Środa 06.00- 12.00

Czwartek 08.00- 11.30                                  Czwartek 11.30- 17.00

Piątek 8.00- 11.30                                          Piątek 11.30- 17.00

 

Asystentka nauczyciela Barbara Michalska 7.30 - 15.30

 

Przypominamy o działaniu platformy służącej komunikacji rodziców z nauczycielkami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Kontynuując przedszkolną tradycję, zapraszamy chętnych Rodziców (ale nie tylko), do "spotkań z bajką"- w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom. 

Mama, tata, dziadek, babka
wujek, ciocia, czy sąsiadka...
Kto dziś bajki czytać lubi
niechaj bardzo się tym chlubi-
krótkie i długie, mądre i "w dechę"
aby dzieciaczki miały uciechę. 
Więc kto jest chętny- to zapraszamy,
bajek, bajeczek dziś posłuchamy... :)

 

 

Piosenki i wiersze do nauki

"Bocian i żaby" - piosenka

1. Kle, kle, kle, kle – słychać dookoła.
Co to? Co to? Bocian żabki woła!
Przyfrunął na łąkę, przystanął na nodze.
A zielone żabki bały się go srodze,
a zielone żabki bały się go srodze.
Kum, kum, kum, kum – tak cicho kumkały.
Hop, hop, hop, hop – w trawę uciekały.

2. Szu, szu, szu, szu - wśród zielonej trawy,
rech, rech, rech, rech - żabki rechotały.
A bociek na nodze dalej stał i patrzył,
jednak żadnej żabki w trawie nie wypatrzył,
jednak żadnej żabki w trawie nie wypatrzył.
Rech, rech, rech, rech - żabki tak się śmiały.
Kle, kle, kle, kle - boćka przedrzeźniały.

"Spotkanie z wiosną" - wiersz

Spotkałam się z Wiosną o rannej porze.
Budziła ze snu zwierzęta, wszystkie rośliny i zboże.
Wypuściła skowronka bardzo rozśpiewanego.
Była w pięknej sukience koloru zielonego.
Gałązki na drzewach w liście ubierała
i bukiet żółtej forsycji mi podarowała.

"Wieje, wieje wiatr" - piosenka

1. Wieje, wieje wiatr,
szumi pośród traw,
strąca liście z drzew...
Z wiatrem tańczyć chcę!

2. Wieje, wieje wiatr,
chmury gna przez świat,
gra w koronach drzew...
Z wiatrem tańczyć chcę!

„Piosenka o koziołkach” - piosenka

1.To nie jest bajeczka możecie mi wierzyć,
dwa małe koziołki mieszkają na wieży.

Ref. Fik- mik, fik- mik mieszkają na wieży.

2. Mają ładny pokój, lecz go nie sprzątają,
każdą nową miotłę natychmiast zjadają.

Ref. Fik- mik, fik- mik natychmiast zjadają.

3. Kiedy miejski zegar wybije dwunastą,
wychodzą na balkon popatrzeć na miasto.

Ref. Fik- mik, fik- mik popatrzeć na miasto.

"Czyste ręce" - wierszyk

Mydła, wody się nie boję,
myję ręce, bo są moje.
Mydlę, aż powstanie piana,
piana wodą już spłukana.
Teraz ręcznik ma zadanie.
Jakie? Zgadnij! Wycieranie!

"Babciu droga babciu" - piosenka

Babciu, droga Babciu powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy tup-tup-tup
Teraz babciu ty to zrób!

Babciu, droga Babciu powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy raz dwa trzy
Teraz babciu zrób to ty.

Dziadku, drogi Dziadku powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy raz, dwa, trzy
Teraz dziadku podskocz ty!

Dziadku, drogi Dziadku powiedz mi
Czy potrafisz zrobić to, co my?
My całuski damy ci,
Teraz dziadku daj nam ty!

"Życzenia dla babci i dziadka" - piosenka

1. Dziś jest, babciu, twoje święto,
mam więc buzię uśmiechniętą.
Wycałuję cię od rana:
Jesteś, babciu, ukochana!
Wycałuję cię od rana:
Jesteś, babciu, ukochana!

2 . Dziś jest, dziadku, twoje święto,
mam więc buzię uśmiechniętą.
Wycałuję cię od rana:
Weź mnie, dziadku, na kolana!
Wycałuję cię od rana:
Weź mnie, dziadku, na kolana!

"Pędzą wnuki" wiersz

Pędzą wnuki ulicami
z ogromnymi laurkami.
Te laurki pełne kwiatków
są dla wszystkich babć i dziadków.
A dziadkowie wraz z babciami
już czekają przed domami.
Przez lornetki patrzą w dal
wystrojeni jak na bal.

"Bo Ziemia to wyspa zielona" - piosenka

1. Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu .

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.

2. Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.

3. Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.

