Odpowiedzialność, samodzielność, współpraca- to my BIEDRONKI
Oddział czynny w godzinach 06:30 - 16:30
NAUCZYCIELKI PRACUJĄCE W GRUPIE:
Małgorzata Malczewska: Agnieszka Kasprowicz:
Poniedziałek 11.30 - 16.30 Poniedziałek 06.30 - 11.30
Wtorek 6.00 - 11.30 Wtorek 11.30 - 16.30
Środa 06.30 -10.30 Środa 11.00 - 16.30
Czwartek 10.30 - 16.30 Czwartek 06.00 - 10.00
Piątek 06.30 - 11.00 Piątek 11.00 - 16.30
Asystentka nauczyciela Karolina Cendalska 08.30 - 16.30
Logopedia Małgorzata Malczewska
Piątek: 11.00- 13.00
Drodzy Rodzice informujemy, że w dniach 26 i 27 stycznia oddział Biedronrk czynny w godzinach 8.00-16.00
INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W MIESIĄCU STYCZNIU W GRUPIE BIEDRONEK
Tematy kompleksowe:
MIJA CZAS…
DLA BABCI I DZIADKA
ZIMOWE ZABAWY
WODA DAJE ŻYCIE
Termin: 04.01 – 29.01.2021
ZADANIE |
PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY |
- dostrzeganie rytmu, stałego następstwa pór roku, miesięcy, dni tygodnia, nocy i dnia, kształtowanie kompetencji matematycznych - określanie zasad zdrowego trybu życia, np. codzienne przebywanie na świeżym powietrzu, ruch - nauka piosenek, wierszy i tańców na Dzień Babci i Dziadka - rozszerzanie wiedzy dotyczącej zjawisk atmosferycznych zachodzących w przyrodzie - rozumienie że woda jest nam konieczna do życia |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI |
- koncentrowania się na wypowiedziach innych i jej rozumienia - stosowania dłuższych form wypowiedzi podczas rozmów o ważnych sprawach - łączenia przyczyny ze skutkiem - autoprezentacji podczas wystąpień publicznych - poznawania struktury rodziny i systemu pokrewieństwa w oparciu o drzewo genealogiczne - doskonalenie samodzielności w czasie czynności higienicznych - rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów, piosenek - kształtowanie umiejętności współdziałania w trakcie zabaw organizowanych oraz zabaw swobodnych - doprowadzania do końca rozpoczętych prac plastycznych i zabaw ruchowych - rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej - rozwijanie umiejętności dostrzegania i wyrażania ruchem elementów muzyki |
BUDOWANIE POSTAW |
- umacnianie poczucia przynależności do rodziny ,grupy i społeczności przedszkolnej - szacunku do osób starszych - czerpania radości z obdarowywania bliskich własnoręcznie przygotowanymi upominkami - próby pokonywania tremy przed występem, wdrażanie do roli aktora - przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw w przedszkolnym ogrodzie - oszczędzanie wody |
JĘZYK ANGIELSKI |
- słówka: clouds, wind, sun, winter, spring, summer, autumn, grandmother, grandfather, skis, make a snowman, go sledging, time, calendar, clock, four seasons - piosenki: Seven days, Months of the Year Song, Winter Clothing Song for Kids, „Jump!Stop!Song For Kids, Hello! How are you? – Dream English. Seasons song”- Dream English, |
Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci
życzymy Wam i Waszym Bliskim
błogosławionych Świąt Bożego Narodzenia,
przepełnionych pokojem, radością i miłością
Świąteczny czas w przedszkolu:
W minionym czasie:
Świąteczni Cukiernicy...
Doczekaliśmy się...ŚNIEG!!!
INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUDNIU W GRUPIE BIEDRONEK
Tematy kompleksowe:
NADCHODZI ZIMA
ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA
NIM ZABŁYŚNIE PIERWSZA GWIAZDKA
WESOŁYCH ŚWIĄT
PŁYNIE CZAS
Termin: 30.11 – 31.12.2020
ZADANIE |
PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI |
NABYWANIE WIEDZY |
- poznawanie sposób pomocy zwierzętom zimą - poznawanie tradycji świątecznych, nauka kolęd i pastorałek, sposobów wykonywania ozdób świątecznych - poznawanie różnych zawodów - rozwijanie znajomości pojęć związanymi ze zjawiskami atmosferycznymi zachodzącymi w przyrodzie - w jaki sposób można mierzyć czas |
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI |
- nabywanie umiejętności wypowiadania się na tematy bliskie dzieciom - tworzenia dzieł własnych(płaskich i przestrzennych) na tematy dowolne lub określone przez nauczyciela. - rozwijanie umiejętności grania prostych akompaniamentów oraz improwizacji na instrumentach perkusyjnych do piosenek dziecięcych i muzyki poważnej - doskonalenie samodzielności w czasie czynności higienicznych - rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów, piosenek - kształtowanie umiejętności współdziałania w trakcie zabaw organizowanych oraz zabaw swobodnych - doprowadzania do końca rozpoczętych prac plastycznych i zabaw ruchowych - rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej |
BUDOWANIE POSTAW |
- rozwijanie umiejętności bycia troskliwym oraz chętnym do współpracy - wzmacnianie w dzieciach respektu i szacunku wobec starszych - umacnianie poczucia przynależności do rodziny ,grupy i społeczności przedszkolnej - kształtowanie tożsamości lokalnej, regionalnej i narodowej - czerpania radości z obdarowywania bliskich własnoręcznie przygotowanymi upominkami - kształtowanie postawy kulturalnego widza - próby pokonywania tremy przed występem, wdrażanie do roli aktora - rozwijanie umiejętności bycia troskliwym oraz chętnym do współpracy |
JĘZYK ANGIELSKI |
- słówka: snow, snowman, Christmas tree, star, bells Santa Claus, angels, Christmas tree chains, Christmas baubles, Santa Claus’ hat, reindee, star, longer, shorter, green, red, blue, - piosenki: Jingle bells, We wish You a Merry Christmas, Snowflake, Little star |
UWAGA, UWAGA !!!
Ogłaszamy wyniki konkursu recytatorskiego zorganizowanego razem z dziećmi z grupy Tygryski:
I miejsce Fabian z grupy Tygrysków
II miejsce Hania z grypy Tygrysków
III miejsce Gracjan z grupy Biedronek
Przyznane zostało również siedem wyróżnień.
Każdy z Uczestników otrzymał dyplom i upominek.
Jeszcze raz wszystkim Uczestnikom serdecznie GRATULUJEMY!!!
Szanowni Rodzice
Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji akcji MEN „Szkoła do hymnu” i odśpiewania „Mazurka Dąbrowskiego”
we wtorek, 10 listopada o godz. 11:11.
W tym roku ze względu na ograniczenia wynikające ze stanu epidemii proponujemy wspólne śpiewanie hymnu w domu ze swoim dzieckiem. Prosimy o przesłanie zdjęcia potwierdzającego udział w akcji (zdjęcie bez widocznej twarzy).
TYDZIEŃ
09..11. - 13.11.
MÓJ DOM- POLSKA
Cele szczegółowe:
- rozpoznawanie symboli narodowych, w tym godła, hymnu i flagi oraz ważnych miejsc związanych z dziejami Polski; kształtowanie postawy szacunku wobec symboli narodowych
- rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozpoznawania zabytków i dzieł sztuki w środowisku lokalnym, we własnej miejscowości i w regionie( zachęta do wirtualnego spaceru m.in. po Biskupinie)
- umacnianie poczucia przynależność do rodziny, narodu oraz postawy patriotycznej
- rozszerzanie kanonu poznanych legend dotyczących regionu i kraju
- rozwijanie pamięci odtwórczej podczas nauki tekstów, piosenek
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej
- rozwijanie odporności emocjonalnej; radzenia sobie z tremą podczas występu
SPACERY WIRTUALNE:
https://www.youtube.com/watch?v=a1oqga-LWck-
http://www.madwands.com/biskupin/-
PIOSENKI:
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM- piosenka „Jesteśmy Polką i Polakiem”
https://www.youtube.com/watch?v=TbFm9euILT4- Płynie Wisła
https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo- Piosenka młodego patrioty
https://www.youtube.com/watch?v=ywBfobPepzI- Przybyli Ułani pod okienko
https://www.youtube.com/watch?v=_Pw__K0Ymiw- Szara piechota
BAJKOWISKO- SŁUCHOWISKA:
https://www.youtube.com/watch?v=AtS1_Q5kprQ- „Bazyliszek”
https://www.youtube.com/watch?v=balErY5dz6g- „Legenda o smoku wawelskim”
https://www.youtube.com/watch?v=WFOCPSWVVvE- „Złota Kaczka”
https://www.youtube.com/watch?v=iid3EQOSSFw- „Syrena”
https://www.youtube.com/watch?v=yMWBZkLlaa0- „O Lechu, Czechu i Rusie”
KART PRACY:
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/11/symbole-narodowe-karty-pracy/
https://lecibocian.pl/symbole-narodowe-nasza-ojczyzna-karty-pracy-od-druku/
PRACE PLASTYCZNE:
https://dzieciakiwdomu.pl/2013/11/flaga-polski-praca-plastyczna-dla-dzieci.html
https://ekodziecko.com/polska-flaga-dla-dzieci
http://kusiatka.blogspot.com/2017/11/flaga-polska-symbole-narodowe.html#
TYDZIEŃ
02.11- 06.11. 2020
NASZA MAŁA OJCZYZNA-POZNAŃ
Cele szczegółowe:
- stwarzanie sytuacji umożliwiających poznawanie własnej miejscowości, w tym jej nazwy,
zabytków, ważnych instytucji, legend związanych z nią oraz symboli
- poznawanie znaczenia wybranych symboli graficznych stosowanych w najbliższym
otoczeniu
- rozwijanie umiejętności koncentrowania się na wypowiedziach innych i jej rozumieniu
- rozwijanie umiejętności grupowania obiektów; przedmiotów zgodnie ze wskazanymi
klasyfikacjami i wzorami
- stwarzanie warunków do tworzenia prostych kompozycji i form konstrukcyjnych z
wykorzystaniem różnorodnego tworzywa i wybranych technik plastycznych
- rozwijanie sprawności rąk w zakresie małej motoryki
Propozycje działań:
AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA:
- Poznański Szlak Legend https://www.szlaklegend.pl/
- https://www.youtube.com/watch?v=aNBIfsfTfyQ- atrakcje Poznania
KSIĄŻKI:
- Małgorzata Swędrowska - "Koziołki, Rury i Czarcie Ogony"
- Eliza Piotrowska: „Maltanka”, „Jadę tramwajem i Poznań poznaję”, „Legenda o
poznańskich koziołkach”, „Nowe Zoo”, „Legenda o rogalach świętomarcińskich” !!!Polecam gorąco
AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA:
- https://www.youtube.com/watch?v=ZDfjavjG5vI – piosenka „Sen o Poznaniu”
- https://www.youtube.com/watch?v=-ojAHT7UtV0 - tańce ludowe
- https://www.youtube.com/watch?v=JDHJ86ifFNs- Łejery - Ballada o bębnie poznańskim
- https://www.youtube.com/watch?v=1AjDUCsmLWg- W starym GRODZIE PRZEMYSŁAWA - Stary Poznań - Piosenka o Poznaniu
WIERSZ DO NAUKI:
Poznańskie koziołki:
Gdy na wieży ratuszowej
odsłaniano zegar śmiele,
tłumy mieszczan tam przybyły
z wojewodą swym na czele.
Lecz powstało zamieszanie,
bowiem trykać się zaczęły
tam na wieży dwa koziołki,
które z kuchni się wymknęły.
W minionym czasie:
Jesienne szaleństwa
Szanowni Rodzice!
Zapraszamy do oglądania i zamawiania zdjęć z sesji "Miarka", która odbyła się w przedszkolu. W tych trudnych czasach zmieniamy sposób prezentacji i sprzedaży zdjęć, aby zminimalizować ryzyko wynikające z zamawianiem zdjęć, ich wydawaniem i zbieraniem pieniędzy.
Po wejściu w galerię, wybrane zdjęcie dodajemy do koszyka, wybieramy czy życzymy sobie komplet odbitek ( 2 szt 15x21 i 2 szt 10x15 ) czy też plik cyfrowy. Po przejściu do koszyka zostaniecie przekierowani na stronę płatności, gdzie należy uiścić należność.
Wszystkie opłacone zamówienia zostaną zrealizowane razem po wygaśnięciu sesji. Sesja będzie aktywna do dnia 10-11-2020.
Link do galerii: https://tiny.pl/7ntkq
Platforma służąca komunikacji rodziców z nauczycielkami: biedronkiTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.