„Tupu, tup po śniegu” - piosenka

1. Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem

Ref. Tupu, tup po śniegu
Dzeń, dzeń, dzeń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka. /2x

2. Kraczą głośno wrony
Marzna nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.

Ref. Tupu, tup...

"Choinka" - piosenka

1. My aniołki tutaj w niebie cichutko siedzimy
i o pięknej choineczce tak sobie marzymy.

Ref. Choinka, choineczka, tu bombka, lampeczka.
Choinka, choineczka, na czubku gwiazdeczka.

2.Bez choinki, tutaj w niebie, jest nam bardzo smutno.
Może ktoś nam ją przyniesie, chociażby malutką.

Ref. Choinka, choineczka, tu bombka, lampeczka.
Choinka, choineczka, na czubku gwiazdeczka.

"My jesteśmy choineczki" - piosenka

1.My jesteśmy choineczki
Raz, dwa, trzy
Mamy na głowach dzwoneczki
Raz, dwa, trzy
Wyrosłyśmy w gęstym lesie
Raz, dwa, trzy
W którym echo głośno niesie
Raz, dwa, trzy

„Świeci gwiazdka” - piosenka

1. Świeci gwiazdka, jedna, druga, główką kręci, oczkiem mruga.
Wszystkie gwiazdki zaświeciły, wszystkie razem zatańczyły.

2. Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko, zabawimy się w kółeczko.
Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko, zabawimy się w kółeczko.

„Zima” - piosenka

1. Pada, pada, pada śnieg
Ja zaczynam zaraz bieg.
Ref.: I obracam się wokoło
z zimą tańczę dziś wesoło./x2

2. Zimno, zimno, zimno dziś
mama kurtkę kupi mi
Ref.: I obracam się wokoło
z zimą tańczę dziś wesoło./x2

3. Mrozek, mrozek, mrozek już
w nosek szczypie wszystkich mróz.
Ref.: I obracam się wokoło
z zimą tańczę dziś wesoło./x2

„Przybyli ułani pod okienko” - piosenka

1.Przybyli ułani pod okienko, (bis)
Pukają, wołają: "wpuść panienko! "(bis)

2."O Boże, a cóż to za wojacy?" (bis)
"Otwieraj! Nie bój się to czwartacy!" (bis)

3.Przyszliśmy napoić nasze konie, (bis)
Za nami piechoty pełne błonie." (bis)

"Pajacyk" - wierszyk

Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół.
Co to za dziwny skaczący stwór?
Jest koło, kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometryczny.
Głowa okrągła jest jak piłeczka,
A na tej głowie trójkątna czapeczka.
Kwadrat to brzuszek,
Oczy i nosek są okrąglutkie jak groszek.
Nogi pajaca – prostokąciki,
Na nich z kwadratów małe buciki.
Figur przeróżnych ułóż kilka
I już jest pajacyk, co skacze jak piłka.

"Jestem mały misio" - piosenka

Jedna łapka,
druga łapka,
jestem mały misio.
Trzecia łapka,
czwarta łapka,
a to moje pysio.
Zjadam miodek,
lubię miodek,
mam już pełny brzuszek.
Teraz sobie smacznie zasnę,
bo odpocząć muszę.

"Samochody" - piosenka

1.Jadą samochody,
ulica za ulicą,
a każdy kierowca
tak kręci kierownicą.

Ref.:Brum, brum, brum,
brum, brum, brum,
tak kręci kierownicą! /x2

2.Teraz hamujemy
i chwilkę zaczekamy,
bo czerwone światło
na skrzyżowaniu mamy.

Ref.:Stop, stop, stop!
Stop, stop, stop!
Na skrzyżowaniu mamy. /x2

3.O, już można jechać,
bo znowu jest zielone.
Wszystkie samochody
ruszają w swoją stronę.

Ref.:Brum, brum, brum,
brum, brum, brum,
ruszają w swoją stronę. /x2

"Zostań Ziemi Przyjacielem" - piosenka

Dbajmy o morza, łąki, lasy,
bo tylko jedną mamy Ziemię.
Chrońmy przyrodę, czystą wodę,
rośliny, ptaki, siebie.

Ref.: Zostań Ziemi przyjacielem!
Zostań Ziemi przyjacielem!
Ziemię z nami chroń! /x2

„Trzy słowa” - wiersz

Są trzy czarodziejskie słowa
powiedziała mądra sowa.
Pierwsze słowo to DZIĘKUJĘ,
niech go nigdy nie brakuje.
Drugie słowo wam ogłoszę,
to magiczne słowo PROSZĘ.
I PRZEPRASZAM – trzecie z nich.
Nie wstydź się używać ich.

„Przedszkolne Ekoludki” - piosenka

1. Piękne kwiaty, plaża czysta,
tutaj strumień z rześką wodą.
Czy malował je artysta?
Czy ktoś czuwa nad przyrodą?

Ref. Kto do kosza wrzuca śmieci?
Kto zakłada ptakom budki?
To już wiedzą wszystkie dzieci,
to przedszkolne Ekoludki/x2

2. Kto chce zostać Ekoludkiem,
ten nie czyni kwiatom szkody.
Kran odkręca tylko ciutkę,
nie marnując cennej wody.

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W MARCU/KWIETNIU W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „WIOSNA, WIOSNA”
  2. „POWITANIE WIOSNY”
  3. „KSIĄŻKI WOKÓŁ NAS”

Czas realizacji: 16.03.2020r. – 03.04.2020r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- rozbudzanie gotowości do samodzielnej obserwacji przyrodniczej

- rozpoznawanie zmian zachodzących w przyrodzie, charakterystycznych dla końca zimy

- nabywanie wiedzy na temat charakterystycznych oznak nowej pory roku – wiosny

- poznawanie nazw urządzeń wykorzystywanych do prac w ogródku

- pogłębienie doświadczeń i przeżyć związanych z przyrodą poprzez sadzenie kwiatów cebulowych, warzyw, ziół w doniczkach, ogródku

- nabywanie wiedzy na temat procesu powstawania książki

- budzenie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych wśród dzieci

- przygotowanie dzieci do posługiwania się komputerem oraz jego podstawowymi urządzeniami (myszka, klawiatura itp.)

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej w trakcie zabaw ruchowych

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

- utrwalanie nazw kolorów

- kształcenie słuchu muzycznego

- kształcenie wyobraźni twórczej i odtwórczej

- słuchanie wiersza ze zrozumieniem

- wypowiadanie się na temat treści wysłuchanego utworu

- wyszukiwanie kolorów w otoczeniu

- grupowanie przedmiotów według określonej cechy: wielkość, kolor

- porównywanie przedmiotów, stosowanie określeń: długi – krótki, cienki – gruby

- rozwijanie mowy i myślenia

- ćwiczenie percepcji słuchowej

- rozwijanie wrażliwości artystycznej i wyobraźni

- doskonalenie sprawności manualnych

- doskonalenie umiejętności koncentracji na słuchaniu

- wypowiadanie się na temat wysłuchanego opowiadania

- ćwiczenie pamięci

- rozwijanie spostrzegawczości

- kształtowanie koordynacji słuchowo-ruchowej

- rozwijanie umiejętności liczenia - posługiwanie się liczebnikami głównymi

- doskonalenie sprawności grafomotorycznych

BUDOWANIE POSTAW

- pogłębianie więzi rodzinnych w wyniku wspólnej pracy podczas zabaw

- wdrażanie do dbania o porządek w najbliższym otoczeniu

- rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw i zajęć przy komputerze

- kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła przeżyć

- wdrażanie do dbałości o czysty i estetyczny wygląd książek

- wyrabianie nawyku działania na rzecz ochrony środowiska

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W MARCU W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „LUBIMY RYSOWAĆ I MALOWAĆ”
  2. „CZYM ODDYCHAMY?”
  3. „WIOSNA, WIOSNA”
  4. „EKSPERYMENTUJEMY”
  5. „WIOSENNE PORZĄDKI”

Czas realizacji: 02.03.2020r. - 03.04.2020r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznanie właściwości wody - rozbudzanie ciekawości badawczej

- poznanie różnych stanów skupienia wody - poznanie właściwości lodu i pary wodnej

- poznanie techniki malowania „mokre na mokrym”

- poznanie sposobów barwienia wody i mieszania kolorów farb rozpuszczalnych w wodzie

- poznawanie odgłosów wydobywanych za pomocą różnych przedmiotów

wykorzystywanie przedmiotów jako instrumentów - badanie możliwości akustycznych plastikowego kubka

- rozpoznawanie przyrządów do malowania i rysowania

- poznanie techniki malowania na folii

- poznanie pracy artysty malarza

- poznanie techniki malowania na tekturze falistej

- rozpoznawanie zmian zachodzących w przyrodzie, charakterystycznych dla końca zimy

- nabywanie wiedzy na temat charakterystycznych oznak nowej pory roku – wiosny

- poznawanie nazw urządzeń wykorzystywanych do sprzątania

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat przeprowadzonych obserwacji

- pogłębianie doświadczeń plastycznych

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

- utrwalanie nazw kolorów

- kształcenie słuchu muzycznego

- kształcenie wyobraźni twórczej i odtwórczej

- słuchanie wiersza ze zrozumieniem

- wypowiadanie się na temat treści wysłuchanego utworu

- wyszukiwanie kolorów w otoczeniu

- grupowanie przedmiotów według określonej cechy

- porównywanie przedmiotów, stosowanie określeń: długi – krótki, cienki – gruby, duży – mały, czarny – biały

- rozwijanie zmysłu dotyku

- rozwijanie ekspresji twórczej

- rozwijanie mowy i myślenia

- ćwiczenie percepcji słuchowej

- rozwijanie wrażliwości artystycznej i wyobraźni

- doskonalenie sprawności manualnych

- rozwiązywanie zagadek słownych

- doskonalenie umiejętności koncentracji na słuchaniu

- wypowiadanie się na temat wysłuchanego opowiadania

- ćwiczenie pamięci

- dostrzeganie różnic, rozwijanie spostrzegawczości

- rozwijanie wyobraźni twórczej i odtwórczej

- kształtowanie koordynacji słuchowo-ruchowej

- rozwijanie umiejętności liczenia - posługiwanie się liczebnikami głównymi

- doskonalenie umiejętności klasyfikowania

- doskonalenie sprawności grafomotorycznych

- utrwalanie określeń dotyczących stosunków przestrzennych

- ćwiczenie trzymania się w konturze

BUDOWANIE POSTAW

- utrwalenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wycieczki

- wdrażanie do dbania o porządek w najbliższym otoczeniu

- rozwijanie postaw proekologicznych w trakcie bezpośredniego obcowania z przyrodą

- rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo podczas zabaw

- rozwijanie właściwych postaw żywieniowych - dziecko zaczyna orientować się w zasadach zdrowego odżywiania

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: dog – pies, duck – kaczka, cow – krowa, horse – koń, pig – świnia, sheep – owca, spring – wiosna, flower – kwiat green grass – zielona trawa, tree – drzewo, leaf – liść, butterfly – motyl, bee – pszczoła, kitchen – kuchnia, bathroom – łazienka, living room – salon, bedroom – sypialnia, toilet – toaleta

Piosenki: „Old McDonald had a farm”, „Let’s take a walk around the farm”, „Sing a song of flowers”, „Rainbow song”, „Walk around the farm”, „Farm Animals Sounds Song”

Zabawy: „Where do you live?”, Butterflies, Sun and rain, Simon says, „Step on…”, „On the Farm”, „Memory”, „Cow”, „Flies are flying”, „Spring Bingo Game”, „Catch a Bug”, „The echo game”, „Can you see…?”, „Secret Box”, „What’s missing?”, „My house”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W LUTYM W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW"

Tematy kompleksowe:

  1. „NIE LUBIMY ŚMIECI”
  2. „BAL KARNAWAŁOWY”
  3. „JESTEM POZNANIAKIEM”
  4. „ŚMIECH TO ZDROWIE”

Czas realizacji: 03.02.2020r. - 28.02.2020r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznanie nazwy miejscowości, w której dziecko mieszka

- poznawanie tradycji ludowych związanych z własnym regionem; nauka piosenek, poznawanie legend, przyśpiewek

- poznawanie różnorodnych form ekspresji i komunikacji, zdobywanie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym

- rozwijanie myślenia matematycznego, porównywanie długości: krótszy – dłuższy

- kształcenie rozumienia pojęcia „rząd”

- utrwalenie wyglądu i kształtu przyborów higienicznych i sposobów ich używania

- poznanie sposobów dbania o higienę jamy ustnej - uświadamianie konieczności dbania o zęby

- nabywanie umiejętności prawidłowego stosowania pojęć: pasuje, nie pasuje

- rozumienie znaczenia śmiechu dla zdrowia człowieka

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie mowy i myślenia

- doskonalenie sprawności manualnych i umiejętności posługiwania się nożyczkami

- rozwijanie myślenia twórczego i wyobraźni

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- rozwijanie sprawności językowych

- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej

- rozwijanie myślenia skojarzeniowego

- rozwijanie ciekawości badawczej

- rozwijanie twórczej improwizacji ruchowej z rekwizytem do muzyki

- kształtowanie poczucia rytmu

- kształtowanie reakcji na sygnał

- rozwijanie skoczności i koordynacji ruchowej

- kształcenie uważnego słuchania

- uwrażliwianie na charakter słuchanej muzyki i reagowania na jego zmianę

- doskonalenie umiejętności posługiwania się klejem

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat

- utrwalanie kolejnych etapów mycia rąk, korzystanie z mydła i ręcznika

- rozwijanie umiejętności naśladowania zachowania

- ćwiczenie pamięci

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

- rozwijanie wyobraźni ruchowej

- rozwijanie doświadczeń plastycznych podczas malowania

- ćwiczenie umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów

- rozwijanie pomysłowości i kreatywności

BUDOWANIE POSTAW

- wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy

- budowanie postawy bycia częścią społeczności przedszkolnej – próby zrozumienia, że wszyscy mają jednakowe prawa

-   nabywanie wrażliwości na potrzeby otaczającej je przyrody – zwierząt narażonych zimą na brak pożywienia i szukanie sposobów na niesienie pomocy

- rozwijanie postaw proekologicznych – dziecko wie, że należy segregować odpady

- rozwijanie postawy bycia lokalnym patriotą – rozbudzanie miłości i szacunku do rodzinnego miasta

- uświadamianie konieczności dbania o higienę

- kształtowanie poczucia konieczności dbania o swoje zdrowie

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: carnival – karnawał, dance – taniec, clown – klaun, shark – rekin, princess – księżniczka, wizard – czarodziej, pirate – pirat, sweater – sweter, shoes – buty, jacket/coat – płaszcz, hat – czapka, mittens/gloves – rękawiczki, shirt – koszula, scarf – szalik

Piosenki: „Freeze dance”, „Put on your shoes”

Zabawy: „Stand up if you hear”, „What’s under the blanket”, „Mirror”, „Train”, „Spider and flies”, „Treasure quest”, „Show on your fingers”, „Play memo”, „Catch and say”, „Don’t catch”, „Hopscotch”, „Hit the target”, „Numbered balloons”, „Play bingo”, „This numer is green”, „Jump so many Times”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W STYCZNIU W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „NOWY ROK!””
  2. „DZIEŃ BABCI I DZIADKA”
  3. „MAMO, TATO WOLĘ WODĘ - BEZ WODY NIE MA ŻYCIA”
  4. „KTO TU MIESZKA?”

Czas realizacji: 06.01.2020r. - 31.01.2020r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznawanie właściwości śniegu (lodu)

- nauka nazw i kolejności pór roku

- zaznajamianie dzieci z panującym w przedszkolu rytmem tygodnia

- uzmysłowienie następstwa miesięcy

- poznanie określeń oznaczających stopień pokrewieństwa: babcia, dziadek

- utrwalania pojęcia „para”

- tworzenie zbiorów równolicznych i różnolicznych

- poznanie domów niektórych zwierząt

- pogłębianie wiedzy na temat lasu i żyjących w nim zwierzętach

- poznanie sposobów i możliwości stosowania plasteliny

- poznanie ciekawostek na temat ptasich gniazd

- kształtowanie świadomości roli wody w organizmie

- uświadomienie znaczenia wody w życiu zwierząt

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie sprawności ruchowej podczas różnorodnych ćwiczeń gimnastycznych

- rozwijanie mowy i myślenia

- rozwijanie ekspresji własnego ciała

- wzbogacanie słownika czynnego

- kształcenie sprawności manualnych

- doskonalenie umiejętności poprawnego liczenia

- kształtowanie umiejętności pracy w grupie

- rozwijanie umiejętności naklejania, posługiwania się klejem

- rozwijanie sprawności motorycznych

- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

- kształcenie słuchu fonematycznego

- stosowania pojęcia „tyle samo”

- rozwijanie umiejętności reagowania ruchem na wysokie i niskie dźwięki

- doskonalenie sprawności grafomotorycznych

- rozwijanie postrzegania wzrokowego

- rozwijanie umiejętności własnej samooceny

- rozwijanie pomysłowości, kreatywnego myślenia

BUDOWANIE POSTAW

- czerpanie radości z efektu wspólnie wykonanej pracy

- odczuwanie radości ze sprawiania przyjemności innym

- wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną

- kształtowanie szacunku dla dziadków

- kształcenie bezpiecznego i higienicznego posługiwania się plasteliną

- nabywanie wrażliwości na potrzeby otaczającej je przyrody – zwierząt narażonych zimą na brak pożywienia i szukanie sposobów na niesienie pomocy

- zachęcanie dzieci do picia wody

- rozwijanie postaw proekologicznych – dziecko wie, że należy oszczędzać wodę i zakręcać kran po umyciu rąk

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: snowman – bałwan, hat – czapka, mittens – rękawiczki, scarf – szalik, shoes – buty, boots – kozaki, coat – płaszcz, sad – smutny, happy – szczęśliwy, scared – przestraszony, tired – zmęczony, bored – znudzony

Piosenki: „Winter mittens song”, „Winter Mittens songs”

Zabawy: „Yes or no”, „Blindfold game”„ Icy snowflakes”, „Snowflakes”, „It’s blue, it’s red…”, „Find and bring me…”, „I’m cold, I’m cold!”, „Guess the word”, „Magic eye”, „Simon says”, „Find somebody who”, „Change place”, „Find your partner”

Gry: „Snowflake memory”, „Memory game”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUDNIU W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW"

Tematy kompleksowe:

  1. „CZEKAMY NA MIKOŁAJA”
  2. „ZWIERZĘTA ZIMĄ”
  3. „WESOŁA CHOINKA”
  4. „MAM W PRZYRODZIE PRZYJACIELA”
  5. „NOWY ROK!”

Czas realizacji: 02.12.2019r. - 10.01.2020r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- poznanie tradycji świątecznej związanej z postacią Świętego Mikołaja (także postacią historyczną)

- nauka kolęd i pastorałek

- wprowadzenie do odróżniania melodii wznoszącej się i opadającej

- poznawanie charakterystycznych cech zimy

- poznanie zwierząt, które zasypiają na zimę oraz tych, które trzeba dokarmiać o tej porze roku

- poznanie wyglądu i ciekawostek na temat sikorek

- poznanie znaczenia słów: tradycja, zwyczaj

- poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia

- poznawanie właściwości śniegu (lodu)

- nauka nazw i kolejności pór roku

- zaznajamianie dzieci z panującym w przedszkolu rytmem tygodnia

- uzmysłowienie następstwa miesięcy

- nabywa umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów pojemników na śmieci oraz ich przeznaczenia

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie umiejętności plastycznych

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- rozwijanie pomysłowości

- kształtowanie umiejętności porównywania wysokości osób i przedmiotów; relacja wysoki – niski

- rozwijanie umiejętności liczenia, stosowanie określania tyle samo, mniej, więcej

- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej

- kształtowanie poczucia rytmu

- kształtowanie reakcji na sygnał

- kształtowanie wyobraźni ruchowej

- rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej

- kształtowanie uważnego słuchania, słuchania ze zrozumieniem

- rozwijanie mowy i myślenia

- kształtowanie umiejętności plastycznych, technicznych, sprawności manualnych

- kształcenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowe

- rozwijanie umiejętności pracy w grupie

- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

- rozwijanie umiejętności liczenia, tworzenia zbiorów równolicznych

- rozwijanie analizy słuchowej wyrazów (dzielenie na sylaby)

- uwrażliwianie na dźwięki wysokie i niskie

- kształtowanie umiejętności segregowania elementów według określonej cechy

- rozbudzanie ciekawości poznawczej

- kształtowanie umiejętności określania wielkości: mały – duży

BUDOWANIE POSTAW

- czerpanie radości i satysfakcji ze wspólnej pracy

- tworzenie atmosfery do wspólnej zabawy

- rozumie znaczenie, jakie odgrywa przyroda w życiu człowieka

- rozumie konsekwencje niewłaściwego postępowania człowieka

- rozwijanie postawy opiekuńczej wobec świata przyrody, dbanie o zwierzęta podczas zimy

- rozwijanie umiejętności obdarowywania innych i przyjmowania prezentów

- kultywowanie tradycji śpiewania kolęd, dzielenia się opłatkiem

- budowanie postawy świadomego uczestnika ruchu drogowego w trakcie spacerów i wycieczek poza teren przedszkola

- rozwijanie postawy aktywnego odbioru sztuki poprzez uczestniczenie w koncertach muzycznych, przedstawieniach itp.,

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: Santa – św. Mikołaj, presents – prezenty, reindeer – renifer, snowman – bałwan, snowflake – płatek śniegu, bear – niedźwiedź, hedgehog – jeż, squirrel – wiewiórka, frog – żaba, christmas tree – choinka, star – gwiazda, fairy lights – lampki choinkowe, ornament – bombka, ozdoba

Piosenki: „Hello, reindeer!”, „Winter mittens song”, „The dancing Christmas tree song”

Zabawy: Find and bring me, The penguin dance, „Flies are flying”, „Christmas flashcards”, „Bingo”, Touch…, Hopscoth, „What’s missing?”, „Merry Christmas Teddy!”, „Ten little elves”, „Try to steal Santa’s hat”, „Twister”, „Yes or no”, „Blindfold game”„ Icy snowflakes”

Opowiadania: „The very sad Santa”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W LISTOPADZIE W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „POLAK MAŁY”
  2. „MALI KONSTRUKTORZY”
  3. „NIE LUBIMY HAŁASU”
  4. „DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA”

Czas realizacji: 04.11. - 29.11.2019r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- zdobywanie informacji na temat Polski

- poznawanie barw narodowych

- poznanie wyglądu godła Polski

- nabywanie umiejętności poznawania otaczającego świata poprzez analizę różnego typu dźwięków

- wdrażanie do unikania hałasu, jak czynnika szkodliwego dla zdrowia

- poznanie znaczenia słowa „konstruować”

- poznanie różnego rodzaju „wież”

- poznanie figury geometrycznej koła, trójkąta, kwadratu

- wyszukiwanie kształtów koła, trójkąta, kwadratu w codziennych przedmiotach

- poznanie ciekawostek na temat niedźwiedzi

- poznanie bohaterów książki o Kubusiu Puchatku

- poznanie właściwości masy solnej

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- ćwiczenie orientacji wzrokowo­ruchowej

- ćwiczenie orientacji przestrzennej

- ćwiczenie reakcji na sygnał

- rozwój zdolności manualnych

- rozwijanie wyobraźni przestrzennej

- doskonalenie umiejętności konstruowania z klocków

- stosowanie wyrażeń przyimkowych: na, pod, obok

- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej

- doskonalenie percepcji słuchowej

- rozwijanie percepcji wzrokowej

- rozwijanie słuchu fonematycznego

- rozwijanie umiejętności opowiadania o sobie

- rozwijanie umiejętności zadawania pytań osobie dorosłej

- rozwijanie mowy dialogowej

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- rozwijanie umiejętności wyklejania rysunku konturowego

- rozwijanie cech motoryki skoczności

- kształtowania umiejętności przeliczania, porównywania liczebności zbiorów

- segregowania elementów wg określonej cechy

- rozwijanie poczucia rytmu

- doskonalenie aparatu głosowego

- rozwijanie świadomości własnego ciała

- rozwijania umiejętności reagowania na sygnał dźwiękowy

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

- kształtowania umiejętności wypowiadania się na określony temat

- rozwijania sprawności liczenia

- rozwijanie wizualizacji przestrzennej

BUDOWANIE POSTAW

- kształtowanie postawy patriotycznej - zachęcanie do poznawania swojego kraju

- rozbudzanie świadomości narodowej

- rozbudzanie szacunku do tradycji związanych ze świętami narodowymi

- rozwijanie zainteresowania swoją ojczyzną

- budowanie poczucia własnej wartości

- rozumienie przyczyn i skutków pewnych działań

- uświadomienie konieczności dbania o zabawki

- budowanie postawy świadomego uczestnika ruchu drogowego w trakcie spacerów i wycieczek poza teren przedszkola

- rozwijanie postawy aktywnego odbioru sztuki poprzez uczestniczenie w koncertach muzycznych, przedstawieniach itp.,

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: sunny – słoneczny, rainy – deszczowy, cloudy – pochmurny, snowy – śnieżny, coat – płaszcz, jacket – kurtka, boots – buty, sweater – sweter, hat – czapka, gloves - rękawiczki

Piosenki: „How’s the weather?”, „My teddy bear has four paws!”, „Put on your shoes”

Zabawy: Who changed places?, Knock, knock, What’s your teddy bear’s favourite colour?, What’s in the box?, Find and bring me… „Flies are flying”, „Bingo”, „Magic eye”, „Find the shape”, „Find and circle”, „Clothes”, „Loundry”, „Put on your jacket”, „Clothes races”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W PAŹDZIERNIKU W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW"

Tematy kompleksowe:

  1. „WITAMY PANIĄ JESIEŃ”
  2. „ZIELONE PŁUCA NASZEJ ZIEMI”
  3. „DO CZEGO POTRZEBNY JEST LAS?”
  4. „ŚWIATŁO CZERWONE, ŚWIATŁO ZIELONE”
  5. „MOJA RODZINA”

Czas realizacji: 30.09. - 01.11.2019r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- wzbogacenie wiedzy na temat przygotowania się niektórych zwierząt do zimy

- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania darów jesieni – owoców i warzyw

- poznawanie kolorów jesieni

- poznanie zawodu leśnika

- zdobywanie wiedzy przyrodniczej o życiu zwierząt – jeży

- nabywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowań na temat otaczającego świata oraz przyrody

- wdrażanie do rozróżniania strony prawej i lewej

- poznawanie różnych domów, w których mieszkają ludzie

- kształtowanie świadomości ekologicznej

- przybliżenie pojęcia smogu

- poznanie sposobów i możliwości stosowania plasteliny

- poznawanie zasad ruchu drogowego, podstawowych znaków drogowych i zawodu policjanta – rozumienie znaczenia kolorów sygnalizacji świetlnej

- zapoznanie z kształtem koła, trójkąta i kwadratu

- poznanie nazw części ciała

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- kształcenie mowy i myślenia

- rozwijanie myślenia skojarzeniowego

- rozwijanie umiejętności odtwarzania pamięciowego

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej

- rozwijanie sprawności manualnych

- posługiwanie się wyrażeniami przyimkowymi

- poruszanie się w przestrzeni zgodnie z poleceniem

- rozwijanie umiejętności przyklejania elementów

- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

- kształcenie słuchu fonematycznego

- tworzenie obrazka z gotowych elementów

- dostrzeganie szeregów powtarzających się elementów, ruchów

- rozwijanie poczucia rytmu

- samodzielne układanie rytmu

- kształtowanie wyobraźni ruchowej

- powtórzenie i utrwalenie poznanej piosenki

- rozwijanie umiejętności liczenia

- dostrzeganie różnic na obrazkach

- rozwijanie pomysłowości, kreatywnego myślenia

- doskonalenie chwytu pęsetkowego i prawidłowego trzymania kredki

- kształcenie narządów artykulacyjnych

- rozwijanie umiejętności malowania farbami

BUDOWANIE POSTAW

- rozwijanie więzi emocjonalnej z przyrodą

- rozbudzanie zainteresowań pięknem i bogactwem środowiska przyrodniczego

- nabywanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt, rozumienie potrzeby ochrony przyrody

- dostrzeganie i rozumienie skutków negatywnych działań człowieka wobec środowiska: zanieczyszczanie środowiska

- kształtowanie postawy współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego

- wzmacnianie więzi rodzinnych

- rozwijanie umiejętności własnej samooceny

- utrwalenie sposobu prawidłowego przechodzenia przez jezdnię

- kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych

- wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze

- budowanie postawy bycia koleżeńskim i miłym względem innych

 

JĘZYK ANGIELSKI

Słownictwo: circle – koło, square – kwadrat, trangle – trójkąt, rectangle – prostokąt, head – głowa, nose – nos, chin – broda, arm – ręka, leg – noga, food – stopa, finger – palec, mum – mama, dad – tata, sister – siostra, brother – brat

Piosenki: „Shape song for kids”, „The shapes song”, „One little finger”, „Head, shoulders, knees and toes”, „My Family”

Zabawy: „Touch”, „Find and bring me”, „Find and circle”, „Step on”, „Put the bottle cap”, „Touch your…”, „Freeze!”, „River”, „Find the shape”, „Shape Monsters”, „Files are flying”, „What’s missing?”

Gry: „Memory game”, „Bingo”

Rymowanki: „Clap your hands”, „Show me five fingers”

 

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH WE WRZEŚNIU W GRUPIE „ZAJĄCZKÓW”

Tematy kompleksowe:

  1. „NASZE PRZEDSZKOLE”
  2. „WSZYSCY RAZEM”
  3. „ZIELEŃ W NASZYM MIEŚCIE”
  4. „PRZYJACIELE MAŁEGO KSIĘCIA”

Czas realizacji: 02.09. - 27.09.2019r.

ZADANIE

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

NABYWANIE WIEDZY

- zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z nauczycielkami i pozostałymi dziećmi

- wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach – przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci

- poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu

- poznanie i utrwalenie znajomości własnych znaczków, odnajdywanie ich w szatni

- zapoznanie z wyposażeniem łazienki oraz podawanie nazw przyborów toaletowych i określanie, do czego służą

- nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb

- zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie

- kształtowanie rozumienia pojęć: przyjaciel, przyjaźń

- przybliżenie postaci Małego Księcia, bohatera powieści A. Saint-Exupery'ego

- poznanie nazw części ciała

- kształtowanie świadomości ekologicznej

- nabywanie umiejętności właściwego zachowania się w czasie przedstawienia, występu, koncertu muzycznego

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i pamięci

- rozwijanie logicznego myślenia i odpowiadania na zadawane pytania

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się

- kształcenie poczucia rytmu

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

- rozwijanie mowy, aparatu głosu

- kształcenie pamięci wzrokowo-słuchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

- rozwijanie umiejętności malowania

- doskonalenie sprawności manualnych

- rozwijanie umiejętności działania w grupie

- wdrażanie do wspólnych gier i zabaw

- rozwijanie umiejętności odtwarzania pamięciowego

- ćwiczenie umiejętności zachowania równowagi na ograniczonej powierzchni

- rozwijanie umiejętności malowania grubym pędzlem na dużej powierzchni

- rozwijanie umiejętności rysowania głowonogów

- kształcenie umiejętności przechodzenia od bazgrania do prób rysowania koła, schematów postaci człowieka

BUDOWANIE POSTAW

- zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu

- dostrzeganie efektów swojej pracy – odczuwanie satysfakcji z własnego sukcesu

- kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych

- utrwalanie zasad grzecznego zachowania się wobec innych

- rozwijanie umiejętności społecznych – przestrzegania zasad życia przedszkolnego

- wyrabianie nawyku używania magicznych słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam,

- wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze

- wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na placu zabaw

- kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo

- miłe spędzania czasu w przedszkolu, wzajemne obdarowywanie się radością

- kształtowanie postawy odpowiedzialności i dbania o środowisko

- uwrażliwianie na muzykę

 

JĘZYK ANGIELSKI

Piosenki: „Hello, hello!”, „Make a circle”, „Goodbye song”

Zwroty: Hello, Bye, bye

Słownictwo: yellow – żółty, red – czerowny, blue – niebieski, green – zielony, big – duży, small – mały, sit down – usiądź, up – do góry, down – w dół, doll – lalka, ball – piłka, car – samochód, teddy – miś

Zabawy: „What’s missing?”, „Step on”, „Bring me something”, „Walk, walk, walk, stop”, „Rake it!”, „The colour race”, „Touch balloon”, „Bowling”

Gry: „Popcorn game”

Czytany 7521 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 07 kwiecień 2020 17:19